Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

Розуміння і задоволення пошукового інтенту

03.11.2020
3354

Автор: Брітні Мюллер

Google зберігає всю світову інформацію, і його мета – надавати кращі відповіді на запити користувачів. Зараз як ніколи важливо розуміти, що і чому шукає ваша цільова аудиторія. Як же ефективно проаналізувати і задовольнити істинний пошуковий інтент? Як потрапити в топ пошуку Google?

Брітні Мюллер розповідає про це в блозі MOZ.

Бонус – чек-лист для аналізу SERP.

Примітка: ми переклали, адаптували і прокоментували цю статтю для читачів і фоловерiв блогу СПРАВИ.

Давайте приймемо за аксіому, що в Google швидше за все знають, що саме шукають люди, які вбивають в рядок пошуку запит «шукаю Х». І з плином часу Google буде розуміти пошукові запити все краще і краще. А це значить, що чим швидше ви почнете орієнтуватися на пошуковий інтент – тим швидше зможете вийти в топ Google по цільових запитах. Говорячи іншими словами, дивлячись на запит в пошуковому рядку, можна здогадатися про мету такого запиту, про те, яким був намір користувача, який набрав цей запит. Саме мету запиту ми називаємо інтентом.

Розуміння пошукового інтенту

Озбройтеся цією аксіомою і користуйтеся Google, щоб краще зрозуміти інтент будь-якого пошукового запиту.

Аналізуйте тип запитів

Озбройтеся цією аксіомою і користуйтеся Google, щоб краще зрозуміти інтент будь-якого пошукового запиту.

Тип запиту Характеристика
Інформаційний Відповідає на питання «як», «для чого», «яким чином» і т. д. Наприклад, «як правильно посадити садові дерева», «що робити, якщо болить горло».
Навігаційний

Якщо людина не пам'ятає точно адресу сайту або плутається з URL, вона може запитувати, як перейти, наприклад, в Фейсбук, Інстаграм, Твіттер або на якійсь сайт.

Сюди ж можна віднести запити на кшталт «ресторан троєщина». Може, користувач шукає ресторан в конкретному районі.

Дослідницький Мультимедійні. Наприклад, «фото Пізанської вежі», «відео як приготувати плов» і загальні – коли немає чітких цілей в пошуку і людина тільки визначається.
Транзакційний (комерційний) До цієї категорії відносяться запити, які прямо або побічно закликають купити якийсь продукт.

 

Подивіться уважно на сторінку видачі результатів пошуку (SERP) і дайте відповідь на питання:

  • Чи бачите ви блок з відповідями?
  • Чи є на сторінці графи знань (в пошуку – панельки з короткими відомостями, вирізки зі статей по темі)?
  • Чи бачите ви посилання на сайти?
  • Запит навігаційний? Чи намагаються люди дійти до певного місця?
  • Чи є таблиця порівнянь?
  • Можливо, люди щось досліджують?
  • Якщо це комерційний запит, чи багато реклами ви бачите?
  • Чи показується в пошуку безліч сторінок з продуктами?
  • Чи є товарна галерея?

Зрозуміти тип інтенту можна прямо з пошукової видачі. При цьому, що цікаво, будь-який пошуковий запит може відноситися відразу до декількох типів інтенту.

У таблиці перераховані не всі типи інтенту; швидше за все існують і інші, і фахівці в Google працюють над тим, щоб їх досліджувати. Розуміння типів інтенту дасть можливість Google видавати більш точну інформацію у відповідь на будь-який пошуковий питання.

Як же Google проводить дослідження інтенту? Компанія влаштувала змагання між групами вчених, що спеціалізуються на обробці даних. Кожна група повинна зібрати дані про пошукові запити і віднести інтент кожного запиту до якого-небудь з типів інтенту. Після цього вчені побудують модель бази даних, в якій будуть різні типи інтенту. Переможцем у змаганні стане та група вчених, в якій можна буде ввести в базу даних запит з конкретним інтентом, і у відповідь ця база дасть посилання на контент, який точніше і краще за все відповідає цьому інтенту.

Перерахуємо фактори, які входять в цю модель:

  • Розуміння запиту користувача
  • Розмовність, натуральність звучання запиту
  • Очікування короткої відповіді
  • Пошук фактів
  • Наявність загальноприйнятої відповіді
  • Цікавість для інших
  • Цікавість самого запиту
  • Наявність декількох інтентів
  • Чи не є питанням
  • Гарне формулювання

Типи запитів

Також Google намагається зрозуміти типи запитів. Це визначення? Інструкція? Може, користувач хотів просто дізнатися, як правильно писати слово?

  • Послідовність
  • Визначення
  • Сутність
  • Інструкція
  • Процедура
  • Пояснення причин
  • Правопис

Інформація про відповіді

Потім Google переходить до інформації про відповіді. Чи допомогла відповідь? Вона достовірна? Вона релевантна? Чи є відповідь на питання вичерпною?

  • Рівень корисності
  • Насиченість інформацією
  • Достовірність
  • Релевантність
  • Задоволення відповіддю

Типи відповідей

Google намагається копнути ще глибше, досліджуючи типи відповідей. Наскільки добре вона написана, чи є відповідь інструкцією або алгоритмом.

  • Інструкція
  • Алгоритм
  • Пояснення
  • Наскільки добре написана

Знову ж таки, ви знаєте все це, але важливо пам'ятати, що критерії відповіді не обмежуються цими чотирма типами. Якщо ви знайомі з ними, чудово. Ще краще, якщо ви зрозумієте, що все набагато глибше і складніше, ніж здається.

Чек-лист по пошукових намірах

Давайте подивимося, що це за чек-лист такий. Клікнувши на посилання, ви можете завантажити його в будь-який момент і змінити під себе. Чек-лист допоможе вам покроково розібратися в тому, як зрозуміти і задовольнити пошуковий інтент і тим самим підвищити свої шанси на вихід сайту в топ Google на максимально високі позиції.

Пройдіть за посиланням і створіть копію чек-листа по розумінню інтенту. Редагуйте свою копію

Скориставшись цим чек-листом кілька разів, ви настільки звикнете працювати за цим алгоритмом, що вам більше не потрібно буде з ним звірятися. Виявляти інтент буде для вас так само просто, як дихати. Давайте подивимося, як визначати інтент за чек-листом.

1. З'ясуйте, в чому полягає інтент пошукової видачі

На малюнку зліва направо:

запит – «фонетичний алфавіт»,

інтент – інформаційний,

вторинний інтент – дослідницький

Для початку, що таке першорядний інтент пошукової видачі? У прикладі ми взяли запит «фонетичний алфавіт», інформаційний тип інтенту. Вторинний інтент швидше за все буде дослідницьким для типів контенту, який шукають люди.

2. Перерахуйте типи результатів пошукової видачі

Автор радить перерахувати всі характеристики пошукової видачі, які ви помічаєте в результатах пошуку, просто описуючи в голові те, що бачите у видачі. Можна записувати в замітки, як виглядає сторінка: чи є на ній графи знань, Google-карти та інші типи відповідей. Автора здивувало, що для запиту «фонетичний алфавіт» на сторінці видачі було набагато більше візуальної інформації, ніж очікувалося.

Порада: звертайте увагу на порядок, в якому показуються елементи у вашій видачі./p>

3. Звертайте увагу на все URL в ранжуванні

Далі варто уважно прочитати і обробити всю інформацію, яку видають по URL, що ранжуються. Це дуже важливо, якщо ви турбуєтеся про ранжування за певними ключовими словами. Активно вивчайте контент, робіть для себе позначки про темах і сутності, які він охоплює.

  • Які засоби мультимедіа використовуються?
  • Які макети у сайтів?
  • Наскільки добре це виглядає?

Так ви поліпшите чек-лист: подумайте, як повинен виглядати контент, якими будуть очікування користувача.

Задоволення пошукового інтенту для виходу в топ пошуку Google

Давайте переконаємося в тому, що ви все робите правильно.

Мета сторінки

Яка мета цієї сторінки? У кожної сторінки повинна бути мета.

Зосередьтеся на інформації в першому екрані

Зупинимося докладніше на цьому пункті. Потрібно враховувати, що з часом все більше людей будуть користуватися пошуком з мобільних пристроїв. Найчастіше уваги користувача вистачає тільки на те, що відображається в перших результатах видачі, і до решти контенту на сторінці користувач просто не доскролить. Важливо, щоб вся інформація, яку ви хочете розповісти, містилася на першому екрані.

1. Згенеруйте 10-20 ідей для тайтлів і використовуйте надлишок для соцмереж

Лайфхак від Енді Крестодіна. Генеруйте безліч тайтлів, щоб вибрати кращий для посадкової сторінки, а решту використовувати для реклами в соціальних мережах.

2. Використовуйте перевернуту піраміду

Використовуйте журналістський стиль: найважливіша інформація – у верхній частині сторінки.

3. Робіть короткі резюме

Не вживайте зайві, непотрібні слова в будь-якій частині контенту. Важливо, щоб короткі резюме були лаконічними і при цьому корисними користувачеві – Google любить брати таку інформацію для розширених фрагментів.

4. Зрозумілі підзаголовки

Перевірте, чи легко читати підзаголовки в вашому контенті. Copyblogger роблять це краще за всіх: можна просто переглянути їх статті і дуже швидко зрозуміти, про що саме йде мова в контенті. Це дуже зручно для користувачів.

5. Використовуйте мультимедіа

Є різні шляхи сприйняття інформації та взаємодії з нею. Ми не знаємо, хто наш користувач і в який момент часу він взаємодіє з нашим контентом. Може, він збирається на прогулянку, і йому зручніше слухати інформацію, а не читати або дивитися. Варто надавати різні типи мультимедіа на сторінці.

6. Передбачте дії користувача і надайте потрібний для цього контент

І нарешті, чи надаєте ви релевантні наступні кроки? Я подумала про користувача, який шукав би інформацію про фонетичний алфавіт.

Які наступні кроки були б доречні в такому випадку? Швидше за все цей користувач хоче вивчити алфавіт. Так чому б не зробити для нього невеличкий тест? Чому б не розповісти йому про авіаційний жаргон і про мову в цілому? Ставлячи себе на місце користувача, ви можете уявити, яким, за логікою речей, буде його наступна дія при відвідуванні вашого сайту, і додавати необхідний контент, передбачаючи ці дії.

Переконайтеся, що у вас є заклик до дії

Нарешті, переконайтеся, що у вас є заклик до дії (CTA). Було б добре, якби він був частиною тієї мети сторінки, яку ви задали. В ідеалі після декількох спроб ви вже автоматично повинні знаходити заклик до дії і пам'ятати всі ці питання, які ми розбирали вище. Так ви зможете швидше і краще оцінювати сторінки видачі пошукових результатів для того, щоб правильно зібрати аудиторію і успішно досягти бажаної позиції в пошуку.

Автор
Анастасія Топольська

Linkbuilder at SpravaAgency

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту