Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Скільки коштує SEO-просування сайту?
Бізнес – це про гроші. А послуги для бізнесу – це про їх рахунок. Нікому не хочеться переплачувати, особливо за послугу, результат якої не відразу можна відчути. Але як зрозуміти, чого і за які кошти чекати? Яку форму оплати вибрати? Як вибрати підрядника, який зможе запропонувати послугу під ваш сайт і бізнес? Скільки коштує просування сайту?
З цими та іншими питаннями пропоную разом зі мною розібратися в цій статті.
Які варіанти оплати за SEO-просування пропонують оптимізатори?
Якщо ви всерйоз зацікавилися просуванням, то думаю, з кількома агентствами і фрілансерами у вас вже були переговори. А значить, деякі варіанти оплати з озвучених нижче вам вже будуть знайомі.
Отже, за що платити в SEO?
Оплата за позиції
Давайте начистоту – нікого не цікавлять позиції. Адже топ – це ще не переходи на сайт, не зростання трафіку. Топ ще не означає «продажі», не означає «заявки». І тому завдання бізнесу – заробляти – ця модель оплати не вирішує.
Так, при оплаті за позиції ви можете отримати хороший топ, але ще має значення, по яких запитах (наскільки актуальних для бізнесу, наскільки цільових, а також – чи є частотність по цих запитах).
Покажу два приклади:
1. Приклад сайту з високими позиціями і незначним трафіком: Тематика – послуги клінінгу в обласному центрі України, 100 % запитів в ТОП-10, більш того, 85 % з них – це ТОП-3.
Ось так виглядає органічний трафік цього ж сайту:
Позиції сайту клінінгової компанії
Органічний трафік на сайт клінінгової компанії
- 34 користувачі на добу – максимальний показник.
Для оптимізатора – варіант хороший, оплата йде за максимальним тарифом (або близьким до такого), але при цьому бізнес тут може недоотримувати.
Який варіант зростання цього проекту? Є два напрямки розвитку:
- Зрозуміти, як отримати з поточних позицій і аудиторії максимальну віддачу. Іншими словами – підвищити конверсію поточного трафіку.
- Перевірити, чи отримує сайт максимально можливий трафік з поточних позицій (вид сайту в SERP – наскільки привабливий і клікабельний сніпет).
- Знайти додаткові точки входу, точки зростання проекту і трафіку.
Впізнаєте в цьому сценарії себе? Давайте ми проаналізуємо ваш сайт:
А це додаткові роботи, додатковий бюджет, і невідомо, наскільки підрядник зацікавлений і мотивований для того, щоб проект ріс, як бізнес, мав більше прибутку і виходив на інший рівень обслуговування.
Якщо ваша мета просування – зростання трафіку, заявок, продажів, прибутку, ця модель оплати за SEO вам не підходить.
Оплата за трафік
Ще одна популярна модель оплати за SEO – оплата за трафік. У цьому випадку чим більше трафік, тим більше оплата.
Є два основні ризики для бізнесу:
- Трафік буде нецільовий. Тобто ви отримаєте ситуацію: позиції є, трафік є, продажі відсутні (фахівець нашої компанії Аля Горелікова детально розбирала, що з цим робити);
Органічний трафік на сайт охоронної компанії.
Приклад: Сайт послуг охоронної фірми. Трафіку органічного трохи – в середньому 10 користувачів в день. Проблема – 60 % трафіку нецільового.
- Трафік буде накручений. Це вже застосування сірих методів просування. Крім того, що цільового трафіку тут не буде або дуже невеликий відсоток, більшою проблемою може стати бан сайту за накрутку. А це означає – мінімум на 1 рік сайт випадає з пошуку зовсім.
І навіть якщо трафік цільовий, він повинен перетворюватися в запити. А для цього сайт повинен бути максимально орієнтований на продажу. Але це вже не зовсім вигідно підряднику, тому що вимагає додаткових витрат, які не мають бажаного результату на трафік «тут і зараз», тільки в перспективі, коли відпрацюють для покращення ПФ і дістануть підвищення позицій на сайт.
Вигідною дана схема оплати буде для тих сайтів, хто бажає заробляти завдяки рекламі на сайт. А на вартість реклами прямо впливає трафік.
Основна мета команди Sprava Agency – ваш сайт повинен приносити прибуток. Якщо ваші цілі такі ж самі, давайте працювати разом:
Оплата за ліди
Мета SEO – прибуток. Виходячи з цього, система «оплата за лідів» здається на перший погляд ідеальною.
У такій системі важливо:
- визначити, що будете називати лідом (заявку з сайту або укладену продаж) – все це повинно бути чітко і однозначно прописано в договорі;
- визначити і налаштувати всі способи контролю і відстеження конверсійних дій і їх обробку – при виборі такої системи вам слід бути готовим до того, що підрядник попросить максимальної відкритості і прозорості. Іншими словами – підрядник повинен бути інтегрований в ваш бізнес.
Також вам важливо налаштувати і довести до системності всі процеси в компанії. Чому? Наприклад, ви підписали договір на SEO-просування по системі «оплата за лідів». Ви з підрядником визначили, що лід – це звернення з сайту будь-яким із способів: форма, дзвінок, месенджери, онлайн-чат і т. п. Контроль для підрахунку налаштований. Приходить кінець місяця, підрахунок підсумків. І отримуєте:
- звернень з сайту (за даними підрядника) – 250 шт.;
- продажів реальних – 3 шт.
І у вас, і у підрядника повинно виникнути цілком логічне запитання: що сталося? На жаль, в нашій практиці багато випадків, коли проблема криється в роботі продавців, які займаються прийомом і опрацюванням заявок з сайту. Чи готові ви в такому випадку платити за 250 лідів, якщо у вас всього 3 продажі? Відповідь очевидна всім.
Приклад
Дано: сайт таксі в курортному місті.
Основна послуга: трансфер в готелі з аеропорту.
Дані за зверненнями з сайту і реальним замовленнями в результаті за липень 2021 року:
Джерело отримання заявки | Кількість звернень за звітний період, штук за липень | Кількість замовлень (оформлених і виконаних), штук за липень |
Натискання на телефон в хедері | 305 | 51 |
Натискання на Viber | 44 | 7 |
Натискання на WhatsApp | 180 | 34 |
Натискання на «Викликати таксі» з Mobile | 188 | 35 |
Заявки з форми «Замовити онлайн» | 48 | 8 |
Заявка з форми «Замовити зараз» | 69 | 13 |
Заявка с формы «Заказ конкретного трансфера» | 223 | 43 |
Разом | 1057 | 191 |
Підсумок: 18,07 % звернень були перетворені в конкретні продажу. Високий або низький показник, робіть висновок самі.
А також є кілька питань «на подумати»:
- Чи готові ви оплачувати 100 % заявок, а отримувати тільки 18 %?
- Який відсоток оплати за «продажі» готове запропонувати агентство, якщо відсоток перетворення звернень з продажів становить менше 20?
Фіксована вартість розкрутки сайту в місяць
Якщо ми відкриємо перші навіть 10 сайтів, які пропонує Google тим, хто бажає дізнатися ціни на SEO-просування сайту, то побачимо, що 99 % (просто не хочу писати, що все :-)) пропонують послуги за фіксованою ціною.
Чому ця система оплати настільки популярна?
- І ви, і підрядник точно знаєте, на що можете розраховувати в питанні грошей.
- Певна страховка з боку підрядника на випадок «поновлення алгоритму», коли сайт може провалитися по позиціях і трафіку, а причини були зрозумілі ще задовго до, але з якоїсь причини ви були проти впровадження робіт або додавання комерційної інформації.
- Підрядник прописує (як правило), що ви отримуєте за вашу суму. І нікому не доводиться ходити в рожевих окулярах ні в питанні очікувань результатів, ні в питаннях надприбутку вже через місяць просування.
Але є кілька порад, на що звернути увагу:
- Підрядник називає вам вартість просування вашого проекту, не побачивши його.
- Якщо після аналізу сайту агентство або фрілансер не вказує на основні проблеми вашого сайту (usability, обсяги сторінок, комерційні фактори або інші).
- План просування показують ще до того, як побачать сайт.
Моя рекомендація – як мінімум, поставитися з обережністю до таких підрядникiв. Тому що на вартість розкрутки сайту впливає ряд факторів, про які розповім далі. І якщо вам називають вартість без урахування цих чинників, то швидше за все просування не дасть тих результатів, які могли бути.
Фіксована вартість – це система, за якою працює Sprava Agency в тому числі. Але ціну просування конкретного проекту ми називаємо тільки після того, як:
- побачимо сайт;
- дізнаємося про мету проекту (орієнтовну хоча б);
- зробимо короткий аналіз ніші (щоб зрозуміти конкурентність і необхідні показники сайту для виходу на ринок);
- проведемо базовий аналіз сайту (для розуміння стану сайту, його віку, а також обсяги необхідних зусиль для того, щоб отримати перші результати).
У вас є сайт, який все ще не продає? Ми готові провести аналіз і надати нашу КП по його виведенню на новий рівень просування:
Від чого залежить вартість просування сайту?
Дане питання хочу розділити на дві складові:
- Власне сам сайт.
- Команда, яка буде з ним працювати.
Сам сайт на вартість впливає за рахунок наступних чинників (список основних):
- Технічний стан сайту. Іншими словами – як багато робіт потрібно виконувати, і наскільки швидко ці роботи впроваджуватиме програміст. Наприклад, якщо у вас сайт на Bitrix або Ruby – забудьте про мінімальні бюджети просування.
- Конкурентність ніші. Чим більше конкурентна ніша, тим більше зусиль і трудовитрат необхідно докласти, щоб отримати результат. Це і про обсяги сайту, і про контрольний профіль, і про стан сайту.
- Вік сайту. Якщо у сайту є історія, є вже якийсь трафік, просто хочеться більше – це одні зусилля. Якщо сайт нульовий і входить в максимально конкурентну нішу, потрібно бути готовим до того, що і зусиль потрібно більше, і терміни досягнення результатів також довші.
- Стан usability. Чим менше цьому питанню приділяли уваги раніше (якщо приділяли), тим більше коштів необхідно буде на те, щоб довести проект до розуму. Наведу два сайти в приклад.
Приклад 1. Сайт віком 3 роки. Ось так виглядає перший екран на головній сторінці сайту:
Вигляд першого екрану головної сторінки сайту на просуванні.
Приклад 2. Сайт віком 3 місяці. Розробка була з орієнтацією на подальше просування. Вид той же:
Вигляд першого екрану головної сторінки сайту після розробки з орієнтацією на SEO.
Навіть якщо ви не є експертом в SEO та інтернет-маркетингу, чисто візуально вам цілком зрозуміло, що другий сайт вимагатиме менше витрат на роботи по зовнішньому вигляду.
- Стан оптимізації. Тут є два аспекти – наявність оптимізації та її якість і актуальність. Неодноразово до нас приходили сайти, на яких вже була оптимізація, але це роботи 2013-2014 рр., де все настільки спамне, що не те що купувати, читати не хотілося на цьому сайті інформацію. Така оптимізація вимагає повного перегляду. Тобто такі сайти прирівнюються до «просування з нуля», але із застереженням: потрібно не упустити те, що є (як у лікарів «не нашкодити»).
- Зовнішня оптимізація. На вартість просування сайту впливають два показника: скільки посилань вже є на сайт і скільки (виходячи з аналізу конкурентів в ніші) ще потрібно наростити. Комусь потрібно 50 донорів і підтримка зовнішніх посилань на тому ж рівні. Комусь потрібно 250 і активний приріст. Це різні бюджети.
Професійний рівень команди – теж фактор, теж впливає, за це теж доводиться платити. І вибираючи «найнижчу ціну», ви повинні розуміти – це фахівці початкового рівня, фахівці, які не готові (принаймні зараз) ефективно працювати на конкурентному ринку. І воно б нічого, якби сфера інтернет-маркетингу не мала такого стрімкого розвитку. Вибираючи того, хто на початку шляху, вам слід розуміти: ви з ними на початку шляху. Якщо ж ви прийшли в SEO, щоб рости і розвиватися, вам потрібно вибирати підрядників собі до пари.
Ми в Sprava Agency при старті робіт по просуванню проводимо аналіз основних показників сайту і розробляємо індивідуальний план робіт, враховуючи сильні та слабкі сторони проекту. Тобто намагаємося максимально ефективно витрачати бюджет просування, завжди орієнтуючись на головні завдання бізнесу – продавати.
Що входить в вартість SEO-оптимізації сайту?
Перед початком робіт з підрядником по SEO-просуванню рекомендую вивчити, що ж входить у вартість SEO.
У базовий список робіт по SEO входять:
- збір семантичного ядра (СЯ);
- складання мета-тегів під СЯ;
- оптимізація текстів на сайті під СЯ;
- складання завдання для написання текстів;
- пошук і усунення дублів на сайті;
- пошук і усунення помилок на сайті 3XX, 4XX, 5XX;
- оптимізація непосадкових сторінок на сайті;
- аналіз зовнішніх посилань сайту, що просувається, і сайтів-конкурентів;
- складання плану нарощування зовнішніх посилань;
- виконання робіт по нарощуванню зовнішніх посилань;
- складання рекомендацій щодо доопрацювання сайту для зручності, для продажів, для SEO.
Що може входити у вартість або проводитись за додаткові гроші:
- встановлення та налаштування систем аналітики (Метрика, Analytics);
- написання нових текстів;
- переклади існуючих текстів;
- витрата на посилання;
- впровадження базових робіт по оптимізації на сайті (мета-теги, оптимізація текстів).
Роботи, що виконуються в більшості випадків за додаткову оплату:
- виконання технічних ТЗ (технічних завдань) від SEO по усуненню дублів, усунення помилок іншого характеру, що вимагають допомоги програмістів;
- виконання технічних доробок сайту (установка і настройка модулів, додавання форм на сайт, доробка існуючого функціоналу і т. п.);
- роботи дизайнера;
- та ін.
При виборі виконавця по SEO необхідно отримати чіткий список робіт, які підрядник бере на себе в рамках суми за просування, а які роботи готовий виконувати за додаткову оплату.
Всі деталі послуги SEO-просування від Sprava Agency можна дізнатися за посиланням. Або залиште нам свої контакти, і наш менеджер все розповість особисто:
Яка ціна на пошукове просування і чому SEO не може бути безкоштовним?
SEO – це про комплекс послуг, це про команду, яка працює над проектом. А тому за замовчуванням якісне SEO не може бути безкоштовним або низьковитратним.
Чому так? Повертаючись до мети SEO-просування – заробляти, тут має бути розуміння, що SEO – це не тільки про збір СЯ і прописування мета-тегів. Як вже було описано вище, просування передбачає великий перелік робіт різної спрямованості.
Список фахівців, які працюють над проектом в різних агентствах, може відрізнятися. Сьогодні хочу поділитися з вами командою, яка на постійній основі працює над вашим проектом в Sprava Agency:
- проджект-менеджер, відповідальний за всі роботи і комунікації за проектом, співробітник, який є сполучною ланкою між командою Sprava Agency і вами, нашим Замовником;
- відповідальний SEO-спеціаліст, закріплений за вашим проектом;
- link-менеджер;
- програміст і фахівець тех. відділу, які виконують безпосередньо роботи на сайті – від простих до складних, від рекомендацій проджект-менеджера до ваших побажань і потреб;
- контент-менеджер, який допомагає в написанні текстів для вашого сайту;
- дизайнер, який зможе намалювати те, що іноді складно уявити, фахівець, який візуально показує те, що хоче зробити проджект-менеджер і що потрібно зробити програмістам. Це допомагає нам усім уникнути непорозумінь в зв'язці «очікування-реальність».
А також є «сірі кардинали» – люди, які розробляють стратегічний план просування вашого проекту. Це профі, які завжди готові прийти на допомогу відповідальним фахівцям, якщо в проекті виникають труднощі або ви ставите нам нові завдання, які потрібно швидко вирішувати і робити це з максимальною фінансовою ефективністю.
В Sprava Agency це:
- маркетолог компанії;
- куратор проектів;
- куратор SEO-відділу;
- куратор технічного відділу;
- системний адміністратор.
Команда Sprava Agency для обслуговування проектів виглядає приблизно так:
Якщо у вас амбітні і далекосяжні плани на власний сайт і бізнес, тоді вам точно потрібна багатопрофільна команда, а не фрілансер-одинак, тому що завдання бувають різні, а одна людина просто не може осягнути неосяжне. Ось що впливає на кінцеву ціну пошукового просування сайту.
Вартість розкрутки сайту в Україні в 2023 році
Параметр | Мінімальна ціна (грн./міс.) | Середня ціна (грн./міс.) | Максимальна ціна (грн./міс.) |
Локальна оптимізація | 2 000 - 5 000 | 5 000 - 10 000 | 10 000 - 20 000 |
Оптимізація для середніх підприємств | 5 000 - 10 000 | 10 000 - 20 000 | 20 000 - 40 000 |
Оптимізація для великих підприємств | 10 000 - 20 000 | 20 000 - 40 000 | 40 000 та вище |
Пошукова реклама (PPC) | 3 000 - 7 000 | 7 000 - 15 000 | 15 000 - 30 000 |
Консультації та аналітика | 1 000 - 3 000 | 3 000 - 6 000 | 6 000 - 12 000 |
Просування інтернет-магазинів | 7 000 - 15 000 | 15 000 - 30 000 | 30 000 та вище |
Ці цифри є приблизними та можуть змінюватися в залежності від регіону та специфічних потреб вашого бізнесу. Важливо враховувати, що вартість SEO-послуги також може змінюватися з часом та залежати від результатів, які ви очікуєте від SEO-оптимізації. До того ж, різні агентства можуть пропонувати різні пакети послуг, які можуть впливати на вартість.
Підсумок
Скільки коштує розкрутка сайту? SEO – це така ж послуга на ринку, як установка вікон або кухня на замовлення, і коштує грошей. Яких? Залежить від:
- стану вашого сайту;
- системи оплати SEO;
- професійного рівня команди;
- послуг, які входять в цю вартість.
Порада, яку хотілося б щиро дати власникам бізнесу: не шукайте дешевше, шукайте той варіант SEO-просування, який буде максимально повно виконувати завдання вашого сайту з гідним рівнем матеріальної ефективності в результаті. Це вірний шлях до успіху вашого сайту.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)