Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Індексація сайту в Google: як перевірити та покращити
Щоб сторінки сайту показувалися користувачам у видачі після введення відповідного запиту, вони мають бути проіндексовані системою. Без потрапляння ресурсу до бази Google цільова аудиторія не побачить його в результатах пошуку, навіть якщо він містить релевантну і корисну інформацію.
Індексація сайту в Google є важливим елементом SEO-просування, тому потребує глибокого знання технічних аспектів і системного підходу. У цій статті ми розповімо, як перевіряти та правильно керувати індексацією, а також як прискорити потрапляння в пошукову видачу нових посадкових сторінок.
Що таке індексація, та як вона працює
Індексація сайту — це процес додавання ресурсу в базу даних Google, Bing чи іншого пошуковика. Щоб Google міг проіндексувати сторінки, його роботи мають їх знайти та просканувати. Пошук сторінок краулерами відбувається шляхом переходу за посиланнями з відомих їм ресурсів або через додавання сайту в Google Search Console. Під час сканування робот перевіряє кожну щойно створену чи оновлену сторінку, аналізує посилання і контент. Згодом, коли користувач вводить певний запит, система швидко переглядає свою базу і показує релевантні пропозиції.
Для чого і як часто потрібно перевіряти індексацію ресурсу
Перевірка індексації сайту дає змогу переконатися, що вебресурс та окремі його сторінки доступні пошуковим системам і з’являються у видачі за відповідними запитами. Якщо сторінка не індексується, вона не приносить органічного трафіку, а отже, втрачається сенс SEO-просування.
Для підтримання ефективності SEO-стратегії перевіряти статус індексування сторінок бажано щоденно. Через технічні помилки чи порушення правил Google сторінки можуть бути деіндексовані без вашого відома. Своєю чергою, регулярне виконання невеликих завдань допоможе запобігти серйознішим проблемам і додатковим витратам у майбутньому. Як перевірити індексацію сайту, розповімо далі.
Способи перевірки індексації
Перевірити сайт на індексацію можна кількома методами.
1. Команда «site: + URL ресурсу в пошуковику». Цей спосіб показує всі сторінки сайту, що проіндексовані системою. Він не є точним, втім, дозволяє відстежити сторінки, що мають бути закриті від індексації (але не є такими), а також переглянути індексування сайту конкурентів.
2. Google Search Console. Якщо ви маєте власний сайт, обов’язково зареєструйте його на цьому безоплатному сервісі. Використовуючи інструмент, ви зможете дізнатися, як пошуковик бачить ваш ресурс, переглядати звіти про індексування сторінок, про виявлені помилки тощо. Щоб перевірити сайт на індексацію, слід відкрити вкладку Pages. Функція дає можливість дізнатися про кількість проіндексованих і непроіндексованих сторінок.
3. Bing Webmaster Tools. Функція Site Explorer, що розпізнає структуру ресурсу, показує індексацію, помилки та інші метрики для кожного розділу.
Для отримання інформації щодо конкретної сторінки використовується URL Inspection. Тут показуються помилки сканування, індексації або розмітки, а також можна подавати запит на індексацію після оновлення сторінки.
Для відстеження індексації та виявлення ймовірних проблем можуть також використовуватися Ahrefs, SEMrush та інші SEO-сервіси.
Як перевірити індексацію сторінки на сайті
Щоб дізнатися, чи індексується сторінка в Google, необхідно виконати наступні дії:
- Увійдіть в обліковий запис Google Search Console.
- Введіть адресу сторінки в полі «Перевірка URL».
- Дочекайтеся результату.
Якщо сторінка не індексується, Google надасть рекомендації щодо виправлення помилок.
Як прискорити індексацію сторінок у Google
Спершу коротко розповімо, як проіндексувати сайт в Google. Щоб додати ресурс в індекс пошуковика власноруч, потрібно зареєструватися в Google Search Console, вибрати функцію додавання сайту, ввести його URL і підтвердити володіння ресурсом, виконавши підказки системи.
Прискоренню індексації сприяють:
- вибір якісного хостингу;
- оптимізація файлу robot.txt;
- додавання сторінок у sitemap.xml;
- видалення непотрібних тегів noindex;
- регулярне оновлення контенту;
- організація ефективних внутрішніх посилань;
- створення зовнішніх посилань на новий сайт шляхом розміщення контенту на сторонніх ресурсах і публікацій в соціальних мережах.
Факторами, що негативно впливають на індексацію, є:
- технічні помилки, зокрема наявність сторінок-дублів;
- повільне завантаження;
- розміщення неунікального контенту та інформації, що не несе цінності для користувача.
Помітили, що ваш сайт погано індексується, і не можете знайти причину? Замовте технічний аудит у Sprava Agency. Наші фахівці детально проаналізують вебресурс, виявлять помилки, що заважають індексації, оптимізують структуру і контент. Ми зробимо так, щоб сторінки вашого сайту стабільно потрапляли у видачу, та за запитом здійснимо всі необхідні заходи для зростання кількості цільового трафіку.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)