B2B-кейс: як збільшити продажі товарів у сфері foodservice тільки за допомогою SEO

Цей кейс буде корисний для тих, хто працює у В2В-сфері й пропонує не тільки товари, але й консультації по експлуатації і ремонту товарів.

ЗМІСТ СТАТТІ:

Про замовника
Картка товару – чому з неї варто почати
Технічні доопрацювання
Що по SEO?

Результат

Замовник: Coffee Proffee – інтернет-магазин професійного обладнання для кав'ярень (кавомашини, кавомолки для HoReCa*), а також запчастин, комплектуючіх, хімічних засобів та аксесуарів для кавомашин і кавомолок. Власники магазину налагодили прямі поставки запчастин прямо з заводів виробників (Італія та інші країни Європи). Є розділ з кавомашинами після реставрації. Інтернет-магазин торгує на території всієї України, досить популярний і впізнаваний. Головна фішка цього магазину – докладні консультації. Запчастини для кавоварок поставляються зі складу і під замовлення з заводів-виробників. Торгують в роздріб і оптом. Замовник звернувся до нас після аудиту сайту, коли зрозумів, що можна збільшити продажі.

Завдання: збільшити трафік і кількість замовлень з сайту.

На початок робіт (серпень 2017):

  • трафік сайту – 1459 переходів;
  • з органічного пошуку – 1136;
  • кількість замовлень – 10.

CMS сайту – OpenCart (стара версія)
Мова просування: українська та російська
Регіон просування: Україна

HoReCa (від англ. HOtel, REstaurant, CAtering) – досить широке поняття, що включає в себе організації, так чи інакше пов'язані з наданням послуг або продажу товарів у сфері гостинності.

Цікаво, що спочатку замовник вважав, що справи у нього йдуть добре, сайт у порядку і просування йому не потрібно. Але наш аудит показав, що є ще багато невикористаних інструментів і фішок, які можуть бути корисними та принести ще більше конверсій і плюсиків до карми від вдячних покупців

Картка товару – чому з неї варто почати!

Ми почали з редагування картки товару, оскільки це перше, що цікавить покупця.

карта товару до початку робіт із сайтом

ДО робіт картка товару була неінформативною. Та й взагалі окремих карток як таких і не було: були прев’ю у загальному списку товарів – з фото, коротким описом, ціною і кнопкою "купити".

Чому так важливо, щоб у кожного товару була окрема сторінка зі своїм URL? Про це нижче.

А так картка товару виглядає ЗАРАЗ

як виглядає карта товару зараз

Ми додали деталі:

  • продуктивність в чашках;
  • різновиди кавових напоїв;
  • особливості підключення і функціоналу;
  • вага;
  • напруга;
  • габарити... словом, все, що важливо покупцеві.

Зараз в планах додати в картку товару гарантії, умови доставки та оплати.

Наявність на сайті повноцінних карток товарів з окремими URL-адресами (посиланнями) – одна з незамінних умов успішного SEO-просування!

Пояснення цьому просте: ви таким чином даєте зрозуміти пошуковим системам, ЩО САМЕ продаєте, а також демонструєте, що подбали про потенційного покупця, зібравши максимальну інформацію про свій товар. А це значить, що вас цілком можна рекомендувати. В цьому плані алгоритми пошуковиків іноді навіть більш "турботливі" по відношенню до користувачів, ніж самі продавці...

Технічні доопрацювання та элементарний “user friendly”

Після опрацювання карток товару ми перейшли до усунення тих моментів, які дуже не "люблять" пошукові системи (що, відповідно, заважає зростанню позицій), а також робить сайт не дуже зручним для покупців:

  • доопрацювали структуру каталогу товарів для виведення підкатегорій в категоріях товарів. Це дозволило додати на сайт велику кількість товарів без розробки складних фільтрів;
  • виправили відображення 500 помилки;
  • налагодили коректне перемикання між мовними версіями сайту;
  • налаштували ЧПУ (так званий “людино-зрозумілий урл”, тобто посилання);
  • модернізували функціонал кошика: спростили форму замовлення і внутрішнє оформлення. Це полегшило роботу менеджерів компанії і значно спростило процес замовлення для покупців магазину;
допрацювання user friendly
  • удосконалили функціонал пошуку на сайті: перенесли поле пошуку з меню до хедеру (верхня частина сайту), на сторінці результатів пошуку активували додаткові параметри, які раніше не працювали, а також зробили можливим перехід на окремі картки товарів;
  • для розділу "Технічні схеми" розробили окремий функціонал з можливістю додавати схеми у спеціальні фотогалереї (раніше вони оформлялися як текстові сторінки з фото). Це було побажання замовника. У цій галереї теж є можливість пошуку;
  • знайшли і виправили помилки в usability (зручність користування сайтом для гостя вашого сайту): зробили клікабельними номери телефонів і E-mail по всьому сайту, додали рекаптчу (захист сайту від спаму), на всі сторінки додали інтерактивну Google-карту з відмітками адрес компанії, додали необхідні для інтернет-магазину інформаційні сторінки про гарантії, способи замовлення та оплати, про повернення товару, додали на сайт розділ "Акційні товари”;
  • створили розділ "Відгуки", вивели рейтинг відгуків на сайті;
  • попрацювали над структурою сайту і зовнішнім дизайном (внесли зміни до хедеру сайту, додали кілька пунктів в меню, змінили шаблон сторінки товару і сторінки кошика).

Слабке місце сайту – подвійне меню. Користувачеві нелегко в ньому зорієнтуватися. До нашого плану робіт не входила повна переробка структури сайту, тому подвійне меню залишилося. Якщо ви зараз якраз плануєте створення сайту для інтернет-магазину, радимо уникати подвійного меню

Трафік почав зростати вже після усунення цих моментів!

статистика сайту за 2017 рік

Це статистика за 2017 рік. Бачимо, що відвідуваність сайту після робіт зросла майже вдвічі! I це тільки завдяки доопрацюванням в usability сайту – безпосередньо SEO-роботи ми почали проводити тільки у вересні (а на те, щоб ці роботи були враховані пошуковими системами, потрібен час).

#LIFEHACK для сфери послуг, коли компетентних фахівців для консультації покупців не вистачає!

Проблема. Ми звернули увагу, що на сайті для зворотного зв'язку тільки один контакт – Viber. Тому запропонували додати кнопки, так звані CTA (call to action, тобто ті, що закликають до дії): "отримати консультацію" і т.п., які будуть звертати на себе увагу і, крім того, дадуть користувачам альтернативний спосіб зв'язку. А значить збільшать кількість звернень.

Замовник пояснив, що тільки один співробітник зі штату може надавати професійні консультації щодо вибору, обслуговування та ремонту кавоварок. Тому додаткові контакти на сайт не виводять через те, що один співробітник не впорається з великим обсягом звернень.

А по суті це що? Мінус прибуток і просідання у лідогенераціі.

Варіант рішення. Записувати консультації співробітника на відео (наприклад, модель/марка/виробник, площа торгової точки, для якої ця кавоварка підходить, особливості її функціоналу та обслуговування, відмінності від інших марок, переваги/недоліки, запасні частини та ремонт...) і викладати ці ролики як на YouTube-канал (тільки обов'язково пропишіть необхідні теги при публікації, щоб пошукові системи додали ваші ролики до видачі!), так і в блозі (тут важливо оптимізувати "підводку" до статті).

Користь буде подвійна: відео зможуть дивитися і співробітники вашої компанії і, відповідно, вчитися по ним консультувати клієнтів на потрібному рівні. А для потенційних покупців такі сюжети будуть демонструвати вашу експертність і надавати реальну користь.

Якщо ви надаєте послуги, візьміть цей прийом контент-маркетингу на озброєння.

Що по SEO?

Семантика

Підчас збору і кластеризації семантичного ядра, як завжди, відштовхуємося від того, які товари і послуги в пріоритеті. За допомогою інструментарію Google (підказки в пошуку і Google Trends) ми підібрали частину запитів. Крім того, проаналізували видачу конкурентів (ще одне джерело інформації, яким не варто нехтувати!). Додатково взяли кілька груп товарів: молочники, темпери, аксесуари для кавоварок.

Обов'язково регулярно переглядаємо семантичне ядро на актуальність! І неодмінно – разом із замовником, оскільки всі запити повинні відповідати реальності: якщо ми не продаємо кавоварку бренду "N", то і в запитах, під які оптимізуємо сайт, його не має бути.

РЕЗУЛЬТАТ. Почали просування (серпень 2017) з 21% запитів у ТОП-10, зараз (травень 2021) – 73%.

результат просування сайту станом через 5 місяців

За 5 місяців роботи – +135% користувачів з органіки

Роботи на сайті:

  • Ну, по-перше, завдяки послідовній роботі були усунені технічні помилки, які перестали "дратувати" роботів пошукових систем під час чергових обходів:) ці помилки можна подивитися у Яндекс.Вебмастер і Google Search Console;
  • Проведена внутрішня оптимізація двох мовних версій: прописані мета-теги, зроблена внутрішня перелінковка, усунені дублі сторінок і т. д.;
  • Посадочні сторінки оформлені і заповнені корисними та актуальними текстами, що містять ключові слова з нашого семантичного ядра;
  • Прописані мета-теги для не посадочних сторінок;
  • Оптимізовано статті в розділі "Блог". До речі, блог – гарний помічник у просуванні сайту! Зараз по ньому теж пройдемося.

Пік продажів у замовника припадає на осінь. Тому восени зростає попит і, відповідно, відвідуваність сайту. Але при планомірній роботі зріст, звичайно, буде і в "міжсезоння". Так вийшло і у нас:

Порівняння кількості органічного трафіку та інших важливих показників у 2017 і 2020

Порівняння кількості органічного трафіку та інших важливих показників у 2017 і 2020:

  • +237,8% переходів з пошуку;
  • відсоток відмов знизився з 60% до 15;
  • кількість переглянутих сторінок сайту зросла вдвічі;
  • середня тривалість сеансу збільшилася на 12%.

Створення блогу

Блог з'явився на сайті за рекомендацією наших SEO-фахівців. Насправді, це дійсно непоганий спосіб залучити на сайт додатковий трафік (за інформаційними запитами), а також підвищити лояльність своєї аудиторії. За умови, звісно, що тексти будуть корисними! А ще цікаво і ПРАВИЛЬНО написаними.

Теми статей обирали разом із замовниками. Писав копірайтер за технічним завданням нашого SEO-фахівця.

Результат

Для наочності оформили найголовніші показники в таблицю:

  Січень-липень 2017
(ДО початку робіт)
Серпень-грудень 2017
(4 місяці роботи)
2018 2019 2020
Трафік 7 323 16 876 (+56,6%) 28 651 (+41%) 35 119 (+18%) 52 397 (+32,9%)
Переходи з Google (Organic Search) 5 744 13 467 (+57%) 23 203 (+42%) 30 435 (+23,8%) 45 494 (+33%)
Конверсії - 70 (до робіт цілі були не налаштовані, тому це точка відліку)

362 замовлення через кошик сайту

13 заявок з форми зворотнього зв'язку

867 замовлень через кошик сайту (+58,3%)

18 заявок з форми зворотнього зв'язку

*Наприкінці 2018 р. у Google Analytics з'явилася можливість налаштовувати цілі на кліки за номерами телефонів:

229 кліка на номера телефонів*

1323 замовлення з кошика сайту

9 заявок з форми зворотного зв'язку

372 кліка на номера телефонів

 

Позиції:

У травні 2021 року сайт замовника має 73% запитів у ТОП-10 видачі по Україні, за деякими – перше місце у Google:

Висновки. Основним завданням від замовника було збільшення продажів. Перші результати ми отримали вже після доопрацювань карток товару та виправлення технічних моментів. За зростанням позицій підтягнулися і конверсії. Важливо й те, що нам вдалося перейти до стадії такої довіри, коли замовник позитивно приймав наші пропозиції і впроваджував їх у роботі. Це важливо! Завдяки цьому ми досягли стабільного прогресу: щороку трафік зростає в середньому на 30%. Ця цифра влаштовує замовника – більше замовлень вони фізично не в силах обробляти.

P.S.: До початку робіт замовник був впевнений, що отримував максимум зі свого сайту і краще бути не може...

Якщо ви також впевнені, що ваш сайт працює на 5+, замовте аудит і ми покажемо, що він може більше!

 

Потрібна оптимізація, просування та конверсії? Давайте попрацюємо над вашим сайтом разом!

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту
×
Вигідна спец.пропозиція від СПРАВА для вашого сайту