+38(067)653-72-39
Blog

Аналіз сайтів конкурентів: для чого потрібен і як провести

Людмила Катрич
Project-менеджерка Sprava Agency
19.02.2025
SEO
Google Ads
13 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

Що таке аналіз конкурентів та навіщо його проводити

Аналіз конкурентів – це база будь-якого проекту. Щоб досягти успіху на онлайн-ринку, важливо не тільки надавати першокласні послуги чи пропонувати якісні товари, але й вигідно відрізнятися від купи схожих пропозицій. У цьому вам допоможе аналіз сайтів конкурентів.

Це чудовий спосіб дізнатися про сильні та слабкі сторони інших компаній. Така інформація стане в нагоді, щоб удосконалити свою маркетингову кампанію і зберегти за собою перевагу на ринку.

Проведення такого аналізу – одне з найважливіших завдань бізнес стратегії. Він необхідний для того щоб:

  • виявити можливість для користування ефективними інструментами для утримання наявних та залучення потенційних клієнтів;
  • зрозуміти справжні потреби цільової аудиторії;
  • вивчити цінову політику конкурентів та скоригувати свої ціни;
  • зрозуміти, які продукти та послуги пропонують конкуренти, покращити свої або сформувати свою унікальну пропозицію на ринку;
  • визначити нові концептуальні методи залучення клієнтів та покупців, освоєння нових ніш, розвиток та масштабування бізнесу;
  • зрозуміти критерії та поточні тенденції ринку, що дозволяють компанії, продукту чи послузі виправдати очікування потенційних клієнтів і навіть перевершити конкурентів;
  • ідентифікувати сильні та слабкі сторони компанії;
  • оцінити ризики, пов'язані із веденням бізнесу;
  • вивчити маркетингові кампанії конкурентів та створити свою успішну кампанію;
  • дізнатися, які ідеї та “фішки” працюють у конкурентів та адаптувати їх на своєму бізнесі;
  • розширити знання про тенденції та перспективи розвитку ринку у вашій в ніші.

Аналіз конкурентів допомагає розібратися, хто з гравців ринку становить загрозу, як перемогти всіх і на чому краще зосередити свої зусилля. Він також дозволяє виявити свої сильні та слабкі сторони.

Як правильно визначити своїх конкурентів

Конкурентів може бути безліч і немає необхідності досліджувати їх усіх. Слід відібрати найцікавіших, ґрунтуючись на частці ринку, відгуках клієнтів, ціноутворенні та характеристиках продукції/послуг.

Конкурентів можна обирати за допомогою:

  • ключових запитів та ТОП видачі пошукових систем;
  • спеціальних онлайн сервісів (Serpstat, Ahrefs, SE Ranking та ін.);
  • маркетингових досліджень та опитувань цільової аудиторії;
  • галузевих рейтингів, які публікують бізнес-видання (наприклад, Forbes);
  • медійних подій (конференції, вечірки, премії).

На цьому етапі необхідно визначити конкурентів, вибрати тих, хто найбільше схожий на вашу компанію і чиї дії позитивно чи негативно впливають на хід ваших продажів чи об’ємів надання послуг.

За допомогою яких інструментів можна провести конкурентний аналіз в інтернет маркетингу

Для визначення ключових суперників на онлайн ринку необхідно провести конкурентний SEO аналіз. Виконати його допоможуть спеціальні онлайн сервіси.

Розглянемо декілька найпопулярніших сервісів:

1.Ahrefs

Один із найвідоміших сервісів у цьому списку, улюблений SEO-інструмент багатьох власників бізнесу. Навіть великі бренди, такі як Facebook використовують цю ефективну платформу. Аналіз веб-сайтів — лише одна з багатьох корисних функцій Ahrefs, яка дозволяє зрозуміти, чому конкуренти займають те чи інше місце в пошуковій видачі.

Він чудово підходить для збору семантичного ядра ключових запитів, а також для оцінки та аналізу інших важливих показників, серед яких трафік сайту, позиції конкурентів у пошуковій видачі Google, вартість за клік і.т.д.

Ahrefs унікальний тим, що він здатний отримати набагато більше даних про сайт, ніж інші схожі сервіси. Він дозволяє дуже просто фільтрувати та систематизувати інформацію та знаходити ті метрики для конкретних часових періодів, які вам необхідні.

2. Semrush

Платформа для дослідження трафіку, що дозволяє відстежувати відвідуваність практично будь-якого загальнодоступного сайту. Цей інструмент можна використовувати для вирішення безлічі завдань, наприклад, визначення ключових слів, дослідження аналітики і т.д.

Сервіс дозволяє дізнатися про такі важливі метрики, як загальний обсяг щомісячного трафіку, його географічний розподіл і яким чином він змінюється протягом року. Ви також можете отримати уявлення про ключові слова, які використовує компанія, щоб залучати трафік на свій сайт.

Але все таки один з найкорисніших розділів на сайті Semrush – це вкладка аналізу трафіку. Тут можна знайти загальну кількість унікальних відвідувачів сайту, частоту відвідувань, кількість часу, що вони проводять на конкретних сторінках, загальна кількість переглядів сторінки та навіть показник відмов.

3. Serpstat

Багатофункціональна платформа для пошукової оптимізації сайту, підбору ключових фраз та стеження за конкурентами. Наявні практично всі інструменти, які можуть знадобитися досвідченому SEO-спеціалісту - від збирання семантики до відстеження позицій конкурентів.

Сервіс демонструє не тільки основних конкурентів у пошуковій видачі, а й їх найбільш популярні сторінки, що дозволяє відстежувати динаміку падіння чи зростання та порівнювати їх відомості.

‍4. Similarweb

Популярний аналізатор трафіку онлайн ресурсів. Цей інструмент допоможе вам дізнатися скільки користувачів відвідують сайт вашого конкурента і звідки приходять ці користувачі. Ви зрозумієте, на які канали взаємодії вашого бренду варто звернути увагу під час планування контент-маркетингу та пошуку потенційних клієнтів. 

Similarweb формує дуже докладні та змістовні звіти про стратегію контент-маркетингу та відвідуваність конкретного сайту, включаючи повний опис трафіку та географічне розташування користувачів.Крім того, ви можете дізнатися, які ключові слова найчастіше використовують ваші конкуренти, а також з яких соціальних мереж на його сайт приходить найбільше відвідувачів.

5. SE Ranking

Функціональна платформа користується популярністю серед бізнесів та SEO-агентств. Сервіс пропонує веоикий перелік інструментів, які досить ефективні для всебічної оцінки та аудиту оптимізації сайту:

  • SEO-моніторинг та SEO-аналіз;
  • контент-маркетинг;
  • локальний маркетинг;
  • інструменти для маркетингових агенцій (конструктор SEO-звітів, White Label, лідогенератор).

SE Ranking надає інформацію про трафік сайту та пошукові запити, порівнює семантику сайту зі схожими ресурсами.

На практиці жоден з вказаних сервісів не дасть вам 100% точності у конкретних парамерах конкурента - трафік, позиції, ключові слова. Ще складніше з визначенням найпопулярніших товарів чи послуг, адже ліквідність може оцінюватися найрізноманітнішими способами, а не лише з погляду маржинальності. Тим не менш, орієнтовні цифри за допомогою вказаних сервісів отримати цілком реально, і цими даними потрібно користуватися.

Які показники варто враховувати при конкурентному аналізі

Аналіз сайту допомагає з'ясувати, наскільки ефективно сайт ранжується у пошукових системах, та які елементи потребують оптимізації. Тому далі розглянемо основні показники які варто враховувати при конкурентному аналізі сайту.

Вік домена

Чим довше існує домен, тим більше часу у пошукових систем на те, щоб оцінити його авторитетність та вагу для певної ніші. Це означає, що більш старі домени зазвичай мають найвищий рейтинг довіри у пошукових систем і більш сильну позицію в результатах пошуку.

Індексація сторінок

Дізнатись кількість проіндексованих сторінок будь-якого ресурсу, побачити структуру у Google можна за допомогою команди “site:”. До неї додають адресу сайту у пошуковому рядку. 

Або введіть “host” + адресу сайту — цей оператор не враховує піддомени і не показує їх у результатах. Це допомагає звузити пошук до конкретного домену.

Трафік 

Відвідуваність сайту допомагає дізнатися, яку саме кількість трафіку отримують конкуренти та які джерела приносять найбільше користувачів або чому одні ресурси користуються популярністю у користувачів, а інші – ні.

Щоб перевірити відвідуваність сайту конкурента, можна скористатися звітами аналітики трафіку. Такі звіти надають талізовану інформацію про відвідуваність сайту, включаючи кількість відвідувачів, канали трафіку та як вони взаємодіють зі сторінками сайту.

Оскільки до Google Analytics доступ мають тільки власники бізнесів та їх маркетологи, існує кілька загальнодоступних інструментів, що дозволяють генерувати такі звіти без використання сервісу Google, наприклад, SEMrush, Serpstat чи SimilarWeb.

Ключові слова

Проводячи дослідження семантичного ядра ​​сайту конкурента дозволить розширити ключові запити нашого ресурсу, збільшити його та побачити поєднання слів, що користуються популярністю.

При проведенні аналізу семантики сайту конкурентів варто враховувати:

  • скільки всього запитів із пошуку використовують конкуренти;
  • точковий та посторінковий аналіз веб-сайту конкурентів, який допомагає виявити низькочастотні запити, які ви могли пропустити;
  • за рахунок яких сторінок конкуренти отримують трафік, яка структура цих сторінок, що приваблює користувачів.

Аналізувати органічний трафік та ключові слова, що його приносять, можна за допомогою ряду онлайн інструментів, наприклад Ahrefs.

Маса посилань

Профіль посилань або маса посилань - це кількість посилань, які ведуть на сайт і його окремі сторінки. А трафік, що йде з інших сайтів, називають реферальним.

Згадки сайту на різних майданчиках підвищує його видимість у пошукових системах. SEO-фахівці вважають, що просуватися в Google без зовнішніх посилань майже неможливо. Найчастіше це справді так, але бувають і винятки.

Оцінити кількість посилань на сайт можна за допомогою Serpstat та Ahrefs. Тут можна оцінити обсяг маси посилань і динаміку - зростає кількість посилань чи знижується.

Структура сайту

В рамках аналізу структуру сайту конкурента ми отримуємо дані про логіку побудови їх ресурсу. За допомогою такого аналізу ви можете отримати ряд ідей для покращення  способів оптимізації свого ресурсу. 

В рамках аналізу корисно буде виконати:

  • порівняти структуру вашого ресурсу та сайтів конкурентів;
  • перевірити, під які ключові слова створені посадкові сторінки, чи використовуються середньо- та низькочастотні запити;
  • оцінити, яким способом ведеться робота над розширенням структури. Що використовується частіше – посадкові сторінки чи фільтри.

За допомогою отриманих даних ви зможете скласти коректну ієрархію сторінок сайту та план планомірного розвитку структури вашого ресурсу.

Мобільна версія

На сьогодні більшість трафіку припадає на мобільні пристрої, тому показник Mobile First – один із головних показників у світі SEO. Тому особливо важливо виконати аналіз та перевірку сайтів конкурентів на їх коректну адаптивність під мобільні пристрої, щоб дізнатися, хто з них попереду за цим показником.

Швидкість завантаження сайту

Для перевірки часу завантаження сайту та його сторінок можна використовувати Google Pagespeed Insight.

В рамках аналізу рекомендуємо перевірити швидкість завантаження головної сторінки, сторінки категорій, підкатегорій, картки товарів, сторінки блогу тощо. Необхідно звернути увагу, як на мобільну версію сайту так і десктопну. 

Насамперед варто звернути увагу на наступні показники:

  • відсоток оптимізації;
  • час відповіді сервера.

Врахуйте, що для побудови успішної бізнес стратегії просування вашого ресурсу необхідно обов'язково включити роботи зі збільшення швидкості часу завантаження сторінок, якщо вони повільно завантажуються.

Додаткові рекламні інструменти

Аналіз реклами сайтів конкурентів у сфері digital дозволяє побачити переваги та недоліки своєї маркетингової стратегії. При грамотному використанні даних контекстна реклама може стати одним із головних джерел цікавих ідей щодо просування вашого бізнесу. 

За допомогою аналізу реклами конкуруючих ресурсів можна зрозуміти, на які сторінки сайту ведуть посилання з оголошень, який їх зміст, який бюджет витрачається, чи висока результативність вкладень у відповідній тематиці.

Для оцінки рекламних інструментів конкурентів можна використовувати ті ж комплексні інструменти, які ми згадували вище — SEMRush, SimilarWeb, Serpstat. Додатково можемо порадити скористатися сервісом iSpionage.

Активність у соцмережах

Соцмережі - неймовірне цікаве джерело отримання інформації про ваших конкурентів. Зверніть увагу, як вони взаємодіють зі своїми користувачами, який вміст їх дописів, які пости отримують найбільше відгуку від користувачів популярність та яка їх активність (коментарі, поширення, збереження). Так ви швидко зможете визначити які соцмережі підходять для просування вашого бізнесу та застосуйте їх для вдосконалення власної SMM-стратегії.

Як застосувати результати дослідження для вашого сайту

Оцінивши сильні сторони конкурентів, їх можна адаптувати та частково впровадити на своєму сайті. Аналізуючи такі ресурси, ви зможете знайти слабкі моменти на власному проекті. Таким чином, аналіз сайтів конкурентів у сфері digital є важливим інструментом, що дозволяє збільшити ефективність роботи вашого ресурсу.

Як ми вже зазначили при аналізі сайту-конкурента необхідно вивчати не лише SEO-показники, а й структуру сайту, usability та дизайн. Тому всі дані потрібно поєднати з тим, що ми отримали за допомогою сервісів: трафік, позиції в ТОП Google, швидкість завантаження та занести до таблиці.

Таблиця може виглядати наступним чином:

Параметр Конкурент 1 Конкурент 2
Домен test.com test.com.ua
Вік домену 3 роки 12 років
К-сть сторінок в індексі 215 623
К-сть трафіку / міс 2640 6230
К-сть ключових слів 44 116

Використання низькочастотних запитів

*додати список таких запитів

   

Загальна к-сть посилань

  • Backlinks
  • Ref. domains

23

2

189

54

Юзабіліті

*додати по списку основні завдання

середнє добре
Основні розділи структури Головна, каталог, новини, блог, акції, кошик, порівняння Головна, каталог, новини, блог, акції, кошик, порівняння, пошук, особистий кабінет
Показник швидкості завантаження
*посилання на тест 
43% 68%
Дод. інструменти реклами не використовуються Google Ads, таргет

 

Відповідно до отриманих даних потрібно проаналізувати всю інформацію і виокремити для себе найбільш корисні складові просування конкурентів, які можуть дати вам імпульс для формування та розвитку своєї бізнес стратегії. Ця інформація буде корисною для подальшого просування сайту, допоможе вийти в ТОП Google та підвищить продажі.

Підсумок

Конкурентний аналіз – обов'язкова складова SEO-робіт вашого ресурсу. Він дозволяє визначити вектор розвитку конкурентів та скоригувати власну стратегію просування.

Ігнорування аналізу уповільнює вихід сайту в ТОП пошукової видачі та збільшує витрати на SEO та рекламу. Регулярний аналіз конкурентного середовища допоможе зайняти та утримувати місце у ТОПі та забезпечить стабільний потік цільового трафіку.

Людмила Катрич
Project-менеджерка Sprava Agency
19.02.2025
SEO
Google Ads
13 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Відхилити все Прийняти все