+38(067)653-72-39
Experiment

SEO-експеримент: чи впливають відгуки в картах на результати просування сайту?

Наталія Корсунь
SEO фахівчиня Sprava Agency
05.03.2020
SEO
Google Business Profle
12 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

Просування будь-якого бізнесу в інтернеті дуже просте... на словах. Дайте сайту потенційних покупців, і все буде чудово. Але при цьому варто враховувати багато факторів: готовність сайту до великого навантаження відвідувачів, його зручність, те, як він виглядає для пошукових систем, і за якими фразами його шукають.

Крім контекстної реклами у вигляді банерів і окремих блоків посилань у видачі, є ще й органічний трафік – власне, це люди, які хочуть вирішити свою проблему і переходять з пошукової системи безпосередньо на сайт. Давайте подивимося, які у нас є можливості отримати трафік на сайт з пошукової системи:

Видача за запитом «готель в одесі»

Як бачимо, з Букінгом боротися важко. Але можливо ;-)

ЯК ЗА ДОПОМОГОЮ ВІДГУКІВ ПРОСУВАТИ САЙТ? ЕКСПЕРИМЕНТ З КАРТАМИ ПОШУКОВИХ СИСТЕМ

Карти – інструмент локального пошуку, а значить, вони можуть допомогти і в локальному просуванні сайту. Так з їх допомогою користувачі з легкістю можуть знайти потрібний магазин, готель, салон, клініку, як у власному місті, його районі, так і в іншому. Якщо доведеться їхати в інше місто, то карти допоможуть швидко знайти пам'ятку, ресторан або готель.

Коли картка компанії видається за запитом в картах, користувач бачить фотографії товарів або послуг, адреси, контактний телефон та іншу інформацію, яка необхідна для задоволення його інтенту.

Додатковим плюсом пошуку потрібної компанії на картах є можливість почитати відгуки і залишити власну оцінку діяльності. Тому для компаній важливо мати:

  • середню оцінку на картах 4,0 і вище;
  • більшість відгуків – з позитивною оцінкою діяльності компанії або нейтральні.

Важливо: при отриманні негативних відгуків і поганих оцінок необхідно працювати з негативом, а не намагатися просто видалити їх. Це виглядає не просто природно, але і є додатковим фактором довіри. Наявність в картці лише хороших відгуків викликає сумніви в їх достовірності.

Уявіть, що у вас на відпочинку розболівся зуб, і вам терміново потрібно відвідати лікаря. Як його знайти? Запитаємо у Google, де в Одесі хороший стоматолог.

Пошук на картах «стоматолог одеса»

Погодьтеся, така картина не викликає довіру. Давайте подивимося, які ще варіанти є:

Інший приклад видачі на картах по запросу «стоматологія одеса»

Другий приклад створює приємне враження. У клініки:

  • висока оцінка;
  • хороші відгуки;
  • є фото кабінетів;
  • навіть є приклади робіт.

Насмілюся припустити, що у цієї клініки немає проблем з пацієнтами, і багато хто з них обслуговуються на постійній основі. Мрія будь-якого бізнесу :-)

У ЧОМУ СУТЬ НАШОГО SEO-ЕКСПЕРИМЕНТУ?

Проведений нами експеримент полягав в тому, щоб відстежити вплив відгуків на картках в картах пошукових систем (ПС), причому як на саму картку, так і на сайт компанії в цілому.

  • Гіпотези експерименту:
  1. картка компанії з хорошими відгуками має вищі позиції в пошуку на картах;
  2. наявність пошукових запитів у відгуках сприятливо впливає на підвищення позицій картки організації в пошуку на картах;
  3. більш високі позиції картки в картах є додатковим фактором підвищення позицій безпосередньо сайту в органіці.
  • Мета: визначити ступінь впливу відгуків, як фактора ранжування в картах пошукових систем.
  • Завдання:
  • збільшити кількість відгуків на картах;
  • відслідковувати динаміку позицій картки в пошуку на картах ПС по конкретному пошуковому запиту;
  • відслідковувати динаміку позицій сайту в органічній видачі по конкретному пошуковому запиту;
  • відслідковувати динаміку змін відвідуваності картки організації через карти і пошук.

SEO-експеримент проводився на картах в Google і Яндексі. Для роботи були обрані по два типи компаній: готель і послуги.

Але тут у нас виникло питання: як отримувати регулярні відгуки, які б відповідали вимогам наших гіпотез? Це завдання ми вирішували за допомогою бірж копірайтингу. З усіх доступних варіантів ми зупинили свій вибір на Advego.ru і Qcomment.ru. Відразу обмовлюся, враховуючи особливості роботи алгоритмів модерації відгуків на Яндекс.Картах – їх вартість була в два рази вищою. Чому? Розповімо нижче.

Для відстеження результатів визначили такі контрольні дані:

  • кількість відгуків і оцінок;
  • загальна оцінка;
  • позиція картки організації на картах згідно потрібного пошукового запиту;
  • позиція сайту в органічній видачі по тому ж ключу;
  • динаміка змін видимості картки в пошуку;
  • дані відвідуваності сайту з карт (відповідно, дивилися це через статистику Яндекс.Метрики і Google My Business).

РОБОТА З ВІДГУКАМИ НА GOOGLE-КАРТАХ

Для експерименту з Google-картами ми взяли сайти одеського готелю і стоматології. Контрольні дані для сайтів на старті, які брали участь в експерименті, наведені нижче:

Таблиця зі зведеними даними

Тематика сайту Кількість відгуків (05.08.2019) Кількість оцінок (05.08.2019) Середня оцінка (05.08.2019) Візити / відвідувачі з карт (дані від 05.08.2019) Позиція сайту в органічній видачі (05.08.2019) Позиція картки сайту в картах (05.08.2019)
Тиждень Місяць Квартал
Готель в Одесі 53 53 4.7 17 32 79 42 143
Стоматологія 71 71 4.1 46 192 605 3 (не головна) 11

З приємного, на наш погляд: в останній рік Google неодноразово акцентував увагу на тому, що всі сайти YMYL-тематики (медицина, право та ін.) будуть перевірятися ретельніше, що інформація повинна бути не просто по темі, а максимально експертна. На тлі цього при оформленні замовлень відгуків для різних клінік і медцентрів функціоналом бірж передбачена рекомендація – керуватися власним досвідом. Це варто враховувати при складанні завдання для бірж.

Оскільки у нас було завдання не просто написати якусь кількість відгуків, а бути корисними проекту, то для експерименту були відібрані проекти, за якими співробітники нашої компанії мали досвід взаємодії в якості звичайного користувача. Це дало можливість писати максимально корисні і слушні коментарі та бути справедливими в оцінках, нехай і суб'єктивно.

SEO-експеримент за відгуками на Google-картах тривав протягом 4-х місяців. За цей час за картками експериментальних проектів загальна кількість відгуків мала такі результати:

  • готель отримав приріст в 51 відгук;
  • стоматологія – 19.

Паралельно відгуки залишали і наші співробітники, і інші відвідувачі готелю і стоматології.

Заради справедливості варто відзначити, що паралельно з експериментом по кожному проекту також проводилися регулярні роботи з просування. Кожні два-три тижні ми робили зрізи по контрольних даних і ось яку динаміку по візитах на сайт спостерігали упродовж усього періоду експерименту:

Динаміка зміни кількості візитів на сайт (візитів/місяць)

Бачимо, що за час проведення експерименту на сайті піднялася середня кількість відвідувачів, але є відмінності по тематиках, пов'язані з сезонністю бізнесу. Так, якщо говорити про готель в курортному місті, з жовтня пішов спад трафіку, бо все менше людей їде на відпочинок. В стоматології – залежність пов'язана зі святами.

Зміни в трафіку, хоч і незначні, ми відстежували практично з самого початку експерименту. Переконатися в цьому можна на малюнку нижче:

Динаміка взаємодії користувачів з карткою готелю

Цікавими даними є також динаміка позицій. Зміни за весь період з обох проектів показані на скріншоті нижче:

Динаміка зміни позиції сайту в органічній видачі

У цифрових значеннях:

  • стоматологія: з 3 позиції – на 2;
  • готель: з 42 позиції – на 18.

Сайт стоматології спочатку високо ранжирувався, і за період експерименту значення збільшилося буквально на одну позицію, в той час як по готелю ситуація більш приваблива.

Хоча говорити, що тут вплинули тільки відгуки, буде неправильно. Роботи з розвитку та оптимізації проекту дали свої результати.

Нерівномірне зростання показників відбувається через те, що пошукові системи регулярно оновлюють алгоритми своєї роботи, що так чи інакше позначається на сайтах, плюс конкуренти теж не стоять на місці.

РОБОТА З ВІДГУКАМИ НА ЯНДЕКС.КАРТАХ

Як і по чистому SEO, цікаво порівнювати Яндекс з Google – що працює, як працює, на що впливає, які особливості. Тому ми паралельно проводили роботи в обох ПС.

Для експерименту з Яндекс.Картами ми взяли пансіонат і сайт юридичної компанії.

Таблиця 2. Вступні дані для роботи з відгуками на Яндекс.Картах

Тематика сайту Кількість відгуків (05.08.2019) Кількість оцінок (05.08.2019) Середня оцінка (05.08.2019) Візити/відвідувачі з карт (дані від 05.08.2019) Позиція сайту в органічній видачі (05.08.2019) Позиція картки сайту в картах (05.08.2019)
Тиждень Місяць Квартал Рік
Пансіонат у моря 51 125 4,4 9 248 164 57 60 48
Юридична допомога ні ні ні 0 0 1 4 2 27

Підходи в розміщенні відгуків, у вимогах до них були аналогічні з Google, але тут є свої нюанси, якщо не сказати проблеми.

Проблема з відгуками на Яндекс.Картах – складна модерація відгуків. Правила, за якими слід залишати відгук на картах, досить прозорі. Але навіть з урахуванням всіх нюансів будь-який відгук може не пройти модерацію, навіть реальний, незалежно від того, який у аккаунта був рівень експертності. Додаткова складність полягає в тому, що Яндекс може фіксувати гео аккаунта протягом його існування і використовувати ці дані для модерації відгуків. Якщо, згідно з Яндексом, користувач ніколи не був в тому регіоні, в якому знаходиться готель (або будь-яка інша компанія), то відгук може вважатися неправдоподібним.

Саме ці складності послужили причиною зупинки експерименту з картами Яндекса. А також причиною більш високої вартості відгуків, про яку я згадувала вище. Але навіть за цей час нам вдалося отримати деякі результати.

Почнемо з трафіку. Нижче подано діаграму по трафіку на сайт з карток в картах:

Динаміка зміни кількості візитів на сайт з карт (візитів/місяць)

Без сезонності і тут не обійшлося, як бачимо за даними трафіку на сайт пансіонату.

А ось крива за даними сайту юридичних послуг виглядає цікавіше: за відсутності відгуків переходів з картки не було взагалі, після додавання навіть невеликої кількості відгуків – з'явилися переходи.

Для об'єктивного аналізу отриманих даних подивимося, якою була відвідуваність у пансіонату за той же період в минулому році:

Порівняння відвідуваності сайту в аналогічні періоди

У порівнянні з тим же періодом за минулий рік візитів стало більше, а спад відвідуваності з жовтня легко пояснити сезонністю.

Наступні, не менш важливі дані: динаміка змін позицій карток на картах. Ось що ми отримали:

Динаміка зміни позиції сайту у видачі

Якщо коротко підсумувати:

  • Пансіонат: позиція зросла з 48 на 25.
  • Юридична компанія: з 27 позиції – на 3.

А ось які результати по зміні позицій вже сайта в органічній видачі в період проведення експерименту за відстежуваним запитом:

Динаміка позицій сайту в органічній видачі

Разом:

  • Пансіонат: з 88 позиції піднявся на 63.
  • Юридична компанія: з 2 позиції – на 1.

Які результати показав експеримент?

Відгуки грають важливу роль в просуванні бізнесу в мережі інтернету. Окремий напрямок – відгуки на картах. Результати нашого експерименту показали:

  • Якщо сайт має багато позитивних відгуків, то обидві ПС – і Google, і Яндекс – ранжирують картки організацій вище в пошуку на картах.
  • Достатня кількість відгуків для високих позицій в різних нішах, різних ПС відрізняється, причому суттєво (в одних достатньо 5-7 відгуків для першої позиції, в інших – потрібні сотні, тисячі відгуків).
  • Підвищення середньої оцінки і кількості позитивних відгуків покращує позиції картки, а це, в свою чергу, сприяє зростанню трафіку на сайт з карт.
  • Робота з відгуками (реальними чи покупними) повинна бути регулярною, адже, як тільки робота припиняється, позиції картки починають знижуватися, бо конкуренти (особливо яскраво це виражено в ніші готелів) не сидять ні дня без справи.

При цьому ми не готові говорити, що поліпшення позицій картки впливає на підвищення рейтингу сайту в органічній видачі, тому що паралельно проводилися роботи і з картами, і по SEO для сайтів. З упевненістю можна сказати лише, що працювати потрібно з різними каналами одночасно. Синергія різних каналів дає кращі результати, ніж точкова робота тільки над одним каналом.

В цілому відгуки ефективні для будь-якого типу бізнесу: якщо позитивні відгуки підвищують репутацію бізнесу, то негативні відгуки дають зрозуміти, в яких областях взаємодії з замовником можна щось поліпшити.

Хочете дізнатися, від чого залежить ціна розкрутки сайту? Читайте наш Блог.

Наталія Корсунь
SEO фахівчиня Sprava Agency
05.03.2020
SEO
Google Business Profle
12 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Відхилити все Прийняти все