Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
SEO та коронавірус: оптимізуємо витрати і підтримуємо бізнес
Оптимізація – слово, яке зараз не застосував хіба що тільки лінивий. Але мова вже не тільки про SEO, а про сфери життя і діяльності.
Першим свої витрати оптимізувати почав бізнес. З часто застосовуваних, але не завжди популярних, напрямків оптимізації:
- офісні приміщення;
- витрати на чай, печиво та інші офісні плюшки;
- витрати на невикористовувані або маловикористовувані сервіси, програмні рішення;
- штат і багато іншого.
Окрема стаття витрат, яка в багатьох нішах також схильна до оптимізації – кошти на рекламу і маркетинг.
Але чи є це рішення стратегічно вірним?
Для сеошника, який хоче працювати і заробляти, було б цілком логічно сказати категоричне «ні». Але об'єктивно кожна окрема ситуація вимагає свого вирішення, тому що сильний вплив мають два фактори:
- ніша, в якій працює той чи інший бізнес;
- заборони і дозволи в конкретному регіоні, які діють в рамках боротьби з covid-19.
Є ще й інші, теж важливі речі:
- наявність засобів на цю саму рекламу, об'єктивно, а не в рамках «я боюся кризи і тому оптимізує всі витрати»;
- які перспективи має бізнес на відкриття найближчим часом (виходячи з правил карантину);
- стан сайту, його SEO-оптимізації;
- популярність бренду в вузьких і широких колах цільової аудиторії.
Кому зараз найскладніше?
Спочатку хочу сказати про тих, кому зараз найважче. Це туризм, а конкретно – готелі та ресторани. Це саме ті послуги, які:
- не входять до списку першочергових витрат людей;
- є послугами зі списку підвищеної соціальної активності.
Якщо зараз подивитися на плани, наміри щодо виходу з карантину в різних країнах, то ми бачимо сумну картину. Греція почала роботу, але вже закрила кордон з Грузією через повторний спалах коронавируса. Українці цього літа можуть летіти тільки до Туреччини, але є певні умови. Відкрито ряд країн для автомобільного сполучення, але як буде змінюватися ситуація – невідомо. В умовах, що склалися, частина людей буде розглядати можливість відпочити в цьому сезоні, оздоровити дітей і близьких, не виїжджаючи з країни.
Поки правила соціальної дистанції і засобів особистого захисту ще надовго залишаться в нашому побуті. А це означає, що готелям потрібно вже думати, як забезпечити комфорт і безпеку туристів під час відпочинку, і мова вже не тільки про чисті номері і парковку на території готелю.
На що потрібно звернути особливу увагу? На нові умови використання загального басейну і шезлонгів, організацію харчування в загальній їдальні по системі шведського столу. Перегляньте правила прибирання в номерах, будівлі і території, а також прання білизни та інші питання організації роботи готелю.
Але плюс в тому, що основний турист залишиться в своїй країні і свої гроші залишить тут же. У будь-якому випадку необхідно:
- Оптимізувати витрати на контекстну рекламу (зупинити зовсім або рекламувати, наприклад, тільки котеджі). Якщо вам незрозуміло, як це краще зробити, проконсультуємо і допоможемо.
- Залишатися на зв'язку з потенційними постояльцями. Це означає комунікувати через імейли, соціальні мережі і сайти. Якщо у готеля немає сторінок в соцмережах, саме час їх завести. Це ваша можливість не дати забути про себе, бути на слуху, бо потім починати з нуля буде ще складніше.
Спеціально для наших замовників в блозі Sprava Agency ми опублікували дві статті про кризу в ніші туризму:
Послання готельєрам: куди поїде гість, залежить також від вас
Як готелю діяти під час кризи. Гайд з виживання
Але що робити з SEO?
З одного боку – це витрати, які не приносять зараз живих грошей.
З іншого боку – це витрати, які допоможуть при виході з карантину відвоювати більшу частину ринку, чим володіли до нього. Адже SEO – це роботи на перспективу, на майбутнє. Це інвестиційна послуга для тих, у кого плани не на один рік розвитку і діяльності бізнесу.
Моя порада: якщо є можливість, роботу по SEO не припиняйте. Якщо важко – завжди можна вести переговори з підрядником, адже агентства теж зацікавлені в вашому зростанні. І тільки тим, у кого зовсім тяжко все, поставити оптимізацію на стоп.
Поговоримо про тих, кому нелегко, але вони не здаються
У зв'язку з пом'якшенням карантину в Україні з 5 червня відновили свою роботу кав'ярні, ресторани, бари, включаючи й ті, що не мають літніх майданчиків. Однак такі правила можуть змінитися. Якщо ковід буде поширюватися особливо швидко в певній галузі або місті, то така область може увійти в «червону зону» зі своїми жорсткими правилами.
Наші поради залишаються незмінними. Рестораторам потрібно:
- залишатися на зв'язку з аудиторією (всіма доступними способами);
- працювати на доставку;
- працювати на винос;
- доставляти мелену каву (для кав'ярень, наприклад, не тільки кава);
- працювати з доставкою напівфабрикатів.
В такому випадку не варто зупиняти зовсім роботу з інтернет-маркетингу – важливо переосмислити, які канали використовувати і яким чином, для максимальної ефективності.
«Карантинні» ніші
- Доставка води
- Доставка продуктів
- Служби доставки
Це приклади бізнесів, у яких пік продажів припав на карантин. Але що буде після? За карантин ринок перенасититься пропозицією, а це значить, що боротьба «після» стане більш конкурентною і важкою. І тому по SEO тут варто працювати тільки тим, хто в цьому ринку всерйоз і надовго, Тим, хто просто відреагував тут і зараз на попит – немає сенсу.
На які ніші карантин практично не вплинув
Це ніші, в яких:
- трафік просів на тлі панічних настроїв, але пішов на зростання через місяць, коли настала так звана стадія «прийняття»;
- конверсії залишилися або просіли, але незначно.
До таких відносяться:
- Ремонт.
- Будівництво.
- Меблі.
- Маркізи, ролети
- Вікна та двері.
Тут питання про продовження активного просування безпосередньо залежить від здатності задовольнити призначене для користувача бажання «купити». Тобто:
- Чи можете забезпечувати безпечні умови роботи для свого персоналу?
- Чи є продукція на продаж?
Ось як це виглядає на конкретних сайтах:
Динаміка органічного трафіку в ніші «Будівництво та ремонт»
Динаміка органічного трафіку в ніші «Регіональний меблевий магазин»
Які ніші карантин не зачепив
Є ті, хто працює, заробляє, і на кого карантин не вплинув. Ось ніші-щасливчики:
- насіння,
- саджанці,
- ЗЗР,
- добрива,
- запчастини (більше саме по частині с/г).
Польові та дачні роботи не зупинялися. Це та сфера, де – або зараз, або вже не в цьому році. Дотримуючись усіх заходів безпеки для співробітників і клієнтів, цей бізнес продовжує працювати. І це ті сфери, де не рекомендую зупиняти і зменшувати обсяги витрат на рекламу. В іншому випадку нішу для осіннього сезону або наступного року можна упустити назавжди.
Ось кілька прикладів, як зараз працює SEO:
Органічний трафік на сайт з продажу насіння і ЗЗР
Трафік на сайт з продажу саджанців та живців, який, до слова, просування почав з січня 2020
Трохи інша історія з обладнанням і машинами в сільському господарстві. І тут питання стосується двох сторін:
- оскільки багато виробництв зупинилися або перейшли на менші обороти виготовлення (що в нашій країні, що за кордоном), то просто на ринку буде менше пропозицій;
- з іншого боку – купувати будуть тільки у випадках гострої потреби, коли є вся необхідна сума. Навряд чи бізнес буде ризикувати і купувати в розстрочку, брати кредит на кілька років, не знаючи, що буде через півроку.
Але і тут зіграти може фактор підтримки вітчизняних виробників. Як мінімум, по частині пошуку дешевших пропозицій. Тому потрібно готуватися тим, хто не планує зупинятися.
Кому потрібно просто працювати з дотриманням умов?
- Приватна медицина
- Салони краси
Це ті ніші, яким зараз працювати складно, але на які точно буде попит найближчим часом. І тут важливо «зірвати» побільше. Як? Зосередитися на тих послугах (в контексті отримання максимальних результатів по топу), які будуть швидше за все затребувані в першу чергу.
А також можна потроху продавати постійно:
- Медицина – консультація онлайн (за символічну плату, зі знижками для постійних клієнтів, але чому б ні?).
- Салони – продавати сертифікати на послуги або суми коштів, які можна буде витратити в центрі як на себе, зі знижкою зараз на потім, так і в розрізі подарунка близьким і рідним. Також онлайн-консультація косметолога, дерматолога.
Якщо у вас є питання, ви хочете проконсультуватися, вам терміново потрібно зрозуміти, що робити і куди бігти – звертайтеся в Sprava Agency. Під час кризи працюємо 6 днів на тиждень
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)