+38(067)653-72-39
Content Marketing

Як правильно писати тексти для сайтів в 2020 році?

Тетяна Жевега
Head of SEO в Sprava Agency
29.01.2020
SEO
17 хвилин

Реалії 2020-го такі: кожний бізнесмен, що поважає себе, вже подбав про це або ж знаходиться в процесі оформлення бізнесу у вигляді web-сайту.

Розробники сказали «Готово!» – і можна переходити до наступного етапу і наповнювати сайт контентом. Саме цей процес, як показує досвід Sprava Agency, викликає багато труднощів і затягується на довгий період. А SEO-текст зразка 2020 року дуже відрізняється від тих простирадл з виділеними ключами, які ми всі звикли не помічати.

Кожен другий сьогодні щось купує через інтернет. Конкуренція між сайтами висока. Сайтом на 3-5 сторінок з текстом з 1 000 символів вже нікого не здивуєш. Більш того, такі сайти краще не робити взагалі, вони не конкурентоспроможні.

Отже, поїхали ...

ЧОМУ ВАЖЛИВО ПРИДІЛЯТИ ОСОБЛИВУ УВАГУ ЯКОСТІ ТЕКСТІВ НА САЙТІ?

Тексти для сайтів – це ваша можливість вести діалог з потенційним покупцем. І від того, наскільки ви будете переконливі, залежить, скільки саме відвідувачів сайту стануть вашими замовниками.

Для розуміння, які тексти на сайтах працювали в минулому і будуть працювати в 2020 році, наведу приклад з агротематики: два тексти на сайтах, які входять в топ. Низькочастотний запит «насіння пшениці Богдана» з високою конкуренцією і конверсією.
Беремо сайти з ТОП-10.

Перший приклад:

Спочатку йде таблиця з посівними і продуктивними характеристиками. Саме вони впливають на вибір фермерів, виходячи з їх кліматичної зони діяльності:

таблиця з посівними і продуктивними характеристиками

Потім користувачеві показують опис сорту, щоб повністю задовольнити його інтент – розповісти, розкрити всі аспекти тематики запиту:

Опис товару

Другий приклад:

Ми бачимо таблицю (непогано, скажете ви, і я погоджуся) з основними характеристиками товару, але!.. Не всіма, які впливають на вибір відвідувача.

Опис товару

Обидва сайти дають характеристику сорту на сайті. А тепер я спитаю у вас:

На якому сайті користувач швидше зробить покупку?

Наш досвід показує, що на першому, бо там максимально повна інформація. Є відповіді на питання, які будуть цікавити потенційного покупця. Можна відразу вивчити всі «за» і «проти» конкретного товару.

Якщо дивитися з точки зору просування, то в першому варіанті:

  • сторінка має високі показники повноти відповіді – розказано про все, що так чи інакше може зацікавити потенційну аудиторію;
  • сприяє отриманню більш високих позицій в топі – а чим вище позиції сайта, тим вище його CTR;
  • покращує поведінкові фактори сторінки і сайту в цілому – користувач буде читати, вивчати інформацію, а значить показник відмов буде мінімальним, а середній показник часу на сайті буде збільшуватися.

Виходить:

Успішніше ранжування сайту по цільових запитах = результат для бізнесу – збільшення продажів.

Приваблива перспектива, чи не так?

Давайте розбиратися, як отримати максимально ефективний сайт і зберегти свої нерви.

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ SEO-ТЕКСТУ ДЛЯ САЙТУ ТА ІНСТРУМЕНТИ ЇХ АНАЛІЗУ

Якщо ввести в google.com запит «seo-аналіз тексту» – ви отримаєте більше 400 тис. результатів. Далеко не все те, що вдасться вичитати, є актуальним на 2020 рік. Пошук оновлюється, алгоритми пошукових систем постійно вдосконалюються, і те, що раніше мало найвищий пріоритет у SEO-копірайтерів при написанні текстів, зараз вже не несе цінності.

Давайте розбиратися по порядку, що важливо в SEO-аналізі текстів, і як написати SEO-текст 2020.

УНІКАЛЬНІСТЬ

Унікальність тексту на сайті – важливий фактор. Який би сервіс для перевірки не обирали, унікальність тексту повинна бути не менше 95 %. Але не всі тексти можна написати з такими показниками. Наприклад, опис товарів (ті, які продають все). Та й не варто морочитися написанням повністю унікального опису. Можна підвищити цей показник, додавши на картку:

  • блоки з висновком товарів «Разом з цим товаром дивляться», «Разом з цим товаром купують»;
  • можливість для користувачів залишати коментарі та коментувати сторінку.

У такому випадку максимум уваги потрібно приділити цінності наданого контенту, його зручності для ознайомлення (форма подачі, розмір і колір шрифту, зовнішній вигляд самої сторінки товару).

Якщо ж ми говоримо про сторінки послуг або категорії товарів, то тут важливо працювати з унікальністю в тому числі. Перевіряйте унікальність за допомогою цих сервісів (ТОП-3 серед копірайтерів та SEO-фахівців):

Умови використання кожного з них різні. Детальніше можна ознайомитись на офіційних сайтах. Але якщо мова йде про перевірку декількох текстів в день-тиждень, то цілком вистачить можливостей, які пропонуються безкоштовно.

ДОВЖИНА ТЕКСТУ НА САЙТІ

Один з найбільш обговорюваних показників тексту в останні кілька років в SEO-колах:

  • Хтось як і раніше вважає, що далеко не у всіх нішах, не на всіх типах сторінок потрібно писати тексти.
  • Інші віддають перевагу довгим і змістовним текстам.

Так хто ж правий?

Насправді істина десь посередині. Є свої нюанси в нішах, в типах сайтів, в тематиках самих сторінок і в підходах пошукових систем.

Щоб не бути багатослівним, пропоную розглянути на прикладі. Розглянемо ТОП-5 за конкурентним запитом SEO-просування 2020» по регіону Google-Київ:

Позиція Сайт Тип сайту Кількість символів без пробілів
1 promodo.ua/blog/trendy-seo-2020.html digital-агентство 7 687
2 sprava.ua/blog/seo-trend digital-агентство 14 804
3 spyserp.com/ru/blog/seo-2020-ru SEO-сервис 9 660
4 merehead.com/ru/blog/seo-trends-in-2020/ digital-агентство 9 876
5 lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/kak-prodvigat-sajty/ digital-агентство 32 130

Як бачимо, для задоволення інтенту користувача необхідний довгий текст – не менше 8 000 символів. Але це зовсім не означає, що для завоювання першої позиції досить написати максимально довгий текст (сайт на 5-й позиції має майже в 5 разів довший текст, ніж на 1-й).

Отже, довжину тексту враховувати потрібно, але також необхідно грамотно працювати з експертністю, фактами, прикладами, порівняльними таблицями, структурою та іншими показниками якісної сторінки, яка буде корисною і цікавою читачам.

Водність

Водність тексту на сайті – показник співвідношення загального обсягу тексту і кількості використовуваних стоп-слів. Норма цього показника в різних сервісах відрізняється, бо їх бази містять різні списки стоп-слів.

Аналіз показників водності у сайтів з топа близькі (ну майже у всіх) до показників норми (близько 10%), але іноді трохи виходять за граничні цифри. Але це не заважає їм займати гідні позиції і збирати органічний цільовий трафік. У той час як сайт на п'ятій позиції має за показниками водності відмінні показники, але це не є для нього настільки конкурентною перевагою, щоб займати першу позицію.

Висновок: тексти повинні бути цікаві, читабельні і тільки потім з нормальними показниками водності. Не варто під час написання текстів для сайту орієнтуватися виключно на сухі цифри щодо «норм» водності.

Заспамленість

Заспамленість (ще називають нудота), говорячи людською мовою, це надлишок ключових слів, словосполучень по відношенню до загального обсягу написаного тексту.

Кожен сервіс по-своєму визначає норми даного показника. Крім того, розрізняють академічну і класичну нудоту тексту.

Заспамленості тексту важливо дотримуватися, інакше заспамлений текст не просто буде гірше ранжуватися – користувачам буде вкрай некомфортно такий текст читати. Замість того, щоб показати цінність пропозиції послуги/товару, всю увагу користувачів заберуть пошукові запити, через які, швидше за все, сайт закриють і не дочитають до кінця.

Орфографія і пунктуація

Як заспамлені, так і неграмотні тексти читати складно. Якщо ми говоримо про правильно написані SEO-тексти, то важливими є орфографія і пунктуація. Це обов'язковий показник.

Перевіряти можна, наприклад, через такі програми і сервіси (з тих, які ми самі використовуємо і готові рекомендувати):

Вибирайте той, який для вас найбільш зручний у використанні.

LSI-СЛОВА – ПОКАЗНИК ЕКСПЕРТНОСТІ ТЕКСТУ НА САЙТІ

Уже декілька років один з найбільш важливих трендів SEO – експертний і якісний контент. Крім того, що такі тексти повинні писати люди, які розбираються в темі, важливо також використовувати тематичні, семантично пов'язані слова, які, власне, і допомагають зробити тексти максимально відповідними до запитів користувачів. Такі слова називають LSI-словами.

Сервіси, які допомагають з пошуком LSI-слів для написання грамотних, цікавих і правильних, з точки зору експертності, текстів на сайти:

  • LSIGraph: Цей інструмент дозволяє генерувати LSI-слова для заданого ключового слова. Він працює для різних мов, включаючи українську.
  • KeywordTool.io: Цей інструмент спочатку був розроблений для англійської мови, але в деякій мірі може надавати інформацію для інших мов, включаючи українську.
  • SEMrush: Хоча SEMrush більше відомий своєю аналітикою та інструментами для SEO, він також може допомагати в пошуку семантично пов'язаних слів.
  • Google Trends: Інструмент від Google, який може допомагати знаходити актуальні та популярні ключові слова та фрази для різних мов.
  • AnswerThePublic: Цей інструмент генерує графічний звіт з LSI-словами та питаннями, пов'язаними з введеним ключовим словом.
  • Підказки Google
  • Рекомендації Google

Але важливо не плутати просте вписування LSI-слів з їх грамотним використанням в написанні тексту, який максимально відповідає заданій тематиці.

Ось основні показники «нормальних» текстів, але мало писати тексти, орієнтуючись виключно на суху статистику.

Давайте розбиратися:

  • Як написати максимально цікавий, корисний текст?
  • Хто бере участь у створенні такого контенту і за що відповідає?
  • Як отримати максимум від цього процесу?

ЯК ОТРИМАТИ МАКСИМАЛЬНО ЕФЕКТИВНІ ТЕКСТИ НА САЙТІ? ДІЛИМОСЯ ПРАКТИЧНИМ ДОСВІДОМ

Текст, який подобається користувачам і пошуковим системам, це продукт спільної праці власника бізнесу, SEO-фахівця і SEO-копірайтера. Але як же отримати такий текст і не з’їхати з глузду? І чому так важлива участь власника сайту в написанні по-справжньому цінного контенту?

ЗОНА ВПЛИВУ ЗАМОВНИКА

Для початку пропоную розібрати, за що в текстах відповідає замовник (власник бізнесу):

  • Релевантність тексту до продукту/послуги, що продається. Повинно бути так: опис максимально докладний, характеристики товару вичерпні, умови покупки товару зрозумілі
  • Є унікальна торгова пропозиція і відбудова від конкурентів.
  • Графічна інформація (фото і відео), яка допомогла б користувачеві детально вивчити продукт, а також служила б допоміжним матеріалом для прийняття рішення про придбання товару.

Це вся та інформація, яку ви хочете і готові розповісти і показати потенційному покупцеві, коли він до вас звернеться. Але варто розуміти і пам'ятати:

  • Користувачі вимогливі, і якщо немає потрібної інформації у вас – вони не дзвонять, а йдуть на сайт вашого конкурента.
  • Конкуренти гнучкі – вони вивчають призначений для користувача попит, працюють над повнотою відповіді, розповідають на сторінках сайту те, про що ви намагаєтесь розповідати по телефону, якщо до вас зателефонують (а якщо ні?).

Такі тексти працюють не на повну силу, але працюють і навіть збирають трафік по низькочастотних запитах. Але чи задовольняє це бізнес? Відповідь, думаю, очевидна.

ПРИКЛАД З ДОСВІДУ Sprava Agency

Тематика: освіта в Словенії.

Опис проекту: замовник самостійно і активно працював з наповненням сайту. Всі статті були написані експертами з його компанії. Але SEO-фахівців не залучали, тексти були не оптимізовані.

Перші кроки в SEO-просуванні: крім робіт з технічної оптимізації, фахівці Sprava Agency зібрали семантичне ядро і оптимізували матеріали сайту. Нові тексти не писали, бо стратегія роботи з проектом полягала в тому, щоб отримати максимальну віддачу від того, що вже є.

Результати роботи через рік просування:

  • квітень 2016 – 326 користувачів з органічного пошуку;
  • квітень 2017 – 1 452 користувача з органічного пошуку.

Підсумок року співпрац: +445 % приросту з органічного пошуку.

+445 % приросту з органічного пошуку.

До речі! Якщо ви хочете оптимізувати тексти на сайті або відразу наповнювати сайт контентом, який подобається і пошуковим системам, і користувачам – велкам! Допоможемо розібратися з цим завданням, збільшити трафік сайту і, відповідно, конверсію.

ЗОНА ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ SEO-СТУДІЇ

Чому бізнес звертається до SEO-студій? За допомогою в сфері інтернет-продажів. І які б цілі перед нами не озвучував замовник (збільшити трафік, отримати ТОП-1-3 по одному або декількох важливих запитах), по суті, мета завжди одна – заробляти в інтернеті.

Тому при роботі з текстами ми тримаємо у фокусі проміжні цілі замовника, але завжди орієнтир в роботі на основну мету – продати продукт (товар або послугу).

Для цього перевіряємо і опрацьовуємо сайти за всіма чинниками ранжирування, основними і додатковими, один з яких – робота з текстами.

ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ НАПИСАННЯ SEO-ТЕКСТУ ДЛЯ САЙТІВ В Sprava Agency?

Написання якісного, ефективного тексту, що продає, – це складний процес, який вимагає уваги. Він полягає не просто в написанні якогось тексту під ключові слова, такого, що відповідає основним показникам SEO-аналізу, а націленого на пошукові інтереси користувача по конкретних запитах.

Коли в Sprava Agency заходять на просування сайту, ми починаємо зовсім не з текстів. Наша першочергова задача полягає в наступному:

  • Проаналізувати кількість і якість поточних текстів на сайті.
  • Проаналізувати нішу, конкурентів. Ми повинні оцінити співвідношення якісних і кількісних показників текстового контенту сайту нашого замовника і його конкурентів. Завдання – зрозуміти, наскільки поточний контент конкурентоспроможний. І визначити – тексти потрібно доповнювати, розширювати, додавати експертність або необхідно писати все з нуля (звучить страшно, але іноді краще відразу визнати і почати роботу правильно, ніж втратити півроку-рік в спробах отримати результат від того, що маємо).
  • Визначити загальні і мінімально необхідні обсяги для отримання результатів і вирішення завдань.
  • І приступити до впровадження.

У Sprava Agency SEO-фахівець при роботі з текстами відповідає за:

  • визначення обсягу необхідного тексту на основі аналізу конкурентів і ніші;
  • підготовку списку основних і додаткових слів, які необхідно використовувати при написанні тексту;
  • створення технічних завдань для копірайтерів, де описані наступні параметри:
  1. про що повинен бути написаний текст (вказуючи порядок подачі контенту, його зміст і обсяги певних блоків);
  2. питання, які необхідно розкрити за специфікою наданої послуги/товару – питання до замовника, без відповідей на які копірайтер не зможе написати ефективний текст;
  3. пошукові запити, за якими планується просувати сторінку, а також частоту їх використання в тексті;
  4. додаткові слова, які визначають тематику (LSI-слова);
  5. приклади добре написаних за подачею інформації текстів, приклади хороших текстів з топа, щодо необхідної тематики в контексті написання конкретного тексту;
  • перевірку готового тексту згідно з технічним завданням та доповнення, в разі необхідності;
  • вписування заголовків Н1-Н6 і інших елементів оптимізації;
  • перевірку і доопрацювання структури сторінки (за необхідності), щоб текст не тільки відповідав всім SEO-вимогам, але й легко читався, був цікавим для цільових користувачів.

Приклад тексту, який ніби заточений під комерційні запити «купити запчастини mitsubishi», але чи так це? Давайте подивимося об'єктивно:

Поганий приклад оптимізації тексту

«А який же текст хороший?» – справедливо запитаєте ви. Відповідаю, або навіть не так, показую на прикладах з досвіду Sprava Agency:

Приклад 1: Текст на сторінці сайту з ТОП-3 Google за запитом «готель в Одесі з басейном»

Текст на сторінці сайту з ТОП-3 Google за запитом «готель в Одесі з басейном»

Приклад 2: Текст на сторінці сайту з ТОП-3 Google за запитом «абдомінопластика в Запоріжжі»

Текст на сторінці сайту з ТОП-3 Google за запитом «абдомінопластика в Запоріжжі»

Це тексти для сайтів, які:

  • отримують топ по висококонкурентних запитах;
  • збирають цільовий трафік;
  • писалися SEO-копірайтером, але всю вступну інформацію ми отримали від тих, хто найкраще знайомий з послугою – від власників сайтів;
  • писалися на підставі чіткого ТЗ від SEO-фахівця Sprava Agency.

І НА ЗАВЕРШЕННЯ

Створення текстів для сайтів – процес складний, тривалий і вимагає постійної уваги.

Хороший і правильний текст – це той, над яким працювала команда: замовник, SEO-фахівець і копірайтер.

Головний секрет, як писати SEO-тексти в 2020 році? Писати для людей! Цікаво. Детально. Експертно. Без орієнтації на сухі показники «нормальних» текстів, які проте можуть служити допоміжними інструментами для оцінки.

Хочете дізнатися від чого залежать ціни на пошукове просування сайту? Читайте в нашому блозі.

Тетяна Жевега
Head of SEO в Sprava Agency
29.01.2020
SEO
17 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Відхилити все Прийняти все