Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Створення семантичного ядра
Створення семантичного ядра (СЯ) є важливим етапом для SEO оптимізації сайту, на ньому будується вся подальша стратегія просування. Корректно підібране семантичне ядро на основі інтересів цільової аудиторії та потреб бізнесу дозволяє побудувати ефективну маркетингову стратегію, що вплине на подальшу ефективність розвитку сайту, а саме – підвищить видимість сайту в пошукових системах та дає можливість отримувати конверсії від цільових користувачів.
Далі у статті ми розглянемо, що таке семантичне ядро, як його правильно скласти, інструменти, які допоможуть в цьому та його важливість для побудування маркетингової стратегії (SEO, Google Ads тощо).
Що таке семантичне ядро?
Семантичне ядро – це список ключових слів, словосполучень та фраз, які найбільш точно відображають діяльність компанії. Їх вводять користувачі у пошукову строку для знаходження необхідної інформації, послуг чи товарів.
Залежно від попиту, СЯ може складатися з високочастотних, середньочастотних та низькочастотних запитів:
- високочастотні (ВЧ) – це запити, які користуються найбільшим попитом, та зазвичай мають більше, ніж 10 тисяч показів на місяць*. Контекстна реклама чи просування по ВЧ запитах допоможе охопити більш широку аудиторію, але в той самий час є висока вірогідність отримання нецільового трафіку. Окрім цього, для досягнення топових позицій в пошуку, робота з такими запитами вимагає вкладення великих бюджетів.
- середньочастотні (СЧ) – це уточнені ВЧ запити, зазвичай складаються з 2-3 слів, та запити у пошуку по таких фразах зазвичай не перевищують 500 -10 000 за місяць*. Просування по СЧ запитах дозволяє конкретизувати наміри користувача. Вони мають більш низьку конкуренцію, тому дозволяють швидше вийти на лідируючі позиції та отримати результат.
- низькочастотні (НЧ) –це так звані “хвостаті” ключові слова, зазвичай це словосполучення, що складаються з 3-5 або більше слів. Попит на такі ключові слова не перевищує 100 запитів/місяць*. Через те, що НЧ запити мають найнижчий попит, є можливість досить швидко та легко досягти ТОП-3 - ТОП-1 в результатах пошуку, але навряд чи, можна сподіватися, що такі запити приведуть велику кількість потенційних користувачів на ваш сайт.
*наведені цифри умовні та, зазвичай, залежать від конкурентності ніші в обраному регіоні
Коли потрібно зібрати семантичне ядро, не варто зосереджуватись лише на одному за видом частотності варіанті запитів. В залежності від обраної мети, бюджету та конкурентності ніші, варто комбінувати ВЧ, СЧ та НЧ запити, таким чином можна досягнути охоплення цільової аудиторії, отримання максимальної кількості замовлень при залученні оптимального бюджету на маркетингову стратегію.
Для чого потрібне семантичне ядро?
Семантичне ядро сайту є стратегічною основою для ефективного SEO, а також багатьох напрямків маркетингу.
Давайте розглянемо найбільш поширені сфери застосування СЯ:
1. Просування сайту:
- SEO оптимізація сторінок сайту неможлива без підібраних запитів релевантних діяльності сайту;
- Формування структури сайту зазвичай відбувається на основі згупованих за напрямком ключових запитів;
- є базою для складання контент-плану для написання цільових статей для сайту
- створення перелінковки (внутрішніх посилань) на сайті на основі ключових слів - допомагає оптимізувати навігацію по сайту та розподілити вагу до найбільш пріоритетних сторінок.
2. Налаштування Google Ads
Аналіз та складання ядра, мінус слів дозволяє обрати найбільш цільові запити для рекламних кампаній, визначити бюджет поповнення рекламного кабінету та точніше орієнтувати рекламу.
3. Оптимізація відео у YouTube
СЯ служить основою для формування назви відео, прописування коректних тегів.
Правильно підібрані ключові слова в описі ролика YouTube впливають на те, як високо в рейтингу він буде знаходитися, та як часто почне потрапляти до глядача.
Як зібрати семантичне ядро?
Для збору семантичного ядра можна застосувати різні інструменти та не обмежуватися одним. Для цього будуть у нагоді такі платформи, як Ahrefs, Serpstat, SE Ranking, Keyword Tool, Google Keyword Planner. Окрім цього, варто дослідити семантичне ядро конкурентів і використовувати підказки Google, що дає змогу збільшити релевантність запитів.
Розглянемо кожен інструмент детальніше:
1. Serpstat
Serpstat – як і багато інших платформ, є багатофункціональним сервісом для роботи SEO, РРС спеціалістів, лінкбілдерів та маркетологів.
Платформа має декілька тарифних планів в залежності від обсягу та набору доступних інструментів, а також 7-ми денний період для безкоштовного користування.
Щоб розпочати аналіз та підбір ключових слів потрібно авторизуватися. Далі у розділі SEO- аналіз доступні наступні опції "Підбір ключових фраз", "Схожі фрази" "Пошук підказок", та навіть "Сторінки лідери" та " Конкуренти" в заданій сфері.
Також сервіс дозволяє проаналізувати конкурентів у потрібній ніші. Для цього потрібно обрати в меню пункт “Конкуренти” та ввести в пошукову строку запит з обраної тематики.
Далі перейти за одним з посилань з назвою конкурента у таблиці. На деталізований сторінці перейти до блоку “Метрики ключових фраз”, та натиснувши посилання “Показати більше ключових фраз”, отримаємо список ключових фраз, який можна експортувати для подальшого аналізу та застосування.
2. Ahrefs
Ahrefs – досить відомий та потужний інструмент для пошукової оптимізації, який дозволяє дослідити ключові слова, рейтинг домену, провести аналіз конкурентів, посилань та багато інших параметрів.
Має різні тарифні плани, які можна обрати в залежності від функціоналу, кількості користувачів та обсягів для аналізу.
3. SE Ranking
Хмарна платформа SE Ranking окрім інструментів, корисних для SEO-спеціалістів та маркетологів, дозволяє підключити Search Console та Google Analytics для створення звітності.
Для складання семантичного ядра – за допомогою функціоналу "Keyword Research" можна отримати список подібних запитів по заданому ключовому слову, їх частотність, складність та інші важливі параметри. Також платформа дозволяє провести аналіз показників та ключових слів сайтів конкурентів.
Наразі доступний тріальний період з обмеженим функціоналом, а також три варіанти тарифних пакетів.
4. Keyword Tool
Сервіс для пошуку ключових слів, має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс.
На відміну від вказаних вище платформ - не має широкого набору інструментів.
Безкоштовна версія Keyword Tool може генерувати до 750 ключових слів для кожного пошукового запиту.
Платформа надає як безкоштовну 7-денну версію для основного збору даних, так і платний функціонал для більш глибокого аналізу.
5. Google Keyword Planner
Останній в списку, але не за важливістю, безкоштовний інструмент для збору семантичного ядра Google Keyword Planner, який вбудовано в рекламний кабінет Google Ads.
Він дозволяє підібрати варіанти пошукових запитів та спрогнозувати їх ефективність в залежності від сезонності.
Для того, щоб скористатися можливостями платформи потрібно зареєструвати рекламний кабінет або скористатися вже існуючим. Далі потрібно перейти в меню “Планувальник ключових слів” та ввести у вікно пошуковий запит (за один раз можна вводити до 10 ключових слів), обрати мову та регіон.
В результаті ми отримуємо: перелік варіантів ключових слів, дані про середню кількість запитів, рівень конкуренції, вартість кліку (для прогнозування бюджету рекламного кабінету), а також діаграму, за допомогою якої можна відслідкувати зміну попиту в залежності від періоду часу. Отримані результати можна вивантажити в будь якому зручному форматі (Google таблиці, csv та інших форматах).
Етапи складання семантичного ядра
Зазвичай складання семантичного ядра проводять в декілька етапів:
1. Пошук та збір ключових слів
На цьому етапі за допомогою інструментів збираються всі можливі запити з урахуванням тематики сайту та цілей. Більшість сервісів, які описано вище також дозволяють зібрати ключові слова конкурентів, які варто також розглянути та вибрати необхідні.
2. Видалення непотрібних запитів з семантичного ядра
На другому етапі потрібно ретельно проаналізувати усі зібрані запити, видалити нерелевантні, низькоякісні або некомерційні запити. Це допоможе зробити ядро більш ефективним та точним.
3. Кластеризація запитів
Останнім етапом є групування запитів за напрямками та цільовими сторінками. Кластеризація семантичного ядра дозволяє запобігти некоректному ранжуванню сайту, та показати користувачу у пошуку найбільш релевантну сторінку до заданого запиту.
Існують такі методи розбивки ключових слів:
- Мануальна кластеризація – групування запитів вручну без використання додаткових сервісів. Такий метод може бути ефективним для ядра, яке складає до 100 запитів. Для більшого обсягу ключових слів ця техніка буде недоцільною через значні витрати часу.
При ручній кластеризації можна скористатися таблицями Exel або Google Sheets. Потрібно створити два стовпці –запити та частотність, а далі розподілити таким чином, наприклад:
- запити зі словом ціна, купити без назви бренду – віднести до загальної групи;
- подібні запити з назвою бренду до інших груп;
- в окремий кластер розподілити інформаційні запити
- Автоматична кластеризація – проводиться з використанням спеціальних інструментів (наприклад, таких як SE Ranking або Serpstat).
Результат буде найбільш ефективним, якщо зкомбінувати ці два методи – це дозволить зекономити час та при цьому застосувати логічні алгоритми групування запитів.
Складання семантичного ядра є одним з фундаментальних етапів SEO-оптимізації. Саме від якості створеного СЯ залежить успіх усієї стратегії. Наразі існує багато сервісів та платформ для аналізу, але варто довірити процес збору семантичного ядра та подальшого просування сайту професіоналам.
Якщо Вас цікавить питання – як скласти семантичне ядро та побудувати дієву стратегію розвитку Вашого бізнесу онлайн, залиште заявку на нашому сайті!
Наші спеціалісти допоможуть максимально ефективно зібрати та структурувати ключові запити для вашого сайту, а також сформувати результативну маркетингову стратегію.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)