Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
10 міфів SEO, які слід ігнорувати ¯\_(ツ)_/¯
Ми переклали і адаптували статтю Джошуа Хардвіка. Насправді деякі з цих міфів можуть нашкодити вашому сайту, тож варто вивчити статтю до кінця.
Більшість міфів нешкідливі. Наприклад, жуйка перетравлюється за сім років, акули ніколи не хворіють на рак, а блискавка ніколи не вдаряє двічі в одне місце.
На жаль, такого не можна сказати про SEO-міфи. У кращому випадку вони вводять в оману, а в гіршому ведуть до втрати дорогоцінного часу, грошей і ресурсів на дії, які не матимуть позитивного впливу на просування вашого сайту.
Отже, давайте раз і назавжди розвінчаємо кілька шкідливих і поширених міфів про SEO.
Міф 1. SEO мертве
Чому цей міф був популярний настільки, що згадувався 3367 разів із червня 2016 року, за даними Content Explorer?
Є версія, що мертвими оголошують речі, які важко пояснити широкому колу людей.
Якщо порахувати, то ви могли почути про «мертве SEO» в середньому 66 разів на місяць. Давайте з'ясуємо раз і назавжди.
SEO. Не. Мертве.
Звідки ми знаємо? Нижче ви можете побачити органічний пошуковий трафік у блозі ahrefs за останні три місяці.
2.1 мільйони відвідувань. І всі з «SEO»
Від редакції: Ми неодноразово доводили в кейсах, що чисте SEO може принести трафік і продажі в різних нішах.
То чому ж люди продовжують говорити, що SEO мертве?
Є безліч причин, але найчастіший аргумент на сьогодні пов'язаний зі зростаючим поширенням таких відповідей у результатах пошуку.
Тобто для того, щоб дізнатися відповідь на це запитання, вам уже не обов'язково переходити на якийсь сайт.
Як це впливає на кількість кліків за результатами пошуку? Негативно, звісно. Якщо ми подивимося на запит "скільки років Ілону Маску" в Оглядачі Ключових Слів Ahrefs, то побачимо, що щомісячний обсяг відвідувань знизився до 8%, з можливих 14 000 кліків здійснені тільки 1200.
Падіння переходів на сайти провокувало появу швидких відповідей Google.
Але це не означає, що SEO мертве. Тільки на деякі запитання ви можете отримати відповіді "не відходячи від каси", прямо в пошуку, побачивши подібні сніпети. За іншими запитами ключові слова, як і раніше, працюють.
Поки пошукові системи працюють і показують звичайні результати, SEO буде жити.
Міф 2. SEO-оптимізацію можна зробити тільки раз
SEO чимось схоже на похід у тренажерний зал. Якщо ви раз на місяць пропустили тренування, то нічого страшного не станеться. Але якщо ви занадто часто будете залишатися вдома і об'їдатися шкідливою їжею, то ваші зусилля нівелюються.
Ось який вигляд має нехтування SEO на практиці.
Планомірне зниження трафіку відбулося після того, як веб-майстер перестав оптимізувати сайт і переключився на інші завдання.
Таке падіння трафіку може відбутися з кількох причин:
- конкуренти використовують SEO на 200%;
- сайт почав втрачати зворотні посилання, тому що ніхто не подбав про стан посилального профілю;
- контент на вашому ресурсі вже не актуальний і давно не оновлювався.
Ось чому більшість фахівців SEO (74.71%) працюють по абонентській платі, вважаючи за краще таку модель послуг, аніж разова або погодинна оплата. Гарний сеошник знає, що SEO безперервний процес, і клієнтам потрібно вкладати в сайт час, гроші, ідеї постійно, щоб побачити результати.
Ми можемо скільки завгодно наводити теоретичні аргументи на користь регулярності SEO. Але є один факт, куди більш багатослівний. Це замовники, які повертаються. Замовники, які приходять зі словами "з вами у нас було краще".
Один із таких продаж маркіз, жалюзі в Києві і області
Співпраця була в період 2015-2017 рр. (перший раз)
У сезон 700 користувачів на місяць з органіки.
У березні 2019-го ми відновили роботу:
- квітень 2019 262 користувачі з органіки (ми готуємо новий, адаптивний сайт);
- квітень 2020 844 користувачі з органіки (в ковідний квітень);
- 15 днів березня 2021 уже 570 користувачів з органіки (при тому, що пік сезону квітень-травень).
Чи правильно це абсолютно для всіх сайтів? Ні.
Бувають рідкісні випадки, коли з сайтом можна попрацювати один раз і більше не повертатися до роботи над ним. На слайді нижче приклад сайту, який оновлювався в 2011 році, але досі приводить 500 чоловік щомісячно.
Міф 3. Google ранжує тільки «свіжий» контент, тому повторно публікувати контент не можна
Повторна публікація контенту це те, чим потрібно займатися регулярно. Для вас це означає, що ви будете оновлювати вже опубліковані пости в блозі: доповнювати їх новими відомостями, оновлювати скріншоти та ілюстрації, актуалізувати і перепублікувати під тим самим url, але зі свіжою датою.
Якщо відфільтрувати опубліковані повідомлення в блозі в Ahrefs Content Explorer, їх буде 136 з 2016 року.
Так чому ж ми вкладаємо стільки зусиль в підтримку свіжості контенту, якщо «свіжість» це міф?
Свіжість контенту фактор ранжування, який безпосередньо залежить від запиту. Одним важлива актуальність і дата публікації, іншим ні. Все залежить від того, чи впливає свіжість контенту на його якість.
Пояснимо: наприклад, в блозі стоматологічної клініки є стаття про методи лікування карієсу. Аж раптом з’являється новий метод, ноу-хау. В такому випадку краще не публікувати нову статтю, а оновити стару, додати опис нового метода, змінити дату і перепублікувати.
Якщо інформація актуальна з плином часу, значить, цей фактор для неї не враховується. А оскільки в SEO постійно все змінюється, актуальність значимий параметр. Наприклад, ось результат оновлення кількох найпопулярніших статей з блогу:
Ось що сталося, коли кілька місяців не оновлювали список найпопулярніших пошукових запитів у Google.
Ви можете бачити, що трафік знижувався протягом декількох місяців, але потім відновився відразу після оновлення і перевидання списку.
З іншого боку, свіжість не має особливого значення для вічних запитів: «як зав'язати краватку», «як визначити чи корисний гриб», тому що процес ніколи не змінюється.
Ось чому Google з радістю поміщає сторінки, які останній раз оновлювалися кілька років тому, в лідери пошуку.
Якщо ваш бізнес пов’язаний з галуззю, де постійно відбуваються зміни, слідкуйте за оновленням контенту на сайті трохи уважніше. Якщо відвідування сторінки падає, оновіть контент і ви побачите стрибок зростання.
Міф 4. За запитами з довгими хвостами легше ранжуватися
Помилкою буде думати, що довгі ключі завжди складаються з багатьох слів. Насправді це запити з невеликою частотністю, кількість слів не має значення.
Наприклад, обидва цих запити є ключовими словами з довгим хвостом.
Але ось у чому справа: навіть незважаючи на те, що «довгі хвости» отримують мало запитів на місяць, їх так само важко виводити в топ.
Наприклад, погляньте на оцінку складності ключових слів для цих запитів.
Різницю в частотності ми бачимо, але оцінки приблизно однакові.
Це пов'язано з тим, що запит з невеликим обсягом даних ми називаємо «підтримуючим ключовим словом з довгим хвостом». Іншими словами, це менш використовуваний спосіб пошуку популярної теми. Зазвичай ранжувати за цими «довгими хвостами» не легше, тому що Google оцінює в основному той самий набір результатів, що й для «основного» ключового слова.
Наприклад, подивіться на оцінку складності ключових слів цих запитів
Частотність, конкуренція. Це все важливі метрики для оцінки пошукових запитів. Але робота з проєктом це куди більше вступних даних, на підставі яких будуватиметься стратегія подальшої роботи. І починаються вони з:
- завдань, з якими замовник приходить до нас;
- цілей, які ставить перед проєктом;
- ринку, ніші, в якій потрібно буде працювати.
Якщо ми говоримо про тематику побутової техніки або одягу, то запити з "довгим хвостом" (НЧ, СЧ) це можливості. Можливості там, де високочастотний запит підйомний в настільки віддаленому прогнозі, що навіть оптимісти перестають вірити. Це ніші, де новому гравцеві не зрівнятися з гігантами (лідерами ринку), яких навіть діти знають. Тут стратегічно правильно вкладатися в роботу із запитами "з довгим хвостом". Так, вони вимагають ресурсів і часу, але вони досяжні в доступному для огляду майбутньому.
З іншого боку, в роботу приходить проєкт, який в ніші насіння і ЗЗР, наприклад. Проєкт цілком конкурентоспроможний для найбільш частотних запитів по темі. Тоді робота будується по-іншому спочатку орієнтир на самий високочастотний і висококонкурентний запит. Не потрібно втрачати можливість, адже через рік цей самий проєкт може бути непорівнянний конкурентами за цим запитом. Тут перша підзадача посісти значне місце на ринку (в Інтернеті).
І потім вже збір максимальної семантики, яка дасть не просто перше місце, за самим "жирним" запитом, це дасть можливість збирати максимально цільовий трафік. І саме на цьому етапі проводиться велика робота над запитами з "довгим хвостом", де кожен сам по собі не співвідноситься по частотності з основним. Але якщо подивитися на загальний обсяг вхідного трафіку він може вирости вдвічі, у порівнянні тільки з ТОП 1 за основним запитом. Хто хотів би втрачати такі можливості?!
Міф 5. За дубльований контент ви будете покарані, контент повинен бути на 100% унікальним
Дубльований контент це коли точний або той, що майже повторюється, контент з'являється більше ніж на одному сайті, або в різних місцях одного сайту. Наприклад, обидві ці URL-адреси ведуть до одного і того самого повідомлення в блозі:
https://buffer.com/library/social-media-manager-checklist/
https://buffer.com/resources/social-media-manager-checklist/
Google неодноразово заявляв, що не існує штрафів за дублювання контенту, але цей міф, як і раніше, популярний. Однак, хоча дубльований контент не спричинить за собою штрафних санкцій, він може викликати проблеми з пошуковою оптимізацією:
- неунікальний контент не буде відображатися в пошуку,
- розмиття посилального профілю сайту,
- витрачений даремно краулінговий бюджет,
- першоджерело не завжди буде мати кращі позиції в порівнянні з синдикованим контентом.
Якщо вас турбує, що на вашому сайті може бути дубльований контент, замовте аудит, і ми це з’ясуємо. Занадто велика кількість дублікатів обов’язково призведе до проблем, тому треба якнайшвидше виправити це.
Не треба зациклюватися на 100% оригінальності тексту, набагато важливіші зміст і читабельність.
Міф 6. Соціальні сигнали (посилання з соціальних мереж) допомагають ранжуванню
Неважко припустити, що чим більше вашим контентом будуть ділитися на таких сайтах, як Facebook, Twitter і Pinterest, тим вище його рейтинг. Зрештою, якщо безліч людей чимось діляться, це повинно бути цікаво, є цінним і гідно ранжування, чи не так?
Можливо, але, за словами Джона Мюллера з Google, соціальні сигнали не впливають на рейтинг безпосередньо.
Вірогідно, це пов'язано з тим, що соціальними сигналами неймовірно легко маніпулювати. Серйозно, погляньте на Fiverr. Ви можете отримати тисячі таких соціальних посилань за кілька доларів.
Але якщо це правда, чому багато досліджень показують кореляцію між соціальними сигналами і рейтингами?
Як залежить позиція сайту від кількості посилань у соціальних мережах.
Немає однозначної причини, але ми думаємо, що це два найбільш важливих фактори:
- Більше репостів веде до більшого охоплення, а це часто приводить до більшої кількості беклінків (які є фактором ранжування).
- Сторінки з високим рейтингом Google отримують більше трафіку, і деякі люди будуть ділитися цим контентом у соціальних мережах.
З дитинства нас вчать світ ділиться на чорне і біле. У SEO всі шукають чинники, які або на 100% працюють, або на той же % ні.
Час чарівної таблетки пройшов. Купувати соцсигнали "пустушки" (від дешевих, ще не прокачаних акаунтів) час і гроші на вітер.
Але цінність репостів реальних, живих людей. Вона залишається. Публікації в різних соцмережах, у різних країнах, у різних групах за інтересами працюють по-іншому для сайту. Адже це не просто публікації заради посту.
Це люди, живі, реальні, зацікавлені, як мінімум, в одному матеріалі.
Це користувачі, які самі познайомилися з сайтом і закликають до подібного знайомства з тим самим ресурсом своїх друзів і знайомих.
Це:
- реальний трафік;
- реальний користувацький досвід;
- популяризація бренду;
- можливі підписки на e-mail-розсилки;
- можливі нові фоловери для груп у соцмережах.
А значить, нові візити, нові перегляди, зростання регулярного трафіку.
Це все працює на загальний рейтинг сайту. Тобто соцмережі працюють, як сигнал. Але не потрібно гнатися за кількістю просто заради кількості, важлива якість таких сигналів.
Міф 7. PPC не допоможе вам зайняти більш високе місце у видачі
Давайте з'ясуємо: оплата Google реклами не впливає на позиції в рейтингу безпосередньо. Багато любителів теорій змови вважають, що Google ставить вище тих, хто набиває його кишені. Недостатньо запустити контекстну рекламу. Продажі підвищаться, але сайт залишиться на тих самих позиціях, поки ви не оптимізуєте його.
Однак це не означає, що контекстна реклама не може побічно допомогти вам у підвищенні рейтингу. PPC привертає зворотні посилання і накопичує поведінкові сигнали. А це сприяє просуванню.
SEO и PPC добре працюють паралельно.
Міф 8. PageRank більше не мають значення
PageRank – це дітище, основа Google. Він оцінює кількість і якість зворотних посилань, щоб зрозуміти цінність сторінки. Google підтвердив, що PageRank, як і раніше, є фактором ранжування в 2018 році:
Запам’ятайте цей твіт.
Але з тих пір, як у 2016 році Google припинив його публічний підрахунок, деякі фахівці вважають, що оптимізаторам варто про PR забути.
З одного боку, говорити про метрику, яку більше ніхто не бачить марна трата часу. З іншого боку, це все ще сигнал ранжування, отже, не можна відмахуватися від лінкбілдінга.
Це також підтверджується фактом, що URL-рейтинг Ahrefs добре корелює з пошуковим трафіком.
Залежність трафіку від PR.
Якщо ви не знайомі з URL-рейтингом, це наша метрика авторитетності на рівні сторінки, яка працює за схожими, але не ідентичними принципами з вихідною формулою PageRank.
Міф 9. SEO це тільки про позиції
Усі хочуть посісти перше місце, але зазвичай це відбувається тому, що вони припускають, що результат номер один отримає найбільший трафік. Однак це не завжди так.
Дослідження 100 000 пошукових запитів показує, що сторінка з найвищим рейтингом отримує найбільший трафік тільки в 49% випадків.
Діаграма показує, як часто сторінка із найвищим рейтингом отримує найбільший пошуковий трафік.
Чому так відбувається? Тому що більшість сторінок отримує трафік одночасно за багатьма ключовими словами, а не тільки за одним. Наприклад, подивіться на перші сторінки рейтингу «дієта з високим вмістом білка».
Сторінка на позиції два отримує більше орієнтовного трафіку, ніж сторінка на позиції один, тому що вона ранжується за більшою кількістю ключових слів з пошуковим запитом.
Сторінка на другій позиції отримала 15.8К органічного трафіку, водночас як сторінка на першій позиції тільки 13.7К.
Тому зосередьтеся не на рейтингу, а на трафіку. Підвищуйте авторитетність сторінок, задовольняйте пошуковий інтент користувача повністю, пишіть цікаво. Створюйте більше посилань для підвищення авторитету.
Я б сказала важливо все. Сам по собі трафік, як і тільки топи, не завжди є показниками якості роботи по SEO. Важливо все в комплексі:
- і позиції, але за правильними для конкретного сайту запитами. І не за одним, а за максимальним обсягом тематичних. Не можна робити проєкт заручником одного запиту. Це робить вас незахищеними від чергового апдейта, який може звести нанівець усі результати річної праці.
- і трафік, але цільовий, а не просто для кількості (якщо не в цьому мета проєкту). Потрібно завжди вміти дивитися ширше на свою тему. Наводити прямий і непрямий трафік. Збирати вже готових покупців і тих, хто тільки обирає, але підводити до вибору у себе.
- і продажі. Прагнути продавати більш якісний товар, більш унікальну послугу. Прагнути до того, щоб зробити користувача "залежним" від вас!
У нас, до речі, вийшла серія статей з цього приводу:
Міф 10. Дослідження ключових слів необов'язково
З огляду на те, що більшість сторінок ранжуються за сотнями або тисячами ключових слів, не дивно, що деякі люди вважають, що збирати семантику необов'язково. Який сенс в аналізі одного ключового слова, якщо ви, ймовірно, отримаєте трафік від сотень інших?
Ця логіка міркувань хибна. Популярність ключового слова (запиту) зазвичай відповідає загальному потенціалу пошукового трафіку за темою, який можна отримати. Наприклад, візьміть ці два ключових слова.
Друге ключове слово має половину пошукового обсягу від першого. І якщо ми подивимося на передбачуваний трафік на кожну сторінку з найвищим рейтингом, ми побачимо, що рейтинг сторінки для ключового слова з великим об'ємом отримує набагато більше органічного трафіку.
Рейтинг сторінки для ключовика з великим обсягом отримує і більший органічний трафік .
Дослідження ключових слів необхідно для пошуку можливостей і збільшення органічного трафіку. Збір семантики допомагає переконатися, що ви оптимізуєте контент під найпопулярніший варіант запиту.
А висновок?
Міфи про SEO не такі вже нешкідливі. А якщо вірити одразу в усі й слідувати хибним уявленням, не слухаючи свого SEO-оптимізатора, то можна і біди наробити.
Ми орієнтуємося в SEO не достатньо добре, а просто прекрасно. Тому пропонуємо поговорити про просування вашого сайту та інші SEO-міфи, якщо у вас виникла така потреба.
В нашому блозі ви також можете знайти цікаву статтю про те, від чого залежить ціни на просування сайту.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)