Як працювати з Google My Business: повний гайд від А до Я

08.07.2021
233

Ця стаття — наш переклад відмінного матеріалу з сайту Brightlocal. Літер у ній дійсно багато, але все викладене того варте, повірте  Ну, а якщо зовсім ліниво, то тут - коротка версія з найголовнішим.

У цій статті ви дізнаєтеся, що таке Google My Business, як за його допомогою збільшити впізнаваність вашої компанії та які ще корисні функції пропонує GMB для бізнесу.

Інтернет став частиною нашого повсякденного життя, а разом з ним — і Google: у формі його відеохостингу YouTube, голосового помічника Google Assistant або просто рядка пошуку в Chrome на телефоні. Але для SEO-фахівців і власників компаній жоден з перерахованих продуктів не зрівняється за значущістю з Google My Business.

У цьому гайді ми пройдемося по всіх пунктах, які важливо знати про GMB:

Кожна частина присвячена окремим пунктам. Впродовж читання цієї статті у вас сформується чітке уявлення про те, що таке Google My Business і як його використовувати для підвищення впізнаваності вашої компанії.

Протягом читання уважно стежте за корисними порадами експертів і рекомендованими ресурсами.

Не забудьте додати цю сторінку в закладки, щоб не втратити

«Google Мій Бізнес» (Google My Business, GMB) — це безоплатний багатофункціональний список, який місцеві компанії можуть використовувати для того, щоб їх знайшли в Google Пошуку та на Картах Google. «Google Мій Бізнес» мало чим відрізняється від онлайн-оголошень у бізнес-каталогах, таких як Yelp... Але найголовніше — вам не потрібні жодні сторонні сервіси, щоб вас могли знайти в результатах пошуку або Google Картах.

Пізніше ви зрозумієте, що GMB — це вже давно не просто список компаній, а одна з важливих частин локального SEO-просування, завдяки безлічі функцій і можливостей.

Ось як сам Google описує GMB:

«Google Мій Бізнес — це безоплатний зручний інструмент, що дозволяє керувати інформацією про компанії та організації в сервісах Google, зокрема в Пошуку та на Картах. Щоб потенційним клієнтам було простіше знайти вашу компанію, розкажіть їм про неї. Підтвердивши дані про компанію, ви зможете публікувати зміни».
Google

Оголошення «Google Мій Бізнес» можуть показуватися в різних місцях під час виконання користувачем локального пошуку. У наступному розділі цього керівництва ми розглянемо, як виглядають списки GMB і де вони з'являються.

1. Панель знань Google (Google Knowledge Panel)

Якщо хтось шукатиме вашу компанію за брендовими запитами (тобто за назвою вашої компанії), то він зможе побачити інформацію з GMB у Панелі знань.

Що таке Панель знань (Google Knowledge Panel)?

Це поле з невеликим фрагментом даних, що з'являється в пошуковій видачі (у правому верхньому кутку результатів пошуку Google на комп'ютері та у верхній частині на мобільному пристрої), коли хтось виконує пошук за брендовими запитами (наприклад, шукає назву вашої компанії).

Панель знань містить основну інформацію про компанію: назву, адресу, телефон. Якщо у вас заповнені всі дані про компанію в GMB, то вони підтягнуться саме звідти (а також додаткові: наприклад, години роботи).

До речі, Панель знань Google може демонструватися не тільки за локальними запитами. Наприклад, якщо ви шукаєте світовий бренд, такий як Starbucks (без вказівки «поруч зі мною» або місця розташування), то можете побачити інформацію, отриману, наприклад, з «Вікіпедії».

Або, наприклад, у разі пошуку за загальними запитами:

Приклад того, як виглядає профіль GMB в Панелі знань для брендових запитів. Користувач шукав не просто «піцерія поруч», а конкретну назву ресторану. У підсумку ми бачимо, що в Панель знань підтягнувся профіль цього закладу з усіма даними, що внесені в GMB.

2. Google Local Pack/Local Finder

Профіль з Google My Business також може показуватися на Google Local Pack або Google Local Finder.

Local Pack це блок з профілями компаній, що знаходиться під картою в результатах пошуку. Його можна побачити, якщо забивати запити з прив'язкою до міста/країни. Спочатку показуються три профілі, але ви можете розгорнути їх, щоб побачити більше.

Наприклад, якщо вбити запит «піца Нью-Йорк», ви побачите наступне

Потрапити в цей блок можна тільки за наявності профілю в GMB, звідки й тягнутимуться дані.

А ви знали? Вам НЕ потрібен сайт, щоб показуватися в Local Pack — досить мати профіль у Google My Business! У цьому різниця між результатами локальної та загальної видачі: щоб з'явитися в другій, вам обов'язково потрібен повноцінний сайт

3. Google Maps (Google Карти)

Google Maps (Map Pack) — це сервіс для комп'ютерів і телефонів, який ви можете використовувати за допомогою програми або просто у вашому браузері для визначення маршруту та пошуку підприємств.

Більшість користувачів хоча б раз використовували його, щоб знайти потрібне місце або пам'ятку.

GMB — це відмінна можливість поліпшити видимість вашої компанії в інтернеті!

Приклад того, як виглядає профіль Google My Business під час пошуку в Google Maps з комп'ютера

Після того, як користувач натисне на ваш профіль, він побачить його ось так:

  • Дізнатися графік роботи компанії;
  • знайти адресу або прокласти маршрут;
  • швидко зателефонувати, а не шукати номер телефону на вашому сайті;
  • прочитати відгуки або залишити свій;
  • переглянути фотографії вашої продукції/послуг;
  • перейти на ваш офіційний сайт;
  • забронювати онлайн;
  • подивитися, які послуги ви надаєте або які товари є в наявності;
  • поставити питання про вашу компанію.

Ми докладно розповімо про всі функції сервісу «Google Мій Бізнес» нижче в цьому керівництві.

Перш ніж це зробити, переконайтеся, що хтось із ваших співробітників або ви самі зможете відповісти потенційним покупцям у робочий час, який буде вказано в профілі.

І ще один момент, про який важливо знати заздалегідь:

У сервісі «Google Мій Бізнес» можна створювати профілі для тих компаній, у яких є офіси, куди можуть прийти клієнти, а також для організацій, що надають виїзні послуги. Google

Але все ж існує виняток, коли фізична адреса не обов'язкова. Він стосується підприємств сфери обслуговування (сантехніки, компанії, що борються зі шкідниками, прибиральники) або будь-яких інших постачальників послуг, що самостійно приїжджають до своїх клієнтів. Компанії, що працюють у певній зоні обслуговування, можуть вказати радіус, в якому вони надають свої послуги. Наприклад, сантехнік може зазначити радіус 8 кілометрів.

Компанії, які надають онлайн-послуги, та підприємства електронної комерції, що не мають фізичної адреси, куди може приїхати клієнт, не мають права на розміщення в сервісі «Google Мій Бізнес», оскільки вони не відповідають рекомендаціям Google.

Як створити профіль у Google My Business?

Це безоплатно та досить просто. Вам потрібно пройти всього кілька етапів, просто клікнувши по цьому посиланню www.google.com/business/.

Важливо пам'ятати, що деякі етапи реєстрації можуть вирізнятися в залежності від виду діяльності. Наприклад, для ресторанів важлива наявність фото меню, а для готелів — зображення номерів. Якщо ви працюєте у сфері обслуговування, вам потрібно буде вказати сферу своєї діяльності.

Потрібна допомога в реєстрації картки на GMB? Дайте знати

GMB має багато переваг як для власників бізнесу, так і для потенційних покупців.

У цій частині ми розглянемо переваги GMB для користувача, а також розкажемо, як цей інструмент впливає на місце в рейтингу за локальними запитами та нульову позицію у видачі.

Актуальні та детально заповнені профілі в GMB допомагають покупцям багато в чому:

1. Спрощення пошуку важливої інформації

Наявність профілю GMB значно спрощує споживачам пошук такої інформації як номер телефону компанії, адреса або правила техніки безпеки та охорони праці.

Скільки разів вам хотілося подзвонити та поставити запитання або перевірити заходи гігієни на підприємстві перед візитом?

Завдяки тому, що всю цю інформацію легко знайти в профілі GMB, ваші потенційні покупці можуть з'ясувати, чи дійсно ваша компанія їм підходить.

2. Швидке та зручне порівняння різних компаній в одному місті

Постійно перемикатися між сайтами різних компаній не зовсім зручно. За допомогою «Google Мій Бізнес» легко порівнювати пропозиції компаній, перемикаючись між їхніми профілями:

Це значно спрощує шлях користувача, а значить — прискорює швидкість прийняття рішення.

Отже, якщо у вас високий місцевий рейтинг, ви пропонуєте релевантні пошуковим запитам послуги та маєте добре заповнений профіль GMB, ви можете швидко залучити нового клієнта.

3. Легкий і швидкий пошук фотографій, відгуків і пропозицій від компаній поблизу

За допомогою фотографій і постів компанії можуть продемонструвати свої послуги, свій бренд і навіть свою індивідуальність.

Знання того, як виглядає коктейль-бар (чи є у нього обігрівачі в зоні для відпочинку на відкритому повітрі, наскільки просторі приміщення, чи є місце для танців...), допоможе потенційному відвідувачеві швидко визначитися з вибором закладу. А можливість почитати чесні відгуки — зрозуміти, чи пропонуєте ви саме те, що йому потрібно.

Це особливо актуально, коли на ринку занадто багато пропозицій. Ваші потенційні клієнти обов'язково будуть вдячні за те, що ви допомогли заощадити їхній час і енергію, надавши всю інформацію, необхідну для прийняття рішення.

Це також допоможе зекономити ваш робочий час. Зрештою, користувачам більше не потрібно дзвонити та ставити ці питання, тому що відповіді відразу видно просто у вашому профілі GMB. Деяку інформацію потенційні клієнти також можуть отримати з відгуків.

Все це означає, що коли користувач у результаті звертається до вас або приходить у ваш магазин, він уже володіє достатньою кількістю інформації для прийняття рішення. Таким чином ви перетворили вашого ліда з теплого на гарячий, не доклавши особливих зусиль.

4. Проста процедура бронювання або запису

Завдяки функції бронювання відвідувачі можуть просто у вашому профілі отримати необхідне. Для салонів краси, медичних клінік або інших компаній, де є необхідність у попередньому записі, ця функція незамінна: вона заощаджує час користувача та ваших співробітників./p>

Чим простіший шлях потенційного клієнта до покупки, тим він задоволеніший. І такі інструменти допомагають спростити цей шлях. Що, зрозуміло, обов'язково позитивно позначиться на вашому бізнесі.

5. Підписка на улюблені компанії та додавання їх до списків (для користувачів Google Карт)

А ви думали що Google+ помер? А ось і ні... Google все ще не закінчив свою історію соціальних мереж. Адже навіть Google Maps — це частково соцмережа, де користувачі можуть підписуватися на вподобані компанії та складати списки своїх фаворитів, щоб стежити за актуальними новинами.

Коли користувач Карт підписується на компанію, він отримує повідомлення про пропозиції, події, публікації та зміни годин роботи. Це заощаджує час і значно спрощує шлях до замовлення.

Крім того, ця функція Google My Business дозволяє клієнтам відчувати себе ще ближчими до компанії, що дуже важливо в епоху гігантів електронної комерції, таких як Amazon.

6. Знак підтвердження допомагає користувачеві зрозуміти, наскільки компанія релевантна його запиту

«Google Мій Бізнес» спростив пошук релевантних прилеглих підприємств. Завдяки локальному алгоритму Google, що постійно навчається, цей інструмент, як правило, відмінно порається з пошуком потрібних компаній за запитами користувачів.

У результаті знайти потрібну компанію стає дійсно просто.

Ось що ви можете побачити, якщо шукаєте щось вузькоспрямоване, наприклад, конкретний продукт

Google Карти показують вам компанії, що відповідають вашому запиту, та, більш того, виділяють контент, що може бути вам корисний.

Під заголовком «До вашого пошуку належить» Google показує блок питань-відповідей, що можуть бути релевантні вашому запиту, а також виділяє ключові слова (в цьому випадку про PS5).

Таким чином, алгоритм Google намагається показати вам найрелевантніші запити.

Якщо ви шукатимете сімейний ресторан, Google покаже відгуки або навіть сайти компаній (наприклад, Bubby's, як на скриншоті), де ця фраза згадувалася.

7. Можливість залишити свій відгук

Google My Business надає можливість користувачам «Гугл Карт» залишати свої відгуки або оцінювати чужі в профілях компаній через додаток. Таким чином, можна отримати повне уявлення про конкретний бренд.

За допомогою максимально клієнтоорієнтованих функцій, наприклад, «Запропонувати виправлення» або «Залишити відгук», Google забезпечує максимально актуальну інформацію в профілях GMB.

Крім цього, є ще безліч функцій щодо отримання інформації користувачами: питання-відповіді, відгуки, фотографії. Все це допомагає побачити правдиву інформацію про бізнес і сприяє спрощенню процесу пошуку релевантної місцевої компанії для потенційного клієнта.

Тепер, коли ми з'ясували, чому «Google Мій Бізнес корисний для користувачів, які щось шукають, пропонуємо розглянути переваги GMB для місцевих підприємств.

Згідно з авторитетним галузевим опитуванням Whitespark, «Google Мій Бізнес» є локальним фактором ранжування номер один. Що це означає?

Це означає, що GMB має найбільший вплив на місце вашої компанії в результатах пошуку серед місцевих конкурентів.

Google My Business — відомий фактор ранжування, а оптимізація вашого профілю в ньому — один з найефективніших способів підвищення впізнаваності в Local Pack на думку SEO-фахівців.

Максимально ефективне використання «Google Мій Бізнес» може стати вашою перевагою та підвищити рейтинг компанії за релевантними місцевими пошуковими запитами.

Тому компанії, що не мають профілю в GMB, втрачають шанс бути знайденими або обраними в інтернеті: ви повинні бути всюди, щоб бути першими.

Якщо ви хочете опинитися на нульовій позиції — вам необхідний «Google Мій Бізнес».

Нульову позицію можна зустріти за великою кількістю запитів, тому ви маєте подбати про те, щоб туди потрапити. Без профілю в GMB ви можете втратити потенційних клієнтів..

Нульова позиція у видачі означає, що шлях користувача зі звичайного ліда до покупця все частіше відбуватиметься в межах пошукової видачі. Тобто потенційний клієнт може знайти всю необхідну йому інформацію, не заходячи на сайт компанії, а, наприклад, у «Google Мій Бізнес».

У профілі GMB є безліч різних функцій: наприклад, активні посилання, за допомогою яких можна легко зателефонувати в компанію, побудувати маршрут до місця її розташування або навіть забронювати/записатися. Таким чином, GMB спрощує перетворення звичайного користувача на вашого клієнта без необхідності відвідувати ваш вебсайт.

Наявність профілю в GMB — це ще не все, що потрібно, щоб стати першим у місцевому пошуку. Особливо якщо врахувати, що профілі є у багатьох компаній. Але в цьому є плюс: аналізуючи конкурентів, ви можете побачити ще більше способів обійти їх.

Щоб GMB надав реальний вплив на ваші позиції та конверсії, вам потрібно максимально заповнити профіль і якісно його оптимізувати, щоб ваші потенційні покупці могли знайти всю потрібну їм інформацію.

У цій частині ми розглянемо найважливіші функції GMB та пояснимо, як їх використовувати, щоб посісти перше місце.

1. Надайте точну інформацію

Почнемо з малого. Переконайтеся, що ви надали актуальну інформацію у вашому профілі: назву компанії, адресу, номер телефону. Та назва, яку ви друкуєте на візитках, і має бути зазначена у вашому профілі.

Як мінімум ці три пункти мають бути всюди однаковими: в профілі GMB, у вашому офісі та на сайті. Невідповідність інформації може спричинити недовіру користувачів.

Згідно зі звітом Local Citations Trust Report, 9 з 10 користувачів незадоволені, коли подібна інформація відрізняється.

2. Детально опишіть вашу діяльність

Ви можете додати опис довжиною в 750 символів і таким чином розповісти користувачам більше про ваш бізнес. Але перед цим ознайомтеся з Правилами Google!

Чого робити не можна:

  • Вводити користувачів в оману. Заборонено розміщувати неточну або помилкову інформацію про компанію, товари та послуги.
  • Публікувати неякісний контент, а також невідповідні та дратівливі матеріали (наприклад, опис з орфографічними помилками та недоречним використанням символів, безглузді тексти тощо).
  • Публікувати інформацію про промоакції, ціни та знижки. Не можна використовувати такі фрази як «знижка 50% на всі товари» та «найсмачніші булочки в місті всього за 20 гривень».
  • Публікувати посилання будь-яких типів

За допомогою опису ви можете зацікавити потенційного клієнта, коли він побачить ваш профіль у GMB, тому дуже важливо правильно його заповнити.

Покажіть користувачу вашу УТП. Наприклад, якщо у вас піцерія в Нью-Йорку, ви пропонуєте тільки вегетаріанські начинки або тісто без глютену.

Також важливо стежити за кількістю ключових слів в описі, щоб він залишався змістовним. Ви маєте враховувати будь-які ключові пошукові запити, які можуть використовувати ваші потенційні клієнти. Наприклад, ви можете зазначити, що ви «сімейна піцерія з невимушеною атмосферою, де пропонують вегетаріанські начинки». Перевірте, щоб опис легко читався, але водночас був оптимізований.

Стосовно того, чи впливають ключові слова в описі GMB на ранжування, було безліч суперечок. Зараз вважається, що прямого впливу на позиції вони не здійснюють. Однак ви повинні розуміти, що вкрай важливо надати потенційним клієнтам дійсно корисну інформацію.

Опис компанії — відмінний спосіб показати, в чому полягають переваги вашого бренду, тому переконайтеся, що ви доносите це правильними словами. Не відступайте від ідеології вашого бренду, але й не забудьте подумати про те, як ви можете виділитися на тлі конкурентів.

3. Виберіть правильну категорію та підкатегорію для розміщення

Один з найважливіших аспектів створення профілю в «Google Мій Бізнес» — правильний вибір основної категорії.

Ви знали, що, на думку SEO-фахівців, основна категорія GMB — це фактор номер один для ранжування в результатах локальної видачі?

У даних про компанію користувач бачитиме лише основну категорію, але підкатегорії допоможуть вашому профілю в GMB ранжуватися за локальними запитами, тому вони теж дуже важливі. Ось приклад того, як виглядає основна категорія.

Здавалося б, вибір категорії — це досить просто, але переконайтеся, що з усього переліку ви вибрали те, що підходить саме вам. Проаналізуйте конкурентів. Зробити це можна двома способами: за допомогою такого інструменту як Local Search Grid від BrightLocal або вручну.

За допомогою Local Search Grid ви можете порівняти категорії ваших конкурентів і зрозуміти, що підходить вам більше:

Якщо ж ви хочете зробити це вручну:

  1. Виконайте локальний пошук за ключовим словом у Google Картах.
  2. Відкрийте профіль конкурента.
  3. Клацніть правою кнопкою миші на профіль і натисніть «Переглянути джерело».
  4. Натисніть Ctrl + F (або Command + F на Mac) і знайдіть назву основної категорії.
  5. Поруч з нею ви побачите підкатегорії.
  6. Відзначте, які категорії використовують ваші конкуренти, та протестуйте їх.

Ви можете змінювати категорії, тому не бійтеся експериментувати та знаходити те, що працює краще саме для вас.

Попереджаємо!

Всі ми любимо будувати гіпотези та тестувати їх, але зауважте: занадто часта зміна вашої категорії GMB може спричинити блокування профілю. Тому тестуйте категорії, але не кілька разів на день!

4. Подбайте про якісні фотографії

Щоб допомогти користувачам краще пізнати вашу компанію, Google рекомендує завантажувати в профіль фотографії.

«Завантаження фотографій у “Google Мій Бізнес” не тільки зробить ваш профіль активнішим і живим, але й приверне увагу користувачів.

Фотографії можуть вплинути на поведінку вашого потенційного покупця. Оновлення та моніторинг фото, що з'являються в результатах пошуку, мають виконуватися щотижня, а можливо — навіть щодня».

 

Стів Вайдеман,
президент Wiideman Consulting
(Як зробити профіль у «Google Мій Бізнес» «клікабельнішим»?)

Щоб отримати максимальну віддачу від Google My Business і збільшити ваші шанси на конверсію, Google рекомендує розміщувати:

  • не менше трьох яскравих фотографій екстер'єру, зроблених у різний час доби та з різного ракурсу;
  • мінімум три фото інтер'єру;
  • фотографії найпопулярніших продуктів і послуг, які ви пропонуєте;
  • одне зображення загальної зони, наприклад, стійки реєстрації;
  • мінімум три фото керівництва та команди;
  • для барів, ресторанів і кафе — зображення найпопулярніших страв і напоїв;
  • для готелів — фото номерів;
  • крім додавання в профіль ваших власних зображень, ви можете (й повинні) спонукати клієнтів робити фотографії вашої компанії та ділитися ними.

Найкращий спосіб мотивувати клієнтів ділитися фотографіями — попросити їх зробити це під час відвідування. Наприклад, розмістіть підказки навколо та всередині торгової точки (в магазині одягу можуть бути наклейки на дзеркалах у приміряльних). Ви також можете дати завдання співробітникам робити фотографії задоволених клієнтів, якими ваші гості, можливо, захочуть поділитися після свого візиту.

Ви знали, що компанії, котрі мають понад 100 фотографій у профілі GMB, отримують у середньому на 520% більше дзвінків?

Якщо ви працюєте у сфері обслуговування без фізичної адреси, ви все одно можете на це вплинути! Зверніться до задоволених клієнтів і запитайте, чи не хочуть вони поділитися фотографіями вашої роботи в Google.

5. Генеруйте, відстежуйте та відповідайте на Google-відгуки

Ще один важливий фактор ранжування в локальному пошуку — відгуки. Це одна з найважливіших функцій, на які компанії мають звертати увагу в Google My Business.

Ви знали, що відгуки посідають друге місце після профілю в GMB серед чинників ранжування в локальному пошуку? Експерти підтвердили, що постійна робота з відгуками впливає на видимість вашого профілю в GMB.

Відгуки може прочитати будь-хто з користувачів, тому дуже важливо відстежувати, генерувати та відповідати на них.

Згідно з опитуванням місцевих користувачів BrightLocal, 87% дійсно читають відгуки про роботу компаній. Крім того, тільки 48% користувачів звертають увагу на профілі з рейтингом менше ніж 4 зірки. Тому на це варто звернути увагу.

Але не тільки ваш рейтинг має значення: актуальність, правдивість, кількість, довжина та деталізація відгуків — усі ці фактори дуже важливі для споживачів.

Звісно, складно контролювати все, але є декілька простих речей, які ви можете зробити, щоб забезпечити якість і кількість ваших відгуків на належному рівні.

Враження та рейтинг

Звичайно, користувачі шукають компанії з хорошим рейтингом і позитивними відгуками. І найкращий спосіб забезпечити це — якісно надавати послуги.

Тому, перш ніж просити поділитися відгуком, переконайтеся, що ваш продукт або послуга, а також обслуговування знаходяться на високому рівні, як і будь-які інші важливі аспекти бізнесу, котрі можуть вплинути на думку клієнтів.

Навіть найкращий бізнес у світі отримає принаймні декілька поганих відгуків — ви не можете догодити всім, але важливо бути готовим до критики.

Частота та якість

Щоб регулярно отримувати відгуки, вам потрібно постійно їх просити: не варто очікувати, що вони з'являтимуться самостійно (про це вам скажуть навіть найвідоміші бренди).

Є кілька способів попросити залишити відгук у Google:

  • у магазині, в точці продажу або обслуговування;
  • надіслати лист електронною поштою або SMS після того, як покупець відвідав магазин, отримав замовлення або скористався послугою;
  • за допомогою вкладок, посилань на візитках та інших матеріалах.

Якщо ви постійно проситимете відгуки у клієнтів, у вашому профілі відбиватимуться актуальні позитивні фідбеки. Таким чином ви покажете потенційним клієнтам, що ваш бізнес живий і працює.

Правдивість, довжина та деталі

На жаль, дуже часто можна зустріти фейкові відгуки, тому зараз вони вже не викликають стільки довіри. А коли справа доходить до оплати послуги, ми всі стаємо трохи скептичними.

Пам’ятайте: ваші відгуки виглядатимуть правдоподібно тільки в тому разі, якщо вони будуть реальними. Це означає, що за будь-яких обставин не варто купувати відгуки або просити родичів чи друзів їх залишити. Нехай це роблять ваші реальні покупці.

Ставте конкретні питання, коли просите відгук, тоді він буде максимально правдоподібним. Це допомагає також у тому випадку, коли ви звертаєтеся до клієнта через якийсь час, коли він міг забути певні подробиці про вашу компанію.

Ось кілька ідей, про що можна запитати:

  • Що вам найбільше сподобалося під час відвідування магазину/зустрічі, у нашому продукті/послузі?
  • Ви задоволені нашим обслуговуванням?
  • Які з наших магазинів ви відвідали сьогодні? (Якщо у вашої компанії декілька офісів).

Чим більше релевантної інформації містять ваші відгуки, тим більша ймовірність, що вони виглядатимуть правдивими та покажуть потенційним клієнтам, що вам можна довіряти.

Ці підказки не тільки допоможуть вам отримувати чесні відгуки, але й спонукають клієнтів писати довші та докладні огляди — все це сприяє зміцненню довіри.

6. Використовуйте Google Пости, щоб збільшити конверсію та показати вашу індивідуальність

Google Пости варто розглядати з точки зору публікації новин у вашому профілі GMB. Усього є кілька типів постів — ми розглянемо їх нижче.

Простіше кажучи, Google Пости — це стрічка новин про ваш бізнес. У публікацій немає терміну дії, вони всі зберігаються у вашому профілі, а в Панелі Знань показуються останні.

Ось приклад того, як виглядають пости:

Google Пости — це додаткова функція GMB, яку SEO-фахівці рекомендують використовувати, щоб зробити профіль клікабельнішим і збільшити кількість «просто користувачів», що стають вашими клієнтами.

«Ми використовуємо гугл-пости для всіх послуг, які надають наші клієнти. Чи можна вважати їх фактором ранжування? Найімовірніше, ні. Але це допомагає профілям наших клієнтів виділитися на тлі конкурентів».

 

Бен Фішер — засновник і віцепрезидент
з маркетингу Steady Demand
(Як зробити профіль у «Google Мій бізнес» «клікабельнішим»?)

Однак, переконайтеся, що ви дотримуєтеся всіх правил Google. Наприклад, не можна додавати номери телефонів у пости: за це вас можуть заблокувати.

Ось різні типи Google Постів, що доступні компаніям:

Що нового

Ця функція дозволяє компаніям ділитися загальною інформацією про їхні магазини, продукти або послуги.

Ось приклад того, як піцерія використовує тип постів «Що нового» для того, щоб розказати про можливість замовлення додому

Події

Якщо ви організовуєте заходи на базі своєї організації, зверніть увагу на цей тип постів.

Пости-події створені для того, щоб ділитися новинами про різні заходи, в яких бере участь компанія. Під час додавання такого поста ви зможете поділитися фотографією, назвою і навіть зазначити дату, час початку та закінчення події.

Приклад того, як коктейль-бар використовує цей тип постів, щоб анонсувати «Щасливі години».

Пропозиції

Ще один відмінний спосіб підвищити конверсію за допомогою сервісу «Google Мій Бізнес». Повідомлення з пропозиціями дозволяють компаніям ділитися з користувачами будь-якими промо, які вони проводять. Наприклад, анонсувати знижки для нових клієнтів.

Як і у випадку з публікацією подій, ви можете встановити дату початку та закінчення акції, щоб потенційні клієнти могли бачити, чи доступна пропозиція зараз. Як і у випадку з більшістю типів постів, ви також можете додати фотографію, щоб привернути увагу користувачів.

Це відмінний варіант для більшості типів бізнесу, особливо, якщо ви плануєте запустити нову акцію.

На цьому прикладі показано, як піцерія пропонує безоплатне доставлення у разі замовлення через застосунок.

Товари

Для підприємств, що продають товари (а не пропонують послуги), цей тип постів — відмінний спосіб просунути свою продукцію та залучити відвідувачів у магазин.

Такий тип постів надає наступну інформацію про продукт: назва, фотографія, категорія, ціна та опис (останні два поля є необов'язковими).

Цей меблевий магазин використовує повідомлення про товари для демонстрації своїх останніх продуктів з прямим покликанням до дії та посиланням для покупки.

Важливо відзначити, що хоча додаються такі пости через панель управління GMB, показуватися вони будуть у розділі «Товари» у вашому профілі:

Оновлення годин роботи

Цікаво, що на відміну від інших типів постів, цей ви можете додати не просто вручну через панель управління «Google Мій Бізнес». Якщо ви відновите години роботи в GMB, Google автоматично поділиться цим як повідомленням, що потім з'явиться в розділі «Оновлення» вашого профілю разом з іншими постами.

Covid-19 оновлення

Ця опція публікації призначена для того, щоб компанії могли інформувати своїх клієнтів про нові обмеження, заходи з охорони здоров'я та безпеки, а також про правила відвідування організації.

Google також пропонує компаніям використовувати цей тип постів для надання інформації про те, як клієнти можуть підтримувати підприємства, поки магазини закриті. Наприклад, за допомогою подарункових карт.

Оскільки на момент написання статті це був відносно новий варіант, багато компаній, як і раніше, вважають за краще використовувати загальний тип постів «Що нового?», наприклад...

7. Використовуйте розділ «Питання та відповіді», щоб надати клієнту повну інформацію про діяльність вашої компанії.

Google Q&A дозволяє користувачам ставити питання про компанію один одному та відповідати на них просто в загальнодоступному профілі Google My Business.

Але — тут потрібен барабанний дріб — ніщо не заважає вам використовувати цю функцію у своїх інтересах. Насправді ми настійно рекомендуємо самостійно заповнити цей розділ можливими питаннями користувачів і надати на них вичерпні відповіді. Це також допомагає підтримувати активність у вашому профілі.

У такому випадку ця функція Google дуже схожа на типові запити в пошуковій видачі, аналогічні тим, що можуть бути на вашому вебсайті.

Наприклад, ви власник готелю, і вас часто запитують, чи дозволене розміщення з домашніми тваринами? Розмістіть це у своєму розділі питань і відповідей! Це відмінний спосіб заздалегідь надати користувачам інформацію, яку вони можуть шукати, та потенційно залучити більше клієнтів.

Крім публікації контенту у вигляді поширених запитань, важливо стежити за вхідними повідомленнями. Моніторинг дозволить вам швидко відповідати потенційним клієнтам і оперативно реагувати на негативні відгуки.

8. Налаштуйте систему бронювання

Функція бронювання в Google є одним з факторів, що підвищують конверсію через нульову позицію у видачі.

Тепер користувачам не потрібно заходити на ваш вебсайт (або на сторонній сервіс бронювання), щоб отримати інформацію та зробити цільову дію.

Надаєте послуги, що передбачають запис або бронювання? Наприклад, ви перукар? Власник салону краси? Або ваш бізнес належить до сфери обслуговування? Відмінно. Швидше за все, ви захочете налаштувати кнопку «Забронювати зустріч», щоб вона відбивалася у вашому профілі «Google Мій Бізнес».

Наявність цієї функції може значно спростити життя вам і вашим клієнтам. Просто переконайтеся, що ви стежите за всіма замовленнями, що надходять із сервісу.

Але увага! Якщо ви надаєте користувачам можливість запису/бронювання з вашого профілю в GMB, обов'язково перевірте наявність усієї необхідної інформації. Інакше ви втратите клієнта! Якщо ви активували цю функцію, переконайтеся, що заповнені розділи «Фотографії», «Повідомлення», «Продукти/послуги», «Питання та відповіді», а також «Відгуки».

Щоб активувати кнопку «Записатися на приймання», перейдіть у свій профіль Google My Business, потім — у розділ «Інформація» та натисніть «Додати посилання на приймання».

Google співпрацює з багатьма платформами бронювання, щоб надати компаніям можливість використовувати цю функцію.

Варто стежити за цим списком, щоб перевірити, чи доступний певний обраний вами партнер з бронювання.

9. Зазначте скорочену назву в «Google Мій Бізнес»

Коротка назва в Google My Business — це ім'я довжиною від 5 до 32 символів, що додається до URL-адреси g.page, щоб надати користувачам і власникам бізнесу пряме посилання на профілі GMB.

Наприклад, компанія називається «BrightLocal», тому клієнти отримують URL-адресу g.page/BrightLocal.

Короткі назви дійсно корисні, оскільки вони дозволяють вам швидше та зручніше ділитися профілем вашої компанії з клієнтами. Замість того, щоб посилатися на довгу, заповнену цифрами та в основному безглузду URL-адресу, ви зможете поділитися коротким посиланням, що швидко запам'ятовується.

Переконайтеся самі. Ось вихідний URL GMB:
https://www.google.com/maps?cid=2738946980662544088

А тепер порівняйте:
g.page/BrightLocal 

Створити коротку назву легко. Просто увійдіть до свого облікового запису Google My Business, натисніть «Інформація» та додайте своє коротке ім'я під знаком @..

10. Використовуйте «Google Мій Бізнес» як канал обслуговування клієнтів

Якщо у вашому профілі GMB можна щось забронювати, то варто забезпечити можливість отримати в ньому миттєві відповіді на питання. Це важливо, оскільки контролювати відгуки та запитання-відповіді на регулярній основі не завжди просто. У той час як листування з покупцями допоможе вам запобігти появі негативних відгуків.

Це також відмінна функція для тих, хто хоче отримати відповідь на своє питання в індивідуальному порядку. Якщо ваша діяльність передбачає роботу з приватною інформацією (юриспруденція або сфера охорони здоров'я), функція обміну повідомленнями може надати користувачам можливість спілкуватися та отримувати необхідні дані конфіденційно та особисто.

Якщо ви вирішите активувати функцію обміну повідомленнями, клієнти зможуть зв'язуватися з вами безпосередньо через ваш профіль, а поруч з іншими функціями, такими як «дзвінок» і «вебсайт», з'явиться відповідна кнопка.

Щоб активувати цю функцію чату в GMB, вам необхідно увійти у свій профіль Google My Business і натиснути «Повідомлення». Потім ви можете керувати вхідними повідомленнями або через застосунок, або на сайті, як показано.

Після підключення «Повідомлень» ви зможете відреагувати, коли користувач звернеться до вас у чаті. Якщо профіль GMB об’єднує кількох власників/менеджерів, кожен матиме можливість відповісти потенційному клієнту.

Ви також можете активувати автоматичне вітальне повідомлення, яке отримає користувач у відповідь на своє звернення.

Важливо! Поставтеся до цього каналу зв’язку так само серйозно, як до будь-якого іншого:

  • переконайтеся, що у вас є менеджер, готовий відповідати на питання;
  • спілкуйтеся з потенційними клієнтами з огляду на певні правила Google.

Якщо ви з якоїсь причини не зможете відповідати на повідомлення (припустимо, у вас невеликий бізнес, і весь персонал збирається в щорічну відпустку в період свят), варто повністю вимкнути цю функцію.

А ви знали? Згідно з правилами Google, на повідомлення слід відповідати протягом 24 годин, тому, якщо ви тимчасово не можете цього робити (наприклад, плануєте коротку відпустку), радимо вимкнути функцію «Повідомлення». Компанії, що не дотримуються цього правила, можуть взагалі її втратити.

11. Розкажіть усе про свої товари та послуги

«Продукти та послуги» — це функція GMB, що допомагає продавцям продемонструвати свої пропозиції безпосередньо в місцевих результатах пошуку. Наприклад, меблі, процедури, такі як масаж обличчя, або навіть можливість узяти тварину.

Хоча додавання інформації в розділ «Продукти та послуги» не впливає на рейтинг, це може мати ключове значення для залучення потенційного клієнта, який переглядає ваш профіль і шукає те, що ви пропонуєте.

Крім того, за певними пошуковими запитами інформація про ваші продукти та послуги може бути виділена, що зробить ваш бізнес ще помітнішим для користувача.

Наприклад, якщо шукати магазин, у якому продаються фоторамки, Google Maps показує релевантні результати, засновані на пропозиціях товарів.

Ми живемо в часи, коли велика кількість людей вважає за краще робити покупки в інтернеті. Отже, це дійсно вирішальний фактор: показуєте ви користувачам товари та послуги ще до відвідування ними вашого магазину, чи ні.

Ця функція буде особливо корисною для певних підприємств. Наприклад, спа-салон з легкістю може зазначити свої процедури як послуги, тоді як ресторан, швидше за все, не вкаже кожен пункт меню як продукт.

Якщо у вашої компанії є товар, що має великий попит, то його безперечно варто зазначити, щоб підвищити ваші шанси на ранжування за релевантними запитами.

Продукти та послуги можна додати на панель управління GMB, клацнувши відповідні заголовки в лівому меню.

12. Використовуйте UTM-мітки та відстеження дзвінків, щоб краще розуміти ефективність GMB

Після того, як ви зрозумієте, що максимально використовуєте всі функції сервісу «Google Мій Бізнес», і оптимізуєте ваш профіль належним чином, вам потрібно відстежити його ефективність.

Використання UTM-міток у посиланнях, які ви вказуєте у своєму профілі GMB (наприклад, «Вебсайт»), — відмінний спосіб відстежувати та визначати, звідки на ваш сайт прийшли відвідувачі та що вони там роблять.

Якщо ви хочете відстежувати ефективність сторінки в Google Analytics, переконайтеся, що вона позначена UTM-мітками.

Ось приклад того, як може виглядати UTM-мітка:
http://brightlocal.com/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=gmblisting

Інформація після знаку показує джерело, канал і кампанію, тому ви можете легко визначити, звідки прийшов користувач, переглядаючи звіти Google Analytics.

Якщо ми подивимося на наше посилання-приклад вище, то побачимо, що «campaign = gmblisting». Це означає, що користувач знайшов BrightLocal, натиснувши кнопку «Вебсайт» у профілі Google My Business.

Тепер у Google Analytics ми можемо точно побачити, скільки людей знаходять нас за цим посиланням, і, отже, можемо виміряти ефективність цього каналу.

Є кілька різних посилань у GMB, куди можна додати UTM-мітки: основні (такі як кнопка вашого сайту), повідомлення Google, посилання для зустрічей і «Продукти».

Так ви зможете легше зрозуміти шлях вашого користувача за допомогою Google Analytics.

Колтрекінг ще один класний спосіб краще зрозуміти своїх клієнтів і залучити гарячих лідів. Хоча у Google є власна функція «Попередній перегляд історії дзвінків», ви також можете придбати для цього спеціальний сервіс. Наприклад, CallRail.

Подібно відстеженню UTM, спостереження дзвінків дозволить вам оцінювати ефективність певних каналів і знаходити гарячих лідів.

13. Ознайомтеся з особливостями «Google Мій Бізнес», характерними для вашої категорії та... використовуйте їх!

Ми розглянули найважливіші функції сервісу GMB, але є ще дещо, властиве конкретним категоріям. Наприклад, функції, доступні для готелів, відрізняються від додаткових можливостей для ресторанів, а їхня версія навіть отримала назву «Hotel Pack».

Для готелів доступні наступні функції сервісу «Google Мій Бізнес»:

  • час заїзду/виїзду;
  • аналіз цін;
  • особливості комплексу.

Ще один спосіб дізнатися, які функції GMB доступні для вашої галузі, — зробити аналіз конкурентів вручну через Google Search.

14. Завжди будьте в курсі нових функцій і тестуйте

Прочитавши цю статтю, ви вже будете на півдорозі до створення привабливого оптимізованого профілю, але на цьому робота не закінчується.

«Google Мій Бізнес» постійно розвивається, регулярно з'являються оновлені функції. Крім того, Google завжди щось тестує, залишаючи та видаляючи певні опції.

Найкращий спосіб розвиватися — це постійно тестувати все самостійно. Встановіть собі нагадування щотижня (або щомісяця, якщо у вас недостатньо ресурсів і мало часу) перевіряти профілі конкурентів у вашій ніші. Які функції вони використовують? Щось має інший вигляд? Якщо так, перевірте цю функцію у себе та подивіться, чи впливає вона на рейтинг або конверсію.

GMB — це не тільки відмінний інструмент для пошуку та залучення нових клієнтів. Він може розповісти багато цікавого про вашу аудиторію.

У цій частині ми дізнаємося, яку інформацію надає статистика GMB.

Що таке Google My Business Статистика?

Google My Business Статистика — це безоплатний інструмент від Google, що показує, як користувачі знайшли вашу компанію та які дії вчинили. Він містить інформацію про ефективність вашого локального пошуку: скільки разів потенційні або наявні клієнти подивилися профіль, як його знайшли, куди натискали та чим цікавилися.

Багато користувачів шукають інформацію про компанії в Google Пошуку та на Картах. Статистика сервісу «Google Мій Бізнес» допоможе вам дізнатися, як саме люди знаходять ваш профіль у цих сервісах і що роблять після цього.
Google

Ось що ви побачите в розділі «Статистика»:

Чому «Статистика» корисна?

На це є 2 причини:

  1. Вона допомагає зрозуміти, як користувачі знаходять вашу компанію.
  2. І які дії вчиняють у вашому профілі.

Крім цього, GMB Статистика може допомогти вам ширше подивитися на свій бізнес. Наприклад, ви займаєтеся доставленням тортів, і за даними статистики бачите, що попит на ці послуги збільшується на початку травня. Це привід задуматися про розміщення спеціальних пропозицій для ваших клієнтів до Дня матері.

Отримавши цю інформацію, ви зможете додати у профіль необхідні дані та спонукати потенційних клієнтів до певних дій.

Як використовувати розділ GMB Статистика

Чому вона корисна, ми вже зрозуміли. Пропонуємо розібратися, як знайти ці дані та як їх використовувати.

  • Увійдіть у свій профіль «Google Мій Бізнес», як ви зазвичай це робите.
  • Коли завантажиться вкладка «Головна сторінка», в правій частині екрану ви побачите поле «Ефективність», в якому показані дані за останні 28 днів у Пошуку та на Картах.
  • Крім того, ви можете натиснути «Статистика» в лівому меню.

Дані GMB Статистики розділені на декілька різних блоків, кожен з яких допоможе вам краще в усьому розібратися:

 

➨ Як користувачі шукають вашу компанію

 

Дані про те, як користувачі шукають інформацію про вашу компанію, — це не просто цікаво, а й може допомогти приймати обґрунтованіші маркетингові рішення. Зверху у полі «Ефективність» ви побачите три цифри: перегляди, запити та активність.

Коли ви натискаєте «запити», демонструється панель з даними за прямими запитами та пошуком за категорією.

Що таке прямі запити (сектор Direct)?

Прямий запит — це коли хтось шукає в Google назву або адресу вашої компанії. Люди, що вже знають про ваш бізнес, вводять свій запит з конкретним наміром знайти профіль або інформацію, пов'язану з компанією, наприклад, відгуки клієнтів.

Що таке пошук за категорією (сектор Discovery)?

Це коли користувачі вводять щось спільне, наприклад, «сантехнік поруч зі мною» або «цілодобовий магазин, відкритий зараз», і дані про вашу компанію з'являються в результатах локального пошуку.

Що таке пошук за брендом (сектор Branded)?

Пошук бренду — це коли користувач шукає певну компанію, діяльність якої пов'язана з вашим бізнесом. Google використовує приклад того, як хтось шукає «Макдональдз» і отримує інформацію про подібний заклад швидкого харчування. Категорія фірмового пошуку присутня в GMB Статистика тільки в тому випадку, якщо ваша компанія хоча б одноразово з'являлася для цього типу запиту.

Ті, хто використовували пошук за категорією (Discovery), можуть бути знайомі або незнайомі з вашою компанією, але вони не збиралися спеціально шукати вас. Такі запити несуть загальний характер і зазвичай пов'язані з конкретною потребою та бажанням знайти продукт або послугу, які її задовольняють.

Отже, які висновки ми можемо почерпнути з цих цифр?

Якщо показник Пошуку за категорією менше, ніж Прямі запити, це знак того, що вам потрібно переглянути свій підхід до локального SEO. Більша кількість результатів пошуку за категорією свідчить про те, що вас бачать нові клієнти, а не тільки ті, хто і так знайомий з вашою компанією.

➨ Пошукові запити, за якими був показаний профіль компанії

Інформація, що міститься в цьому розділі, може бути дуже корисна під час оптимізації.

Тут ви можете дізнатися, які ключові слова вводять користувачі Google, щоб знайти вашу компанію.

Тут також можуть бути залучені Google Search Console і Google Analytics. Обидва ці інструменти також нададуть вам дані щодо пошукових запитів. А це означає, що ви можете порівняти ефективність вашого профілю GMB та сайту.

➨ Сервіси Google, за допомогою яких знаходять вашу компанію

У цьому розділі Google My Business Статистика показано, звідки прийшли користувачі: з Пошуку або Карт.

Вищий відсоток переглядів у Картах може означати, що більше користувачів пошуку знаходять профіль вашої компанії на мобільному пристрої. Ви можете легко порівняти дані з інформацією Google Analytics, щоб підтвердити цей факт.

➨ Дії користувачів

У цьому розділі ви можете зрозуміти, як керувати даними про компанію та що робити далі:

Тут ви дізнаєтеся, що зазвичай робить ваш потенційний клієнт: переходить на сайт, будує маршрут до вашого офісу чи дзвонить.

Ви можете використовувати цю інформацію для додаткової роботи над своїм профілем GMB. Наприклад, якщо багато хто будує маршрут до вашого офісу, то, можливо, вам варто розповісти в постах про паркування або автобусні зупинки поблизу. Те ж саме радимо зробити на сайті. У профілі непогано буде розмістити додаткові фото вашого місця розташування, на яких видно, що знаходиться поруч.

Ви також можете побачити, звідки саме користувач прокладав маршрут.

➨ Запити маршрутів

Коли користувач GMB натисне «Маршрут» у вашому профілі, ви побачите теплову мапу в GMB Статистика, на якій зазначене його місцеперебування:

Ця теплова карта показує, де знаходяться ваші потенційні клієнти. Це допоможе вам краще зрозуміти, на яку географію таргетуватися.

➨ Телефонні дзвінки

Ви зможете відстежувати дані про дзвінки в Статистиці:

Ці дані можна використовувати, щоб подивитися, в який день тижня та час доби генерується найбільша кількість звернень з GMB. Ця інформація допоможе точніше налаштувати рекламу або запланувати новий пост.

➨ Перегляди фото

Як ми обговорювали раніше, фотографії мають вирішальне значення для вашого профілю та навіть можуть впливати на те, скільки трафіку йде на сайт з Google My Business:

Тут ви можете порівняти себе з конкурентами. Якщо ваші зображення показуються частіше, ви можете впевнено продовжувати публікувати в тому ж дусі. Менша кількість переглядів означає, що вам доведеться попрацювати над цим розділом.

➨ Кількість фото

І знову порівнюємо себе з конкурентами: якщо у вас зображень значно менше, додайте ще, щоб не відставати від інших компаній.

➨ Статистика публікацій у «Google Мій Бізнес»

Полюбляєте перевіряти перегляди та лайки після того, як запостили щось у соцмережах? Аналогічним чином ви зможете побачити, скільки нових переглядів зібрали за тиждень ваші публікації.

Ура, ви зробили це! Ви дійшли до кінця цього гайду.

Від вивчення того, чому «Google Мій Бізнес» має вирішальне значення для локального пошуку, аж до функцій, які він пропонує, та особливостей їхнього використання. Тепер ви знаєте (майже) все, що потрібно знати про такий чудовий інструмент як GMB.

Тепер, коли вся ця інформація у вас під рукою, ви на шляху до того, щоб стати кращим за всіх.

Перевод
Лєнара Козакова

project-manager

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту
×
Вигідна спец.пропозиція від СПРАВА для вашого сайту