Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
2 місяці чистого seo = +50 % органічного трафіку на добу під час карантину
Історія про те, як сайт, що працює і приносить трафік та заявки, за допомогою чистого SEO може дати ще більше. І це в коронавірусну весну, коли користувачі економлять і витрачаються тільки на життєво необхідні речі. Йтиметься про роботу над сайтом в тематиці будівництва та ремонтних робіт в Києві і області.
Вступний аналіз сайту і ніші
Ми почали працювати над сайтом в тематиці будівництва та ремонтних робіт в Києві і області в лютому 2020 року.
Дані на старті:
- сайт на WP;
- вік доменного імені – 5 років;
- кількість сторінок в індексі Google – понад 1000;
- кількість зовнішніх посилань – 240 донорів.
Цілі замовника:
Підвищення позицій по цільових пошукових запитах в Google, яке б спричинило збільшення звернень з сайту, тобто зростання якісного трафіку.
Основні напрямки по послугах.
- Будівництво під ключ (з цегли, газобетону, сип-панелей, каркасних будинків).
- Будівництво елітних будинків і котеджів.
Додаткові напрямки, які також цікаво продавати:
- покрівельні роботи «під ключ»;
- монолітне будівництво;
- зведення фундаменту і стін.
Цікавили великі проекти, об'ємні роботи, тобто роботи з великим чеком.
Результат стартового аудиту сайту показав, що:
- інформація на сайті не актуальна (наприклад, вказані ціни за 2019 рік, коли на дворі другий місяць 2020 року);
- орієнтація оптимізації більше на інфозапроси, ніж на комерційні;
- повнота відповіді на більшості посадкових недостатня;
- SEO-оптимізація була, але приблизно трирічної давності, давно не переглядалася і спамна. Тобто ключі вписані точно і місцями вельми грубо, іноді настільки, що звичайному користувачеві важко читати інформацію;
- є технічні помилки, такі як розклеєні дзеркала, дублі, безліч помилок 3хх, 4хх;
- низькоякісні, спамні, заражені вірусами донори;
- великий обсяг недоробок по usability для ПК і Mobile.
У проекті, де вже є позиції і трафік, працювати потрібно було вкрай акуратно, адже один невірний рух і... ми могли завдати шкоди замість користі.
Приступаємо до робіт з seo для сайту будівництва та ремонту
Створення семантичного ядра – важливий етап SEO-просування будь-якого проекту. Він трудомісткий і вимагає глибокого занурення в бізнес замовника. На щастя, на сайті більшість послуг була відображена.
Важливе «але!» – попередні роботи по SEO були спрямовані на збір максимальної кількості запитів з орієнтацією на трафік. Тобто більшість запитів були інформаційні. Ми ж не хотіли випускати головне завдання: сайт повинен продавати.
Основні правила по збору ядра, якими керувалися фахівці Sprava Agency, коли приступили до цього проекту:
- має бути максимум охоплення запитів з «ціна/ціни», «купити», «замовити», «Київ», «Київ і область», «Київська область», «під ключ», «вартість» і т. п., тобто комерційні;
- на другий план відійшли запити зі словами «фото», «приклад».
Подивіться на кластери, з якими ми працювали. На скріншоті – проміжні результати після двох місяців SEO-просування:
Паралельно з ядром почали опрацьовувати ще два проблемні фактори:
- технічні помилки;
- спам в посилальному профілі.
Крок 1. усуваємо технічні помилки
Для того, щоб SEO-оптимізація давала максимально можливий результат, технічні помилки потрібно усувати відразу.
Технічні роботи, які ми провели:
- усунули дубль сайту по протоколу роботи;
- скорегували посилання в навігації (були адреси, що вели на потрібну сторінку через редирект);
- усунули помилки 3хх, 4хх на сайті;
- виправили критичні помилки в поточній перелинковці;
- прибрали дублі метатегів в однотипних сторінках, а також на сторінках пагінації;
- закрили від індексу «сміттєві» сторінки, які потрібні для функціонування сайту, але не потрібні для індексування;
- усунули (видаленням) непотрібні сторінки сайту, які технічно генеруються движком;
- зняли зайві (непотрібні для SEO) html-теги в дизайні сайту;
- відкоректували файли robots.txt і sitemap.xml.
Це дозволило «очистити фон». І хоч для позицій безпосередньо вплив помилок не є значним (+ 2 % по СЯ за місяць), але для росту проекту такі баги могли мати значний негативний ефект.
Крок 2. чистка посилального профілю
На старті робіт за проектом стало зрозуміло, що частина донорів неякісна, тому вирішили провести чистку. Ми перебрали всіх донорів і проаналізували якість кожного.
Приклад сміттєвих посилань:
У підсумку відхилили 8 % донорів.
Крок 3. робота над оптимізацією посадкових
Стратегія полягала в тому, щоб для кожного напрямку діяльності (в термінології SEO – кластер в СЯ) зробити оптимізовану посадкову сторінку. Потрібно було опрацювати всі посадкові сторінки за таким чек-листом:
- метатеги під СЯ, з метою отримання максимального CTR в пошуку;
- вичитування і дооптімізація текстового контенту;
- оптимізація візуального контенту;
- складання ТЗ на коригування або повну переробку текстів (для максимального задоволення інтента користувача);
- перевірка і доробка перелинковки на кожній сторінці.
Результат побачили за два тижні. Навіть з урахуванням сезонності послуг, які пропонує компанія, добовий трафік з органічного пошуку становив:
- 13 лютого – 125 користувачів;
- 26 лютого – 150 користувачів.
Тобто SEO-роботи привели до +20 % органічного трафіку за добу
Результат впровадження першої частини SEO-оптимізації: +20 % в добовому органічному трафіку
Крок 4. робота з контентом, якого не вистачає
Крім оптимізації контенту, SEO-фахівець складав завдання для створення нового контенту для існуючих посадкових: доповнення до текстів чи створення контенту для сторінки з нуля. Для кожної сторінки сайту потрібен був контент, який давав би максимально повну відповідь на запити користувачів по темі будівництва та ремонту
Технічне завдання на написання контенту виглядає так:
- повний перелік питань, підтем, які необхідно розкрити на сторінці, з прикладами;
- список додаткових слів і словосполучень, які потрібно було використовувати при написанні текстів;
- ключові слова по темі сторінки (якщо в цьому була необхідність).
Нові тексти ми додали на посадкові сторінки, гармонійно вписали в структуру сторінки і її оптимізацію.
Проміжні результати по просуванню сайту будівництва та ремонту
Що особливо тішить нас, так це досягнення результату в ніші будівництва, де під час карантину просіло багато проектів. Будівництво та ремонт не відносяться до речей першої необхідності. Проте за 2 місяці ми отримали +50 % користувачів в органічному добовому трафіку.
- 13 лютого – 120 добових;
- 13 квітня – 180 добових.
Добова динаміка в органічному трафіку за 2 місяці робіт по SEO
Наша команда впевнена, що результат був би ще кращий, але, на жаль, на початку березня оплату доменного імені провели невчасно, і протягом 4 днів проект був недоступний.
Для більшої об'єктивності аналізу отриманих результатів, а також, щоб виключити фактор сезонності, пропонуємо поглянути на динаміку в порівнянні з 2019 роком аналогічного періоду. І ось які бачимо результати:
- 15 квітня 2019 року – 140 користувачів з органіки;
- 14 квітня 2020 року – 192 користувача з органіки.
Результат: +37 % в добовому трафіку з органіки.
Динаміка змін органічного трафіку в 2020 році в порівнянні з 2019-м
А ви хочете видимих результатів від SEO? Швидше натискайте на чарівну кнопочку і зв'яжіться з нами.
Цікава динаміка посторінкових змін. Подивіться результат по топ-сторінках:
- Динаміка змін в органічному трафіку по топових сторінках сайту в порівнянні 2019 і 2020 рр.
Справедливо зазначити, що незважаючи на зростання трафіку ряд параметрів має незадовільні показники:
- % відмов;
- середня тривалість сеансу.
Ці показники безпосередньо впливають і на конверсію сайту.
Отже наступний важливий етап робіт по проекту, які ми робимо в Sprava Agency, – usability сайту. Вже складено план робіт і рекомендацій з доопрацювання сайту і окремих сторінок, з метою поліпшити показники поведінки користувачів і внаслідок цього збільшити звернення з сайту. На момент виходу статті цей крок в просуванні ще не реалізований. Але ми будемо раді в майбутньому поділитися з вами результатами цих робіт.
Висновки
Навіть якщо вам здається, що ваш сайт працює добре, приносить задовільні результати, ми готові показати і довести, що можна краще і більше. Механіка проста – правильна стратегія SEO-просування і грамотна її реалізація на практиці.
Сьогодні наша історія була про те, як при правильному розподілі ресурсів і поетапної роботі по SEO нам вдалося навіть в період карантину та кризи для будівельного сайту отримати +50 % в денному органічному трафіку всього за 2 місяці роботи. Результат проміжний, не максимальний, але він вже говорить про те, що стратегія обрана правильно і працює добре, незважаючи на конкурентність ніші.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)