Нам пощастило. Замовник погодився, щоб ми розповіли про всі нюанси, підводні камені та труднощі просування в ніші пластичної хірургії на прикладі його сайту. Читайте про те, як це вийшло у спеців СПРАВИ з використанням SEO і контекстної реклами.
ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ ЗАМОВНИКА ВИЗНАЧАЮТЬ ПЛАН ДІЙ
Замовник, пластичний хірург із Запоріжжя, поставив завдання: залучити нових клієнтів на послуги пластичної хірургії. Підвищити свою впізнаваність серед цільових користувачів інтернету. Для замовника було важливо побачити результат – збільшення кількості заявок з сайту (не позиція і не відвідуваність) протягом 4 місяців з моменту початку роботи. Цифри не обговорювалися.
Коли замовник прийшов в компанію СПРАВА, вихідні дані були такі:
CMS сайту: MODx.
На момент початку робіт вік домену: 4 роки (з 23.04.2014).
Наповнення сайту: мінімальне, тексти малоінформативні.
Пошуковий трафік на момент початку робіт: 3-4 користувачі/добу, відсоток відмов – 58 %.
До звернення в СПРАВУ сайт просували на всю Україну і на Київ. Ось скріншот – приклад тайтла однієї з посадкових сторінок:
В такому випадку дуже важко досягти швидкого результату (збільшення заявок з сайту) навіть при виборі правильної стратегії. Справа в тому, що навіть якщо аудиторія цільова, з Києва або західного регіону України навряд чи поїдуть в Запоріжжя до пластичного хірурга. Тому вкрай важливо будувати оптимізацію, орієнтуючись не тільки на амбітні плани, але і на свою ЦА.
Як бачимо, на основі даних Search Console, результат до початку робіт: основний пул запитів – брендові.
Для того, щоб створити ефективну стратегію, потрібно провести деякі дослідження. Саме так ми працюємо з кожним нашим замовником:
![]() |
Перед складанням предметної комерційної пропозиції ми провели ретельний аналіз ніші замовника, базовий технічний і SEO-аудит сайту. Проаналізували семантику, на яку варто орієнтуватися. І склали орієнтовний план робіт із зазначенням основних помилок і першорядних робіт. Саме ці дані стали основою для комерційної пропозиції і базою для опрацювання детального плану розвитку проекту при старті робіт. Після підписання договору про співпрацю направили замовнику детальний бриф (опитувальник). Виявили основні та другорядні напрямки діяльності, розібралися з перевагами, відбудовою, доповнили список конкурентів і ретельно проаналізували їх web-ресурси і оффер. Що вирішили: |
ПІДГОТОВКА САЙТУ: ВИПРАВЛЕННЯ ПОМИЛОК І ДООПРАЦЮВАННЯ СТРУКТУРИ ЦІЛЬОВИХ СТОРІНОК
- Головна сторінка. Подивіться на сторінку до робіт фахівців СПРАВИ:
Для того, щоб сторінка була ефективною, з точки зору звернень, її потрібно було доопрацювати: додати і систематизувати всю ту інформацію, яка відповідає інтенту користувача, що шукає пластичного хірурга і його послуги.
Якщо говорити про головну сторінку, додали на неї:
- Карусель з превью послуг лікаря, у вигляді «фото + підпис» з активним посиланням на кінцеві сторінки.
- Блок переваг і сильних сторін лікаря, як фахівця в сфері пластики.
- Блок з цінами на послуги.
- Форму зворотного зв'язку.
З огляду на популярність мобільних пристроїв, а також на хвилі впровадження Гуглом mobile-first-індексації, особливу увагу приділили тому, як виглядає сайт на мобільних телефонах.
Першочергово:
- В адаптивній версії сайту вивели телефон в шапку:
Було | Стало |
![]() |
![]() |
- Зробили читабельним верхнє меню (ця проблема була актуальною як для ПК, так і для Mobile). Складність в тому, що є напрямки і в кожному з них – багато окремих послуг, і потрібно всі послуги відобразити і при цьому не перевантажити меню з точки зору кінцевого користувача.
- Сторінки послуг.
Друга за важливістю сторінка сайту – сторінка кінцевої послуги. Саме тут користувач приймає рішення: звернутися до цього лікаря або піти шукати іншого. Тому вкрай важливо, щоб сторінка:
- розкривала максимально докладно інформацію по саму послугу (що, як, за якою ціною);
- викликала довіру до лікаря як фахівця з конкретної послуги і в цілому.
Саме це було в основі плану доробок сторінок.
Розглянемо на конкретному прикладі: блефаропластика
Вигляд сторінки до початку робіт: https://web.archive.org/web/20180226012425/http://rodin-doc.com.ua/services/plastika-vek-blefaroplastika.html
А тепер про те, що змінилося, які роботи були проведені:
- Для зручної навігації по сторінці зробили якірні посилання
- Детально описали кожну послугу по етапах і часу, щоб відвідувач розумів, що його чекає, з чого складається процедура, чи потрібна спеціальна підготовка і яка:
Відвідувач сайту відразу розумів, скільки часу займає операція, потім реабілітація, коли потрібно прийти на повторний огляд. Саме ці питання найбільше хвилюють потенційних пацієнтів під час перших консультацій у лікаря.
Аналіз конкурентів показав, що найчастіше акценти роблять на формах зв'язку: дзвінок, запис на консультацію, на операцію. Наша стратегія полягала в тому, щоб кожну сторінку послуги зробити максимально інформативною. І таким чином підводити користувача до цільової дії, без агресивного «ну запишись на консультацію», «ну давай вже робити операцію, по ходу розберешся, що до чого».
Ось що було зроблено:
- Зменшили слайдер на сторінках послуг таким чином, щоб по максимуму показати контент на першому екрані.
- На кожну сторінку послуг вивели таблицю з орієнтовними цінами.
- Оскільки частина пацієнтів приїжджає з інших міст, розмістили інформацію для іногородніх пацієнтів: умови і вартість проживання в клініці, де приймає лікар, інформація про те, де можна здати аналізи за місцем проживання.
- Форму «Задати питання», галерею робіт «до і після», відгуки та запитання зробили на кожній сторінці послуги.
- Інші сторінки.
Інші, але не менш важливі роботи по сайту:
- Усунули проблеми з версткою в шапці сайту.
- Вирішили проблему із завантаженням форми зворотного зв'язку в шапці сайту.
- У галереї фото відкривалися в лайтбоксі, але не був реалізований функціонал гортання. Виправили.
- Для того, щоб користувачеві було зручніше, розмістили кнопку «Вгору», при натисканні на яку відбувається автоматичне переміщення в верхню частину сторінки.
- Для отримання користувачем максимально повної відповіді розмістили Google-карту на сторінці «Контакти» і в межах всього сайту.
- Налаштували відповідь сервера при запиті неіснуючої сторінки.
Перші результати робіт не змусили себе чекати: показник відмов покращився з 58 % до 46 %.
SEO ДЛЯ САЙТУ ПЛАСТИЧНОГО ХІРУРГА
ВНУТРІШНЯ ОПТИМІЗАЦІЯ САЙТУ
Проаналізували бриф замовника, нішу в цілому і на підставі цих даних зібрали всі запити користувачів в семантичне ядро (СЯ), яке розділили на кластери. Кластеризація (поділ на групи) дозволяє створити цільові сторінки таким чином, щоб з першої секунди користувачеві було зрозуміло, що ця сторінка відповідає його запиту, а також максимально розкрити тему.
Часта помилка в цьому питанні – на одну сторінку відносити по три і більше суміжних послуг. Це, за нашим досвідом, призводить до підвищення показника відмов, а також до складнощів користувачів у вивченні інформації на сторінці, в пошуках того, що потрібно.
Внутрішня оптимізація включала такі роботи:
- Прописали унікальні метатеги (title, description) під запити з семантичного ядра.
- Повна або часткова заміна текстів на цільових сторінках.
- Оптимізували текстовий контент: робота з входженням пошукових запитів і їх синонімів, заголовки Н1-Н6, робота з LSI-словами.
- Оптимізація візуального контенту (атрибути для малюнків).
- У структурі сайту був відсутній важливий для просування заголовок Н1. Це виправили в першу чергу.
- Попрацювали над зайвими заголовками, які часто дизайнери, не причетні до SEO, використовують на елементах сайтах.
- Пропрацювали файл robots.txt: прописали основний домен, вписали адресу xml-карти, а деякі службові розділи закрили від індексації. Детальніше про цей файл і його значення ви можете почитати в статті на нашому блозі.
- Знайшли все дублі сторінок і перенаправили відвідувачів сайту на потрібну адресу сторінки за допомогою 301 редіректу.
- Актуалізували дані у файлі xml-карти.
Це призвело до відчутного зростання позицій. Через місяць ми спостерігали зростання на 10 %.
ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З КОНТЕНТОМ ПОСАДКОВИХ НА САЙТІ ПЛАСТИЧНОГО ХІРУРГА
Основне завдання текстів на сторінках послуг медичного сайту – дати повну вичерпну інформацію про:
- безпосередньо саму послугу;
- показання та протипоказання;
- підготовку до візиту, саму процедуру;
- перебіг операції, її тривалість, ціну;
- терміни відновлення;
- післяопераційний період.
Потрібно і важливо – показати експертизу та досвід лікаря, залучити трафік. Крім того, в інформаційних текстах можна відпрацювати потенційні заперечення відвідувачів сайту.
Оскільки краще про специфіку, ніж сам замовник, ніхто інший не напише – вирішено було попрацювати над контентом сайту спільно з ним.
Ми провели аналіз текстів на сайтах конкурентів. Сформували контент-план, який складався з переліку тем по ключових запитах в цій ніші. Зробили детальні технічні завдання (обсяг статті та перелік важливих питань, які потрібно розкрити, список LSI-слів).
Далі медичні копірайтери написали статті. Їх перевірив і відкоригував замовник, після чого ми їх оптимізували і розмістили на сайті. Статті доповнювали фотографіями, які наочно ілюструють нюанси тієї чи іншої операції/процедури.
На кожній сторінці послуги зробили докладний опис показань і протипоказань.
Зараз основні сторінки сайту виглядають так:
ЗОВНІШНЯ ОПТИМІЗАЦІЯ
В ході аналізу SEO-фахівець визначив ще одне слабке місце – контрольний профіль замовника. При старті роботи у сайту було всього лише 8 донорів.
Спочатку провели аналіз основних напрямків замовника:
- Збільшення грудей.
- Блефаропластика.
- Ринопластика.
- Ліпосакція.
- Кластер головної сторінки.
По кожному напрямку знайшли в топі видачі Google конкурентів, провели аналіз посилального профілю кожного з них. На підставі цього аналізу склали план нарощування посилальної ваги для сайту.
Щоб зробити природним контрольний профіль, робота по посилальному велася також на сторінках ВІДГУКИ, КОНТАКТИ, а не тільки на посадкових.
ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З GOOGLE ADS В МЕДИЧНІЙ НІШІ
Деякі агентства контекстної реклами принципово уникають роботи з медичною тематикою. Це пов'язано з обмеженнями та іншими труднощами, які виникають під час запуску реклами і в процесі роботи.
Наприклад, заборонена реклама так званих «ін'єкцій краси» (ботокс, диспорт), які широко застосовуються в контурній пластиці. Є обмеження по графічному контенту: не можна використовувати фото оголеного тіла (а як же показати портфоліо робіт?). На посадкових сторінках не можна давати будь-які гарантії результату. Всі подробиці можна прочитати в довідці Google AdWords.
Ми вирішили робити упор на регіональні запити, тому що ймовірність того, що хтось спеціально поїде до пластичного хірурга в Запоріжжі з Києва, низька. Дамо деякі рекомендації для тих, хто хоче.
Щоб уникнути проблем при запуску контекстної реклами для просування бізнесу в медичній ніші, потрібно враховувати деякі нюанси
- На цільових сторінках і в оголошеннях не використовуйте спірні обіцянки. Наприклад, такі як «Ліпосакція – єдиний спосіб позбавлення від жиру...», «Ми гарантуємо 100%-вий результат...» та ін. Також рекомендується розмістити дисклеймер з інформацією про те, що результат в кожному конкретному випадку може відрізнятися.
![]() |
Дисклеймер(англ. Disclaimer) – письмова відмова від відповідальності за можливі деліктні наслідки того чи іншого вчинку в результаті дій особи, що відмовляється, або третіх осіб. Під деліктними розуміються будь-які види відповідальності заявника. |
- На посадкових сторінках не можна використовувати фото оголеного тіла.
- У тексті оголошень, заголовках і на сайті не використовуйте назви заборонених фармацевтичних препаратів.
З якими труднощами при створенні РК в контекстній рекламі зіткнулися ми:
- Оскільки сайт знаходиться на просуванні, крім оптимізації, важливо враховувати і поведінковий фактор. Тому ми ризикнули і розмістили фото робіт на всіх посадкових сторінках, в т. ч. і фото робіт з пластики грудей, ліпосакції. Так ми пропрацювали протягом 8 місяців, поки не зіткнулися з тим, що ці оголошення були заблоковані.
Так як моніторинг рекламних кампаній проводиться щодня, ми швидко відреагували і зв'язалися з техпідтримкою Google Ads. В результаті чого нам запропонували альтернативний варіант: розмістити фото в нижній білизні і при цьому має бути видно обличчя пацієнта. На жаль, таких фото в портфоліо замовника не виявилося (цього і слід було очікувати, бо навряд чи хто з пацієнтів погодиться на таке), тому ми були змушені прибрати фото з посадкових сторінок, оголошення яких були заблоковані, і розмістити блок з посиланням на портфоліо.
Після повторної модерації покази були відновлені.
- У текстах на сторінках сайту ми хотіли максимально відповісти на запитання потенційних пацієнтів. У тому числі розповісти про передбачувані результати проведення процедури або операції. За що і були повторно покарані. Для вирішення проблеми переробили тексти і розмістили дисклеймер на сторінках з послугами.
Чого ми досягли:
В результаті роботи над кампанією нам вдалося підвищити CTR c 10 % до 20 %, що спричинило збільшення трафіку в 2-2,5 рази при незмінному бюджеті.
GOOGLE MY BUSINESS – ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ЛОКАЛЬНОГО ПРОСУВАННЯ
Фізична адреса роботи замовника – місто Запоріжжя. Отже, найперша, близька і реальна аудиторія – місцеві. І тут у нас було завдання – бути в ТОП-3 пошукових результатів. А також використовувати додаткові інструменти – увійти в топ видачі на картах, тому що цей блок є обов'язковим на SERP. Це дало можливість збирати додатковий трафік.
Створили картку в Google My Business, підтвердили аккаунт, заповнили всі необхідні поля (сайт, контакти, графік роботи, фото компанії та ін.). Також поговорили з замовником про те, що його пацієнтам потрібно залишати відгуки не тільки на сайті, але і в акаунті Google My Business.
Важливо відзначити, що в ніші пластичної хірургії насправді мало бажаючих залишати відгуки. Не всі пацієнти готові розповісти про те, що користувалися послугами пластичного хірурга.
Результати на сьогоднішній день такі:
РЕЗУЛЬТАТИ КОМПЛЕКСНОЇ РОБОТИ
Роботи – це добре, але замовник чекав від нас результатів, і ось що ми отримали:
Позиції практично за всіма цільовими запитами: ТОП-1.
Ці результати конвертувалися в органічний трафік:
Трафік з контексту:
При оцінці заявок і конверсій потрібно розуміти, що навіть в цій ніші є сезонність (в літній час і перед святами – кількість дзвінків суттєво зменшується).
Для оцінки ефективності конверсій з сайту докладаємо дані по цілях в Google Analytics:
Пошуковий трафік на момент початку робіт:
- в травні 2018 року – 3-4 користувачі/добу;
- в травні 2019 року – середній органічний трафік 60-70 користувачів на добу.
SEO-просування дало зростання в 15 разів.
Важливий результат оцінки роботи – пошукові запити. Як ви пам'ятаєте, на початку статті написано, що заходи були в основному за брендовим запитом. Зараз же основна маса пошукових переходів відбувається за запитами, пов'язаними з діяльністю замовника:
ВІДГУК ЗАМОВНИКА І ФАХІВЦЯ ПРО ПРОЕКТ
Відгук замовника проекту:
Родін Віктор Вікторович, пластичний хірург:
«Почав співпрацю з компанією СПРАВА після того, як надійшов дзвінок від менеджера. Потім відбулася і особиста зустріч, де мені розповіли про принципи роботи, показали, що слід доопрацювати на сайті, щоб він працював ефективніше – це, власне кажучи, і підкупило. Також важливу роль зіграло те, що, як з'ясувалося, мій колега із Західної України також працює з вашою компанією і задоволений результатом.
З компанією працюємо більше року – співпрацею задоволений.
Маю намір продовжувати і далі, цілі – подальше зростання і залучення пацієнтів з найближчих до Запоріжжя міст, продовжуємо впроваджувати зміни і покращувати сайт».
Що важливо на думку експертів СПРАВИ:
Павлюченко Марія В'ячеславівна, менеджер проекту:
«Дуже важливо було на перших етапах визначити цілі і розробити стратегію. При першій зустрічі Віктор Вікторович детально описав портрет свого клієнта, розповів про свій досвід в сфері пластичної хірургії і методиках, які він використовує. Це допомогло нам заглибитися в бізнес замовника і визначити стратегію просування».
ВИСНОВКИ
На старті важливо вибрати правильну стратегію. Починати краще з локального просування і поступово розширювати охоплення аудиторії. Таким чином можна швидше отримати результат і окупність реклами.
На всіх етапах необхідна взаємодія з замовником – таким чином ми даємо йому зрозуміти, як кожен крок впливає на результат. А з іншого боку – без цього робота не так ефективна.
Важливо задіяти максимум каналів, платних і безкоштовних: SEO, контекст, Google My Business.
Коли результати вже отримані, і сайт знаходиться в топі – це не привід зупинитися, а поштовх рухатися далі, заглиблюватися і деталізувати, розширювати геотаргетинг. досягати нових цілей і вершин,
Дізнайтеся, що ми можемо зробити для вашого сайту!