Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Знайомство з проєктом
Наш постійний замовник переїхав на ПМП у Словенію. Він прийняв рішення про відкриття бізнесу з реалізації плитки, сантехніки та меблів для ванних кімнат і довірив нам технічний супровід сайту проєкту й побудову онлайн-продажів.
Плануєте побудувати офлайновий бізнес у Європі або працюєте маркетологом у подібній компанії? А можливо, вам просто цікаво, як наші досягають успіху за кордоном? Тоді ця стаття для вас.
- аналіз особливостей ринку;
- стратегію побудови продажів через сайт у вузькій перегрітій ніші, з вузькою ж і вкрай недовірливою аудиторією.
Основними каналами ми обрали SEO та PPC (з усього інструментарію використовували тільки рекламу в пошуку Google, оскільки бюджет був обмеженим, а продажі — потрібні «на сьогодні»).
Трохи скажемо про регіон роботи та його особливості. Словенія — маленька країна. Чисельність населення ВСІЄЇ Словенії складає всього приблизно 2 мільйони, тобто на території країни проживає менше людей, ніж, наприклад, у Києві. Самі розумієте, що наш товар потрібен тільки якійсь частині з цих 2 млн, і то не кожного дня. Тому будемо вважати, що замовник працює у вузькій ніші, де вже є достатня конкуренція, а потенційних покупців не так багато.
Не полегшував ситуацію і менталітет місцевих жителів, який можна сформулювати коротко: «свій до своїх по своє». Словенці довіряють словенцям, а ще більше — сусідам, знайомим, знайомим знайомих (пам'ятаєте про населення у 2 мільйони?) та набагато швидше й охочіше куплять у сина маминої подруги. У крайньому разі знайдеться чотириюрідний племінник з боку матері, у якого якраз є те, що потрібно.
З іншого боку, тут вважаються нормою тривалі доставки (сьогодні замовив — через місяць отримав). Гравці на ринку не хвилюються, що прудкі українці почнуть дихати в спину (словенець же до словенця піде), а їхні клієнти звикли до повільного та невибагливого сервісу, відсутності товару на складі тощо. А ще власники бізнесу можуть дозволити собі не особливо заморочуватися з онлайном: «Приходьте в магазин, ми вам покажемо зразки» :) Хто ж знав, що світ накриє пандемія і всі офлайнові магазини закриють на багато місяців…
Усі ці особливості знав (звісно, крім пандемії) та вирішив використати власник, а ми взяли на озброєння ось цю неквапливість основних гравців у інтернеті.
Що заважало: | Що допомогло: |
У власника не було досвіду роботи в країні, ніші. | Знання мінусів конкурентів і відбудова від них. |
Дуже консервативний ринок. Новенькому важко викликати довіру, особливо, якщо він немісцевий. | Клієнтоорієнтованість. |
Крім контекстної реклами та SEO, не спрацювали інші методи залучення покупців в офлайновий магазин (ваучери, бігборди, роздатка). | Активна робота над інтернет-просуванням, на відміну від конкурентів. |
Ринок перегрітий — пропозицій багато. | Вкладення в SEO та контекст дають пристойні результати. |
Вузька ніша і маленька кількість потенційних покупців. | Карантин і локдаун. |
Проєкт треба було робити словенською мовою: тексти, семантика, оголошення. |
Робота над сайтом
Скажемо відразу - візуалізація проєкту залишає бажати кращого, але наказано нічого не змінювати, оскільки «словенцям подобається». Зі свого боку ми не втрачаємо надію, що нам, нарешті, буде дозволено перемалювати дизайн.
Забігаючи наперед, відразу скажемо, що після успішного запуску сайту в Словенії через два роки роботи замовник запустив такий самий проєкт у Хорватії, відкрив офлайнові магазини в Любляні та Загребі, і зараз ми працюємо над інтернет-магазином для цих регіонів.
- запустили сайт;
- налаштували Analytics;
- оптимізували та вивели сайт у топи Google з широким переліком пошукових запитів;
- наповнили й оптимізували запис у Google My Business;
- доповнили сайт функцією генерації файлу експорту для роботи з іншими майданчиками;
- запустили контекстну рекламу в Google;
- пропрацювали вид сніпетів сайту у видачі Google (додали розмітку рейтингу і FAQ).