Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Чому ви повинні провести SEO-оптимізацію сайту, навіть якщо органічний трафік – не ваша мета
Автор: Келси Реймонд, джерело
Від редакції: ми любимо адаптувати переклади. Це коли читати приємно, і є перекладач, який фішки і поняття західного маркетингу пояснює на прикладах реалій українського digital-агентства. Таким перекладачем сьогодні стала Тетяна Жевега, мега-seo-фахівець. А стаття дуже важлива – про дружбу контент-маркетингу та SEO.
Сьогодні неможливо створити успішну контент-маркетингову стратегію без використання SEO.
Ніл Патель добре пояснив це, коли написав:«Гарне SEO... значить послідовне відтворення контенту. Послідовне відтворення означає, що ви займаєтеся контент-маркетингом, і займаєтеся правильно. І іншого шляху немає».
Я уявляю, що ви зараз думаєте: «Окей, але моя мета для контент-маркетингу – не тільки SEO (органічний трафік на сайт), а ще й створення продуманого експертного контенту і лідогенерації».
Звичайно, кожен маркетолог повинен враховувати не тільки органічний трафік під час аналізу метрики. Зрештою, SEO – не єдиний компонент успішної маркетингової стратегії.
Але SEO допомагає вам досягти не тільки цілей з органічного трафіку, а й підвищити впізнаваність бренду.
У цій статті розповім, як SEO може допомогти вам досягти всіх ваших маркетингових цілей, навіть якщо серед них немає органічного трафіку.
Як SEO може допомогти вам досягти 3 головні цілі контент-маркетингу
Перед тим, як зануритися в тему використання SEO в маркетингу, пройдемося по трьох основних причинах для використання самого контент-маркетингу.
- Лідогенерація. Якщо ваші продавці готові закривати продажу, але їм потрібні якісні ліди, тоді у вашого контент-маркетингу головна мета – лідогенерація. Це процес перетворення людей, які чули про вашу компанію, в людей, які стають вашими клієнтами. Суть в довірі до вас і вашої експертизи.
- Ідейне лідерство / впізнаваність бренду. Якщо ви маєте намір позиціонувати свою компанію як експерта в своїй сфері, швидше за все мета контент-маркетингу для вас – ідейне лідерство. Постійні публікації експертного контенту в певних виданнях (гостьові статті), згадки в пресі – фантастичний шлях для побудови довіри аудиторії.
- SEO. Якщо у вашій сфері невелика конкуренція, і ви хочете зайняти перший топовий рядок в своїй аудиторії, то головна мета контент-маркетингу, швидше за все, оптимізація. SEO допомагає висунути ваш сайт на першу позицію, коли ваша аудиторія шукає певні ключові слова в пошукових системах. Контент на сайті і сторінках, які пов'язані з вашим сайтом, дають можливість підвищити його в топі пошукових систем.
Стратегії SEO для досягнення будь-якої мети контент-маркетингу
Стратегії SEO для досягнення будь-якої мети контент-маркетингу
Зараз, коли ви знаєте свою мету, давайте поглянемо на SEO-стратегії, які допоможуть вам поліпшити результати контент-маркетингу, а також досягти ваших цілей.
1. Дослідження ключових слів
Цей процес допоможе вам з'ясувати, за якими пошуковими запитами ви ранжуєтесь сьогодні, по яких запитах ранжуються конкуренти у вашій індустрії, і яким ключовим словам варто приділити увагу.
Наприклад, ви дізнаєтеся, що ваша аудиторія шукає «огляди по створенню стратегії в маркетингу». Нішеві видання не хочуть публікувати довгі статті і гайди, але згодні розмістити хороший матеріал безкоштовно. Тоді можна написати більш експертну статтю на цю тему, яка буде посилатися на контент на вашому сайті з більш поглибленим аналізом даного питання.
Це дозволить вам створити контент, яким цікавиться ваша аудиторія, а також показати, що ваш бренд є лідером в галузі завдяки публікації в відомому видавництві. Ключові слова залишаться тими ж, але шлях до вашого експертного сайту буде інший.
Приклад:
Якщо ваша головна мета – лідогенерація, дослідження ключових слів дозволить вам зрозуміти, які больові точки існують в вашому бізнесі, що заважає продажам. Відповіді на ці питання, пояснення, відокремлення від конкурентів ви можете описати в своєму контенті. Це дозволить вам підлаштувати контент під бажання аудиторії і стратегічно застосовувати ті ключові слова, які вона використовує. Коли ви знайдете свою аудиторію, ви можете привести її на сайт і залучити до своєї компанії ще більше.
Хочете сфокусуватися на впізнаваності бренду? Ключові слова допоможуть вам з'ясувати, які питання турбують вашу аудиторію, щоб надати відповіді на них, тим самим позиціонуючи вашу компанію як авторитет в ніші. Ви можете включити короткі (наприклад, «ШІ») або довгі («що таке штучний інтелект») ключові слова в ваш контент і просуватися з їх допомогою, щоб іще більше зміцнити вашу позицію ідейного лідера. Зрештою, якщо ваша аудиторія не знаходить вас під час пошуку інформації з вашої індустрії, то люди не будуть вважати вас експертом.
Якщо ваш фокус – SEO, ключові слова дозволять вам зрозуміти, як ви співвідноситесь з вашими конкурентами, коли справа стосується ранжування важливих ключових слів у вашій галузі. Це також дозволить вам зрозуміти, які ключові слова варто використовувати в вашому контенті, щоб поліпшити ранжування і бути більш конкурентними в пошукових системах.
Для проведення дослідження ключових слів проаналізуйте рейтинг вашого сайту, визначте ключові слова, по яких не ранжуються ваші конкуренти, але які мають потенціал. Також знайдіть ключові слова на основі питань, на яких ви можете сфокусуватися, щоб задовольнити запити аудиторії, і зберіть результати, щоб визначити тенденції. Підказки Google, схожі запити, планувальник ключових слів – доступні способи дізнатися, що шукає ваша аудиторія. Якщо ви хочете копнути глибше, використовуйте Ahrefs, SEMrush або Moz, щоб отримати більш точну інформацію.
«Інструментів існує безліч. Крім технічних характеристик, SEO-фахівці враховують комфорт в роботі. Що стосується того, як працюємо ми: серед найбільш часто використовуваних – Google-підказки (дають розуміння картини по трендах, адже вони формуються виходячи з попиту зараз); блок "схожі запити" і "разом з... часто шукають".
Якщо говорити про тренди більш тривалі і постійні – Google Keyword Planner , Google Trends и Yandex Wordstat.
Також не варто ігнорувати моніторинг конкурентів – сильних тем, провальних і чому (це може стати хорошою темою для статті, орієнтованої на інтент аудиторії), коментарі до публікацій від цільової аудиторії. Чим більше обговорюване питання – тим більше клікабельною може вийти стаття».
2. Тематичні кластери
Алгоритми пошукових систем обирають тематичний контент, тому корисно пов'язувати схожий контент в тематичних кластерах.
По суті, створення тематичних кластерів дозволить вам глибше охопити ряд основних тем, щоб створити ефективний інформаційний фундамент.
Ось на що схожі тематичні кластери – велика тема і підтеми по вкладеності.
«Пошукові системи, ґрунтуючись на досвіді користувачів, краще ранжують контент, який максимально докладно розкриває тему. Тим самим користувачеві надається можливість знайти відповіді на всі питання в одному місці, не повертаючись в пошук для уточнюючих запитів.
Потрібно розуміти, що не кожна тема (послуга, товар або інфопривід) дозволяє розкрити її однією статей, так щоб і про все розповісти, і користувач до кінця дочитав. Саме для цього необхідно запити кластеризувати. Але тут важливо враховувати, що занадто великих дроблень Google не любить, так само, як і комбінування на одній сторінці різних інтентів.
Приклад:
Головна сторінка – Насіння пшениці
Суміжні – Насіння озимої пшениці та Насіння ярої пшениці
І основна, і суміжні розкривають по суті одну тему, для звичайної людини. Але якщо подивитися на цей напрямок з точки зору ЦА – це різні види насіння. І ті, хто шукає озимі сорти, точно не цікавиться ярими і навпаки. Така кластеризація дозволяє охопити ширшу аудиторію, при цьому пропонуючи їй саме той контент, ту сторінку, яку вона шукає, а значить – задовольнити інтент, який підвищує в цілому конверсію сторінки, сайту».
Ви можете створити головну сторінку для кожної послуги, яку надає ваша компанія. Після цього побудуйте більш детальні підтеми або «кластерний контент». Ці частини кластерного контенту дадуть більше деталей про специфічні довгі ключові слова, які відносяться до вашої головної теми на основній сторінці. Головна сторінка повинна посилатися на кожну кластерну сторінку, і кожна частина кластерного контенту повинна посилатися назад на основну сторінку з таким самим ключовим словом.
Наприклад, в моїй компанії Influence & Co. ми створили основну сторінку з заголовком «Керівництво по контент-маркетингу». Це довга стаття, що описує 6 способів, за допомогою яких можна прокачати свій контент-маркетинг на рівень вище. Ця основна сторінка лінкується з багатьма кластерними (і кластерні посилаються назад), що призводить до створення того самого інформаційного фундаменту.
Ми також створили кілька гостьових статей на різних майданчиках, які доповнюють за тематикою цю, щоб розкрити весь спектр проблем і допомогти аудиторії краще вивчити контент-маркетинг і успішно ним займатися.
- Якщо ви фокусуєтеся на лідогенерації, екосистема перелінковки допоможе вам утримувати аудиторію, яку зацікавив ваш контент, довше, а це в свою чергу збільшить кількість передплатників. Плюс, якщо ваша аудиторія проводить більше часу на вашому сайті, вони дізнаються більше про компанію і стануть теплішими лідами.
- Тематичні кластери будуть також корисні для ідейного лідерства, тому що дозволяють створювати як оглядовий контент, так і покрокові інструкції, що допоможе вам позиціонувати себе як експерта в області.
- І нарешті – SEO. Ця модель допоможе вам організувати структуру вашого сайту.
Створення сильної інформаційної архітектури може призвести до кращого ранжування в органічному пошуку за широкою предметною галуззю.
Сфокусовані на вужчих темах частини кластерного контенту дозволять вам створити контентний фундамент сайту, утримувати увагу аудиторії. Чим більш конкретна тема, тим уважніше читають статтю. Плюс створення однієї ефективної кластерної сторінки може підвищити ранжування всіх інших сторінок, що посилаються разом з нею.
Хороший шлях планування тематичних кластерів – створення карти контенту
Перед тим, як створювати контент, вирішіть, яка сторінка буде основною. Потім виберіть теми для кількох кластерних сторінок. Ви навіть можете піти на крок далі і вибрати теми для гостьових статей.
3. Оптимізація блога
Блог може давати відповіді на актуальні для вашої аудиторії питання. А оптимізація постів в блозі для запитів може допомогти вашій аудиторії швидше його знайти.
Оптимізація постів в блозі може поліпшити як ідейне лідерство, так і лідогенерацію, тому що якщо контент, який ви робите, ранжується не кращим чином, він не показується аудиторії як релевантна відповідь на питання, що її цікавлять. Це означає, що ви не будете виділятися як експерт в галузі, і вже точно ви не зможете генерувати більше лідів.
Якщо ви фокусуєтеся на SEO, оптимізація блогу є обов'язковою. Ваш контент не буде ранжуватися, якщо ви не включите релевантні ключові слова, які використовує ваша аудиторія.
«Основне завдання фахівців Sprava Agency – заробіток сайтів наших замовників. В першу чергу ми орієнтуємося на комерційну складову: максимальне уявлення про сторінки послуг/товарів на сайті, розкриваючи всі кластери, які доступні потенційним покупцям. І тільки потім приступаємо до збору трафіку через блог. Його завдання – говорити про болі, про актуальне для ЦА і розповідати (прямо або мимохідь), яким чином товар/послуга нашого замовника може вирішити їх проблему.
Під час такої роботи важливо відстежувати результативність таких дій (наскільки залучена аудиторія, чи повертається, чи дочитує до кінця, чи переходить до сайту з такої статті) і завжди вдосконалювати їх. Не боятися помилятися, пробувати і максимально швидко (наскільки це можливо в SEO) міняти орієнтири.
Для SEO і продажів важливу роль відіграє грамотна перелінковка. Наприклад, якщо у нас сторінка на тему "Як дізнатися, чи є у мене проблеми з нирками?", А перелінковка веде на сторінку "УЗД судин голови", то клікабельність такого лінку буде вкрай низькою.
Текстам в блозі потрібно приділяти уваги не менше, ніж основним посадковим сторінкам».
Щоб оптимізувати контент блогу, сфокусуйтеся на одному або двох довгих ключових словах, які співвідносяться з намірами вашої аудиторії, і включіть ці слова туди, де вони вписуються. Наприклад, якщо ваша аудиторія шукає інформацію про створення прогнозованої аналітичної стратегії, ви можете написати пост про стратегії і техніки, що стоять за прогнозованою аналітикою.
«Для прикладу хочу показати, як з одного комерційного запиту можна виділити два напрямки для розширення контенту на сайті через залучення двох типів трафіку:
- комерційний;
- інформаційний.
Є основний запит – насіння соняха/соняшника.
Запити, які розкривають комерційну складову:
- насіння соняшнику піонер
- насіння соняшнику Сингента
- насіння соняха під гранстар
- насіння соняшнику під евролайтінг
- та подібні.
А є у цього запиту інформаційні "хвости", які допомагають збирати не менш привабливий для продажів трафік:
- як вирощувати насіння соняха
- як вирощувати насіння соняшника
- як правильно посадити насіння соняшника
- насіння соняха для півдня України
- насіння соняшника для бройлерів
- насіння соняшника для курей
- Та інші.
Це дозволяє зібрати аудиторію, яка готова купувати і +/- розуміє, чого хоче. А також ту, яка має проблему (в світі SEO це називається інтент) і шукає спочатку варіант, як розв'язати цю проблему. Але ми прогнозуємо, що наступним її кроком буде те саме бажання, що і у аудиторії комерційних запитів – покупка».
Коли ви будете писати цей пост, ви повинні включити в нього довгі ключові слова, які люди використовують у запитах. До них можуть відноситися такі: «як займатися прогнозною аналітикою», «стратегії прогнозної аналітики» і «техніки прогнозної аналітики». Завдяки цьому ваш блог буде показуватися в топі пошукових запитів для людей, які шукають більш детальну інформацію про стратегію прогнозної аналітики.
Крім того, переконайтеся, що ваш блог зручно читати на смартфоні. Створення мета-дескрипшена з багатьма ключовими словами, оптимізація картинок з текстом і лінковка з іншими сторінками в блозі також поліпшить ваші позиції.
Це всього лише кілька SEO-стратегій, які можуть допомогти вам досягти ваших цілей в контент-маркетингу, фокусуєтесь ви на SEO, ідейному лідерстві або ж лідогенерації. Це, звичайно, не весь список, але він дасть старт вашим починанням в оптимізації на шляху до більш високих результатів контент-маркетингу.
Якщо у вас є питання по оптимізації сайту, його наповнення та просування, звертайтеся в Sprava Agency.
Допоможемо, навчимо, розповімо, зробимо.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)