+38(067)653-72-39
SEO Trends

SEO та коронавірус: оптимізуємо витрати і підтримуємо бізнес

Єва Янчук
Project-менеджерка Sprava Agency
22.07.2020
SEO
9 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

Оптимізація – слово, яке зараз не застосував хіба що тільки лінивий. Але мова вже не тільки про SEO, а про сфери життя і діяльності.

Першим свої витрати оптимізувати почав бізнес. З часто застосовуваних, але не завжди популярних, напрямків оптимізації:

  • офісні приміщення;
  • витрати на чай, печиво та інші офісні плюшки;
  • витрати на невикористовувані або маловикористовувані сервіси, програмні рішення;
  • штат і багато іншого.

Окрема стаття витрат, яка в багатьох нішах також схильна до оптимізації – кошти на рекламу і маркетинг.

Але чи є це рішення стратегічно вірним?

Для сеошника, який хоче працювати і заробляти, було б цілком логічно сказати категоричне «ні». Але об'єктивно кожна окрема ситуація вимагає свого вирішення, тому що сильний вплив мають два фактори:

  • ніша, в якій працює той чи інший бізнес;
  • заборони і дозволи в конкретному регіоні, які діють в рамках боротьби з covid-19.

Є ще й інші, теж важливі речі:

  • наявність засобів на цю саму рекламу, об'єктивно, а не в рамках «я боюся кризи і тому оптимізує всі витрати»;
  • які перспективи має бізнес на відкриття найближчим часом (виходячи з правил карантину);
  • стан сайту, його SEO-оптимізації;
  • популярність бренду в вузьких і широких колах цільової аудиторії.

Кому зараз найскладніше?

Спочатку хочу сказати про тих, кому зараз найважче. Це туризм, а конкретно – готелі та ресторани. Це саме ті послуги, які:

  • не входять до списку першочергових витрат людей;
  • є послугами зі списку підвищеної соціальної активності.

Якщо зараз подивитися на плани, наміри щодо виходу з карантину в різних країнах, то ми бачимо сумну картину. Греція почала роботу, але вже закрила кордон з Грузією через повторний спалах коронавируса. Українці цього літа можуть летіти тільки до Туреччини, але є певні умови. Відкрито ряд країн для автомобільного сполучення, але як буде змінюватися ситуація – невідомо. В умовах, що склалися, частина людей буде розглядати можливість відпочити в цьому сезоні, оздоровити дітей і близьких, не виїжджаючи з країни.

Поки правила соціальної дистанції і засобів особистого захисту ще надовго залишаться в нашому побуті. А це означає, що готелям потрібно вже думати, як забезпечити комфорт і безпеку туристів під час відпочинку, і мова вже не тільки про чисті номері і парковку на території готелю.

На що потрібно звернути особливу увагу? На нові умови використання загального басейну і шезлонгів, організацію харчування в загальній їдальні по системі шведського столу. Перегляньте правила прибирання в номерах, будівлі і території, а також прання білизни та інші питання організації роботи готелю.

Але плюс в тому, що основний турист залишиться в своїй країні і свої гроші залишить тут же. У будь-якому випадку необхідно:

  • Оптимізувати витрати на контекстну рекламу (зупинити зовсім або рекламувати, наприклад, тільки котеджі). Якщо вам незрозуміло, як це краще зробити, проконсультуємо і допоможемо.
  • Залишатися на зв'язку з потенційними постояльцями. Це означає комунікувати через імейли, соціальні мережі і сайти. Якщо у готеля немає сторінок в соцмережах, саме час їх завести. Це ваша можливість не дати забути про себе, бути на слуху, бо потім починати з нуля буде ще складніше.

Спеціально для наших замовників в блозі Sprava Agency ми опублікували дві статті про кризу в ніші туризму:

Послання готельєрам: куди поїде гість, залежить також від вас
Як готелю діяти під час кризи. Гайд з виживання


Але що робити з SEO?

З одного боку – це витрати, які не приносять зараз живих грошей.

З іншого боку – це витрати, які допоможуть при виході з карантину відвоювати більшу частину ринку, чим володіли до нього. Адже SEO – це роботи на перспективу, на майбутнє. Це інвестиційна послуга для тих, у кого плани не на один рік розвитку і діяльності бізнесу.

Моя порада: якщо є можливість, роботу по SEO не припиняйте. Якщо важко – завжди можна вести переговори з підрядником, адже агентства теж зацікавлені в вашому зростанні. І тільки тим, у кого зовсім тяжко все, поставити оптимізацію на стоп.

Поговоримо про тих, кому нелегко, але вони не здаються

У зв'язку з пом'якшенням карантину в Україні з 5 червня відновили свою роботу кав'ярні, ресторани, бари, включаючи й ті, що не мають літніх майданчиків. Однак такі правила можуть змінитися. Якщо ковід буде поширюватися особливо швидко в певній галузі або місті, то така область може увійти в «червону зону» зі своїми жорсткими правилами.

Наші поради залишаються незмінними. Рестораторам потрібно:

  • залишатися на зв'язку з аудиторією (всіма доступними способами);
  • працювати на доставку;
  • працювати на винос;
  • доставляти мелену каву (для кав'ярень, наприклад, не тільки кава);
  • працювати з доставкою напівфабрикатів.

В такому випадку не варто зупиняти зовсім роботу з інтернет-маркетингу – важливо переосмислити, які канали використовувати і яким чином, для максимальної ефективності.

«Карантинні» ніші

  • Доставка води
  • Доставка продуктів
  • Служби доставки

Це приклади бізнесів, у яких пік продажів припав на карантин. Але що буде після? За карантин ринок перенасититься пропозицією, а це значить, що боротьба «після» стане більш конкурентною і важкою. І тому по SEO тут варто працювати тільки тим, хто в цьому ринку всерйоз і надовго, Тим, хто просто відреагував тут і зараз на попит – немає сенсу.

На які ніші карантин практично не вплинув

Це ніші, в яких:

  • трафік просів на тлі панічних настроїв, але пішов на зростання через місяць, коли настала так звана стадія «прийняття»;
  • конверсії залишилися або просіли, але незначно.

До таких відносяться:

  • Ремонт.
  • Будівництво.
  • Меблі.
  • Маркізи, ролети
  • Вікна та двері.

Тут питання про продовження активного просування безпосередньо залежить від здатності задовольнити призначене для користувача бажання «купити». Тобто:

  • Чи можете забезпечувати безпечні умови роботи для свого персоналу?
  • Чи є продукція на продаж?

Ось як це виглядає на конкретних сайтах:

Динаміка органічного трафіку в ніші «Будівництво та ремонт»

Динаміка органічного трафіку в ніші «Регіональний меблевий магазин»

Які ніші карантин не зачепив

Є ті, хто працює, заробляє, і на кого карантин не вплинув. Ось ніші-щасливчики:

  • насіння,
  • саджанці,
  • ЗЗР,
  • добрива,
  • запчастини (більше саме по частині с/г).

Польові та дачні роботи не зупинялися. Це та сфера, де – або зараз, або вже не в цьому році. Дотримуючись усіх заходів безпеки для співробітників і клієнтів, цей бізнес продовжує працювати. І це ті сфери, де не рекомендую зупиняти і зменшувати обсяги витрат на рекламу. В іншому випадку нішу для осіннього сезону або наступного року можна упустити назавжди.

Ось кілька прикладів, як зараз працює SEO:

Органічний трафік на сайт з продажу насіння і ЗЗР

Трафік на сайт з продажу саджанців та живців, який, до слова, просування почав з січня 2020

Трохи інша історія з обладнанням і машинами в сільському господарстві. І тут питання стосується двох сторін:

  • оскільки багато виробництв зупинилися або перейшли на менші обороти виготовлення (що в нашій країні, що за кордоном), то просто на ринку буде менше пропозицій;
  • з іншого боку – купувати будуть тільки у випадках гострої потреби, коли є вся необхідна сума. Навряд чи бізнес буде ризикувати і купувати в розстрочку, брати кредит на кілька років, не знаючи, що буде через півроку.

Але і тут зіграти може фактор підтримки вітчизняних виробників. Як мінімум, по частині пошуку дешевших пропозицій. Тому потрібно готуватися тим, хто не планує зупинятися.

Кому потрібно просто працювати з дотриманням умов?

  • Приватна медицина
  • Салони краси

Це ті ніші, яким зараз працювати складно, але на які точно буде попит найближчим часом. І тут важливо «зірвати» побільше. Як? Зосередитися на тих послугах (в контексті отримання максимальних результатів по топу), які будуть швидше за все затребувані в першу чергу.

А також можна потроху продавати постійно:

  • Медицина – консультація онлайн (за символічну плату, зі знижками для постійних клієнтів, але чому б ні?).
  • Салони – продавати сертифікати на послуги або суми коштів, які можна буде витратити в центрі як на себе, зі знижкою зараз на потім, так і в розрізі подарунка близьким і рідним. Також онлайн-консультація косметолога, дерматолога.

Якщо у вас є питання, ви хочете проконсультуватися, вам терміново потрібно зрозуміти, що робити і куди бігти – звертайтеся в Sprava Agency. Під час кризи працюємо 6 днів на тиждень

Єва Янчук
Project-менеджерка Sprava Agency
22.07.2020
SEO
9 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все