Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!

Для залучення аудиторії та отримання заявок важливі як оптимізація сторінок, так і якісний контент, зручне usability, підтримання сайту в належному технічному стані та пропрацювання комерційних факторів. Головне завдання під час запуску контекстної реклами як платного джерела трафіку — одержати цільових клієнтів і не витратити марно бюджет.
Кейс Sprava Agency з розкрутки сайту українського виробника меблів є прикладом ефективності синергії різних інструментів і врахування індивідуальних особливостей проєкту. Розповідаємо, з чого ми починали, чого досягли та що для цього зробили.
Хто наш замовник
Фабрика Richman з офісом продажів у місті Дніпро виготовляє меблі для житлових приміщень, офісів, готелів, конференц-залів і закладів HoReCa:
- дивани, ліжка й крісла;
- столи та стільці;
- пуфи.
Для виробництва продукції використовується сертифікована високоякісна сировина та фурнітура від українських і закордонних брендів. Компанія єдина в Україні виготовляє меблі з оббивкою з будь-якої тканини, навіть з матеріалу, що надає клієнт. Виробник продає меблі гуртом і вроздріб на всій території країни.
Проблеми та завдання проєкту
Глобальною метою замовника була побудова ефективного каналу продажів меблевої продукції власного виробництва через інтернет-магазин, а також масштабування торгівлі.
Наше першочергове завдання в рамках реалізації цієї мети — збільшити загальні обсяги продажів фабрики за допомогою знаходження нового джерела трафіку — Google Ads. Спочатку сайт компанії просувався через SEO, що, як ми знаємо, дає відкладений результат.
На момент старту робіт ситуація була такою:
- товарів на сайті було мало;
- категорій в каталозі — 7;
- мова сайту — одна;
- напрацювання — лише брендовий трафік, що йшов переважно на головну сторінку.
Проблемою було те, що продукцію фабрики продавало чимало дистриб’юторів. Зокрема, на Rozetka меблі від Richman інколи можна було купити дешевше, ніж у виробника. Крім того, на ринку працює доволі багато магазинів меблів. Ми запропонували замовникові розкручувати сайт одночасно за допомогою SEO і PPC.
Що було зроблено
Під час просування в органічному пошуку спочатку вирішили зосередитися на низько- і середньочастотних україномовних запитах з точним формулюванням та акцентом на гуртових продажах. Формуючи семантичне ядро, ми відійшли від брендових запитів і змістили фокус уваги на пропозицію товару від виробника без переплати. Наприклад: ліжка українського виробника, купити диван з фабрики, купити офісне крісло від виробника, купити стільці від виробника тощо.
Серед стратегічно важливих заходів із SEO-просування ми здійснили наступні:
- включення в ядро лише тих запитів, які сайт реально може «витягнути», за якими він здатний конкурувати в ТОП-10;
- додавання в каталог розділу «Офіс та HoReCa» — у замовника були успішні кейси роботи в цьому напрямі;
- представлення на сайті усієї лінійки товарів, які пропонує фабрика, зокрема вибору тканин і кольорів. Цей крок дав можливість показувати майбутнім покупцям усі можливі варіанти.
Крім того, ми створили додаткову мовну версію сайту, адже у нас досі є аудиторія, яка гуглить російською. Плюс залучили контент-маркетинг — запустили корпоративний блог.
На момент початку робіт, у березні 2023 року, в ТОП-10 у видачі Google було 17% від загальної кількості запитів (107). У жовтні, через 7 місяців роботи, досягши 32% запитів у ТОП-10, ми вирішили збільшити пошуковий трафік і розширити семантичне ядро. Ми додали російськомовні ключі та високочастотні запити, що більше були націлені на роздрібного покупця: купити офісне крісло, офісне крісло, купити кухонні стільці тощо. Цей крок дозволив збільшити частку запитів у ТОП-10 до 37% (251).
З базових речей, що здаються неважливими, але значною мірою сприяють продажам, варто відзначити:
- активну роботу з контентом з боку замовника;
- детально опрацьовані комерційні фактори, розділи з інформацією про оплату і доставлення. Користувач чітко розуміє, як купити, оплатити, яка служба привезе товар і коли вона це зробить;
- фільтри в категоріях, що допомагають серед величезної кількості пропозицій знайти потрібні меблі;
- якісне наповнення карток товарів.
У рамках PPC на початку роботи ми проводили тестування різних напрямів і типів кампаній. У процесі побачили, що не всі кампанії працювали ефективно. Зрештою ми вибрали найкращі напрями, з якими продовжуємо працювати понині.
З основним викликом зіткнулися після оновлення сайту. Основну частину трафіку на сайт приносять кампанії Performance Max (PM). Отже, після запровадження змін довелося «навчати» кампанії та пізніше оптимізувати витрати. У результаті оптимізацій та тестування нових налаштувань ми виявили, що з оновленим ресурсом найкраще працює реклама в товарній видачі, натомість інші майданчики показали нижчу ефективність. Одразу були протестовані оголошення без генерування автоматичних об’єктів. Результат покращився несуттєво. Згодом ми перейшли до виключно товарних PM, що дозволило значно підвищити ефективність реклами в Google Ads.
Під час роботи ми звужували й тестували різні аудиторії та гео показів, що дало змогу залишити лише максимально цільову і зацікавлену аудиторію та завдяки цьому суттєво знизити витрати.
Результати просування сайту Richman за допомогою SEO
На сьогодні ми досягли 60% від загальної кількості запитів (251) у ТОП-10 і вийшли в ТОП-3 за такими запитами як меблі українського виробництва, ліжка українського виробника, офісні крісла від виробника, меблі для готелю, м’які меблі для готелів, купити м’які меблі для офісу, купити меблі з натуральної шкіри тощо.
Щоправда, збільшення трафіку досягли саме завдяки контекстній рекламі, зокрема PM. Це чітко видно під час порівняння показників за різний період.