Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

Аудит usability сайту

Зручність користування ресурсом та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс — важливі фактори, що підвищують лояльність відвідувачів і стимулюють продажі. Сайти, що коректно працюють у різних браузерах і на всіх пристроях, швидко завантажуються й не містять зайвих елементів, добре ранжуються у видачі Google та мотивують користувачів вчинити цільову дію. Щоб отримувати стабільний цільовий трафік і досягти високих показників конверсії, необхідно підтримувати якість майданчика на належному рівні.

Виявити «слабкі місця», що негативно впливають на поведінкові фактори та ускладнюють SEO-просування сайту, допоможе аудит usability. Спеціалісти Sprava Agency допоможуть вам оцінити поточний стан ресурсу і нададуть чіткий план впровадження необхідних змін.

Що таке аудит usability інтернет магазину, і в яких випадках він необхідний

Аудит юзабіліті (UX-аналіз) — це оцінка ступеня зручності сайту для відвідувачів, що охоплює дизайн сторінок та окремих елементів, структуру й навігацію, контент і функції, а також шлях користувача до вчинення цільової дії.

Незалежна експертиза потрібна сайтам, що:

  • створені нещодавно, готуються до запуску і просування;
  • не допомагають бізнесу досягати поставленої мети — погано ранжуються в пошуку, мають високий відсоток відмов, не конвертують;
  • працюють довгий час, але власник хоче збільшити трафік і продажі, знизити витрати на клієнтську підтримку;
  • застаріли, потребують зміни структури та редизайну.

Тренди в дизайні, web-розробленні та просуванні час від часу змінюються. Тому, щоб завжди бути попереду конкурентів, аудит бажано здійснювати кожні 1–2 роки, навіть якщо з відвідуванням і замовленнями поки що все гаразд.

Які фактори оцінюються в рамках UX аналізу сайту: чек-лист

Шлях до конверсії:

  • відповідність контенту запитам;
  • чітка і помітна УТП — користувач має розуміти, на якому сайті знаходиться і що йому пропонують;
  • функціональність усіх форм і коректність посилань;
  • хороша видимість клавіш call to action, контраст з іншими елементами;
  • швидкий доступ до кнопок CTA, можливість одразу зробити замовлення або залишити заявку на зворотний дзвінок;
  • зрозумілі формулювання на кнопках, у меню та посиланнях;
  • клікабельність кнопки, а не текстового напису на ній;
  • наявність форми зворотного зв'язку, яку можна замінити кнопкою «Написати менеджерові»;
  • на email відвідувача має надходити підтвердження того, що його повідомлення отримане, з зазначенням часу очікування відповіді. Якщо користувач залишив номер телефону, він має отримати SMS;
  • наявність чат-бота, в який завантажені відповіді на основні питання і команди, що перемикають користувача на техпідтримку;
  • виділення ціни великим кеглем чи в інший спосіб. За відсутності вартості необхідно написати про можливість уточнити її у менеджера, надати посилання на контакти, вказати, що товар знято з виробництва тощо;
  • обмежена кількість контактів. Наявність великої кількості варіантів може дезорієнтувати користувача, і він відмовиться робити вибір;
  • мінімум полів у формі зворотного зв'язку. В ідеалі — ім'я і телефон (email). Поруч із кожним додатковим полем має бути пояснення, навіщо потрібна ця інформація. Велику кількість полів слід об'єднати в групи з заголовками.

Структура та оформлення:

  • інтуїтивно зрозуміла навігація;
  • однорідність інтерфейсу, однакова структура сайту на всіх сторінках (виняток — кошик або форма замовлення);
  • стандартизація головного меню, точна відповідність назв пунктів їхньому змісту («Про компанію», «Оплата і доставлення», «Контакти»);
  • передбачуване розташування ключових елементів. Логотип має бути розміщений вгорі зліва, рядок пошуку — вгорі праворуч або в центрі, контакти — вгорі праворуч;
  • стандартний футер. Логотип розміщується ліворуч, контакти — праворуч. Також перевіряється наявність позначки © і посилань на службові розділи — «Мапа сайту», «Політика конфіденційності», «Гарантія», «Умови повернення», «Ліцензії»;
  • клікабельні «хлібні крихти» — для ресурсів зі складною структурою;
  • візуальна ієрархія та однорідність шрифтів на всіх сторінках, основний — не менше ніж 12–14 pt;
  • наявність кнопок або віджетів пабліків компанії в соцмережах;
  • розміщення інтерактивної мапи Google з позначкою адреси організації;
  • активація метрик Google Analytics і Clarity, що відстежують трафік та дії відвідувачів на сайті.

Якість наповнення і функціонування сайту:

  • коректність текстового контенту;
  • чіткість, оптимальний розмір зображень, відсутність захисних водяних знаків;
  • коректна робота сторінок на всіх пристроях і в різних браузерах;
  • відсутність медіаконтенту (аудіо, відео), що запускається без згоди користувача. За необхідності його використання кнопка зупинки має бути на видному місці;
  • відсутність pop-up або наявність кнопки закриття вікон, що спливають;
  • видалення або тимчасове приховування порожніх розділів і сторінок;
  • відсутність нульового результату під час використання пошуку або фільтра сортування;
  • швидкість завантаження сторінок — не більше ніж 1–2 секунди;
  • текстовий формат контактної та іншої важливої інформації — для можливості копіювання і ранжування в Google.

Результати замовленного юзабіліті аудиту сайту допоможуть:

  • виправити помилки та недоліки, поліпшити структуру і дизайн майданчика;
  • утримати користувачів на сайті та зменшити кількість відмов;
  • збільшити відвідуваність, конверсію і продажі;
  • підвищити ефективність просування, знизити витрати на рекламу;
  • відсікти нецільову аудиторію;
  • зменшити навантаження на відділ продажів.

Основні етапи usability аудиту сайту в Sprava Agency

Залишіть вашу заявку зараз, і ми передзвонимо Вам найближчим часом
  • Вивчення бізнесу — аналізуємо сферу діяльності компанії, її цільову аудиторію, визначаємо конкурентні переваги.
  • Оцінка досвіду користувача — за допомогою вебаналітики вивчаємо поведінкові фактори та шлях просування відвідувачів вирвою продажів. Використовуємо мапи кліків, скролінгу і переходів.
  • Експертиза ергономічності ресурсу — виявляємо слабкі місця і моменти, що ускладнюють виконання конверсійних дій.
  • Перевірка ефективності роботи відділу продажів — вивчаємо та оцінюємо, як реагують співробітники компанії на дзвінки, повідомлення, питання у месенджерах чи в онлайн-чаті.
  • Складання звіту — формулюємо список проблем, надаємо чек-лист із рекомендаціями щодо усунення помилок і необхідними доопрацюваннями.

Кейси, в яких здійснювалося коригування usability інтернет магазину:

Залишилися питання? Бажаєте уточнити ціну послуги? Зателефонуйте менеджерові Sprava Agency за номером +380 (67) 480–93–60, зверніться до нього через месенджер чи чат-бот або залиште на сайті заявку на зворотний дзвінок. Також радимо ознайомитися зі статтями нашого блогу, що дозволять не пропустити важливу інформацію:

Комплексна розкрутка сайту
220
сайтів на просуванні
162
розроблено сайтів
87
проектів на контекстній рекламі
23368
кількість фраз в ТОПІ
Популярні кейси
Останні статті в блозі:
Питання / Відповіді
На що впливає юзабіліті вебресурсу?
Від якості UX залежать час перебування користувача на сайті, конверсії, ранжування сторінок у пошуку Google, а також ефективність контекстної реклами та ціна за клік. «Дружність» ресурсу для користувача — один з важливих факторів збільшення трафіку і продажів, підвищення лояльності аудиторії до бренду та оптимізації витрат на рекламу.
Від чого залежить вартість аудиту UX?
На ціну послуги впливають тип сайту, кількість сторінок і складність функцій, а також сфера діяльності компанії. Точну цифру менеджер агентства озвучить після ознайомлення з проєктом.
Чи можна здійснити аудит самостійно?
Так, можна. Однак для цього потрібно вміти користуватися Google Analytics, Google Search Console, Clarity та іншими інструментами. Їхнє вивчення, а також пошук в інтернеті чек-листів потребує часу. Набагато простіше звернутися до фахівців, що допоможуть не пропустити жодну важливу деталь.
Чи достатньо лише UX аналізу сайту?

Якщо ви вирішили зайнятися комплексним просуванням проєкту, вам знадобиться також технічний та SEO-аудит. Ці послуги ви можете замовити в нашому агентстві.

Хто вносить зміни згідно з рекомендаціями після аудиту usability інтернет магазину?

Як правило, цим займається розробник, що створював і веде сайт замовника. За необхідності можемо домовитися про виправлення помилок і здійснення доробок спеціалістами Sprava Agency.

Відправити заявку на пошукове просування сайту
Зробимо ваш сайт інструментом перетворення користувачів в замовників
Зателефонуйте нам
Або напишіть нам
Згорнути карту
Показати карту