+38(067)653-72-39
Case

Як за допомогою SEO збільшити кількість пацієнтів? Кейс клініки «Біомед»

Biomed
Україна
Медицина
2021

Особливості бізнесу замовника

Наш замовник медичний центр у Львові з довгою історією, йому більше 20 років.

Головна особливість центру «Біомед» цілий комплекс найсучасніших діагностичних технологій, серед яких діагностика за методом Фолля, спектрально-динамічна діагностика і ейр-терапія, сегментарна діагностика, ультразвукове обстеження серця, судин та інших органів. Крім того, в центрі працюють невролог, педіатр, гінеколог, рефлексотерапевт, уролог, пульмонолог, хірург, ендокринолог, ортопед-травматолог. Це сімейний центр з комплексними послугами діагностики і лабораторією.

SEO-просування медичної клініки. Ми доведемо, що:
  • у медицині SEO дуже важливо і працює;
  • важливо дослухатися до порад і рекомендацій підрядників.

Особливість у тому, що послуги можуть змінюватися. Наприклад, за останній час додалася послуга УЗД і збору аналізів, а дієтологія зникла. Потрібно швидко реагувати: прибирати неактуальну послугу і робити посадкову сторінку для нової.

Завдання замовника:

Центр звернувся до нас у 2015 році із завданням поліпшити віддачу від сайту, підвищити кількість записів на прийом із сайту, посилити знання про бренд. Тобто, хоч і звернення було на SEO, але потреба була в більш комплексному підході (медичний інтернет-маркетинг). На момент звернення сайт працював на самописній CMS, без адмінпанелі.

01
Головна сторінка.
 
02
А ось який вигляд мала посадкова сторінка дитячого невролога. Дрібний шрифт, відсутність інформації, активних номерів телефонів, кнопок CTA.
 

Слабкі та сильні місця проєкту

Ми порадили замовнику не брати в роботу просування домену https://www.biomed.lviv.ua/, тому що це просто сторінка-перехід на три різних сайти: медцентру, аптеки й оптики, а зосередитися на просуванні субдомену https://center.biomed.lviv.ua/.

Новий сайт з'явився у замовника тільки навесні 2017 року. Sprava Agency допомагає тільки в просуванні медичного центру.

Регіон просування: Львів і область.

Мова: українська.

Основні пошукові запити: діагностичний центр у львові, медичний центр у львові, гінеколог львів, узд львів.

Сезонність: є виражене просідання в січні, у червні-липні. Попит на медичні послуги стабільний із серпня і до кінця грудня.

Дані за грудень 2015 року:
  • відвідувачів у місяць: 410, з яких 73,5% з органічного пошуку;
  • по пристроях: 68,8% користувачі ПК, 21,9% смартфони і 9,28% частка планшетів;
  • показник відмов за даними метрики становив 9,8 %.
Ми зіткнулися з такими труднощами:
  • Маркетолога у медцентру на момент співпраці не було. Погоджувати всі дії потрібно було з головлікарем, який не довіряв SEO і не розумів принципів просування. І перше, що ми повинні були зробити для замовника подолати цю недовіру і прийти до деякого розуміння критеріїв успіху просування. Зараз головлікар контролює перебування в топі за запитами і кількість заявок із сайту.
  • Старий сайт був не пристосований, і просувати його було досить складно. Ми консультували розробника нового сайту за структурою та семантикою.
  • Замовник хотів просування за інформаційними запитами «що робити, якщо болить голова», «біль у нозі», але бюджету для написання статей на блог сайту по цих запитах не було. Тому така тактика не спрацювала.
  • Часто змінюються послуги лікарів, і доводиться переглядати семантичне ядро і додавати нові запити, прибирати старі.

Сильна сторона проєкту: репутація лікарів, спрямованість на сімейну медицину, комплексність послуги: аналізи-діагностика-лікування.

Який вигляд має бути у сайту медичного центру?

У кожному кейсі ми намагаємося дати інформацію для тих, хто хоче зробити сайт або провести редизайн та оптимізацію існуючого сайту.

У кожному проєкті на медичну тематику ми стикаємося з проблемами створення якісного контенту. Саме хороші статті, ілюстрації роботи й досвіду і можуть допомогти відбудуватися на конкурентному ринку, привести за широкими інформаційними запитами нових клієнтів. Проте лікарі люди зайняті, і писати їм ніколи.

Як можна вийти зі становища:
  • Вибрати основний запит за кожною медичною послугою і задіяти лікарів вузьких направлень. Здорово, коли в просуванні центру беруть участь усі.
  • Працювати з копірайтером за схемою голосових інтерв'ю.
  • Знімати замість статей короткі відео, де лікар ділиться своїм поглядом на лікування певної хвороби, дає поради. Розміщувати відео в блозі сайту і оптимізувати анотації до цих відео.
Головна сторінка Не просто сторінка з контактами: чітко виражена УТП, переваги, послуги, можливість зв'язатися, інформація про години прийому, контакти, можливі способи зв'язку. Максимум інформації і посилань на важливі сторінки сайту.
Про нас Актуальна інформація про приватно практикуючого лікаря або клініку, історію розвитку бренду, ваші нагороди, заслуги і переваги для хворого. Добре, щоб була прив'язка до сторінок, де розміщена докладна інформація про кожного лікаря, якщо клініка багатопрофільна.
Послуги Кожна послуга повинна бути детально описана на своїй посадковій сторінці: показання та протипоказання, як проходить процес, що потрібно робити до (підготовка) і після. Описи лікувального процесу повинні супроводжуватися фото і відео.
Блог Якщо ви хочете просуватися за інформаційними запитами, потрібні грамотні статті, що дають конкретні відповіді на запити користувача. У медицині вичитувати кожну одиницю контенту повинен лікар. Ідеально, якщо статті в блогу написані з дотриманням балансу «зрозуміла користувачам мова медичні терміни». Добре, якщо є приклади з практики, статті ілюстровані відео і фотографіями медцентру.
Особисті сторінки лікарів Головне завдання такої сторінки викликати довіру. Тому кожна подробиця важлива: про всі курси підвищення кваліфікації, дипломи, наукові роботи і статті, участь у групових проєктах. Важливо показати професіоналізм і досвід.

Що ми робили для просування «Біомеду»

Наприклад, стоїть завдання зробити для центру «Біомед» серію статей про нетрадиційну діагностику. Можна скласти список запитань по цій темі, взяти інтерв'ю по Zoom, Skype і навіть по телефону з функцією запису розмови у головлікаря. І на основі його досвіду, його відповідей зробити матеріал, де автором і буде головний лікар. Розшифрувати, затвердити і опублікувати. Це буде краще ще й тому, що в історіях реальних людей читач впізнає і свої проблеми, зрозуміє, що є інший підхід до діагностики та лікування.

Технічні роботи

  • Виправлення помилок у розробці сайту: дублі сторінок, баги відображення окремих елементів, корекція адресації та ін.
  • На головній сторінці правили розміщення блоків у мобайлі вивели блок з відео і відгуками, поправили слайдер, прибрали помилки в футері.
  • В мобайле в хедер вывели кнопку записи на прием из адаптивного меню.
  • Для доступності всіх пунктів і підпунктів категорій послуг додали окремий внутрішній скролл для меню в адаптивній версії.
  • На сторінках послуг прибрали великі заголовні шаблонні зображення, які потрапляли на сторінку з превью. У тексти додали фотографії самого центру й адаптували їх до перегляду на мобільних пристроях.
  • Розширили структуру сайту, оскільки в медичному центрі вводилися нові послуги, плюс для того, щоб потенційним пацієнтам було зручно знаходити потрібну інформацію. Наприклад, послугу по УЗД зробили окремою категорією і розписали посторінково різні види ультразвукової діагностики.
  • Наповили сайт статтями за тематикою медичного центру: теми обговорювали разом, писав копірайтер, оптимізував фахівець СПРАВИ, а вичитував і приймав лікар або маркетолог «Біомеду».
  • На сторінках послуг допрацювали можливість виведення превью сторінок лікарів, до яких буде приходити пацієнт за тією чи іншою послугою.
  • На сторінках послуг на десктопі і мобайлі допрацювали виведення таблиць з цінами і кнопок запису на прийом.
  • Створили окремий розділ «Ціни» з категоріями цін на різні послуги і фітопрепарати.
  • Створили функціонал пошуку за ключовими словами на сайті, який працює також в адаптивній версії.
  • Перевели сайт на захищений протокол з'єднання https.
  • За нашою рекомендацією на сайті була підключена форма для збору даних для зворотного дзвінка від «Бінотела».
  • У даний час доопрацьовується можливість виведення на сторінках розділу «Ціни» таблиць з цінами в спеціальних тематичних блоках, які розкриваються/закриваються.
  • Найближчим часом плануємо приступити до оформлення блоку «Запитання/відповідь» на всіх сторінках послуг для подальшого виведення розширених сніпетів у пошуку.

SEO-роботи

Розробили і відкоригували семантичне ядро (СЯ) під необхідні для просування регіональні запити. Перше СЯ складалося з 33 запитів на тринадцяти посадкових сторінках.

Пріоритетними напрямками просування на початку роботи були:
  • просування головної сторінки діагностичного центру і брендових запитів;
  • сторінка послуг мануального терапевта, гомеопата, невролога та генетика.

Проводили перевірки в Яндекс.Вебмастере і Google Search Console, виявили та усунули помилки.

Провели роботу по внутрішній оптимізації медичного сайту: прописали метатеги, пропрацювали заголовки, перелінковку, оптимізували тексти на всіх сторінках сайту, виправили помилки і дублі.

Доповнили контент на посадкових сторінках і оптимізували його. Подивіться, який вигляд має сторінка послуги зараз.

Тут є вся вичерпна інформація: опис послуги, ціни, відповіді на запитання про підготовку до процедури, для чого роблять процедуру.

Написали й оптимізували статті для розділу «Новини на сайті». Стаття про підготовку до УЗД – як приклад відповідей на всі запитання і грамотної перелінковки.

Результати роботи

Як працюють такі статті? Людина потрапляє за інформаційним запитом, читає і переходить за лінками на сторінку послуг.

Якщо ціна й умови її влаштовують записується на прийом. По-іншому: читає грамотні інформаційні статті на цьому ресурсі й запам'ятовує назву центру «Біомед».

Є три основні моменти, які можуть дати відповідь, наскільки успішна оптимізація сайту. Це позиції (за якими запитами сайт знаходиться в топах пошукових систем), трафік (наскільки більше людей стало відвідувати сайт) і конверсії (скільки людей зробили корисні дії на сайті: заповнили форму, замовили зворотний дзвінок, записалися на прийом).

Позиції

У червні 2019 року замовник перейшов на пакет просування «SEO Плюс». Тоді у замовника змінився спектр послуг, і в зв'язку з цим ми переглянули семантику. Але вже в січні 2020 року внесли нові запити і видалили застарілі. Завдання замовника повідомляти про те, які послуги додаються, а які вже не актуальні. Наше завдання чуйно реагувати і відразу актуалізувати семантичне ядро.

SEO
Сайт нашого замовника

Час від часу Google вибирає для показів у нульовій позиції, як самий інформативний сайт за цільовими запитами користувачів.

01
Ціни на мануальну терапію у Львові.
 
02
Ціна на гідроколонотерапію у Львові.
02
Ціна на еластографію у Львові.
 
03
Ціна на узд серця у Львові.
2017 2018 2019 2020
14 855 перехід 22 281 перехід (+33 %) 30 731 перехід (+27 %) 52 868 перехід (+41 %)

Відвідуваність (трафік)

Порівняємо дані переходів з органічного пошуку в Google.

Як ми знаємо, у березні 2020 року почався всеукраїнський карантин, причиною якого було стрімко наростаюча кількість хворих на новий вид інфекції Covid-19. Але замовник продовжив роботу над сайтом, ще більше покращуючи контент і прагнучи допомогти своїм пацієнтам у такий неспокійний час.

Тобто переходи з органічного (безплатного, не рекламного) трафіку в 2020 році зросли на 41,87 % у порівнянні з 2019 роком.

Також для порівняння: динаміка трафіку з пошуку за місяцями за 2017-2018 рр.

04
Скріншот аналітики: канали трафіку 01.01 – 31.12.2018 у порівнянні з 01.01 – 31.12.2017.
 
05
Канали трафіку за період 01.01 – 31.12.2019 у порівнянні з 01.01 – 31.12.2018.
 
2019 2020
425 перехід 1 579 перехід
Що стосується статистики з Google Analytics за переходами на номери телефонів, то на початку 2019 року замовник змінював попередні номери на один багатоканальний, але кількість кліків за ним ми відстежили все одно.

Тобто кількість дзвінків від пацієнтів, які прийшли з пошуку, зросла в 3 рази, але також збільшилася кількість дзвінків від пацієнтів, які потрапляли на сайт з інших джерел. У підсумку якісне пропрацювання сайту дало медичному центру значний приріст звернень пацієнтів з сайту по телефону. Нагадаємо, що телефони на сайті клікабельні, тобто пацієнти телефонують прямо з сайту.

Згідно зі статистикою, за джерелом першої взаємодії з сайтом (тобто з якого джерела користувач вперше зайшов на сайт), у 2020 році люди, які перейшли з органічного пошуку в Google, зробили 1579 дзвінків.

Лікарі, ви все ще не вірите в SEO?

Робота з проєктом показала, що для медичного центру важливо бути добре представленим в Інтернеті і мати грамотно оформлений інформативний сайт, який би доносив пацієнтам усі його особливості та переваги. І мова йде не тільки про збільшення заробітку конкретного замовника. Як чітко показала ситуація з епідемією 2020 року, медицина це найважливіший фактор безпечного і благополучного функціонування всього суспільства. А якісна взаємодія і обслуговування, людське ставлення, ефективне лікування та допомога людям завжди окупаються і фінансово. Тільки потрібно зробити так, щоб якомога більше людей про це дізналися!

Сарафанне радіо працювало, працює і працюватиме, однак і тут є свої «але». В умовах, коли безпечніше перебувати вдома, ніж йти питати рекомендації у друзів і знайомих, на допомогу приходити Інтернет. І те, що там про вас написано, працюватиме практично так само, як рекомендація.

Є низка важливих аргументів, чому хороший сайт працює навіть краще, ніж рекомендації:

  • Дуже часто пацієнти не готові зізнаватися у своїй хворобі не тільки найближчому оточенню, а й своїм рідним, тому їм простіше піти в Інтернет пошукати вирішення проблеми, ніж шукати чиїсь рекомендації.
  • Є пацієнти, які потребують допомоги медичних фахівців вузького профілю. Отримати таку рекомендацію практично неможливо. А якщо дати інформацію на сайті про те, що в клініці можна вилікувати рідкісні або складні діагнози, то певна людина зможе її знайти і звернутися за допомогою.
  • Часто буває, що лікар (навіть за рекомендацією) не підходить або лікування не спрацювало, і треба шукати іншого фахівця. І тут людині знову здатна допомогти добре оформлена інформація щодо її проблеми на сайтах медичних установ.

Є ще й інші причини, чому пацієнти підуть шукати інформацію в Інтернет. Але головне, що потрібно пам'ятати: якщо сайт медичного центру не опрацьований і не оптимізований як слід, то навряд чи йому вдасться привернути увагу потенційних пацієнтів у пошуковій видачі.

На нашому сайті також представлені кейси з SEO просування в інших тематиках.

06
Збільшенню кількості записів з різних джерел також сприяло спрощення самої форми для запису на сайті.
 

Конверсії

Записи пацієнтів, які вперше прийшли саме з пошуку в Google.

У цій статистиці не враховуються записи, що були зроблені користувачами, які прийшли з інших джерел на сайт.

Тобто за рік кількість записів з пошуку збільшилася практично в 2-3 рази. Також зросла кількість записів на прийом від пацієнтів, які перейшли на сайт з інших джерел (контекстна реклама, прямі переходи, соцмережі та ін.).

2018 2019 2020
138 529 829
Отримайте індивідуальну пропозицію

Створимо стратегію під ваші цілі

Більше кейсів
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все