Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

Навіщо слухати SEO-фахівця, або Як легко втратити багато грошей

Кейс буде корисний власникам готелів і ресторанів, маркетологам у сфері Horeca. Розповімо про те, як важливо не тільки слухати поради фахівців з оптимізації й створення сайтів, але ще й почути їх. І втілювати рекомендації вчасно.

Опис бізнесу й завдання замовника

Замовник: власник курортного готелю в Затоці. Конкуренція в ніші дуже висока: у пошуку потрібно конкурувати ще й із прайс-агрегаторами, Букінгом. Готель складається із трьох корпусів, знаходиться на “першій лінії” відразу біля моря.

Інфраструктура готелю: два басейни й дитячий басейн, ресторан, повністю обладнаний власний пляж. У літню пору є дитяча анімація.

Завдання замовника: просувати сайт готелю, забезпечити бронювання із сайту

дизайн старого сайту готелю

На момент звернення в Справу сайт замовника був старий, несучасний сайт.

Дані на момент звернення лютий 2014 року:

  • Відвідуваність: 7100 відвідувачів на місяць (травень-червень 2014)
  • Відмови: 13,1%
  • Пристрої: 76,6% відвідувачів із ПК
  • Пошукові фрази: готель уже добре знали за назвою, тому безліч переходів відбувалися за назвою, також переходили користувачі, які шукали бази відпочинку.

CMS сайту Joomla. Ця CMS стара, складно піддається програмінгу. Ось які технічні проблеми були на сайті:

  • неможливо було зробити нормальні ЧПУ сторінкам сайту;
  • постійно були проблеми з дублями й технічними багами у формуванні сторонніх сторінок, через які періодично засмічувався індекс сайту в ПС;
  • складно було також впроваджувати всі бажання поліпшити юзабіліті, тому що сайт міг посипатися остаточно. Тому робили тільки базові роботи.

Ми взялися до роботи з оптимізації й просування сайту.

Просування було досить традиційним і нескладним, тому що на той період:

  • конкуренція була ще не настільки розвинена в пошуку;
  • стартувати з українським курортом в 2014 було вкрай вигідно, популярність виросла в рази, на заміну Криму Затока стала курортом №1.

Проведені роботи по сайту:

  • збір і кластеризація ядра;
  • виправлення технічних помилок після розробки;
  • створення посадкових, їх наповнення й оптимізація.

Результати нашої роботи до 2016 року

Лютий 2014

показники сайту за Лютий 2014

Відвідуваність: 7100 відвідувачів на місяць (травень-червень 2014)
Відмови: 13,1%
Пристрої: 76,6% відбувалися із ПК

Лютий 2016 года

показники сайту за Лютий 2016 року

Відвідувачі: 9190
Відмови: 9,69%
Пристрої: ПК 58,2%

Як бачите, уже в 2016-му частка мобільного трафіка значно зросла.

Упс № 1

Замовник оновив сайт і поставив нас уже перед фактом, звісно, оптимізацію довелося робити спочатку.

новий дизайн сайту

Зовнішній вигляд сайту в липні 2017 уже був таким.

Продовжуємо роботу.

Упс № 2. Складності проєкту

У 2018 році замовник переніс сайт на нову адмінку WordPress.

Наприкінці 2018-го ми побачили новий сайт. Нас попередили, що буде новий сайт, але перенесли дані без оптимізації, і ми зіштовхнулися з тим, що ВСІ роботи потрібно робити заново.

Сайт був розроблений компанією, яка не займається SEO, тому з новим сайтом ми відразу зіштовхнулися з проблемами:

  • сторінки табів доступні для індексації;
  • сторінки архівні теж в індексі;
  • медіафайли усі окремими url-адресами;
  • текстовий контент не перенесений, новий на заміну не написаний;
  • велика увага була приділена візуальній частині, при цьому злегковажили в частині необхідних елементів для SEO;
  • оптимізація теж не перенесена, як і низка посадкових сторінок;
  • багато модулів, які сповільнювали роботу сайту.

Але упорядковувати в усіх напрямках нам довелося вже на діючому сайті, без перевірки й перенесення оптимізації на субдомені. Що спричинило за собою просідання позицій майже в нуль. Добре було тільки одне: це був період січневих свят, і добре, що в українського туриста немає ще такої звички після Нового року відразу бронювати літній відпочинок, тому в нас був час оперативно провести роботи й відновити позиції, хоча б частково.

Але складністю було те, що для замовника насамперед була важлива картинка, більшість рекомендацій із SEO і usability він просто не погоджував, що тягло за собою й не дуже задовільні результати по бронюваннях.

Конкуренція зросла, боротьба за трафік перемогла

На початку літнього сезону 2019 замовник повідомив, що на сайт приходить не зовсім його цільова аудиторія, а та, яка шукає відпочинок за більш низькими цінами. Відповідно, багато хто замість бронювання, вивчивши сайт, просто йшли, хоча за показниками такі відходи у відмови не включалися, оскільки для одержання точної інформації щодо цін - її потрібно було знайти.

Замовник зрозумів, що гарний сайт не зовсім робочий інструмент. Конкуренція за туриста зросла. У середині літа 2019 нам дозволили майже все, аби тільки ми допомогли заповнити готель. І ми:

  • активно почали допрацьовувати посадкові сторінки, оптимізувати тексти для них, щоб максимально відповісти запитам користувачів;
  • запустили РК у пошуку, контекстну рекламу.

І у вересні 2019 ми переглянули ядро на сезон 2020 року, у тому числі взяли в роботу запити українською мовою.

Почали розробляти новий сайт, CMS СПРАВА. Ця CMS відповідає всім вимогам SEO. Нова структура сайту ґрунтувалася як на завданнях замовника, так і на вимогах пошукових систем.

Розробка нового сайту на CMS СПРАВА

Ми запустили сайт із новою адмінкою до початку 2020 року. Основною причиною для розробки нового сайту став постійний злам адмінпанелі WordPress. З літа 2019 року на хостингу сайту була помічено постійно зростаюче навантаження на сервер. Раніше ми зустрічалися з такою ситуацією, і причиною подібного навантаження завжди була адмінпанель сайту. В 90% випадків розробити новий сайт на новій адмінпанелі замовникові обходиться набагато дешевше, ніж пошук причини подібного навантаження й спроби його усунути.

Але в цьому випадку замовник частково розв'язав проблему, просто збільшивши пакет хостинга. Цього вистачило, щоб закінчити активний сезон продажів, однак надалі сайт зламували по два рази на місяць. На той момент ми вже почали розробку сайту в прискореному режимі, однак на відновлення хоча б просто працездатності сайту йшло багато часу, тому частину робіт з переносу оптимізації зі старого сайту на новий домен, де лежав новий сайт, довелося виключити, й перенесення оптимізації зробили вже на домені, коли було викладено новий сайт. Це був величезний ризик в умовах, що створилися, це був єдиний варіант, при якому ми не втратимо всі позиції сайту.

За час, поки сайт зламували (листопад-грудень 2019), було зафіксовано просідання позицій у загальному на 10%.

Після того як сайт був перенесений на основний домен раніше закінчення робіт, ми зафіксували просідання ще на 9%. Однак оперативна робота Seo-відділу дозволила почати відновлення позицій уже на наступний місяць після закінчення робіт, і за 2 наступних місяці (лютий і березень) позиції відновилися на 18%, тобто практично повністю, і ми встигли повернути сайту потрібні показники.

Також варто відзначити, що при розробці було додано ще дві мовні версії українська й англійська. Згідно із Законом України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” українська версія була встановлена як основна, що також вплинуло на загальний відсоток запитів у ТОП-10.

Розробка нового сайту на CMS СПРАВА і української версії

Такий вигляд сайт має зараз.

Сучасно, красиво, функціонально - дивіться самі.

Що робили із сайтом версії 3:0

SEO-роботи:

На старті робіт:

  1. Розробили докладне семантичне ядро.
  2. Кластеризували пошукові запити.
  3. Надалі раз на рік, після завершення поточного сезону, ми переглядали, оновлювали й доповнювали ядро.
  4. Постійна робота велася щодо оптимізації сторінок, дооптимізації, переоптимізації ‑ змінювалися акценти, змінювалися алгоритми, доводилося постійно реагувати, змінюватися й підлаштовуватися.
  5. Також на постійній основі проводилися роботи із зовнішньої оптимізації:
  • складання анкор-листу;
  • нарощування профілю посилань на підставі анкор-листу;
  • постійний аналіз донорів, відхилення низькоякісних.

Технічні та інші роботи:

За весь час просування “свободу дій” фактично нам дали тільки при розробці нового сайту на нашій адмінпанелі.

  • у процесі розробки були проведені всі роботи з USABILITY;
  • також додатково були створені нові сторінки під нові запити;
  • у копірайтера замовлена низка статей для посадкових сторінок;
  • розмістили й надали сторінкам “товарний вигляд” виходячи з того контенту, який був раніше. Наприклад, нових фотографій отримати не вдалося на етапі розробки, тому що готель у цей сезон закритий, а щоб відкрити й сфотографувати, потрібно було дочекатися закінчення карантину;
  • також у 2020 році реалізували розширений сніпет для сторінок сайту, які в ТОП-10:
розширений сниппет для сторінок сайту, які в ТОП 10

Вплив реалізації задуму на трафік спостерігаємо до сих пір.

Разом на кінець березня 2020:

Звісно, за час роботи й проблем, у вигляді відмови в реалізації наших рекомендацій, розробки нового сайту (який викладали на домен, а потім сповіщали про це нам без будь-якої оптимізації, що була раніше) багато трафіка було загублено, однак позиції сайт має гарні й нарешті за багато років має можливість розвиватися, не втрачаючи того, що вже є.
На березень 2020 (тільки перенесли новий сайт на домен і закінчили перенесення Seo-оптимізації): 38% запитів у ТОП-10.

Приміром, ТОП-2 за запитом “готель у затоці 2020” серед сайтів-каталогів, таких як hotels24.ua, booking.com та ін.

Сайт в ТОП-10 по запиту  "отдых в затоке 2021"
Сайт в ТОП-10 по запиту  "отдых в затоке одеса"

На січень 2021 досягнуто 73% запитів у ТОП-10: за багатьма запитами відпочинку. Наприклад: “відпочинок у затоці 2021”, “відпочинок у затоці одеса”, “відпочинок у затоці з басейном”, ”...з харчуванням”, ”... з дітьми” у російській і українській їхній варіації.

Даним кейсом показано, як важливо, щоб замовник повідомляв SEO-фахівцеві про свої плани щодо роботи із сайтом до того, як реалізувати, як важливо дотримуватися рекомендацій, які виробляються не на основі бажань конкретної людини, а на досвіді, отриманому від їхньої реалізації. Адже якби замовник це робив, то з 2014 року сайт тільки нарощував би трафік і, відповідно, заявки, а в цьому випадку ми кілька разів поверталися до початку.

Уявляєте, скільки потрібно було замовникові витратити додаткових грошей на ще одну розробку (усього через рік після попередньої), на контекстну рекламу й на рекламу в соцмережах, щоб заповнити свій готель? А можна було просто “почути” SEO-фахівця й віддати сайт йому в роботу до того, як викладати на домен. Можна було дослухатися до рекомендацій і одержувати цей самий трафік, тільки в 3-4 рази дешевше.

На нашому сайті ви можете також ознайомитися з іншими кейсами  SEO просування в різноманітних тематиках.

Відправити заявку на пошукове просування сайту
Зробимо ваш сайт інструментом перетворення користувачів в замовників
Зателефонуйте нам
Або напишіть нам
Згорнути карту
Показати карту