+38(067)653-72-39
SEO

Скільки коштує SEO-просування сайту?

Тетяна Жевега
Head of SEO в Sprava Agency
23.10.2020
SEO
17 хвилин
Навігація по статті
Поділитися статтею
Наша розсилка

Бізнес – це про гроші. А послуги для бізнесу – це про їх рахунок. Нікому не хочеться переплачувати, особливо за послугу, результат якої не відразу можна відчути. Але як зрозуміти, чого і за які кошти чекати? Яку форму оплати вибрати? Як вибрати підрядника, який зможе запропонувати послугу під ваш сайт і бізнес? Скільки коштує просування сайту?

З цими та іншими питаннями пропоную разом зі мною розібратися в цій статті.

Які варіанти оплати за SEO-просування пропонують оптимізатори?

Якщо ви всерйоз зацікавилися просуванням, то думаю, з кількома агентствами і фрілансерами у вас вже були переговори. А значить, деякі варіанти оплати з озвучених нижче вам вже будуть знайомі.

Отже, за що платити в SEO?

Оплата за позиції

Давайте начистоту – нікого не цікавлять позиції. Адже топ – це ще не переходи на сайт, не зростання трафіку. Топ ще не означає «продажі», не означає «заявки». І тому завдання бізнесу – заробляти – ця модель оплати не вирішує.

Так, при оплаті за позиції ви можете отримати хороший топ, але ще має значення, по яких запитах (наскільки актуальних для бізнесу, наскільки цільових, а також – чи є частотність по цих запитах).

Покажу два приклади:

1. Приклад сайту з високими позиціями і незначним трафіком: Тематика – послуги клінінгу в обласному центрі України, 100 % запитів в ТОП-10, більш того, 85 % з них – це ТОП-3.

Ось так виглядає органічний трафік цього ж сайту:

Позиції сайту клінінгових послуг у Запоріжжі

Позиції сайту клінінгової компанії

Органічний трафік сайту клінінгової компанії

Органічний трафік на сайт клінінгової компанії

  • 34 користувачі на добу – максимальний показник.

Для оптимізатора – варіант хороший, оплата йде за максимальним тарифом (або близьким до такого), але при цьому бізнес тут може недоотримувати.

Який варіант зростання цього проекту? Є два напрямки розвитку:

  • Зрозуміти, як отримати з поточних позицій і аудиторії максимальну віддачу. Іншими словами – підвищити конверсію поточного трафіку.
  • Перевірити, чи отримує сайт максимально можливий трафік з поточних позицій (вид сайту в SERP – наскільки привабливий і клікабельний сніпет).
  • Знайти додаткові точки входу, точки зростання проекту і трафіку.

Впізнаєте в цьому сценарії себе? Давайте ми проаналізуємо ваш сайт:

А це додаткові роботи, додатковий бюджет, і невідомо, наскільки підрядник зацікавлений і мотивований для того, щоб проект ріс, як бізнес, мав більше прибутку і виходив на інший рівень обслуговування.

Якщо ваша мета просування – зростання трафіку, заявок, продажів, прибутку, ця модель оплати за SEO вам не підходить.

Оплата за трафік

Ще одна популярна модель оплати за SEO – оплата за трафік. У цьому випадку чим більше трафік, тим більше оплата.

Є два основні ризики для бізнесу:

  • Трафік буде нецільовий. Тобто ви отримаєте ситуацію: позиції є, трафік є, продажі відсутні (фахівець нашої компанії Аля Горелікова детально розбирала, що з цим робити);

Органічний трафік сайту послуг охорони у Києві

Органічний трафік на сайт охоронної компанії.

Приклад: Сайт послуг охоронної фірми. Трафіку органічного трохи – в середньому 10 користувачів в день. Проблема – 60 % трафіку нецільового.

  • Трафік буде накручений. Це вже застосування сірих методів просування. Крім того, що цільового трафіку тут не буде або дуже невеликий відсоток, більшою проблемою може стати бан сайту за накрутку. А це означає – мінімум на 1 рік сайт випадає з пошуку зовсім.

І навіть якщо трафік цільовий, він повинен перетворюватися в запити. А для цього сайт повинен бути максимально орієнтований на продажу. Але це вже не зовсім вигідно підряднику, тому що вимагає додаткових витрат, які не мають бажаного результату на трафік «тут і зараз», тільки в перспективі, коли відпрацюють для покращення ПФ і дістануть підвищення позицій на сайт.

Вигідною дана схема оплати буде для тих сайтів, хто бажає заробляти завдяки рекламі на сайт. А на вартість реклами прямо впливає трафік.

Основна мета команди Sprava Agency – ваш сайт повинен приносити прибуток. Якщо ваші цілі такі ж самі, давайте працювати разом:

Оплата за ліди

Мета SEO – прибуток. Виходячи з цього, система «оплата за лідів» здається на перший погляд ідеальною.

У такій системі важливо:

  • визначити, що будете називати лідом (заявку з сайту або укладену продаж) – все це повинно бути чітко і однозначно прописано в договорі;
  • визначити і налаштувати всі способи контролю і відстеження конверсійних дій і їх обробку – при виборі такої системи вам слід бути готовим до того, що підрядник попросить максимальної відкритості і прозорості. Іншими словами – підрядник повинен бути інтегрований в ваш бізнес.

Також вам важливо налаштувати і довести до системності всі процеси в компанії. Чому? Наприклад, ви підписали договір на SEO-просування по системі «оплата за лідів». Ви з підрядником визначили, що лід – це звернення з сайту будь-яким із способів: форма, дзвінок, месенджери, онлайн-чат і т. п. Контроль для підрахунку налаштований. Приходить кінець місяця, підрахунок підсумків. І отримуєте:

  • звернень з сайту (за даними підрядника) – 250 шт.;
  • продажів реальних – 3 шт.

І у вас, і у підрядника повинно виникнути цілком логічне запитання: що сталося? На жаль, в нашій практиці багато випадків, коли проблема криється в роботі продавців, які займаються прийомом і опрацюванням заявок з сайту. Чи готові ви в такому випадку платити за 250 лідів, якщо у вас всього 3 продажі? Відповідь очевидна всім.

Приклад
Дано: сайт таксі в курортному місті.
Основна послуга: трансфер в готелі з аеропорту.

Дані за зверненнями з сайту і реальним замовленнями в результаті за липень 2021 року:

Джерело отримання заявки Кількість звернень за звітний період, штук за липень Кількість замовлень (оформлених і виконаних), штук за липень
Натискання на телефон в хедері 305 51
Натискання на Viber 44 7
Натискання на WhatsApp 180 34
Натискання на «Викликати таксі» з Mobile 188 35
Заявки з форми «Замовити онлайн» 48 8
Заявка з форми «Замовити зараз» 69 13
Заявка с формы «Заказ конкретного трансфера» 223 43
Разом 1057 191

Підсумок: 18,07 % звернень були перетворені в конкретні продажу. Високий або низький показник, робіть висновок самі.

А також є кілька питань «на подумати»:

  • Чи готові ви оплачувати 100 % заявок, а отримувати тільки 18 %?
  • Який відсоток оплати за «продажі» готове запропонувати агентство, якщо відсоток перетворення звернень з продажів становить менше 20?

Фіксована вартість розкрутки сайту в місяць

Якщо ми відкриємо перші навіть 10 сайтів, які пропонує Google тим, хто бажає дізнатися ціни на SEO-просування сайту, то побачимо, що 99 % (просто не хочу писати, що все :-)) пропонують послуги за фіксованою ціною.

Чому ця система оплати настільки популярна?

  1. І ви, і підрядник точно знаєте, на що можете розраховувати в питанні грошей.
  2. Певна страховка з боку підрядника на випадок «поновлення алгоритму», коли сайт може провалитися по позиціях і трафіку, а причини були зрозумілі ще задовго до, але з якоїсь причини ви були проти впровадження робіт або додавання комерційної інформації.
  3. Підрядник прописує (як правило), що ви отримуєте за вашу суму. І нікому не доводиться ходити в рожевих окулярах ні в питанні очікувань результатів, ні в питаннях надприбутку вже через місяць просування.

Але є кілька порад, на що звернути увагу:

  • Підрядник називає вам вартість просування вашого проекту, не побачивши його.
  • Якщо після аналізу сайту агентство або фрілансер не вказує на основні проблеми вашого сайту (usability, обсяги сторінок, комерційні фактори або інші).
  • План просування показують ще до того, як побачать сайт.

Моя рекомендація – як мінімум, поставитися з обережністю до таких підрядникiв. Тому що на вартість розкрутки сайту впливає ряд факторів, про які розповім далі. І якщо вам називають вартість без урахування цих чинників, то швидше за все просування не дасть тих результатів, які могли бути.

Фіксована вартість – це система, за якою працює Sprava Agency в тому числі. Але ціну просування конкретного проекту ми називаємо тільки після того, як:

  • побачимо сайт;
  • дізнаємося про мету проекту (орієнтовну хоча б);
  • зробимо короткий аналіз ніші (щоб зрозуміти конкурентність і необхідні показники сайту для виходу на ринок);
  • проведемо базовий аналіз сайту (для розуміння стану сайту, його віку, а також обсяги необхідних зусиль для того, щоб отримати перші результати).

У вас є сайт, який все ще не продає? Ми готові провести аналіз і надати нашу КП по його виведенню на новий рівень просування:

Від чого залежить вартість просування сайту?

Дане питання хочу розділити на дві складові:

  1. Власне сам сайт.
  2. Команда, яка буде з ним працювати.

Сам сайт на вартість впливає за рахунок наступних чинників (список основних):

  • Технічний стан сайту. Іншими словами – як багато робіт потрібно виконувати, і наскільки швидко ці роботи впроваджуватиме програміст. Наприклад, якщо у вас сайт на Bitrix або Ruby – забудьте про мінімальні бюджети просування.
  • Конкурентність ніші. Чим більше конкурентна ніша, тим більше зусиль і трудовитрат необхідно докласти, щоб отримати результат. Це і про обсяги сайту, і про контрольний профіль, і про стан сайту.
  • Вік сайту. Якщо у сайту є історія, є вже якийсь трафік, просто хочеться більше – це одні зусилля. Якщо сайт нульовий і входить в максимально конкурентну нішу, потрібно бути готовим до того, що і зусиль потрібно більше, і терміни досягнення результатів також довші.
  • Стан usability. Чим менше цьому питанню приділяли уваги раніше (якщо приділяли), тим більше коштів необхідно буде на те, щоб довести проект до розуму. Наведу два сайти в приклад.

Приклад 1. Сайт віком 3 роки. Ось так виглядає перший екран на головній сторінці сайту:

Вигляд Головної сторінки сайту, що вимагає великого обсягу допрацювань

Вигляд першого екрану головної сторінки сайту на просуванні.

Приклад 2. Сайт віком 3 місяці. Розробка була з орієнтацією на подальше просування. Вид той же:

Вид головної сторінки сайту, що продає

Вигляд першого екрану головної сторінки сайту після розробки з орієнтацією на SEO.

Навіть якщо ви не є експертом в SEO та інтернет-маркетингу, чисто візуально вам цілком зрозуміло, що другий сайт вимагатиме менше витрат на роботи по зовнішньому вигляду.

Спец. пропозицію з розробки
  • Стан оптимізації. Тут є два аспекти – наявність оптимізації та її якість і актуальність. Неодноразово до нас приходили сайти, на яких вже була оптимізація, але це роботи 2013-2014 рр., де все настільки спамне, що не те що купувати, читати не хотілося на цьому сайті інформацію. Така оптимізація вимагає повного перегляду. Тобто такі сайти прирівнюються до «просування з нуля», але із застереженням: потрібно не упустити те, що є (як у лікарів «не нашкодити»).
  • Зовнішня оптимізація. На вартість просування сайту впливають два показника: скільки посилань вже є на сайт і скільки (виходячи з аналізу конкурентів в ніші) ще потрібно наростити. Комусь потрібно 50 донорів і підтримка зовнішніх посилань на тому ж рівні. Комусь потрібно 250 і активний приріст. Це різні бюджети.

Професійний рівень команди – теж фактор, теж впливає, за це теж доводиться платити. І вибираючи «найнижчу ціну», ви повинні розуміти – це фахівці початкового рівня, фахівці, які не готові (принаймні зараз) ефективно працювати на конкурентному ринку. І воно б нічого, якби сфера інтернет-маркетингу не мала такого стрімкого розвитку. Вибираючи того, хто на початку шляху, вам слід розуміти: ви з ними на початку шляху. Якщо ж ви прийшли в SEO, щоб рости і розвиватися, вам потрібно вибирати підрядників собі до пари.

Ми в Sprava Agency при старті робіт по просуванню проводимо аналіз основних показників сайту і розробляємо індивідуальний план робіт, враховуючи сильні та слабкі сторони проекту. Тобто намагаємося максимально ефективно витрачати бюджет просування, завжди орієнтуючись на головні завдання бізнесу – продавати.

Що входить в вартість SEO-оптимізації сайту?

Перед початком робіт з підрядником по SEO-просуванню рекомендую вивчити, що ж входить у вартість SEO.

У базовий список робіт по SEO входять:

  • збір семантичного ядра (СЯ);
  • складання мета-тегів під СЯ;
  • оптимізація текстів на сайті під СЯ;
  • складання завдання для написання текстів;
  • пошук і усунення дублів на сайті;
  • пошук і усунення помилок на сайті 3XX, 4XX, 5XX;
  • оптимізація непосадкових сторінок на сайті;
  • аналіз зовнішніх посилань сайту, що просувається, і сайтів-конкурентів;
  • складання плану нарощування зовнішніх посилань;
  • виконання робіт по нарощуванню зовнішніх посилань;
  • складання рекомендацій щодо доопрацювання сайту для зручності, для продажів, для SEO.

Що може входити у вартість або проводитись за додаткові гроші:

  • встановлення та налаштування систем аналітики (Метрика, Analytics);
  • написання нових текстів;
  • переклади існуючих текстів;
  • витрата на посилання;
  • впровадження базових робіт по оптимізації на сайті (мета-теги, оптимізація текстів).

Роботи, що виконуються в більшості випадків за додаткову оплату:

  • виконання технічних ТЗ (технічних завдань) від SEO по усуненню дублів, усунення помилок іншого характеру, що вимагають допомоги програмістів;
  • виконання технічних доробок сайту (установка і настройка модулів, додавання форм на сайт, доробка існуючого функціоналу і т. п.);
  • роботи дизайнера;
  • та ін.

При виборі виконавця по SEO необхідно отримати чіткий список робіт, які підрядник бере на себе в рамках суми за просування, а які роботи готовий виконувати за додаткову оплату.

Всі деталі послуги SEO-просування від Sprava Agency можна дізнатися за посиланням. Або залиште нам свої контакти, і наш менеджер все розповість особисто:

Яка ціна на пошукове просування і чому SEO не може бути безкоштовним?

SEO – це про комплекс послуг, це про команду, яка працює над проектом. А тому за замовчуванням якісне SEO не може бути безкоштовним або низьковитратним.

Чому так? Повертаючись до мети SEO-просування – заробляти, тут має бути розуміння, що SEO – це не тільки про збір СЯ і прописування мета-тегів. Як вже було описано вище, просування передбачає великий перелік робіт різної спрямованості.

Список фахівців, які працюють над проектом в різних агентствах, може відрізнятися. Сьогодні хочу поділитися з вами командою, яка на постійній основі працює над вашим проектом в Sprava Agency:

  • проджект-менеджер, відповідальний за всі роботи і комунікації за проектом, співробітник, який є сполучною ланкою між командою Sprava Agency і вами, нашим Замовником;
  • відповідальний SEO-спеціаліст, закріплений за вашим проектом;
  • link-менеджер;
  • програміст і фахівець тех. відділу, які виконують безпосередньо роботи на сайті – від простих до складних, від рекомендацій проджект-менеджера до ваших побажань і потреб;
  • контент-менеджер, який допомагає в написанні текстів для вашого сайту;
  • дизайнер, який зможе намалювати те, що іноді складно уявити, фахівець, який візуально показує те, що хоче зробити проджект-менеджер і що потрібно зробити програмістам. Це допомагає нам усім уникнути непорозумінь в зв'язці «очікування-реальність».

А також є «сірі кардинали» – люди, які розробляють стратегічний план просування вашого проекту. Це профі, які завжди готові прийти на допомогу відповідальним фахівцям, якщо в проекті виникають труднощі або ви ставите нам нові завдання, які потрібно швидко вирішувати і робити це з максимальною фінансовою ефективністю.

В Sprava Agency це:

  • маркетолог компанії;
  • куратор проектів;
  • куратор SEO-відділу;
  • куратор технічного відділу;
  • системний адміністратор.

Команда Sprava Agency для обслуговування проектів виглядає приблизно так:

Команда з просування проектів у СПРАВА

Якщо у вас амбітні і далекосяжні плани на власний сайт і бізнес, тоді вам точно потрібна багатопрофільна команда, а не фрілансер-одинак, тому що завдання бувають різні, а одна людина просто не може осягнути неосяжне. Ось що впливає на кінцеву ціну пошукового просування сайту.

Вартість розкрутки сайту в Україні в 2023 році

Параметр Мінімальна ціна (грн./міс.) Середня ціна (грн./міс.) Максимальна ціна (грн./міс.)
Локальна оптимізація 2 000 - 5 000 5 000 - 10 000 10 000 - 20 000
Оптимізація для середніх підприємств 5 000 - 10 000 10 000 - 20 000 20 000 - 40 000
Оптимізація для великих підприємств 10 000 - 20 000 20 000 - 40 000 40 000 та вище
Пошукова реклама (PPC) 3 000 - 7 000 7 000 - 15 000 15 000 - 30 000
Консультації та аналітика 1 000 - 3 000 3 000 - 6 000 6 000 - 12 000
Просування інтернет-магазинів 7 000 - 15 000 15 000 - 30 000 30 000 та вище

Ці цифри є приблизними та можуть змінюватися в залежності від регіону та специфічних потреб вашого бізнесу. Важливо враховувати, що вартість SEO-послуги також може змінюватися з часом та залежати від результатів, які ви очікуєте від SEO-оптимізації. До того ж, різні агентства можуть пропонувати різні пакети послуг, які можуть впливати на вартість.

Підсумок

Скільки коштує розкрутка сайту? SEO – це така ж послуга на ринку, як установка вікон або кухня на замовлення, і коштує грошей. Яких? Залежить від:

  • стану вашого сайту;
  • системи оплати SEO;
  • професійного рівня команди;
  • послуг, які входять в цю вартість.

Порада, яку хотілося б щиро дати власникам бізнесу: не шукайте дешевше, шукайте той варіант SEO-просування, який буде максимально повно виконувати завдання вашого сайту з гідним рівнем матеріальної ефективності в результаті. Це вірний шлях до успіху вашого сайту.

Тетяна Жевега
Head of SEO в Sprava Agency
23.10.2020
SEO
17 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все