Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
11 основних етапів SEO-просування, або як змусити ваш сайт працювати?
Якщо обмежитися тим, що просто створити новий сайт і розмістити його в інтернеті, то він просто загубиться серед мільйонів подібних сайтів. В такому випадку він не буде виконувати тих функцій, заради яких був створений – залучати нових покупців і продавати товари та послуги.
Інструмент, який потрібен завжди, всім, будь-якого сайту і у всіх нішах, це SEO.
Так-так, те саме «Пошукове просування» = «Пошукова оптимізація» = «Розкрутка сайту» = «SEO-оптимізація» = «Просування сайту» – це все воно.
Більш того, грамотна побудова будь-якого сайту має починатися зі збору семантичного ядра. Щоб потім робити менше рухів тіла по оптимізації і швидше досягати бізнес-цілей. Давайте раз і назавжди розберемося, що собою являє SEO-просування, і з яких етапів складається цей процес.
SEO – це:
Як прийнято | Як простіше | Дуже детально і вдумливо |
Комплекс заходів по збільшенню видимості сайту в пошукових системах за цільовими пошуковими запитами | Всі роботи, які виконує оптимізатор для поліпшення позицій вашого сайту в результатах видачі пошукових систем для збільшення відвідуваності сайту | Роботи, які розвивають сайт, з урахуванням аналізу змін поведінки користувачів. Основна мета всього комплексу таких робіт – поліпшення позицій по цільових запитах в Яндексі і/або Google. Плюс отримання хороших позицій в ТОП-10 видачі по нових запитах |
Від загальної кількості і популярності запитів, що просуваються, безпосередньо залежить відвідуваність сайту з пошуку і, безумовно, його «популярність».
Сукупність запитів, за якими здійснюється просування, носить назву семантичного ядра сайту.
А роботи з оптимізації виглядають так, і цей цикл ніколи не закінчується:
Пропонуємо розібрати разом кожен з етапів SEO-просування – які типові роботи проводяться, для чого і які особливості треба враховувати:
Аналіз ніші
Цей етап можна вважати підготовчим. Перш ніж сформувати стратегію просування, потрібно підготувати ваш майданчик. Під час аналізу пошукової видачі SEO-фахівець враховує регіон, в якому зацікавлений бізнес замовника. Це може бути:
- Одне місто – якщо у вас локальний бізнес (фотостудія, манікюрний салон).
- Область або кілька сусідніх областей – для великих медичних центрів.
- Вся Україна – для інтернет-магазинів.
- Навіть зарубіжжя, якщо ви розібралися, як доставляти продукцію і приймати платежі за товар або послуги консалтингу.
У вибраному регіоні потрібно проаналізувати рівень конкуренції і виділити трьох-чотирьох основних конкурентів і детально вивчити їх сайти.
Аналіз конкурентного середовища дозволить оцінити конкурентоспроможність вашого сайту і теоретичну можливість потрапляння на першу сторінку видачі. При цьому завдання скопіювати якісь фішки немає, потрібно взяти ідею і реалізувати у себе краще.
Аудит сайту
Під час всебічного аудиту аналізуйте основні моменти, які можуть впливати на ранжирування сайту, такі, як:
- технічні помилки та дублі;
- наявність на сайті повної інформації про особливості послуг або товарів, які пропонуються;
- внутрішня оптимізація – прописані метатеги і заголовки, оптимізовані малюнки, внутрішня перелінковка;
- аналіз наявності комерційних факторів – ціни, можливість замовити послугу на сайті і т. п.;
- зручність сайту для відвідувача;
- зовнішня оптимізація – посилання на сайт зі сторонніх ресурсів.
В процесі аудиту також дивіться на конкурентоспроможність сайту в порівнянні з іншими сайтами, які представлені в ніші. Наприклад, якщо сайти конкурентів налічують 300-350 сторінок, то конкурувати з ними сайту в 50 сторінок буде складно.
На етапі аудиту сайту шукайте проблемні місця, які можуть істотно гальмувати просування в майбутньому. Це може бути відсутність захищеного протоколу https, неадаптивна для мобільних пристроїв верстка, важка CMS, яка істотно уповільнює завантаження сторінок сайту або формує багато технічних дублів.
Збір семантичного ядра
На даному етапі підбираєте слова, фрази, вирази, які найбільш точно характеризують товар чи послугу, які ви пропонуєте. Ці вирази називаються «ключовими словами» або «запитами». Вони потрібні для того, щоб:
- доопрацювати та розширити структуру сайту;
- провести відповідну до ключових слів оптимізацію сайту;
- оцінювати результативність робіт з SEO-просування.
Для збору семантичного ядра в Sprava Agency використовують «маску запитів», яка формується замовником з урахуванням пріоритетних напрямків. Далі SEO-фахівець підбирає синонімічний ряд і вивчає частотність кожного запиту, тобто кількість разів, які користувачі вводили цей запит в рядок пошуку Google протягом місяця.
Зібрати семантичне ядро можна як за допомогою спеціальних сервісів (Serpstat, Key Collector, Semrush), так і вручну. При ручному зборі семантики використовується планувальник ключових слів Google, за допомогою якого визначається частотність ключових слів. Варто пам'ятати, що для більш повного охоплення аудиторії потрібно брати до уваги синоніми і підказки Google.
Після збору семантичного ядра всі запити розбийте на групи (кластери) таким чином, щоб кожній групі запитів відповідала конкретна сторінка на сайті – посадкова сторінка.
Важливо! Якщо ви на цьому моменті занудьгували і зрозуміли, що зібрати семантику для сайту не так просто, і ви самі не впораєтеся, звертайтеся до нас.
Але дочитайте статтю до кінця
Аналіз і опрацювання структури сайту
Після збору семантичного ядра може виявитися, що для певних запитів, які є цільовими для вашого бізнесу, на сайті немає відповідної сторінки. В такому випадку ми рекомендуємо створити її. Це дозволяє збільшити кількість зацікавлених користувачів, які зможуть знайти сайт за даними запитами.
При опрацюванні структури сайту і прийнятті рішення про необхідність створення нової сторінки SEO-фахівці орієнтуються:
- на результати пошуку по певних запитах;
- логічність і корисність для користувача;
- доцільність з точки зору продажів на сайті.
Наприклад, на сайті компанії, яка займається ремонтом і дизайном будинків і квартир, були представлені послуги: дизайн інтер'єру квартири, дизайн будинку, озеленення та облаштування ділянки. Наші фахівці порекомендували створення окремих сторінок по послугах дизайну кухні, спальні, дитячої, ванної кімнати і так далі. Навіщо це робити? Вважаємо, ніхто не буде сперечатися, що при дизайні спальні і ванної кімнати потрібно враховувати різні особливості. Відповідно, у цільової аудиторії виникають абсолютно різні питання, на які вона бажає отримати відповіді. Як результат, нові сторінки з корисним контентом залучили на сайт нових відвідувачів і потенційних замовників.
Для інтернет-магазинів структура сайту багато в чому залежить від специфіки пропонованого товару. Нижче покажу приклад орієнтовної структури розділів і підрозділів для каталогу сайту з продажу саджанців.
Розробка стратегії просування сайту
На цьому етапі складіть детальний план робіт, якщо хочете отримати максимальний результат в найкоротший термін. В Sprava Agency стратегія розробляється для кожного проекту індивідуально з урахуванням цілей, які поставлені замовником, особливостей ніші і конкурентоспроможності сайту.
Основними цілями просування можуть бути:
- отримання ТОП-1, ТОП-3 і ТОП-5 в результатах пошуку за ключовими запитами;
- залучення на сайт нових відвідувачів з пошуку;
- популяризація бренду;
- збільшення кількості замовлень товарів або послуг з сайту.
Стратегія просування сайту багато в чому залежить від результатів комплексного аудиту сайту і багатьох інших факторів.
ТЕХНІЧНІ РОБОТИ
Запам'ятайте: технічні помилки впливають на просування сайту. Кількість таких помилок багато в чому залежить від CMS і її налаштувань.
Список технічних проблем може бути досить довгим, але ми хочемо привести найбільш типові з них, які важливо усунути на будь-яких видах сайтів, незалежно від CMS, розмірів сайту, ніші і конкуренції:
- Налаштування так званих «людинозрозумілих урлів» – ЛЗУ. Найбільш коректний варіант – це настройка автоматичної транслітерації заголовка сторінки в латиницю з дефісами замість пробілів.
- Налаштування регістра ЛЗУ – всі літери в урлі сторінки повинні бути в нижньому регістрі. Якщо не виконати настройку, то буде формуватися велика кількість дублюючих сторінок, які при попаданні в індекс можуть негативно вплинути на позиції сторінки.
- Усунення технічних дублів – виправлення помилок, пов'язаних з тим, що сторінки працюють зі слешем в кінці урла і без нього, через вкладену категорію і без неї.
- На сайті не повинно бути посилань на сторінки, які дають відмінну від 200 відповідь сервера.
В рамках технічної оптимізації потрібно створити xml-карту сайту – службовий файл, який містить посилання на всі сторінки сайту. Актуальна карта сайту допомагає пошуковому роботу швидко знаходити і індексувати нові сторінки, а також зміни на існуючих сторінках.
Для закриття службових сторінок від індексації найчастіше використовується файл robots.txt. Без нього не обійтися сайтам, які створені на WordPress, Joomla, Open Cart, Bitrix, оскільки дані CMS формують велику кількість дублів сторінок, які, з одного боку, потрібні для повноцінної роботи сайту, але при цьому вкрай небажані в індексі пошукової системи.
РОБОТА С КОНТЕНТОМ НА САЙТІ
Під час роботи з контентом на сайті можуть виникнути 2 ситуації:
- Потрібна оптимізація якісного і корисного контенту на сайті під нові пошукові запити, які виникли на етапі збору семантичного ядра (як це робиться, ми розповімо докладніше далі при описі внутрішньої оптимізації).
- Контент сайту не інформативний, не якісний. Або є необхідність у створенні нових сторінок, для яких потрібен контент.
У другому випадку потрібно скласти контент-план на підставі аналізу конкурентів і інтенту користувача, особливостей послуг або товару. У технічному завданні на кожну сторінку треба вказати:
- якого обсягу повинен бути текст;
- що має бути в тексті (тезисно) + ключі;
- слова, які визначають тематику (LSI), які потрібно використовувати в тексті;
- відповіді на які питання користувачів про товари чи послуги конкретної компанії повинен давати текст;
- які фото- і відеоматеріали потрібні для того, щоб доповнити текстову інформацію.
На підставі контент-плану потрібно замовити або написати статті, а потім розмістити їх на сайті.
Детальніше ми писали про текстах на сайтах в 2020 році в новій статті.
Внутрішня оптимізація сайту
На етапі внутрішньої SEO-оптимізації сайту потрібно провести роботи, щоб показати пошуковим системам, що сайт відповідає пошуковим запитам, під які проводиться просування. Фахівці Sprava Agency першочергово виконують:
- Заповнення і оптимізація метатегов на сторінках сайту згідно з основними вимогами. Метатеги повинні містити ключові запити, бути унікальними, привабливими, містити заклик до дії. Для чого це потрібно? Дуже часто метатеги підтягуються в видачу, і це те, що бачить користувач до переходу на сайт. Саме тому вони повинні не тільки відповідати вимогам пошукових систем, але і бути здатними зацікавити користувача перейти на сайт.
- Широкий спектр робіт з оптимізації текстів: вписування ключових слів, структуризація за допомогою заголовків, підвищення читабельності контенту за допомогою списків і таблиць, де це доречно; оптимізація картинок в тематичній зоні і багато іншого.
- Перевірка і впровадження внутрішньої перелинковки на сайті. Тут користь і для користувачів – переходять на інші релевантні сторінки. І для вас – тому що користувач довше залишається на сайті, а пошукові системи це цінують. І для пошукової системи – вона розуміє, які цільові сторінки важливі.
- Впровадження додаткової навігації на сайті за допомогою навігаційних ланцюжків (так званих «хлібних крихт»); впровадження мікророзмітки на адресу компанії, «хлібні крихти», картки товарів (ціни, рейтинги) і багато іншого.
Важливо! Тепер ви краще розумієте, з яких пазлів складається оптимізація, за що ви платите, коли віддаєте свій сайт в руки підрядника. Безліч великих і дрібних завдань, і жоден етап можна пропустити.
РОБОТИ З ПОЛІПШЕННЯ ЮЗАБІЛІТІ САЙТУ
Під «юзабіліті» сайту мається на увазі зрозумілість його структури і простота використання. Насправді юзабіліті не має нічого спільного з творчістю. Є чіткі правила, що і де має бути на сайті, щоб користувачеві було зручно з ним взаємодіяти.
Наприклад, це може бути розміщення кнопки «Зв'язатися з нами» або «Забронювати» в правому верхньому кутку в шапці сайту, закріплення рядка головного меню так, щоб вона залишалася вгорі сайту при скролінгу, зовнішній вигляд цільових сторінок, на яких найбільш важливу інформацію варто виділити в інформаційні блоки, інтуїтивно зрозуміла структура меню.
Потрібно регулярно аналізувати поведінку користувача на сайті та на підставі цього досвіду впроваджувати подальші зміни (пересувати або додавати кнопки, прибирати непотрібне). Оскільки саме ці роботи, навіть без збільшення пошукового трафіку, дозволяють збільшувати звернення і продажу з сайту.
Приклад Sprava Agency
Протягом 1,5 років ми працювали над просуванням невеликого медичного центру, де був, на жаль, старий сайт, не адаптивний, із застарілою CMS, з якою проблем було більше, ніж можливостей для впровадження всіх наших рекомендацій і бажань, які збільшили б кількість заявок на сайті.
Роботи щодо зручності і можливості продажів сайту були кардинальні – розробка нового, сучасного, адаптивного. Нижче показуємо, як було і як стало.
Вид посадкової сторінки (сторінки серверів) на старому сайті
Вид посадкової сторінки (сторінки серверів) на новому сайті
Порівняйте трафік і інші поведінкові фактори на сайті, в порівнянні – до розробки нового та після:
Зміна пошукового трафіку на сайту до і після
Результати проведених робіт:
- органічний трафік виріс з 256 до 550 користувачів на місяць (це майже в 2 рази);
- середня кількість переглянутих сторінок за сеанс – з 2,83 до 5,79;
- зменшився показник відмов з 13,5 % до 10,2 %.
ПОСИЛЕННЯ КОМЕРЦІЙНИХ ФАКТОРІВ
Для сайтів послуг та інтернет-магазинів основною метою є замовлення, покупки, дзвінки, заявки. Сукупність усіх факторів, які необхідні для досягнення цих цілей, і називаються комерційними факторами. Серед них:
- форма зворотнього зв'язку на сайті;
- кнопка замовлення зворотнього дзвінка;
- онлайн-чат (сервіс, який дозволяє в онлайн-режимі поставити запитання і отримати на них відповіді);
- корзина для інтернет-магазинів (або будь-який інший спосіб, який дозволяє здійснити покупку);
- форма бронювання для готелів.
Це далеко не повний перелік тих можливостей, які повинні бути створені для комфортного замовлення користувачем товару або послуги.
Також до комерційних факторів можна віднести сторінки, які підвищують довіру і повністю розкривають процес взаємодії користувача і компанії:
- умови оплати;
- умови доставки;
- гарантії, умови повернення та обміну товару;
- сертифікати якості товарів;
- дозвільна документація про надання компанією послуг (медичних, юридичних, будівельних і ін.), сертифікати, що підтверджують високу кваліфікацію фахівців компанії.
Детальніше про комерційні факторах ранжирування можна дізнатися в нашому блозі. Подивіться, чи всі потрібні сторінки є на вашому сайті.
Зовнішня оптимізація
Суть зовнішньої оптимізації – в підвищенні довіри пошукових систем до сайту за рахунок посилань на сайт з інших тематичних ресурсів високої якості. Як і на попередніх етапах оптимізації, вам не обійтися без детального аналізу посилального профілю конкурентів.
При розробці стратегії зовнішньої оптимізації враховується:
- вік домену;
- середній показник кількості посилань і динаміка по конкурентах;
- типи анкорів посилань (брендові, анкорний і безанкорні);
- різноманітність і якість довідкового профілю (посилання з каталогів, форумів, тематичних ресурсів та інші);
- співвідношення посилань dofollow і nofollow і багато інших.
В Sprava Agency фахівці керуються принципом «не нашкодь», тому ми нарощуємо кількість посилань поетапно. Для розміщення посилань вибираємо тематичні каталоги та інші ресурси, які відповідають тематиці сайту замовника. При цьому кількість посилань суворо відповідає розробленій стратегії, оскільки бездумне нарощування посилань у великих кількостях і з сумнівних ресурсів виглядає неприродно і може негативно позначитися на просуванні сайту (аж до потрапляння під фільтр).
Чому над просуванням сайту повинні працювати професіонали?
Як я показала в статті, на кожному етапі SEO-просування потрібно виконати широкий спектр різнопланових робіт. І одній людині це зробити хоч і можливо, але процес буде довгим. Тому що потрібні:
- висококваліфіковані фахівці з досвідом, які зможуть проаналізувати ситуацію і вибрати правильну стратегію просування сайту;
- SEO-фахівці, які складуть завдання щодо технічної і внутрішньої оптимізації сайту, рекомендації щодо подальшого розвитку проекту;
- технічні співробітники і програмісти, які впровадять потрібні зміни;
- аккаунт-менеджер, який працює над поліпшенням юзабіліті сайту і виконує функцію сполучної ланки між замовником і спеціалістами компанії, що займаються просуванням;
- копірайтер – фахівець, який напише якісні тексти для сайту за детальним контент-планом;
- лінкбілдер – фахівець, який розробить виграшну стратегію побудови природного і якісного довідкового профілю для сайту, щоб він сподобався пошуковим системам.
Вимоги пошукачів до зовнішньої і внутрішньої оптимізації дуже мінливі, постійно впроваджуються поновлення пошукового алгоритму. Тому для ефективного просування сайту краще скористатися послугами фахівців.
Ось на цьому місці Sprava Agency робить крок вперед і говорить: звертайтеся до нас. Ми – це SEO.
ВИСНОВКИ
Ми з вами розглянули основні етапи SEO-просування, такі як:
- аналіз ніші і конкурентів;
- аудит сайту для визначення його рівня конкурентоспроможності;
- складання семантичного ядра і визначення основної стратегії розвитку сайту;
- роботи з поліпшення структури сайту і наповнення його контентом;
- внутрішня і зовнішня оптимізація сайту;
- роботи по юзабіліті і посиленню комерційних факторів.
Точна послідовність цих етапів визначається в залежності від індивідуальних особливостей того чи іншого проекту. Наша основна мета збігається з метою замовника – досягнення максимального результату за умов мінімальних витрат часу і грошей.
При цьому етапи SEO-просування не є кінцевим ланцюжком, а швидше замкнуте коло. Після проходження всіх етапів і аналізу отриманих результатів ми повертаємося в самий початок для того, щоб поліпшити результат ще більше.
Якщо цього не робити, то з часом багато з проведених робіт втратять свою актуальність у зв'язку зі зміною алгоритмів пошуку або інтересів користувачів, появою більш сильних конкурентів і інших чинників.
Цікавить як формуються ціни на просування сайту? Читайте в нашому блозі.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)