Завдання сеошнику: сайт в топі, а трафік не росте – що робити?

06.10.2020
575

І начебто все добре: ми досягли заповітного топа, сайт за запитами добре оптимізований і знаходиться на першій сторінці пошукової видачі... А ось з відвідуваністю все не настільки райдужно. Що робити?

В першу чергу заспокоїтися і дістати той самий заповітний SEO-бубон.

Ну що, поїхали!

ТОП-3 – це важливо

Аналітики Backlinko и ClickFlow Finds провели аналіз CTR 874 929 сторінок по запитах для вивчення основних факторів, які більшою мірою впливають на органічний CTR. Результат дослідження: найбільша кількість органічного трафіку припадає якраз на сайти з першої сторінки пошуку Google.

Исследование от Backlinko и ClickFlow Finds: соотношение органического трафика и позиций в SERP

Співвідношення органічного трафіку і позицій в SERP.

Лише близько 0,78 % користувачів переходять в результати пошуку далі другої сторінки.

Оскільки CTR, починаючи з другої сторінки, надзвичайно низький, давайте зосередимо увагу на результатах першої сторінки.

Начебто сайт видається на першій сторінці, і всі користувачі легко нас можуть знайти. Ми зробили все, що могли. Що іще?

А ось і ні! Тільки уявіть, перша позиція в результатах пошуку Google має середній CTR 31,7 %. І ймовірність переходу по ній в 10 разів більше, ніж в результаті, що знаходиться на десятій позиції. Ви вже нервово підрахували, скільки трафіку недоотримали? А далі ще цікавіше.

На перші три результати пошукової видачі (ТОП-3) в Google припадає 75 % всіх кліків. Чим нижче позиція, тим менше трафіку отримує ваш сайт.

Исследование от Backlinko и ClickFlow Finds: соотношение CTR сниппетов в зависимости от позиций

Співвідношення органічного трафіку в ТОП-10 SERP.

А ось CTR з шостої по десяту позиції не надто відрізняється.

А чи по тих запитах просуваємося?

Як давно було зібрано семантичне ядро? Чи всі зібрані напрямки в ядрі актуальні?

Перед збором семантичного ядра необхідно розібратися в специфіці тематики і особливостях ведення конкретного бізнесу. Для початку важливо виділити базові запити (ключі), які відповідають конкретному бізнесу (що входить в перелік ваших товарів і послуг).

Перейдемо до практики. Наприклад, ви просуваєте сайт готелю.

Готель розташований в Буковелі, має власні котеджі-зруби, харчування по системі «шведський стіл», басейн, сауну, чани, сімейний табір.

Для просування зібрали семантичне ядро, в якому є кластери «відпочинок навесні в карпатах» і «відпочинок восени в карпатах». Як виявилося пізніше, готель функціонує лише позмінно, як сімейний табір, влітку і взимку. Таким чином, запити зі словами «весна» і «осінь» – нецільові для проекту. Їх варто прибрати із загального переліку.

Щоб не помилитися з вибором запитів, потрібно враховувати наступні фактори:

  • Чим займається конкретний бізнес (плодорозсадник, готель, інтернет-магазин побутової техніки, медична клініка і т. д.).
  • В якому регіоні надає послуги (місто, область, по території країни, кілька країн і т. д.).
  • Чітко виділити ВСІ напрямки діяльності компанії (наприклад, продаж пластикових вікон і дверей, продаж віконної фурнітури, установка і ремонт пластикових вікон і т. д.).
  • Виділяємо групу товарів або послуг, які приносять максимальний прибуток.
  • Враховуємо всі особливості бізнесу (є виробником, продає оптом чи вроздріб і т. д.).

Важливо!!! Беремо тільки ті запити, які в повній мірі характеризують ваш бізнес.

І тільки після з'ясування всіх особливостей проекту приступаємо до збору семантики.

Релевантна видача по запитах

Ви коли-небудь перевіряли, яка саме сторінка видається за введеним в пошуковий рядок запитом? А ну-ка, перевірте швидше. Якщо та, яка обрана цільовою і відповідає інтенту користувача, тоді ви щасливий володар правильно оптимізованого сайту. А якщо ні? Не задовольняючи інтент (мету) користувачів, можна збільшити показник відмов, що згубно вплине на сайт.

Неправильная выдача по запросу «купить холодильник»

Наприклад, за запитом «купити холодильник» виводиться вид холодильника, але користувацький інтент – це пошук побутового холодильника для дому.

Неправильна видача за запитом «купити холодильник».

Без паніки, зараз все розберемо.

В першу чергу перевірте тип сторінки, яка видається за вказаним запитом (сторінка товару, інша категорія або взагалі інформаційна сторінка). Якщо видається сторінка товару, значить, на думку пошуковика, вона краще оптимізована або більш релевантна. Тому необхідно провести ряд дій:

  • Перевірити коректність оптимізації батьківської сторінки (чи вжиті ключі в тегах тайла і description, чи оптимізовані заголовки, картинки і текст на сторінці).
  • Чи є перелінковка для зазначеної сторінки. Якщо немає, необхідно проставити на сторінку не менше 10-15 посилань. Для сайту з великою кількістю сторінок внутрішню перелінковку потрібно робити більш «сильну», з великою кількістю посилань.

А якщо видається інший товар або інша категорія? Отже, перевіряємо:

  • Де саме на сторінці зустрічається запит і в якому входженні (прямому або розбавленому).
  • Перевіряємо на сторінці, чи немає ще десь входження нашого проблемного кластера.
  • Не забуваємо про перелинковку (може, на цю сторінку посилаються сторінки із запитом з кластера, що просувається).

Виправляємо і відстежуємо результат.

До речі, завжди допоможемо зробити перевірку, якщо ви не в силах впоратися самі. Правда, якщо низький трафік, на вашу думку, давайте перевіримо, в чому справа.

Привабливість сніпетів і CTR (як стати більш помітним у видачі) для підвищення клікабельности

Допоможіть своєму сайту бути більш привабливим в SERP і виділитися серед конкурентів.

Пример обычного сниппета из выдачи

Приклад звичайного сніпета

Пример сниппета с эмодзи из выдачи

Приклад сніпета з символами емодзі

Пример расширенного сниппета с ЧАВо из выдачи

А ось як виглядає розширений сніпет

Для цього можна використовувати:

  • емодзі для розведення тексту і розставляння основних акцентів;
  • мікророзмітки (рейтинг, питання/відповідь і інші).

Погодьтеся, останні два варіанти більше привертають увагу.

Але не мікророзміткою єдиною. Крім неї та емодзі, потрібно стежити за актуальністю інформації в сніпеті, і чи немає якоїсь відштовхуючої інформації для користувача. Наприклад, вказано ціну, а вона значно вища за середню на ринку.

Дивимося на показник відмов (Bounce Rate)

Хороші позиції – це, звичайно, привід для радості. Але аналізувати дані, отримані на основі поведінки користувачів, треба все одно. Робота для сеошника є постійно :). Проаналізуйте, наскільки зручний ваш ресурс для кінцевого користувача, як швидко він знаходить потрібну інформацію, наскільки вона структурована, як багато часу проводить на сайті і т. д.

Згідно з дослідженнями, користувач менше ніж за 10 секунд приймає рішення, залишити сайт чи ні.

Не варто забувати, що показник відмов для кожної тематики різний. Наприклад, для сайту таксі відмови будуть високі. Користувачеві потрібно лише дізнатися номер телефону, особливо якщо він шукає з мобільного. На сайтах-візитках і блогах користувач оперативно знаходить відповідь на хвилюючі питання і так само швидко залишає сайт. Для них показник відмов може становити 70-90 % в Google Analytics (в Яндекс.Метриці – близько 15 %). Це цілком нормально. Показник відмов для інтернет-магазину повинен бути на рівні 30-40 % в Google Analytics (в Яндекс.Метриці – все ті ж 15 %).

Найважливіший момент, з яким ми часто стикаємося в роботі: наскільки «адекватно» відображається сайт на мобільних пристроях.

Алгоритм роботи з високим показником відмов:

  1. Які сторінки мають найбільший показник відмов?
  2. З яких типів пристроїв більше відмов?
  3. Аналізуємо, з чим у користувачів сайту виникають проблеми.
  4. Шукаємо шляхи вирішення зазначеної проблеми.

Бренд, якому довіряють

Навіть якщо ви у видачі досить високо, але у конкурентів бренд більш впізнаваний, то він «грає сам за себе». У цьому нерівному бою ви зазнаєте поразки в показниках трафіку.

Важливо!!! Не нехтуйте побудовою бренду.

Брендинг допоможе вам:

  • підвищити впізнаваність бренду;
  • збільшити продажі і прибуток;
  • сформувати лояльну базу клієнтів;
  • привернути додаткову увагу і трафік;
  • швидше просувати нові товари і послуги.

Але навіть якщо ви поки програєте, все одно можна змагатися з конкурентами: запропонувати кращий сервіс, нижче ціну, більше лояльності. Бренди грішать тим, що довго обробляють замовлення, відправляють через 3-4 дні. А менш знаменитий бренд може це використати, як свою перевагу.

Які ще запити можна додати

Успішність вашого бізнесу залежить в тому числі від вашої гнучкості: як швидко ви відчуваєте тренди і попит, удосконалюєте продукт або створюєте новий, пропонуєте нові затребувані послуги. Те ж стосується і просування.

Просування – це відображення стану бізнесу замовника. Тому раз на півроку-рік необхідно переглядати семантичне ядро, прибирати неактуальні напрямки з просування і додавати кластери для нових напрямків діяльності або товарів.

Ми в СПРАВІ завжди налагоджуємо комунікацію з власником бізнесу (нашим замовником) і намагаємося постійно тримати руку на пульсі всіх змін для оперативного їх відображення в просуванні.

Отже, підсумуємо:

  • Перебувати в ТОП-3 – це реально важливо, тому що на перші 3 позиції припадає 75 % всього трафіку за запитом.
  • При зборі семантичного ядра беремо не тільки ті кластери, за якими ви надаєте послугу або продаєте товар.
  • За вказаною групою запитів повинна видаватися одна цільова сторінка. Якщо видається інша, перевіряйте або змінюйте оптимізацію.
  • Виділяйтеся у видачі серед конкурентів. Яскравих помічають
Автор
Ольга Даньковська

В SEO більше 5 років. У СПРАВА відповідає за складні проекти

Замовити сайт зараз!
Ваш майбутній сайт дуже хороший, щоб належати комусь іншому :)
ЯК З НАМИ ЗВ'ЯЗАТИСЯ?
Раді відповісти на ваш дзвінок з 10-00 до 18-00 у робочі дні
ЗВ'ЯЗАТИСЯ З НАМИ
Згорнути карту
Показати карту
×
Вигідна спец.пропозиція від СПРАВА для вашого сайту