Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
B2B SEO у 2024 році: що нового, і як успішно адаптувати свою стратегію
Переклад статті Келсі Джонс для Moz
У статті наведені власні погляди автора (виключаючи малоймовірний вплив гіпнозу), що можуть не завжди збігатися з точкою зору Moz.
Присутність в інтернеті має вирішальне значення для B2B-компаній. Вона дозволяє керувати трафіком, генерувати ліди та залишатися конкурентоспроможними у мінливому digital-просторі. Своєю чергою, SEO має вирішальне значення для досягнення цілей. Метою цієї статті є забезпечення B2B-маркетологів, SEO-фахівців і власників бізнесу знаннями та інструментами, необхідними для створення успішної SEO-стратегії для B2B у 2024 році.
Що ж є насправді рушійною силою в B2B SEO? Про необхідність розуміння останніх SEO-тенденцій та викликів, важливість впровадження ефективних досліджень ключових слів, On-Page оптимізації, побудови зворотних посилань і аналізу результатів поговоримо в цьому матеріалі.
Розуміння перспектив B2B SEO у 2024 році
Сфера SEO постійно розвивається завдяки оновленням алгоритмів пошукових систем, змінам у поведінці користувачів, зростанню впливу голосового пошуку та штучного інтелекту. Для створення ефективної SEO-стратегії для B2B важливо бути в курсі останніх ключових тенденцій, до яких у 2024 році належать:
Mobile-first індексація сайту в Google
Оскільки більшість інтернет-користувачів заходять на сайти зі смартфонів і планшетів, пошукові системи, такі як Google, оцінюють мобільні версії під час створення рейтингів. І це стосується всіх галузей. Потенційні клієнти індустрії B2B зазвичай переглядають контент і вебсайти з десктопу (оскільки вони зазвичай працюють, досліджуючи компанії або постачальників). Однак деякі люди перевіряють електронну пошту, здійснюють пошук і переглядають вебсайти на телефонах і планшетах так само часто.
Оптимізація голосового пошуку в 2024 році
Сьогодні голосовий пошук широко використовується в гаджетах і навіть у деяких транспортних засобах. Наприклад, нова ОС Toyota дозволяє водіям і пасажирам шукати інформацію, підприємства та багато іншого просто в інформаційно-розважальній системі власного автомобіля. Саме тому B2B-компанії мають оптимізувати свій контент під голосові запити, зокрема розмовну мову і низькочастотні ключові слова, а також створити структуровану мікророзмітку для збільшення видимості в результатах пошуку.
AI в пошуку і маркетингу
За даними Reuters, за останній рік популярність ChatGPT розцвіла і поставила новий рекорд, отримавши в лютому 2023 року найшвидший зріст бази користувачів. За інформацією DemandSage, зараз вона налічує понад 1,16 мільярда юзерів. Ба більше, власники ChatGPT OpenAI мають намір запровадити бізнес-версію для компаній, що зробить можливості ШІ доступними для їхніх співробітників і забезпечить їм змогу ділитися службовою інформацією через зашифровану платформу. Microsoft планує використовувати технологію, щоб дозволити підприємствам створювати власні імпровізовані «ChatGPT» та захистити конфіденційні дані від несанкціонованого доступу.
Крім того, в травні 2023 року Google оголосив, що планує додати більше AI досвіду в пошукову подорож користувача.
Користувацький досвід і Core Web Vitals
Пошукові системи все більше зосереджуються на метриках користувацького досвіду, таких як швидкість завантаження сторінок, адаптивність та інтерактивність. Оптимізація цих факторів покращує ранжування і задоволеність користувачів. У 2024 році відвідувачі за лічені секунди залишать сторінку, що повільно завантажується, знаючи, що без проблем знайдуть потрібну інформацію в іншому місці.
Безперервні оновлення алгоритму Google
На щастя, експерти в галузі SEO можуть дізнатися про деякі оновлення алгоритмів Google і приблизні дати, коли вони відбуватимуться. Щоб залишатися в курсі змін, обов'язково додайте в закладки нашу сторінку історії оновлень алгоритму Google.
Незалежно від галузі, SEO завжди розвивається, тому важливо регулярно читати SEO-публікації (наприклад, Moz Blog), вчитися в експертів і бути в курсі оновлень, щоб ваша стратегія могла змінюватися відповідно.
Аналіз ключових слів на сторінках B2B-сайту
Дослідження ключових слів і фраз є основою успішної стратегії B2B SEO. Воно передбачає визначення запитів, які потенційні клієнти використовують для пошуку продуктів або послуг у вашій галузі. Щоб провести ефективні дослідження ключових слів для B2B у 2024 році, зробіть наступні кроки:
Вивчіть свою цільову аудиторію
Створіть аватари покупця та визначте їхні больові точки, потреби та пошукові наміри. Це розуміння допоможе вам вибрати ключові слова, що відповідають інтересам ЦА. Важливо памʼятати, що потенційні покупці та замовники знають про переваги вашого продукту набагато менше, ніж ви, а інколи навіть не здогадуються про його існування. Це чудова можливість для SEO-фахівців дослідити аудиторію задля створення контенту, що відповідатиме пошуковим запитам користувачів.
Використовуйте інструменти дослідження ключових слів
Спеціальні сервіси, такі як Moz Keyword Explorer, надають цінні дані про пошуковий обсяг, складність ключових слів і суміжні терміни. Використовуйте ці можливості для пошуку ключів з високим потенціалом. Також важливо подивитися на власні дані в Google Search Console або Google Analytics 4 (GA4). Сьогоднішні дослідження стають точнішими завдяки подібним інструментам.
Зосередьтеся на низькочастотних ключових словах
Низькочастотні ключові слова — це довші та конкретніші пошукові запити, що, як правило, мають нижчу конкуренцію. Ранжування за цими ключами може допомогти вам досягти нішевих аудиторій та генерувати високоякісні ліди. Зазвичай B2B-продукт служить нішевим цілям, тому замість його назви намагайтеся використовувати ключові фрази, що пояснюють проблему чи пропонують її розв'язання.
Наприклад, ваша компанія — iPaaS (інтеграційна платформа як послуга), але будувати контент навколо цього терміна не варто. Використовуючи ключові слова, що стосуються архітектури даних та інтеграції застосунків, ймовірно, ви отримаєте кращий результат.
Для того, щоб здійснити ефективне дослідження ключових слів, ви маєте знати, з чого почати. Краща ідентифікація цільової аудиторії, високоякісні інструменти та фокус на дійсно цікавих для користувачів ключах (як правило, вони стосуються проблеми або рішення) можуть допомогти B2B SEO-фахівцям отримати правильні фрази, необхідні для залучення більшої кількості потенційних клієнтів.
On-Page оптимізація контенту на B2B-сайті
On-Page оптимізація передбачає створення зручних для пошуку сторінок і сайту загалом. Ось деякі найкращі практики:
Метатеги Title
Створюйте переконливі, стислі та багаті ключовими словами метазаголовки довжиною до 70 символів, щоб коротко описати контент вашої сторінки та змусити користувачів натиснути та перейти на неї. Ми не можемо точно сказати, чи варто використовувати назву бізнесу в метазаголовку, але якщо у вас залишається багато символів, додайте її в кінці після «|».
Метаопис
Радимо писати переконливі метаописи. Цей перший абзац на сторінці розповідає читачеві, про що ваш контент, а також додається пошуковими системами до сніпету в SERP. Відомо, що Google часто переписує метаописи, але все одно варто витратити близько 180 символів на опис сторінки, щоб пошукові системи та користувачі зрозуміли, про що йдеться.
Теги
Використовуйте теги заголовків (H1, H2, H3 тощо), щоб структурувати контент логічно і поліпшити читабельність. Додайте відповідні ключові слова в заголовки, щоб відокремити тему кожного розділу. Підзаголовки можуть служити елементами змісту (якщо це дозволяє форматування статті) та покращити читабельність великих фрагментів контенту об’ємом понад 2000 слів. Теги заголовків додаються в SERP і «People Also Ask», якщо використовуються у форматі «питання-відповідь».
Оптимізація зображень для сайту
Оптимізація зображень здійснюється шляхом стиснення їхніх розмірів (для кращого завантаження сторінок), використання описових імен файлів і додавання alt-тексту, що містить відповідні ключові слова. Вона допомагає пошуковим системам зрозуміти та індексувати візуальний контент, а також робить зображення доступнішими для користувачів з порушеннями зору.
Структура сайту
Цей фактор має важливе значення для SEO, тому що допомагає пошуковим системам і користувачам легше знаходити сторінки вашого сайту. Завдяки правильній структурі покращується користувацький досвід, збільшується ефективність сканування та індексації пошуковими системами, ефективно розподіляється авторитет сторінок, а також покращується швидкість і продуктивність вебсайту.
Теги <Н>, структура, метазаголовки та описи залишаються цінними наріжними каменями для правильно оптимізованого контенту, що швидше індексується пошуковими системами та мотивує відвідувачів залишитися на сайті довше. Google знову і знову повторює, що діє в інтересах користувачів, а отже — перевіряє, щоб контент швидко завантажувався, був придатним для пошуку та легко читався.
Побудова якісних беклінків для B2B сегменту
Зворотні посилання залишаються критично важливим фактором у B2B SEO, оскільки сигналізують про надійність і авторитет вашого сайту. Однак важливо зосередитися на якості, а не на кількості. Розглянемо наступні стратегії побудови якісних беклінків.
Створюйте відповідний контент
Розміщуйте на сайті якісний інформативний контент, що буде цікавим вашій цільовій аудиторії. Це збільшує ймовірність того, що інші сайти посилатимуться на ваші сторінки як на цінний ресурс. Розгляньте можливість здійснення власних досліджень для отримання нових галузевих даних, якими інші захочуть поділитися, або створення інфографіки, довідників та інших посібників.
Розділення контенту на окремі області (коли це має сенс)
Така стратегія не буде дієвою для всіх, але якщо ви працюєте у великій організації, це може мати сенс з точки зору побудови структури сайту, оскільки дозволяє розділити різні типи контенту.
Наприклад, Moz має SEO Learning Center і блог, а отже стратегія і типи контенту відрізняються для кожного розділу. Великі компанії зазвичай мають розділ зі згадками в пресі, а також блог ЗМІ/PR, де публікуються оголошення компаній або пресрелізи.
Це допомагає ЗМІ та іншим організаціям аналізувати та підписуватися на потрібний їм тип контенту. А що легше представникам ЗМІ та іншим зацікавленим особам знайти оголошення вашої компанії, то швидше вони отримають необхідну інформацію та посилатимуться на ваш контент.
Партнерство
Робота з іншими організаціями, що обслуговують вашу цільову аудиторію, але не є конкурентами, може бути відмінним способом отримати більше впливу і трафіку. Ви можете зробити спеціальну розсилку з інформацією про інший бренд адресатам з вашої email-бази (партнери роблять те ж саме) або співпрацювати над просуванням через пости в блозі, довідники, соцмережі та інші маркетингові канали, щоб отримати більше лідів і залучення.
Дехто досі купує зворотні посилання, але, як показує досвід, ця стратегія ризикована. Компанії, що пропонують це, не завжди обіцяють посилання з високоякісних ресурсів. Ті ж сайти, що розміщують беклінк, можуть використовувати брудні тактики (наприклад, не повністю розкривати посилання в контенті, яким вони діляться).
Партнерство може бути плідним, але процес вимагає ретельного планування для побудови якісної репутації та можливості відбити вкладені ресурси для двох сторін.
SEO оптимізація B2B-сайтів для досягнення результатів
SEO просування — це сума всіх складових, починаючи з On-Page оптимізації та закінчуючи стратегією зворотних посилань. Наскільки якісна кожна з них, настільки успішне саме SEO. Усі наведені вище аспекти мають бути відстежені належним чином з точним підрахунком доходу за кожним з них, щоб ви могли побачити, де SEO працює найкраще для вашого B2B-бізнесу.
Після того, як ви дізнаєтесь, де саме SEO має найбільший вплив, ви зможете розставити відповідні пріоритети на наступні квартали, а також коригувати довгострокове планування. Це допоможе вашому B2B SEO в майбутньому, оскільки більшість його аспектів взаємопов'язані для ефективнішої роботи. Наприклад, удосконалення структури сайту і користувацького досвіду, ймовірно, призведе до збільшення кількості людей, що посилатимуться на ваш контент. Розробіть продуманий план і пропрацюйте кожен аспект, щоб забезпечити кращі результати.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)