Цей кейс про створення і просування сайту пластичного хірурга. Він допоможе молодим лікарям, які замислюються про персональний сайт і хочуть зрозуміти, як відбувається процес його створення і що потрібно враховувати для максимального залучення пацієнтів.
Помилковою є думка, що сьогодні достатньо «красиво» оформити акаунт у соціальній мережі й залучати пацієнтів звідти. Давайте спочатку розберемося, для чого потрібен сайт молодому лікарю.
- Для того щоб користувач усвідомив, як розв’язати свою проблему, йому потрібно знайти інформацію – статті, написані лікарем, але зрозумілою мовою, із поясненням усіх нюансів лікування і застереженнями про побічні ефекти, якщо вони є. Через інформаційні запити майбутні пацієнти потрапляють на сайти профільних фахівців-медиків. Дочитайте до кінця статті – і побачите результат.
- Сайт працює краще за сарафанне радіо. Тут можна в спеціальних блоках показати всі сертифікати лікаря, розповісти про його досвід, з ким із колег він співпрацює, які спеціальні тренінги проходив. Дуже важливі фотографії: робочого місця, самого лікаря, персоналу, який йому допомагає, успішно вилікуваних пацієнтів (якщо вони дають дозвіл публікувати таку інформацію).
- Сайт дає змогу зібрати контакти пацієнтів, які хочуть поставити питання професіоналу.
- Для лікаря, який практикує у певному місті, важливим методом просування є geo-targeting – спрямованість сайту на цільову аудиторію конкретного регіону. На певні сторінки серверів можна давати рекламу.
- Ми рекомендуємо збирати на своєму сайті найкращі корисні статті й навіть наукові роботи, публікації для вузькопрофільних медичних журналів (із посиланням на джерело). Це ваша візитівка: чим більшу експертність ви покажете, тим краще.
Соцмережі – це добре, але там можна потрапити в бан, там можуть зламати акаунт, там складно підняти старі записи. До того ж у соцмережах буває досить складно детально і повно відповісти на питання. Ми не говоримо про те, що соцмережі не важливі, вони важливі! Але сайт – це ваше «обличчя», на ньому можна легко і швидко знайти всю інформацію про вас. Головне, переконатися, що її дійсно легко і швидко знайти :)
Специфіка бізнесу замовника
Замовник: молодий пластичний хірург, який оперує у Львові. Основні клієнти – жінки, основні процедури: пластика грудей і носа, гінекомастія.
Завдання:
- зробити сайт, який давав би пацієнтів і підтверджував компетенцію лікаря, був зручний і зрозумілий користувачам, відповідав естетичним уявленням замовника про персональні сайти, добре оптимізований;
- просування сайту у Львові та західному регіоні України.
Жодних конкретних цифр за трафіком, кількістю заявок і звернень лікар не згадував.
Для того щоб зробити ефективний сайт для фахівця, потрібно:
- провести с ним встречу и понять какие и сколько услуг он оказывает;
- собрать семантическое ядро запросов, касающихся услуг конкретного врача в данном регионе;
- согласовывать структуру сайта, дизайнерские решения, важные блоки и посадочные страницы;
- создать и утвердить тексты для всех страниц сайта.
У медичній галузі кожен текст на сайті має бути вичитаний і затверджений лікарем. Це обов'язково не тільки тому, що питання стосується довіри і здоров'я. У кожного лікаря свій підхід, своя школа, свій досвід – саме це має бути відбито в текстах.
Наш замовник активно співпрацював: був на зв'язку, дав потрібний контент, швидко ухвалював рішення, радився, затверджував концепцію і тексти.
Домен і хостинг замовник реєстрував також через СПРАВУ.
Період роботи:
У серпні 2017 р. домовились створити сайт і вже через два місяці почали його просувати.
Загальний термін роботи – 2 роки 4 місяці.
Особливості розробки персонального сайту лікаря
1. Текст про себе не повинен бути схожий на біографію: народився, вчився, одружився. Цей текст від першої особи. Він повинен показати досвід, професіоналізм лікаря, щоб викликати зацікавленість і довіру.
Також потрібно детально написати, де навчався, де підвищував кваліфікацію, які наукові роботи та статті писав, який досвід. Показати скріншоти всіх сертифікатів і дипломів, у кого з відомих лікарів переймав досвід, галузі практичної діяльності. У тексті про себе наш замовник описав, які люди і з якими проблемами до нього звертаються, як проходять первинні консультації.
Важливо, щоб на сторінці про лікаря потенційний пацієнт знайшов відповіді на всі питання, щоб текст був не формальним, а викликав довіру. Такий же тон/стиль важливий для опису всіх послуг. Фактор довіри до лікаря надважливий у медицині.
2. На кожну послугу лікаря потрібно робити окрему сторінку. Це необхідно для того, щоб було легше просувати сайт, переводячи потенційних клієнтів лікаря не на головну сторінку сайту, а за запитом про послугу на інформацію про неї.
На сайті нашого замовника сторінка про послуги містить таку інформацію:
- що передбачає процедура;
- кому вона показана;
- протипоказання;
- як саме проводиться операція і скільки часу, як довго триває післяопераційний період;
- ціна за консультацію і операцію;
- як обстежитися перед операцією.
Бажано якомога докладніше описати процес. Навіть більше не з погляду медицини, а з урахуванням страхів і сумнівів пацієнтів, щоб вони розуміли що на них чекає, як довго все триватиме і що врешті-решт все вийде. Важливо дати можливість поставити питання в чаті сайту або за телефоном, записатися на консультацію.
3. Потрібно зробити розділ із корисними статтями. Вони важливі для просування сайту: через інформаційні запити потенційні клієнти лікаря потрапляють на його сайт.
SEO-оптимізація сайту пластичного хірурга
Коли почали роботу над просуванням сайту, зіткнулися з такими викликами:
- Це Львів – найбільш конкурентний регіон із україномовних, але в цілому ніша середньої конкуренції (два кластери з високою конкуренцією – пластика грудей і пластичний хірург). З перших місяців ми потрапили до ТОПу за брендовими запитами, а за цільовими запитами послуг усе ще були за межами ТОП-30.
- Сайт був про одного лікаря, а просування було за запитами, які, зокрема, стосуються клінік. Наприклад, запит головної сторінки – «клініка пластичної хірургії Львів».
- Сайт новий, молодий.
Молодий сайт – це завжди недостатньо наповнений ресурс. Спочатку в семантичному ядрі нестворених посадкових було близько 30%. А займати ТОП тим, чого немає, неможливо. Замовник надав близько 20 текстів для сайту. Ці тексти підкоригували: вказали, яку інформацію потрібно додати, оптимізували. Частину текстів для послуг писав медичний копірайтер за ТЗ SEO-фахівця, а замовник їх затверджував. Ми допомогли замовнику написати текст про себе і доповнити його потрібними даними, оптимізувати.
Злагоджена швидка робота дала змогу заощадити час на наповненні сайту текстами, а отже, результати від просування сайту ми отримали швидше.
Друга проблема – фото робіт (стабільно в цій ніші), оскільки виникає конфлікт інтересів через фото оголеного тіла.
- контекстна реклама не проходить модерацію, якщо на сайті є фото оголених людей;
- але користувачі найбільше цікавляться прикладами (ну а як ще довіритися лікарю, не побачивши результатів його робіт?).
І тут доводилося балансувати. Виходили із ситуації так: десь фото до / після прибирали з посадкових сторінок, на які вела контекстна реклама. Але зробили окрему сторінку з фотографіями результатів роботи пластичного хірурга.
Що допомогло в роботі над сайтом:
- У ніші пластичної хірургії часто замовники кажуть: «Хочу ТОП зі збільшення грудей і все». Тут ситуація була в іншому – замовнику важливі і потрібні були всі кластери. Це дало змогу працювати над якістю всього сайту в цілому, а не тільки окремих сторінок. А отже, і хостові чинники ранжування були на нашому боці.
- Сам лікар приймав у кількох клініках відразу, що давало користувачам можливість вибирати, в яку клініку звернутися. Це і допомагало в роботі з запитами, придатними більше для просування клінік, а не одного лікаря.
- Професійний досвід лікаря – хоч сам замовник молодий, він викликав довіру. Наприклад, його стажування у знаменитого українського хірурга Р. Валіхновського.
Ось перелік робіт над сайтом:
- первинна оптимізація і технічні роботи;
- щомісячне доповнення сайту текстами (розділ «Статті»);
- додавання відео на сайт;
- додавання фотографій на сайт;
- поліпшення дизайну головної сторінки
- створення розділу «Ціни»;
- додавання форми запису у вигляді модального вікна, іконок чатів;
- підключення контекстної реклами на сайт.
Контекстну рекламу задіяли у вересні 2018 р. За цей період переходи на сайт зросли на 26,6%, конверсія також збільшилась орієнтовно на 30%.
Результати просування
Запити | Позиції у Google на 16.11.2017 | Позиції нині |
пластичний хірург львів | 88 | 1 |
пластичні хірурги львова | - | 2 |
пластика носа львів | 74 | 1 |
ринопластика львів | 80 | 1 |
пластика вух львів | 26 | 1 |
корекція форми вух у львові | 37 | 1 |
мамопластика у львові | - | 1 |
пластика грудей львів | 61 | 4 |
корекція молочних залоз львів | 51 | 1 |
підтяжка грудей львів | - | 1 |
збільшення грудей львів | 90 | 3 |
лікування гінекомастії львів | 59 | 1 |
ліпосакція живота львів | - | 1 |
пластика живота львів | - | 1 |
Результати
Позаяк позиції сайту росли поступово, збільшення звернень із сайту замовник реально відчув, за його словами, тільки через рік роботи. Звернення йдуть не тільки безпосередньо з форм на сайті, лікарю багато пишуть також на Вайбер, Ватсап та інші месенджери. Також пацієнти телефонують. Але завжди можна краще :)
Відгук Надії Басенко, Project Manager СПРАВА
«Коли хтось із тобою тільки починає свій шлях в інтернеті, а ти теж починаєш працювати над абсолютно новим для тебе напрямком, це завжди дуже відповідально, серйозно і трохи боязно. Хочеться дати замовнику результат якомога швидше, щоб і собі сказати: все виходить.
Основними труднощами були відсутність досвіду просування пластичної хірургії саме у мене, відсутність фотографій прикладів результатів операцій до і після на початковому етапі розробки, оскільки хірург молодий, і більшість пацієнтів не дозволяли виставляти свої фото на сайті, відсутність відгуків з тієї ж причини.
Замовник розібрався, як працюють пошукове просування і контекстна реклама, що потрібно для того, щоб пацієнти зверталися саме з сайту.
Менеджер отримав цінний досвід із просування сайту пластичного хірурга. За рішенням завдання виходу в ТОП-10 в умовах дефіциту візуального контенту, який так потрібен був сайту, став набагато краще розуміти як поводяться пацієнти, у яких є потреба позбутися естетичних проблем, і як краще відповідати на сайті їхнім запитам.
Як результат, Google все частіше вибирає сайт для «нульової» позиції, тому що інформація на сайті максимально релевантна запитам користувачів. А щасливі пацієнти все частіше пишуть лікарю найщиріші слова подяки в усі месенджери.
А хочете ми допоможемо і вашому бізнесу? Компанія "СПРАВА" займається не тільки просуванням, але й розробкою сайтів в Івано-Франківську, Одесі, Запоріжжі та інших містах України. Також ми працюємо із закордонними проектами.