Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Що таке таргетована реклама, якою вона буває та як працює
Таргетована реклама — це універсальний інструмент просування в соціальних мережах товарів, послуг, особистих і бізнес-профілів. На відміну від контекстної реклами, що демонструється в пошуковій видачі за релевантним запитом, таргет налаштовується за індивідуальними параметрами користувача.
У цій статті ми з’ясуємо, як працює таргетована реклама, в чому полягають її особливості та переваги. Покажемо, як виглядають рекламні оголошення в різних соцмережах, розберемося, для яких бізнесів підходить цей формат і дамо кілька порад для ефективного таргетингу.
Як працює таргетована реклама
Під час реєстрації акаунту користувачі надають про себе деяку інформацію — про дату народження, місце навчання чи роботи. Водночас алгоритми соцмереж визначають гаджет, яким користується людина, збирають дані про відвідувані місця, а також інтереси — публікації, підписки та вступ у групи.
Запускаючи кампанію для залучення трафіку та отримання продажів, рекламодавець:
- налаштовує в рекламному кабінеті у вибраній соцмережі параметри цільової аудиторії;
- створює оголошення — займається написанням текстів, генерує візуальний контент;
- встановлює бюджет і запускає показ реклами.
Оголошення демонструються лише тим користувачам, що підпадають під задані параметри.
Як виглядає таргетована реклама
Таргетована реклама в соцмережах показується:
- у стрічці. Такі оголошення дуже схожі на звичайну публікацію і містять позначку «Реклама»;
- у сторіз;
- у рекомендованих;
- у лівому чи правому стовпці екрана — на десктопі.
Щоб «зачепити» користувача, оголошення має бути привабливим для ЦА. Реклама в стрічці спрацює з більшою ймовірністю, якщо вона виглядатиме природно і ненав’язливо.
Переваги та труднощі використання таргетованої реклами
Суттєвими плюсами таргетингу як маркетингового інструмента є:
- Великий охват. Профілі в соцмережах мають люди різного віку з різними інтересами та фінансовими спроможностями.
- Точне потрапляння в ЦА. Рекламодавець легко може налаштувати покази користувачам, що відповідають певним критеріям.
- Персоналізація пропозицій. Розділення аудиторії на сегменти дає змогу досягти максимальної ефективності оголошень. Для отримання найкращих результатів для кожної категорії підбираються оптимальні формати, створюються окремі креативи, що відповідають її проблемам і потребам.
- Гарні перспективи для нових проєктів. Таргетована реклама чудово спрацьовує для бізнесів і блогерів, котрі не мають великої кількості підписників та розкрученої групи.
- Просте коригування стратегії. Таргетинг — це інструмент, що дає змогу постійно відстежувати ефективність кампаній, перевіряти гіпотези, а також оптимізувати налаштування показів і витрати бюджету.
Обираючи таргет як інструмент для просування товарів або послуг, варто бути готовими до не надто високої конверсії. Адже люди заходять у соцмережі для розваги та отримання корисної інформації. Зазвичай вони не мають на меті щось замовляти. Крім того, слід враховувати вимоги конкретного майданчика до тексту і зображень, необхідність у проходженні модерації.
Кому підходить таргетинг у соцмережах
Таргетована реклама може застосовуватися для розкрутки будь-якого типу бізнесу — B2C та B2B, для просування товарів, програм і послуг, пропозицій для широкої аудиторії та складних продуктів. Цей інструмент digital-маркетингу підходить для використання на будь-якому етапі воронки продажів. Вибір стратегії залежить від завдань просування, складності пропозиції та рекламного бюджету.
Види та формати таргетингу
Таргетована реклама, види якої визначаються за її основними характеристиками, охоплює 5 основних категорій.
- Соціально-демографічний таргетинг. Базується на віці, статі, етнічній належності, освіті та рівні доходів.
- Геотаргетинг. До уваги береться місцеперебування цільового ліда — країна, регіон, населений пункт або район у місті.
- Таргет за інтересами. Реклама показується користувачам, що цікавляться певною темою — фітнесом, автомобілями тощо.
- Поведінковий таргетинг. Алгоритм підбирає цільову рекламу залежно від попередніх взаємодій людини — відвідування сайтів, переходів за посиланнями, підписки на сторінки.
- Часовий таргетинг. Рекламодавець має можливість встановлювати конкретні проміжки часу для показування оголошень.
Щодо форматів оголошень, це можуть бути:
- пост — звичайний або з фото у вигляді каруселі, що дозволяє передивлятися одразу кілька пропозицій;
- сторіз;
- відеореклама;
- слайдшоу — добірка зображень з накладеним звуком, що за ефектом схожа з відео;
- Lead Ads — комбінація рекламного блоку і форми для збору контактних даних;
- банери (на десктопі).
Окремим напрямом є ретаргетинг, що передбачає показування оголошень людям, котрі раніше переглядали сторінку або відвідували сайт рекламодавця.
Особливості таргетованої реклами в різних соцмережах
Отже, ви вже маєте уявлення про те, що таке таргетована реклама в Інстаграмі, Фейсбуці та на Ютубі. Тепер з’ясуємо, яку соцмережу варто обирати для тієї чи іншої аудиторії.
Перевага цієї платформи — найвищий відсоток конверсії. Аудиторія — досить доросла і часто забезпечена. Соцмережа підходить для просування медичних, юридичних, фінансових, туристичних послуг, навчальних курсів і товарів масового попиту. Для запуску реклами потрібен бізнес-акаунт. Налаштування здійснюються у FB Ads Manager.
Таргетована реклама в Instagram підходить для товарів і послуг, в яких важливою є демонстрація зовнішнього вигляду продукту чи результатів певного виду робіт. Налаштовувати кампанії можна в професійному обліковому записі, а також через Ads Manager Facebook.
YouTube
Рекламу на YouTube обирають найчастіше для аудиторії середнього і старшого віку. Налаштування дають змогу дуже чітко описати портрет ЦА.
Які задачі виконує таргетована реклама
Таргетинг у соцмережах використовується для:
- отримання трафіку на сайт, збільшення продажів;
- просування постів, зростання кількості підписників;
- залучення клієнтів з онлайну в офлайн (наприклад, для косметологів);
- підвищення впізнаваності бренду.
Таргетована реклама підходить для ознайомлення аудиторії з новим продуктом. На відміну від контекстної реклами, що розрахована лише на «теплих» клієнтів, таргетинг охоплює також «холодну» ЦА.
Скільки коштує таргетована реклама
Найпоширеніші способи розрахунку вартості — CPC (оплата за клік) і CPM (за тисячу переглядів). Інші можливі варіанти:
- САС — ціна одного клієнта;
- СРА — вартість дії;
- СРІ, CPF, CPO, CPL і CPV — ціна за встановлення програми, фоловера, згенерованого ліда і перегляд відповідно.
Як дізнатися, наскільки ефективною є таргетована реклама
Для оцінки ефективності кампаній використовуються наступні метрики:
- загальна статистика охоплень;
- приріст аудиторії в соцмережі;
- кількість лідів, залучених за допомогою реклами;
- число і вартість переходу на сайт або в профіль соціальної мережі.
Відстежування показників дає змогу за необхідності змінювати формат і креативи, точніше налаштовувати параметри ЦА та оптимізувати бюджет.
Поради фахівця
Найчастіші помилки під час налаштування цільової реклами — відсутність сегментації, змішування «теплої» та «холодної» ЦА, а також зайві таргети, що обмежують коло потенційних клієнтів. Тож для отримання найкращих результатів варто якомога точніше визначати портрет цільової аудиторії та не використовувати кілька видів таргетингу одночасно. Перед запуском оголошень точно ставте цілі реклами. Не бійтеся експериментувати з креативами та форматами оголошень, аж поки не знайдете свою ідеальну формулу. Щодо бюджету, починайте з мінімуму, збільшуючи ставки одночасно з уточненням параметрів ЦА.
Замовляйте консультацію з таргетингу в Sprava Agency та отримуйте більше клієнтів із соцмереж.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)