Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
SEO І КРИЗА: ЯК ОПТИМІЗУВАТИ СВОЇ ВИТРАТИ?
Новини про коронавірус, самоізоляцію, карантин і вихід з нього. Це те, чим живе світ вже не перший місяць. Немає жодної людини, жодної компанії, яких би це не торкнулося. І ось ми вчимося жити, працювати і заробляти в такому режимі.
Мрія інтернет-маркетолога збулася – всі побігли в інтернет. Так чому ж зараз особливо важко?
- Конкуренція у всіх нішах тільки посилюється.
- Бюджети на рекламу обмежені.
- А люди – кінцеві споживачі товарів і послуг – налякані і зараз витрачають гроші в основному на продукти і речі першої необхідності для життя і здоров'я сім'ї.
Що ж робити з SEO-просуванням? Про це хочу з вами поговорити.
ЧИ ВАРТО ЗУПИНЯТИ SEO-ПРОСУВАННЯ?
Є декілька причин, через які компаніям варто поставити всі витрати на SEO та інтернет-маркетинг в цілому на стоп:
- продукція і/або послуги компанії не належать до таких, які потрібні користувачеві в першу, другу і навіть третю чергу;
- якщо ви не впевнені, що зможете відкритися і почати працювати через 2-3 місяці карантину.
До таких частково може відноситися бізнес в сфері HoReCa. Як бути таким компаніям? Тут все залежить від послуги/товару, який ви пропонуєте.
Якщо мова йде про готелі, бази відпочинку, заміські комплекси – у моря, в лісі, біля річки, тобто в тих місцях, куди користувачі з радістю поїдуть на вихідні при першій нагоді (подалі з міста) або у відпустку на тиждень-другий – саме час активно почати працювати.
Вже зараз ми бачимо зростання трафіку на сайтах готелів в Затоці:
Органічний трафік на сайт готелю в Затоці з 1 березня по 10 травня 2020 року
Аналогічну ситуацію спостерігаємо щодо відпочинку в Карпатах:
Органічний трафік на сайт готелю в Карпатах з 1 березня по 10 травня 2020 року
Додатково зростанню трафіку і інтересу до відпочинку в Україні сприяють ще й такі чинники:
- Відпочинок за кордоном стане хоч якось доступний (за орієнтовними прогнозами) не раніше кінця липня – початку серпня, а планувати людям хочеться вже, і бажано з мінімізацією ризиків.
- Багато людей, які бажають заощадити, будуть вибирати більш дешеві варіанти відпочинку (а дотримання санітарних норм і дистанції в літаках навряд чи дозволить зробити вартість перельоту низькою).
І зовсім протилежна ситуація з трафіком бізнес-готелів:
Органічний трафік на сайт готелю в Києві з 1 березня по 10 травня 2020 року
Це ніша, в якій потрібно добре подумати:
- Наскільки бізнес життєздатний?
- Що можна продавати в період заборон на поселення?
- Що ви зможете запропонувати місцевому населенню?
- Як працювати в період «після»?
І якщо є що запропонувати місцевому населенню – міняти орієнтири в просуванні, можливо, зі зниженим бюджетом.
Розглянемо на прикладі ресторану, як можна працювати в період карантину, як більш жорсткого, так і з послабленням:
Було: | Стало: |
Ресторан в зручному районі міста з грузинською кухнею з єдиним каналом продажів – гості приходять до них. |
З послабленням карантину:
|
Якщо немає послуг і товарів додаткових (точно немає?), зменшити бюджет на просування до рівня підтримки або навіть його зупинити.
Спеціально для наших замовників в блозі Sprava Agency ми опублікували дві статті про кризу в ніші туризму і HoReCa:
Послання готельєрам: куди поїде гість, залежить також від вас
Як готелю діяти під час кризи. Гайд по виживанню
Ресторани: рецепт виживання, тренд 2020
ОСОБЛИВОСТІ SEO-ПРОСУВАННЯ В КРИЗУ
У кожної компанії, незалежно від того, що вона пропонує, були цілі, завдання, пріоритети в просуванні сайту. Більшість з цих цілей – в період посткарантінної кризи будуть неактуальні або менш актуальні.
Тому рекомендую ще раз подумати, переглянути:
- Які завдання першорядні в просуванні.
- Які товари та послуги зараз більш актуальні, і розробити план, як можна підняти продажі по них.
- Які товари та послуги будуть актуальні через 3-6 місяців, і за допомогою яких інструментів можна зустріти цей попит з найкращими позиціями.
- Які нові товари, послуги можна ввести в асортимент пропозиції, щоб задовольняти користувачів (тут можуть бути як окремі, нові напрямки, так і ті, які допоможуть задовольнити попит «під ключ», тим самим збільшити середній чек).
- Важливо оцінити ціновий сегмент, в якому працює компанія. Якщо це допустимо для компанії – розширити або переорієнтувати бізнес на сегмент дешевше. Так як користувачі шукатимуть можливості економити або хоча б не переплачувати, вигравати будуть ті компанії, які зможуть задовольнити цю потребу. Ні, мова не йде про те, що потрібно повально знижувати ціни або працювати безкоштовно. Не варто знецінювати свій продукт. Є сенс розширювати свою пропозицію, асортимент, в кінці кінців свою ЦА.
Світ в принципі змінюється стрімко, а зараз – в рази швидше, тому бізнес ваш повинен бути гнучким, швидко змінюватися і адаптуватися під обставини зовнішнього світу. Відстежуйте попит, інтереси вашої ЦА і постійно вдосконалюйте, якщо цього вимагає бізнес, цілі, завдання, напрямки для продажів.
Тільки пам'ятайте:
SEO – це орієнтир через 2-3 і більше місяці (в залежності від поточної ситуації). | PPC – це можливість включити продажі дуже швидко. |
Сміливо використовуйте той канал залучення аудиторії, який допоможе продавати вам тут і зараз.
Наступне, що потрібно зробити, якщо ще не зробили:
- визначити весь список каналів залучення покупців;
- оцінити вартість ліда по кожному з каналів;
- оцінити терміни залучення нового ліда по кожному з каналів;
- зупинити або звести до мінімуму витрати на ті канали, які показують найменшу фінансову ефективність.
Важливо! Якщо важко оцінити перспективи і напрямки просування в найближчі 2-3 місяці – звертайтеся до Sprava Agency.
Щоб уникнути ситуації, коли ви відключаєте один канал, який здається найменш фінансово ефективним, і відразу ж падають продажі, при оцінюванні враховуйте, як працює синергія двох або більше каналів одночасно. Допомогти в цьому можуть налаштовані цілі в Google Analytics і впровадження наскрізної аналітики. Перший варіант – більш швидкий і економічно вигідний.
Цей навик стане незамінним для вас, в тому числі і в період «після».
ЧИ ВАРТО ЗАРАЗ ПОЧИНАТИ ПРАЦЮВАТИ ПО SEO?
А ви ще цього не зробили? Тоді, безумовно, варто, якщо ви не є компанією з характеристиками (їх описувала в першому пункті), для яких – тільки б вижити.
Чому варто? Ось кілька причин:
- Тренд на місцеві компанії – допомогти місцевому бізнесу. І кому з місцевих понесе свої гроші користувач, залежить багато в чому і від вас.
- Люди хочуть швидше повернутися до нормального життя, а значить – вибирати, замовляти, купувати. І дуже скоро вони будуть більше витрачати, а значить бізнес буде заробляти.
- Хтось цю кризу не пережив вже або не переживе найближчим часом. І як би сумно це не було, але в цьому є плюси: звільняється ніша, знижується конкуренція, а значить увійти в цей ринок буде простіше на зростанні. А для цього потрібно зайняти своє місце під сонцем, заявити про себе на повний голос.
КІЛЬКА ПРИКЛАДІВ БІЗНЕСУ, ЯКИЙ РОСТЕ В КАРАНТИН
1. Будівництво та ремонт квартир, будинків «під ключ».
Динаміка органічного трафіку на сайт з будівництва та ремонту в порівнянні 2019 і 2020 рр.
Особливістю проекту є те, що просувати почали якраз за місяць до карантину.
2. Регіональний магазин меблів.
Динаміка органічного трафіку на сайт з продажу меблів в порівнянні 2019 і 2020 рр.
3. Регіональний магазин з продажу маркіз і ролет.
Динаміка органічного трафіку на сайт з продажу маркіз і ролет в порівнянні 2019 і 2020 рр.
Ми в Sprava Agency розуміємо, що під час кризи починати складно, тому розробили кілька антикризових рішень по розробці, просуванню і контекстній рекламі.
РЕЗЮМУЮ
Якщо у вашого бізнесу зовсім все погано – зупиняйте просування.
Якщо ваша діяльність не під забороною – створіть ту пропозицію, яка може зацікавити вашу аудиторію (з урахуванням останніх тенденцій). І пам'ятайте, складно зараз всім, але виживуть ті, хто швидше адаптується під ринок. Тому думайте про майбутнє, але працюйте тут і зараз.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)