Комерційний сайт: як створити успішний ecommerce-сайт для бізнесу в 2019 році

20.09.2019
271

Гарний сучасний сайт є, а продажів немає. Чому так? Питання болісне, особливо для власників компаній. Тому що, витративши чималі кошти на ексклюзивний дизайн сайту, вони чекають, що ось тепер справи підуть – тільки встигай замовлення розгрібати. На жаль, у сучасному світі все працює інакше, й уникнути необхідності стежити за останніми новинами у галузі IT (а тим більше, «закрити» питання з сайтом на рік-два) навряд чи вдасться.

Причин, як мінімум, кілька. Інтернет-індустрія розвивається так швидко, що поки ви дочитаєте цю пропозицію, якийсь бородатий програміст Google вже запилить новий інструмент, що відкриє нові можливості користувачам Мережі. І якщо ваші конкуренти виявляться більш обізнаними і швидкими, то потенційні замовники пройдуть повз вас, а ви про це навіть не здогадаєтесь.

Так, наприклад, у квітні цього року Яндекс запустив чат-платформу Яндекс.Діалоги, яка дає змогу користувачам поставити питання менеджеру сайту просто з видачі, не заходячи на сам сайт:

чат-платформа Яндекс

Так конкуренція у видачі стає очевиднішою: користувач уже спирається не тільки на перші позиції видачі, що «викликають довіру», та заманливі сніппети.

SEO-словник

Сніппет – невеликий текст під заголовком сайту у видачі.

що таке сниппет

За допомогою чату представник компанії може вплинути на рішення потенційного покупця і привести його на свій сайт, навіть якщо цей сайт не входить до заповітної першої трійки видачі.

Нижче – докладніше як про нові, так і про звичні, але, як і раніше, актуальні функції та елементи сайту, які реально збільшують кількість звернень і продажів.

Какой функционал нужен для коммерческого сайта, который получает заявки через интернет?

Кнопки цільового дії

«Купити», «Замовити», «Забронювати» повинні не просто БУТИ на сайті, а бути добре помітними, в якому б місці сторінки не перебував користувач.

Варіанти розміщення:

  • в головному меню сайту, панель якого залишається закріпленою при скроллінгу сторінки;
    закріплене головне меню сайту
  • у додаткових блоках, розміщених між елементами сторінки;
  • у бічному меню на внутрішніх сторінках сайту.

Можливість купити або замовити послугу ОНЛАЙН

Це важливо, оскільки, якщо у покупця є можливість придбати товар «за два кліки» просто на сайті, то він вибере саме цей варіант. Тому що так швидше, зручніше і можна зробити це в будь-який час доби:

обсяг онлайн-торгівлі в Україні

Тому цей пункт можна проігнорувати, якщо ви абсолютно впевнені, що ваш товар ексклюзивний, а конкурентів у вас апріорі бути не може!

Якщо 100% гарантії цього немає, то краще, щоб на сайті все ж були:

  • кошик (якщо це інтернет-магазин);
  • форма онлайн-бронювання (якщо це готель);
  • форма запису на прийом (якщо це сайт компанії, що надає послуги).

Максимум інформації про продукт / послугу і ЦІНИ

Згубною для продажів є і непереборна тяга власників бізнесу обмежитися на сайті відпискою «Вартість уточнюйте» або «Ціна розраховується індивідуально». Як і зовсім неінформативне «Вся продукція – у каталозі», а отримати цей каталог можна, надіславши свою адресу електронної пошти... Ну майже «голка в яйці, яйце в качці, качка...». Так, і таке ще є. Так і лежать ці каталоги самі-самісінькі, місце на хостингу займають, щоб бути викачаними раз на рік.

Інтернет-можливості, які розпестили сучасного користувача, давно вже вимагають від сайтів нового формату подачі матеріалу на сторінці – за принципом лендингу. Це коли на сайті представлена повна інформація про продукт: опис, ціна, фото, відео... Аж до умов упаковки і доставки цього конкретного продукту.

Якщо цього не зробите ви, це зроблять ваші конкуренти.

UX-дизайн

Біда креативних керівників – бажання зробити сайт «не як у всіх». Бажання зрозуміле і природне, але часто шкідливе, коли йдеться про сайт, що продає, а не презентує.

SEO-словник

UX (від англ. User experience – досвід користувача) – у контексті IT і розмови про сайти це весь той досвід, який отримує користувач під час взаємодії із сайтом.

Створюючи сайт, важливо пам'ятати про те, що цей самий користувальницький досвід має бути ПОЗИТИВНИМ, якщо сайт усе ж повинен продавати. Тому варто врахувати таке.

Передбачуваність блоків

Сайт має бути зручним і зрозумілим, а розташування основних кнопок і блоків – логічним і передбачуваним.

Так, це нічний кошмар просунутого директора. Але! Дотримуючись цього пункту, ви збільшуватимете кількість звернень з сайту, не побоюючись, що юзер зламає голову в пошуках потрібної інформації або кнопки. А ще поведінкові фактори (тривалість перебування користувача на сайті) поліпшаться. А отже, ваші позиції у пошуку зміцняться.

Читабельні шрифти

Тип шрифту має значення: в гонитві за оригінальністю часто страждає потім користувач. А з ним і власник сайту, коли знижується трафік і зростає показник відмов.

SEO-словник

Відмови – кількість користувачів, які пішли з сайту протягом перших 15–30 секунд, не переглянувши жодної сторінки.

І це серйозно, тому що кількість відмов – залізний привід для пошукових систем віднести ваш сайт до нецікавих і малокорисних. А отже, і в ТОП його виводити не можна. Все для блага користувача, звичайно!

Тому краще вибирати з перевірених і менш вигадливих:

Ще важливий розмір шрифту – для комфортного читання він має бути не менше 14 пунктів. Краще 16. На прикладі нижче – розмір 13, і це дуже мало, як бачите. Якщо бачите :)

розмір шрифту на сайті

Якщо вам не шкода віддавати потенційного клієнта конкурентам, проявіть гуманність і потурбуйтеся про зір тих ваших постійних покупців, які в разі потреби щось шукатимуть на вашому сайті...

ЗНАДОБИТЬСЯ

 Сайт із великим каталогом безкоштовних шрифтів, зокрема, кириличних. 

 P. S. Тут – зручна програма (теж безкоштовна), що дає змогу визначати шрифт на сайті або фото одним кліком миші (зокрема, вона зазначить розмір шрифту, колір, стиль написання, товщину).

«Хлібні крихти»

хлібні крихти на сайті

Наявність на сайті цього елемента буде плюсом як для користувачів (дає змогу швидко повернутися з внутрішніх сторінок сайту до попередніх підрозділів і розділів), так і для SEO-просування.

Блок «Схожі матеріали» / «Інші номери»

Наявність блоків із додатковою інформацією збільшує шанси на те, що користувач, якщо і не купить щось понад запланованого, принаймні затримається на сайті, а значить, додасть йому очок під час чергового обходу роботами пошукових систем.

Розділ «Блог / Статті»

У цього блоку мета приблизно така сама, як і в попереднього, – утримати користувача на сайті довше. Але є і додаткові «бонуси»:

  • регулярна поява нових сторінок на сайті позитивно сприймається пошуковими системами;
  • за рахунок цих сторінок зростає «вага» сайту (це особливо важливо, якщо у ваших конкурентів на сайтах у принципі більша кількість сторінок);
  • якщо статті реально корисні, вони можуть приводити додаткових гостей на сайт (питання в тому, чи перейде ця аудиторія у статус хоча б потенційних замовників, але це вже тема для окремої розмови);
  • знову ж таки, якщо тексти класні, читачі ділитимуться посиланнями на них з іншими користувачами, а також публікуватимуть на своїх сторінках у соцмережах, а це ще одна перевага перед конкурентами у видачі пошукових систем.

Сертифікат безпеки

Мало кто из обычных пользователей и владельцев сайтов понимают, что это за зверь такой и зачем он нужен вообще… До тех пор, пока однажды, зайдя на свой интернет-ресурс, не обнаружат вот такую картину:

сертифікат безпеки

Повірте, кількість реальних користувачів (які могли б стати клієнтами), що не потрапили на ваш сайт через цього «злого звіра», вас засмутить. Але це ще не все. До неприємностей додається абсолютно реальний ризик злому сайту або витоку інформації користувачів (контактні дані з форм зворотного зв'язку або логіни / паролі при вході в особистий кабінет).

Крім того, наявність сертифіката на сайті – один із чинників ранжирування в пошукових системах, про що відкрито заявив Google ще в 2014 році, а Яндекс у лютому цього року був не таким категоричним, але переконливим, визнавши, що «наявність сертифіката МОЖЕ впливати».

Дізнатися, чи встановлений сертифікат безпеки на сайті, просто – ця інформація розташована в лівому верхньому кутку браузера, в рядку з ім'ям сайту:

Онлайн-чат

Можливість отримати миттєву відповідь на питання щодо товару чи послуги просто на сайті – уже звичайна функція, яку при цьому використовують далеко не всі компанії. А якщо і використовують, то часто не так, як варто було б.

Головна помилка – підключити ОНЛАЙН-чат, щоб він працював ... офлайн! Це із серії «купити річний абонемент до спортзали і сходити туди двічі». Постає риторичне запитання: «Кому від цього гірше стало, крім вашого гаманця і вашого здоров'я?».

неактивний чат з консультантом

І зовсім інша справа, коли користувача на сайті вже буквально «зустрічають»:

онлайн-чат на сайті з консультантом в режимі реального часу

Останній тренд у цьому напрямку, який згаданий на початку статті, – чати у видачі Яндекса. Причому новий сервіс дає змогу вивести чат (не будь-який, щоправда, а чат від jivosite.ru) не тільки в органічну видачу, а й у рекламне оголошення Яндекс.Директа. Це дає змогу перехоплювати клієнтів ще ДО того, як вони зайшли на ваш сайт:

Call-tracking

«Давним-давно, в далекій-далекій галактиці» сайти використовували форму зворотного зв'язку для того, щоб користувачі залишали заявки на дзвінок. Сьогодні це архаїзм із цілком зрозумілих причин: якщо раніше користувачеві телефонували протягом 1–3 хвилин (це в кращому випадку: якщо власник сайту буквально кожну хвилину оновлює пошту), то нині з можливостями функції «зворотний дзвінок» цифра навіть у 60 секунд не витримує жодної конкуренції:

коллтреккінг на сайті

Тому якщо на вашому сайті все ще є кнопка «Замовити дзвінок» із формою для надсилання номера покупця на вашу пошту, швидше за все, вона давно покрилася віковим шаром інтернет-пилу, а заявок з неї ви не отримували з часів царювання пейджерів.

Адаптивна версія сайту

Ще в 2015–2016 рр. Google, а за ним і Яндекс відкрито заявили про те, що ще одним фактором, за яким оцінюватимуться сайти, стане їх «мобілопридатність». Справедливо, враховуючи, що кількість користувачів із мобільних пристроїв зростає щороку і становить близько половини всіх відвідувань сайту (в деяких випадках відвідування з мобільних досягають і двох третин усього трафіку).

Ось скрін аналітики одного з сайтів, що просуваються нашою компанією (галузь туризму – готель):

Як бачимо, за січень-серпень минулого року з мобільних пристроїв на сайт зайшли 39,6% від загальної кількості всіх відвідувачів. Цього року за цей же період їхня кількість зросла на 10% і склала 50,8%.

А в 2018 році Google і зовсім перевернув SEO-світ з ніг на голову. Точніше, з десктопа на мобайл. Саме адаптивна версія сайту тепер є головною для Google.

Це означає, що якщо ви зробили класний сайт, який з гордістю демонструєте партнерам на своєму моніторі, це не гарантує того, що якщо відкрити цей сайт з телефона, все буде працювати як слід: текст читабельний, верстка на місці, немає горизонтальної прокрутки, фото не розтягнуті, а з меню можна легко потрапити на потрібну сторінку. А якщо все це є, то цілком імовірно, що ваш сайт вже витіснений із видачі за «мобілонепридатність».

Яндекс.Карти з карткою із Яндекс.Довідника
картка організації в Яндекс-довіднику

Наявність цього блоку дає кілька переваг:

  • покупцям / гостям достатньо клікнути по карті, щоб дізнатися про місце розташування вашої компанії і побудувати маршрут;
  • це найпростіший доступ до картки компанії, зокрема, до відгуків. Чим більше відгуків у вашої компанії, тим більша ймовірність, що пошукова система порекомендує вас іншим користувачам.

P. S. Якщо у вашої компанії немає такої картки, радимо її обов'язково завести в Яндексі и Google.

Швидкість завантаження сайту

Це важливий фактор як для пошукових систем, так і для користувачів. Як і у випадку з функцією зворотного дзвінка, розпещені сучасні користувачі вже не готові чекати. Просто тому, що у них практично завжди є вибір, про який дбають пошукові системи.

Тому якщо ви заходите на сайт і через кілька секунд нічого не з'являється на екрані, то першою реакцією буде натиснути кнопочку «Назад». Наслідки – не просто «мінус один продаж», а ще і зниження позицій у видачі.

Соцмережі

Роль соцмереж в інтернет-маркетингу невблаганно зростає, і для багатьох компаній вони сьогодні є основним джерелом продажів. Тому виключати цей канал – значить, позбавляти себе значної частки потенційних покупців. А в поєднанні з SEO він здатний стати потужним аргументом навіть у найконкурентнішій ніші.

Як правило, аудиторія із соцмереж більш лояльна: це ті люди, які або знайомі з вашим продуктом, або дізналися про нього явно більше, ніж користувачі в пошукових системах, і при цьому зацікавилися.

Крім того, наявність живого акаунту компанії викликає довіру користувачів і сприяє впізнаваності бренду.

Досвід нашої компанії щодня показує, що все перераховане вище працює. Впровадження навіть частини цих пунктів збільшує конверсії або, як мінімум, показники поведінкових факторів. Хороших вам продажів із сайту та якісного трафіку! :)


Ми приготували для вас чек-лист! Перевірте, чи все гаразд із вашим сайтом.

 

Автор
Алiна Мурашкiна
Команда

дизайнер - Віталій Кухар
супровід - Лєнара Козакова

Замовити сайт зараз!
Ваш майбутній сайт дуже хороший, щоб належати комусь іншому :)
ЯК З НАМИ ЗВ'ЯЗАТИСЯ?
Раді відповісти на ваш дзвінок з 10-00 до 18-00 у робочі дні
ЗВ'ЯЗАТИСЯ З НАМИ
Згорнути карту
Показати карту