Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Як підвищити впізнаваність бренду
Більшість споживачів легко впізнають логотип у вигляді галочки, що належить бренду спортивного одягу та взуття Nike або лого McDonald's у вигляді золотої подвійної арки. За статистикою 94% населення планети знають логотипи Apple чи Coca-Cola. І це лише декілька зразкових прикладів компаній, які зробили багато для розробки власного бренду та підвищення його впізнаваності.
Якщо ви хочете розпочати кампанію з підвищення впізнаваності, збільшити продажі та вести конкурентоспроможний бізнес — необхідно провести комплекс заходів, спрямованих на впізнаваність бренду або охоплення. У цій статті ви знайдете декілька системних порад про те, як зробити це ефективно та успішно.
Що таке впізнаваність бренду та з чого вона складається
Впізнаваність бренду (brand awareness) - термін, який використовується для опису рівня, на якому бренд пізнається потенційними клієнтами та асоціюється з конкретним товаром, продуктом чи послугою.
РІвень впізнаваності бренду є ключовим показником ефективності торгової марки на ринку, що відіграє важливу роль у створенні капіталу бренду та зміцненні довгострокових відносин з клієнтами. А ще це найважливіший елемент цифрового маркетингу, оскільки вона визначає, якою мірою цільова аудиторія може ідентифікувати та асоціювати певний бренд з його продуктами чи послугами. Впізнаваність відіграє важливу роль у формуванні споживчих переваг, зміцненні довіри, впливі на рішення про купівлю та підвищення лояльності клієнтів.
Оскільки сучасний ринок перенасичений конкуруючими брендами, створення яскравого образа, що запам'ятовується, у свідомості споживачів допомагає бренду виділитися, що в кінцевому підсумку призводить до збільшення частки ринку і доходів. Крім того, високий рівень впізнаваності бренду здатна перетворити задоволених клієнтів на інфлюенсерів, просуваючи його та сприяючи його довгостроковому успіху.
Впізнаваність бренду - це здатність потенційних покупців впізнавати бренд за різними атрибутами торгової марки, наприклад:
- логотип
- назва
- слоган
- фірмові кольори
- дизайн упаковки
- та інше, що відрізняє ваш продукт чи послугу від інших.
Брендинг та фірмовий стиль важливий при формування впізнаваності. Саме візуальні елементи допомагають вашим клієнтам ідентифікувати ваш бренд. Він включає стандартні кольори, графічні та текстові елементи. Він відображає положення вашого бренду на ринку та забезпечує узгодженість у всіх точках взаємодії.
Які існують ступені впізнаваності бренду
- Перший бренд (Top of mind). Про такі приклади ми згадували вище. Це категорії товарів, при виборі яких користувачі одразу згадують певну компанію. Цей вид впізнаваності говорить про лідируючу позицію бренду на ринку у свідомості покупців.
Apple Inc. зарекомендувала себе як лідер ринку споживчої електроніки, зарекомендувавши себе як виробник високоякісних інноваційних продуктів. Елегантний та простий дизайн логотипу бренду, а також відомі назви продуктів (наприклад, iPhone, iPad та комп'ютерні лінійки Mac) зробили Apple ім'ям загально впізнаваним. Маркетингові стратегії компанії, включаючи заходи щодо запуску продуктів та рекламні кампанії, постійно утримують її бренд на передньому краї свідомості клієнтів.
Завдяки своєму знаменитому логотипу із золотими арками і впізнаваному меню швидкого харчування McDonald's легко впізнається мільйонами людей по всьому світу. Вони легко асоціюють бренд з доступним та зручним фастфудом. McDonald's також використовував цифровий маркетинг через соціальні мережі та мобільні програми для подальшого підвищення впізнаваності бренду та залучення клієнтів.
Coca-Cola вже більше століття є маркетинговим лідером, а її культовий логотип, фірмовий червоний колір і унікальна форма пляшки зробили цей безалкогольний напій одним з найвідоміших брендів у світі. Бренд Coca-Cola виходить за рамки його фактичних продуктів, стаючи символом щастя.
Ще один гарний приклад – бренд Pampers компанії Procter & Gamble. Він так міцно закріпився у свідомості споживачів, що будь-які підгузки почали називати памперсами.
- Спонтанна впізнаваність (Spontaneous recall). При згадці категорії продукту або послуг цільова аудиторія розміщує бренд на один щабель з іншими представниками ринку. Але додаткової потреби демонструвати потенційним покупцям атрибути фірмового стилю компанії, логотип чи інших деталей, немає. Спонтанна впізнаваність означає, що у свідомості споживачів бренд є одним із лідерів.
- Впізнаваність із підказкою (Brand recognition). Користувачі згадують бренд, тільки якщо чують згадки про нього, бачать упаковку продукції, логотип або сам товар. Цей вид впізнаваності спостерігається у нових брендів та недорогої продукції широкого вжитку. При підвищенні ціни або зміні асортименту покупці можуть відмовитися від товарів компанії на користь відомих брендів.
- Асоціативні зв'язки з торговою маркою (Brand recall). Згадка бренду конкретних категорій товарів, продукту чи послуг без сторонньої допомоги серед інших схожих брендів.
Абсолютна невідомість. Споживачі повністю незнайомі з брендом і не мають жодного уявлення про продукти чи послуги, які пропонує компанія. Цей показник зазвичай характерний для нових торгових марок, які тільки з'явилися на ринку.
Чим вище ступінь впізнаваності бренду, тим краще компанія отримує позитивних переваг.
Важливість впізнаваності бренду
Впізнаваність бренду має вирішальне значення для залучення користувачів. Вона дуже важлива, тому що:
- Сприяє лояльності та довірі. Впізнаваність бренду допомагає тримати ваш бренд у центрі уваги ваших клієнтів та нових користувачів. Коли вони дізнаються про ваш бренд, вони познайомляться з вашим продуктом, що, у свою чергу, викличе почуття довіри.
- Допоможе вам виділитися серед конкурентів. Сильний бренд із яскравим логотипом, слоганом чи дизайном допоможе вам виділитися серед конкурентів.
- Створює капітал бренду. Капітал бренду відноситься до цінності, яку ви додаєте до продукту чи послуги. Капітал бренду розраховується на основі загального досвіду користувачів із брендом, який включає як позитивний, так і негативний досвід. Коли бренд високо цінується, він стає номінальним і підвищує переваги купівлі в порівнянні з аналогічними брендами.
- Стимулює продажі. Коли більше користувачів дізнаються про ваш бренд, ви спостерігатиме різке зростання продажів, що допоможе вам побудувати з ними вигідні відносини.
Впізнаваність бренду — це потужний інструмент у сфері маркетингу, який за ефективного використання може забезпечити бренду почесне місце на відповідному ринку та сприяти довгостроковому успіху бізнесу.
Як виміряти впізнаваність бренду?
Періодичний аналіз - необхідний інструмент для оцінки поточної ситуації. Для вимірювання вам допоможуть різні інструменти, серед яких найчастіше використовують:
- інструменти аналітики для відстеження ключових показників ефективності (KPI, key performance indicators), таких як коефіцієнт конверсії, клікабельність та показники залученості;
- позиції бренду у пошуковій видачі Google, або використання сервісів для відстеження згадок бренду в соцмережах та блога через інструменти Google Trends чи Google Alerts;
- проведення А/Б-тестування для порівняння ефективності різних форматів реклами чи контенту та відповідного доопрацювання свого підходу;
- регулярний перегляд маркетингового бюджету, що дозволяє ефективно розподіляти ресурси та максимізувати ROI;
- проведення опитувань клієнтів або фокус-груп для отримання відгуків про вашу кампанію щодо підвищення впізнаваності бренду та виявлення зон для покращення;
- моніторинг трендів у галузі та коригування стратегії з урахуванням змін у поведінці споживачів чи кращих практик маркетингу;
- взаємодія з іншими відділами або членами команди для збирання інформації та оцінки ваших маркетингових активностей.
Використовуйте доступні вам методи вимірювання впізнаваності бренду у комплексній зв'язці, щоб бачити повну картину та підвищувати ефективність роботи.
Як підвищити впізнаваність бренду в мережі
Над впізнаваністю потрібно працювати як у короткостроковому, і у довгостроковому періоді за допомогою використання різних маркетингових інструментів.
Нижче розповідаємо про найпопулярніші інструменти та стратегії, які використовують для просування бренду.
- Контент-маркетинг
Контент відіграє важливу роль у формуванні стратегії підвищення впізнаваності бренду, дозволяючи показати індивідуальність, досвід та цінності вашого бренду. Створення стратегії контенту, включаючи визначення цілей, цільової аудиторії та каналів дистрибуції, допоможе вам створювати цінний, привабливий контент, що включає email-кампанії, публікації в блогах, відео, інфографіку та пости у соцмережах, які будуть резонувати з вашою аудиторією.
- Пошукова seo-оптимізація
Переконайтеся, що потенційні покупці бачать ваш сайт у ТОПі видачі пошукових систем Для цього потрібно працювати з ключовими словами, що близько асоціюються з вашим брендом та продуктом. Підвищення позицій у пошукових системах варто зробити одним із пріоритетів бізнесу, тому що багато покупців можливо навіть і не чули про компанію. Бренд може заявити про себе у той час, коли користувачі визначають свою потребу — описують їх у пошуковій системі.
- Просування в соціальних мережах
Ведення акаунтів у соціальних мережах сприяє підвищенню впізнаваності, але працює швидше на довгострокову перспективу. Щоб користувачі захотіли підписатися на сторінку бренду, важливо публікувати якісний контент, пости мають бути цікавими і такими, що залучають аудиторію до взаємодії.
- Рекламні кампанії
Це досить ефективний спосіб вийти на масову аудиторію. Рекламу можна показати сотням і тисячам людей. Серед головних каналів розміщення реклами можна виділити:
- соціальні мережі;
- пошукові системи;
- радіо та телебачення;
- друковані видання.
- Просування через блогерів та лідерів думок
Щоб підвищити впізнаваність бренду, варто співпрацювати з лідерами думок, які цікаві вашій цільової аудиторії. Співпраця з блогерами з підходящою цільовою аудиторією допомагає підвищенню впізнаваності. Формат просування може бути будь-який - розпаковка товару на камеру, пост з фото, огляд або продакт-плейсмент - нативна згадка торгової марки. Але Важливо, щоб цінності компанії збігалися із медійним образом інфлюенсера.
- Партнерство та спонсорство
Бренд підтримує тематичний івент чи промо акцію, а натомість отримує рекламу. Спонсорами стають, щоб представити бренд для великої аудиторії — наприклад, на спортивних заходах, музичних фестивалях чи телевізійних програмах. Важливо, щоб серед відвідувачів заходу була відповідна цільова аудиторія.
- Зовнішній маркетинг
Просування на сторонніх майданчиках, включаючи кросс-публікації у соцмережах та блогах, допомагає охопити нові аудиторії, вийти за межі існуючої бази та підвищити рівень довіри до торгової марки.
В завершення
Підсумовуючи, можна сказати, що створення ефективної кампанії підвищення впізнаваності бренду — це багатоступенева та кропітка робота, яка потребує ретельного планування, реалізації та контролю. Розуміючи свою цільову аудиторію та створюючи захоплюючу легенду бренду, ви зможете ефективно впливати на потенційних покупців. Не забувайте обирати відповідні канали та вигадувати цікаві візуальні елементи, щоб привернути увагу вашої аудиторії.
Оцінка успіху кампанії з підвищення впізнаваності бренду допоможе оптимізувати роботу і переконатися в тому, що вона принесе бажані результати. Дотримуючись цих порад, ви зможете створити яскраву та ефективну кампанію з підвищення впізнаваності бренду, яка допоможе вашому бренду досягти нових висот на конкурентному ринку.
Зверніться до команди професіоналів Sprava Agency, щоб підвищити вашого впізнаваність бренду.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)