Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

З чого складається інтернет-маркетинг: стратегії, інструменти, тренди

13.06.2023
4672

Що таке інтернет-маркетинг?

Digital-професії стають дедалі популярнішими. Неможливо уявити сучасне життя без пошукових систем, соціальних мереж, онлайн-замовлень таксі, їжі, авіаквитків та інших благ цифрової цивілізації. Великі корпорації працюють над тим, щоб зробити життя людей простішим і зручнішим за допомогою інтернету та його можливостей.

Комплекс методів та інструментів для просування товарів і послуг в інтернеті з метою залучення максимальної кількості користувачів, а також підвищення популярності бренду в мережі називається інтернет-маркетингом (англ. — internet marketing).

Як працює інтернет-маркетинг

Залежно від бізнес-ніші підприємці використовують різні можливості для просування продуктів і послуг, а також з метою підвищення рівня продажів. Користувачі звикли зіштовхуватися з ними в мережі, та на їхній підставі згодом вирішують здійснити покупку.

До комплексу заходів інтернет-маркетингу входить безліч інструментів. Наприклад, такі технологічні гіганти як Google і Facebook збирають безліч даних про мільярди користувачів, а потім створюють зручні таргетовані інструменти для комунікації покупців з продавцями. Крім того, інтернет-маркетинг адаптується до будь-яких комунікаційних платформ, будь то SMS, email-розсилки, соціальні мережі, месенджери або web push. Усе це дозволяє легко взаємодіяти з цільовою аудиторією та вибудовувати з нею довгострокові взаємовідносини.

Як інтернет-маркетинг впливає на продажі

Для ефективного розвитку бізнесу сьогодні недостатньо просто створити сайт, заповнити його контентом і цікавими ілюстраціями. Набагато більше уваги, сил і ресурсів доведеться приділити тому, щоб користувачі знаходили його серед багатьох конкурентів, тобто забезпечити його просування у мережі.

Максимальну ефективність інтернет-маркетинг демонструє в таких ситуаціях:

  • компанія нещодавно відкрилася, тому гостро потребує, щоб про її існування дізналися;
  • товар або послуга вже мають попит, проте приплив нової аудиторії необхідний додатково;
  • запуск нового напряму бізнесу, послуги або вихід на новий ринок (наприклад, в іншому регіоні чи товарному сегменті);
  • розроблено промоакцію або спеціальну пропозицію, завданням якої є продаж якомога більшого обсягу товарів чи послуг;
  • є потреба в реалізації цифрових продуктів.

Попри те, що 100% гарантії на збільшення продажів дати не можна, перевага таких методів полягає в тому, що їх можна протестувати в Google з мінімальним бюджетом і в стислий строк.

Цілі інтернет-маркетингу

Ключова мета інтернет-маркетингу полягає у збільшенні продажів шляхом задоволення потреб цільової аудиторії. Маркетинг у мережі дає можливість сформувати персональний досвід здійснення покупок на основі даних про товар/послугу, які користувач отримує безпосередньо для прийняття рішення та під час оформлення замовлення. Натомість для бізнесу він коштує дешевше, оскільки дозволяє більш точково впливати на аудиторію.

Цілі маркетингової кампанії можуть відрізнятися відповідно до поставлених задач:

  • виведення товару на ринок;
  • збільшення первинних чи вторинних продажів;
  • формування позитивної репутації бренду;
  • отримання провідних позицій у продажах у своїй ніші бізнесу;
  • освоєння нових ринків;
  • зростання клієнтської бази;
  • підвищення лояльності аудиторії.

Стратегія інтернет-маркетингу

Вести бізнес без стратегії можна, а розвиватися — ні. Якщо ви плануєте розвивати свій бізнес і вкладати кошти в його просування — обов'язково має бути стратегія. Її відсутність призводить до хаотичних і безглуздих витрат.

Стратегія в інтернет-маркетингу — це план дій зі збільшення продажів.

Але наявність стратегії — це не чарівна паличка, що автоматично збільшить продажі та підійме бізнес на небувалу висоту. Щоб усе вийшло, треба невпинно слідувати кожному її кроку:

  • точно визначити свою цільову аудиторію. Дізнайтесь, чому користувачі мають купувати саме ваш продукт, і складіть портрет споживача;
  • вивчити конкурентів і визначити свою позицію щодо них. Варто не лише ознайомитися з прямими та непрямими конкурентами, але й звернути увагу на те, яким чином вони розв’язують проблему покупців;
  • визначити цілі та методи для їхнього досягнення. Потрібно вибрати інструменти інтернет-маркетингу, що будуть найефективнішими для розв'язання поставлених задач.

Стратегію розробляють на рік і коригують раз на декілька місяців залежно від проміжних результатів і ситуації на ринку. Важливу роль в її реалізації відіграє вебаналітика. Вона покаже, чи правильно були обрані інструменти просування, і підкаже, де є проблеми та на що потрібно звернути увагу.

В інтернет-маркетингу не існує стандартної покрокової стратегії, однаково ефективної для будь-якого бізнесу. Стратегія завжди індивідуальна та обов'язково вибудовується на основі аналізу цільової аудиторії та конкурентів, враховує цілі бізнесу та ґрунтується на вебаналітиці.

Базові напрямки в інтернет-маркетингу

Пошукова SEO-оптимізація

Щодня користувачі ставлять запитання, шукають товари та послуги в Google. Сайти, що опиняються в ТОП-10 пошукової видачі, одержують максимальну кількість трафіку, адже 75% переходів у Google здійснюється з першої сторінки результатів пошуку. Якщо запит, за яким приходять користувачі, релевантний (відповідає контенту та оферу сторінки), а трафік — цільовий, то бізнес отримує потік нових клієнтів.

SEO (Search Engine Optimization, пошукова оптимізація) — це всебічний розвиток і просування сайту для його виходу на перші позиції в результатах видачі пошукових систем за обраними запитами з метою збільшення відвідуваності та подальшого отримання доходу.

 

Приклад результатів видачі в пошуку Google

 

Але щоб вийти в ТОП пошуку Google і зібрати багато органічного трафіку, потрібно розуміти нюанси SEO-оптимізації, адже це великий комплекс заходів, спрямованих на приведення сайту у відповідність до вимог алгоритмів пошуковиків. Ранжування в пошукових системах залежить від сотень факторів. Ось деякі з них:

  • збір і складання семантичного ядра — виокремлення найрелевантніших ключових запитів, що конкретно описують товари й послуги та за якими здійснюватиметься просування сайту;
  • використання якісного контенту — вміст має бути унікальним, грамотним і повністю розкривати тему;
  • оптимізація контенту під пошукові запити (використання коректних заголовків, метаописів і розмітки тексту). Важливо, щоб контент був читабельним і цікавим для користувачів;
  • використання long-tail запитів, наприклад, «SEO-пошукова оптимізація» або «SEO-просування в Google»;
  • додавання якісних зображень, відео та інтерактивних елементів;
  • оптимізація (підвищення) швидкості завантаження сторінок сайту;
  • зовнішня оптимізація — додавання посилань з релевантних за темою сайтів.

Але у SEO є певні недоліки. По-перше, підвищення ефективності та просування сайту на початкових етапах можуть вимагати завищених витрат. По-друге, пошукова оптимізація дає помітні результати лише за 3–6 місяців грамотної роботи. По-третє, SEO — це безперервний процес. Якщо ви зупините просування, сайт з часом почне втрачати позиції та його витіснять активніші конкуренти.

Проте SEO-просування має і виграшні сторони:

  • Вартість відвідувача. У тривалій перспективі вона буде меншою, ніж в інших каналів. Важливо закріпитись у ТОПі;
  • Стабільна видача. Досягається шляхом реалізації грамотної SEO-стратегії, але обов'язково без застосування «чорних» накруток;
  • Видимість ресурсу. На відміну від інших видів реклами, органічну видачу приховати не вдасться. Тобто, ваш вебсайт показуватиметься в пошуковій системі Google;
  • Довіра клієнтів. Люди частіше довіряють природній видачі, ніж настирливим рекламним банерам. Це доводиться результатами конверсії.

PPC-інструменти

Кожен, хто хоч якось пов'язаний з бізнесом, неодноразово чув про контекстну і таргетовану рекламу. Вона використовується для знайомства аудиторії з вашим продуктом та його подальшого продажу.

Контекстна реклама — це послуги показу платних оголошень у результатах тематичної пошукової видачі.

Переваги контекстної реклами є очевидними:

  • широке охоплення ЦА;
  • можливість легкого і швидкого старту;
  • відкритість, помітність, релевантність і точність;
  • просунуті налаштування (зокрема цільових кліків).

Оголошення показуватимуться лише тим користувачам, що зацікавлені в придбанні конкретного товару або замовленні послуги. Не дивно, що сьогодні контекстна реклама займає близько 80% усього рекламного ринку в мережі. На відміну від SEO, вона починає діяти відразу після запуску і проходження модерації.

 

Приклад результатів видачі контекстної реклами в пошуку Google

 

Платна реклама (PPC) дозволяє швидко ознайомити потенційну ЦА з компанією, донести інформацію про її діяльність і продукти, що просуваються. Залежно від налаштувань рекламодавець платить за покази, кліки або цільові дії. Це можливе на наступних майданчиках:

  • Google Ads — робота з програмами Google Merchants, YouTube, Play Market, пошук;
  • Facebook Ads — об'єднує Instagram, Facebook, Audience Network.

Завдяки використанню геолокації можна не витрачати бюджет на непотрібні регіони та населені пункти. Робота з налаштуваннями допомагає отримати максимум цільових користувачів за мінімальною ціною. Так, наприклад, плюси таргетованої реклами полягають у тому, що замовник самостійно обирає, які користувачі бачитимуть оголошення, та враховує наступні фактори:

  • інтереси клієнта;
  • географічне розташування;
  • соціально-демографічні чинники;
  • спільноти;
  • професійну діяльність;
  • рівень прибутків.

Така реклама доступна на багатьох сучасних майданчиках і вважається досить ефективною.

Медійна реклама (відео та банери)

До цієї групи реклами належать усі варіанти візуального впливу. Сюди входять зображення, банери, відеоролики, анімація тощо.

Медійна реклама (Display Advertising) — це різноманітні види графічної (банерної), текстової, відео- та аудіореклами. Простими словами, це вид реклами, що орієнтується на візуальне сприйняття.

Можна виділити наступні основні формати медійної реклами в мережі:

Банери

Це найстаріший формат медійної реклами. Вона має привернути увагу, а також мотивувати до переходу на сайт рекламодавця. Ротація банерів може бути двох видів:

  • статичне розміщення — реклама однієї компанії демонструється протягом тривалого часу;
  • динамічне розміщення — під час кожного нового завантаження сторінки демонструються банери різних рекламодавців.

Відеореклама

Останнім часом усе більше людей віддають перевагу відеоконтенту. Зазвичай така реклама розміщується на популярних ресурсах з мільйонною відвідуваністю (наприклад, YouTube). В інтернет-маркетингу виділяють такі види відеореклами:

  • Преролл (pre-roll) — рекламний ролик демонструється перед початком перегляду основного контенту.
  • Мідролл (mid-roll) — реклама розриває перегляд основного ролика.
  • Постролл (post-roll) — рекламний ролик демонструється в кінці базового відеоконтенту.

Під час показу таких рекламних роликів зазвичай використовується кнопка «Пропустити».

Медійна реклама працює на різних рівнях маркетингової воронки, щоб:

  1. Сформувати обізнаність. Медійні кампанії покликані познайомити користувачів з брендом або продуктом і створити перше враження.
  2. Зацікавити. Це оголошення для тих, кому вже цікава певна тема: якщо рекламодавець продає шпалери, він може запропонувати їх користувачам, що шукали ламінат, фарбу або суміші для вирівнювання стелі.
  3. Створити бажання. Якщо відвідувач сайту поклав товар у кошик, але так нічого і не купив, — використання медійного оголошення допоможе бренду нагадати про себе.
  4. Підвищити лояльність. Привабливі банери та креативні відео не дадуть забути про вас тим, хто вже щось у вас купував.

Найчастіше користувачеві потрібно декілька разів побачити медійну рекламу, щоб зробити конверсію, і він це робить не відразу.

Медійна реклама — це потужний та універсальний інструмент просування продуктів і брендів, що має ряд переваг:

  • велика аудиторія та широке охоплення;
  • можливості використання зображень, звуку, інтерактиву для розв'язання різних маркетингових завдань;
  • різноманітність доступних майданчиків;
  • мультиформати, для яких рекламодавець завантажує медіа, заголовок, текст, логотип і кнопку, а система автоматично адаптує матеріал для різних видів розміщення.

Маркетинг у соціальних мережах (SMM)

Соціальні мережі — це дуже зручний канал розповсюдження контенту. Акаунт у соцмережах — це майже окремий сайт, на якому можна не лише розповідати про компанію та бізнес, але й напряму спілкуватися зі своєю аудиторією.

SMM (social media marketing) — маркетинг, метою якого є залучення, утримання клієнтів і продаж у соціальних мережах.

Для просування компанії не завжди використовують суперпопулярні соцмережі на кшталт Instagram і Facebook. Часто SMM-фахівець обирає нішеві майданчики, де з більшою ймовірністю можна знайти цільову аудиторію, наприклад:

  • YouTube;
  • Twitter;
  • LinkedIn (ділова і професійна соцмережа);
  • Pinterest (платформа для публікації фото та обміну зображеннями);
  • Discord (майданчик для спілкування геймерів);
  • Reddit (соціальна мережа, що фокусується на новинах);
  • SoundCloud (для музикантів і діджеїв).

Основна мета SMM (як і будь-якої реклами) — збільшення прибутку для бізнесу.

Робота в соцмережах не дає миттєвих результатів. Навіть перейшовши на ваш бізнес-акаунт через рекламу, користувач не одразу придбає товар. З високою ймовірністю він почне вивчати ваш контент і відгуки. Тому для компанії важливо планомірно та якісно вести соцмережі. Тільки тоді можна одержати хорошу конверсію цього каналу комунікації.

Переваги використання соцмереж для просування:

  1. генерація величезної аудиторії та збільшення цільового трафіку, а отже — кількості потенційних клієнтів;
  2. контакт із ЦА 24/7;
  3. можливе сегментування в залежності від індивідуальних особливостей бренду, продукції або позиціювання компанії;
  4. невисока вартість послуг;
  5. простіше і швидше просування контенту за допомогою акцій, знижок і розпродажів;
  6. прискорене поширення інформації про бренд;
  7. зручне дослідження взаємодії людей з конкурентами. Це дає можливість зрозуміти, що їх цікавить або навпаки — відштовхує.

Контент-маркетинг

Унікальний та якісний контент може стати дуже ефективним інструментом просування. Водночас він є частиною SEO, SMM, PPC та інших рекламних матеріалів.

Контент-маркетинг — просування товарів і послуг за допомогою корисного для аудиторії контенту: текстів, відео, ілюстрацій тощо.

Основне завдання контент-маркетингу — спонукати споживача до цільових дій, залучити його до вашого конверсійного сценарію.

Різновиди контенту:

  • продавальний (посадкові сторінки, картки товарів, спеціальні пропозиції);
  • інформативний (інтерв'ю, сервіси, мануали, посібники) — підвищує довіру до рекламодавця;
  • розважальний (смішні пости, підбір фактів) — усе, що може викликати емоції;
  • користувацький — той, що створюють представники ЦА, тим самим надаючи корисний зворотний зв'язок;
  • іміджевий (кейси, релізи, інтерв'ю, що підкреслюють експертність організації).

Через контент-маркетинг до аудиторії можна доносити потрібну інформацію, демонструвати свою експертність, працювати з зауваженнями та запереченнями, сповіщати про новинки та спецпропозиції.

Крауд-маркетинг

Головне завдання цього інструменту — збільшити популярність ресурсу. Що більше знатимуть про бізнес, обговорюватимуть його сервіс і продукцію, то більше це принесе плодів.

Крауд-маркетинг (Crowd marketing) — це технологія прихованого маркетингу в мережі, що полягає у побудові взаємодії з цільовою аудиторією на сторонніх вебресурсах.

Реалізується крауд-маркетинг шляхом розміщення максимально природних рекомендаційних коментарів на різних майданчиках. Це можуть бути:

  • обговорення на форумах;
  • дискусії на сайтах;
  • коментарі в соціальних мережах;
  • відгуки;
  • презентації;
  • пресрелізи.

Керувати такими обговореннями досить непросто, оскільки їм варто надати правильного напрямку. Потрібно прагнути того, щоб позитивні коментарі переважали над негативними. Для застосування крауд-маркетингу слід залучати досвідченого фахівця саме з цієї галузі.

Говорячи простіше, крауд-маркетинг — це такий собі аналог «сарафанного радіо», за допомогою якого задоволений замовник або покупець передає рекомендації іншим користувачам у вигляді коментарів, питань і відповідей, що їх цікавлять.

Маркетинг впливу (партнерський маркетинг)

Просування за допомогою лідерів думок — один з основних інструментів інтернет-маркетингу. Для деяких бізнесів маркетинг впливу працює краще, ніж SMM, email-маркетинг, таргетована та контекстна реклама або інші канали.

Маркетинг впливу — це просування товарів чи послуг за участі лідерів думок. Інакше його називають інфлюенс-маркетингом (influencer marketing).

Лідери думок — це люди з великою аудиторією шанувальників, підписників, прихильників і читачів (починається від кількох десятків тисяч). Ними можуть бути як відомі люди — актори та спортсмени, так і блогери, популярні завдяки акаунтам у соцмережах. Невеликі компанії частіше працюють з блогерами, тоді як відомі бренди можуть дозволити собі рекламу за участі зірок. Обираючи інфлюенсерів, варто обов'язково враховувати їхню експертність у певній ніші, рівень залучення цільової аудиторії та її інтереси.

Користувачі соцмереж помічають пости блогерів частіше, ніж решту контенту. Такі пости отримують у стрічках більше переглядів і реакцій.

Найпоширеніші інструменти інфлюенс-маркетингу:

1. Огляди

Поява вашого бренду в акаунті блогера з позначкою та рекомендацією продукту.

2. Гіви

Конкурси, за підсумками яких блогери заробляють гроші за участі компанії-спонсора, їхні фоловери мають можливість безоплатно отримати продукт, що розігрується, а бренди одержують приріст передплатників у своїх соціальних мережах.

3. Прерол

Короткий рекламний відеоролик, розміщений на початку контенту. Найчастіше використовується на платформі YouTube.

4. Нативна реклама

Реклама, в якій блогер якби ненароком згадує ваш продукт, розповідаючи свою історію.

5. Амбасадорство

Блогер стає обличчям бренду та певний час користується продукцією.

6. Прямий ефір з блогером

Це хороший спосіб вийти на контакт зі своєю аудиторією, поспілкуватися «наживо», познайомитися та підвищити лояльність.

Кожен з інструментів має своє завдання. Наприклад огляди, прероли та нативна реклама сприяють збільшенню продажів, а гіви, амбасадорство та прямий ефір з блогером допомагають підвищити впізнаваність і репутацію бренду.

Додаткові інструменти інтернет-маркетингу

Інструментів інтернет-маркетингу налічується багато десятків і навіть сотень, якщо розглядати підвиди більших категорій. Щоб якісно подати інформацію в мережі, необхідно вміло поводитися з механіками просування, вміти їх комбінувати. Баланс полягає у використанні досить широкого, але не надмірного обсягу інструментів.

Landing Page

Концепція та мета створення такого сайту полягає в тому, щоб відвідувач мав змогу побачити всі переваги пропозиції на одній сторінці. Тут потрібно намагатися коротко, але привабливо та чітко розповісти про те, чому саме зараз потрібно купити товар чи замовити певну послугу.

Лендінг (Landing Page) — односторінковий сайт, основна мета якого полягає у спонуканні користувача до конкретної дії — подзвонити, лишити контакти або надіслати заявку.

Це чудовий варіант для просування послуги чи товару, коли на сторінку потрібно привести максимальну кількість цільових користувачів. При цьому лендінг для залучення нових лідів може створюватися в наступних форматах:

  • самостійний сайт;
  • оптимізована сторінка в складі великого розгалуженого вебресурсу.

У першому випадку доведеться розраховувати лише на платний трафік, оскільки такі сайти неможливо просунути в ТОП органічної видачі пошукових систем. Але лендінги часто використовуються і в рамках функціонування багатосторінкових комерційних сайтів. За допомогою цієї маркетингової концепції збільшується кількість конверсій. Це критично важливо, оскільки в умовах сучасної конкуренції вартість залучення одного ліда може бути дуже високою. Тому доцільно витратити ресурси на створення сторінки, що максимально мотивуватиме користувача на здійснення цільової дії.

Чат-бот маркетинг

Цей канал допомагає автоматизувати комунікацію з клієнтами через месенджери.

Чат-бот — це «віртуальний співрозмовник» із запрограмованими вами відповідями.

Чат-бот маркетинг працює на основі:

  • месенджерів (Facebook Messenger, WhatsApp, Telegram, Viber);
  • соціальних мереж (Instagram);
  • платформ Slack, Skype тощо;
  • сайтів (HelpCrunch).

Такі віртуальні менеджери листуються і відповідають на запитання, «розповідають» корисну інформацію. Поспілкуватися з чат-ботом можна будь-якої миті дня та ночі. Це вигідно для бізнесів, цільова аудиторія яких схильна здійснювати імпульсні покупки.

Email-маркетинг

Цей інструмент інтернет-маркетингу з'явився ще на зорі розвитку онлайн-бізнесу. При цьому його продовжують активно використовувати, що свідчить про значну ефективність.

Індивідуальна розсилка (email-маркетинг) — розповсюдження електронною поштою листів, що містять важливу інформацію про компанію: повідомлення про проведення акцій та розпродажів, відкриття нового магазину тощо.

Багато хто недооцінює цей інструмент, але дарма. Якщо правильно його використовувати, він може стабільно приносити нових клієнтів.

Можна виділити 5 базових підходів до розсилки електронних листів:

  • Збір бази зацікавлених контактів. Немає сенсу використовувати сліпу розсилку, оскільки такі листи сприймаються як спам.
  • Користувач має підтвердити передплату на розсилку та активність своєї поштової скриньки. Водночас у кожному листі має бути передбачена проста можливість відмовитися від отримання повідомлень.
  • Грамотне складання повідомлення та оформлення візуалу. Вміст листа має бути цікавим, корисним, добре структурованим.
  • Чітке налаштування сервісу автоматичної розсилки. Велике значення має будь-яка дрібниця: тема листа, час розсилки, оформлення, шрифт.
  • Аналіз статистики під час проведення кампанії (кількість прочитаних листів, переходів, оформлених покупок тощо).

Email-розсилки частіше запускаються для формування лояльної спільноти. Кожен його учасник регулярно забезпечується інформативним контентом. Оскільки користувач повністю впевнений в експертизі джерела, він будь-якої миті може звернутися до представників компанії за послугами.

Лід-магніт

Ефективність цього інструменту інтернет-маркетингу полягає в тому, що користувачам пропонується надати електронну адресу в обмін на будь-який корисний продукт.

Лід-магніт — це безоплатний, корисний та миттєво завантажуваний контент, який ви надаєте клієнтові, отримуючи натомість його email.

Створення та правильне розміщення такого контенту — один з найефективніших способів зібрати якісну базу електронних адрес користувачів.

Найчастіше заохоченням виступають електронні книги, освітні курси, гайди, чек-листи, інфографіки, відеоінструкції, набори шаблонів та інший подібний контент. У такий спосіб досягається подвійний позитивний ефект. Ви отримуєте адресу для поповнення бази цільової аудиторії, а в очах користувача зростає експертність бізнесу та лояльність до нього.

Переваги та недоліки інтернет-маркетингу

Інтернет-маркетинг надає низку можливостей завдяки величезній кількості каналів для взаємодії з аудиторією. Для розвитку бізнесу можуть застосовуватися будь-які коротко-, середньо- та довгострокові засоби, дії, програми, розраховані на просування продукту. За своєю суттю, інтернет-маркетинг ґрунтується на тих самих принципах, що й класичний, але відрізняється від нього засобами реалізації.

Плюси від реклами в мережі Мінуси інтернет-реклами
Інформативність Постійний ризик, пов'язаний зі зламом баз даних і витоком інформації
Повніше охоплення цільової аудиторії Тенденція до постійного зростання кількості злочинів у сфері кібершахрайства
Чинник інтерактивності Відсутність потрібної кількості фахівців у галузі інтернет-маркетингу
Висока результативність Висока швидкість поширення негативних відгуків, що може вплинути на формування негативного іміджу компанії
Зручніший та сучасніший формат спілкування з аудиторією Під час покупок в інтернеті завжди існує можливість обману продавцем
Велика кількість інформаційних сайтів сприяє встановленню якісного контакту зі споживачем Висока конкуренція у більшості сфер інтернет-бізнесу
Можливість вивчати вподобання ЦА з подальшим аналізом для просування продукції Контент часто сприймається людьми як знеособлений
Зниження статей витрат для бізнесу разом зі збереженням його фінансової привабливості Мінливість даних вимагає постійного їхнього оновлення
Застосування цілеспрямованого таргетингу, розрахованого виключно на ЦА Велика кількість спаму або настирливої реклами дратує користувачів
Широкі можливості організації тривалого контакту зі споживачем Залежність від гаджетів, оскільки ознайомлення з інформацією відбувається саме за їхньою допомогою
Можливість вимірювати результати застосування на кожному з етапів  
Домінування потреб клієнта  
Індивідуальна взаємодія  

 

Різниця між digital-маркетингом та інтернет-маркетингом

Інтернет-маркетинг уже давно став однією з основ бізнесу, але сучасні технології та реалії змушують адаптуватися навіть такі порівняно нові способи просування. Поступово на зміну поняттю інтернет-маркетингу приходить ширше — digital-маркетинг.

Digital або цифровий маркетинг — це комплексне просування компанії (її продуктів і послуг) за допомогою всіх доступних цифрових каналів.

Від інтернет-маркетингу Digital відрізняється трьома основними параметрами:

1. Формат взаємодії з цільовою аудиторією

Фундаментальна концепція digital-маркетингу — це клієнтоорієнтований та персоналізований підхід, постійна взаємодія з підписниками. Важливо аналізувати поведінку та дії користувача в конкретний проміжок часу і давати йому той контент і досвід, що максимально задовольняє його потреби. Тобто digital-маркетинг — це насамперед позитивний досвід клієнта.

2. Способи збору та передачі аналітичних даних

Цифрові канали відрізняються від традиційних тим, що за допомогою прогресивних технологій дають можливість збирати чіткі, об'єктивні та актуальні аналітичні дані в режимі реального часу. Це дозволяє максимально швидко, точно і гнучко реагувати на будь-які зміни на ринку, коригувати маркетингові дії з метою підвищення їхньої ефективності та прогнозувати фінансовий результат.

3. Канали та інструменти просування

Digital використовує не тільки онлайн-канали. Він не лише охоплює весь інструментарій інтернет-маркетингу, зокрема SEO, контекстну рекламу та email-розсилки, але і виходить за межі онлайн-простору. Тут використовуються цифрові канали, що охоплюють також і офлайн-середовище, наприклад, цифрове телебачення, гаджети (смартбраслети, годинники тощо), а ще — мобільні програми, ігрові консолі, інтерактивні екрани та локальні мережі.

Як вибрати потрібні інструменти інтернет-маркетингу

Інтернет-маркетинг постійно змінюється. Дуже важливо слідкувати за тенденціями, щоб розуміти, які інструменти працюють найкраще. Але для підвищення ефективності реклами варто застосовувати одночасно декілька маркетингових інструментів у контексті однієї стратегії. Використання актуального інструментарію зможе ефективно підвищити продажі.

Ось кілька основних рекомендацій щодо використання інтернет-маркетингу:

  1. Сайт має бути зручним і насамперед — адаптованим під мобільні гаджети. Протестуйте його на швидкість завантаження сторінок і легкість навігації.
  2. Приділіть велику увагу створенню якісного контенту, де ви маєте врахувати тематику бізнесу, специфіку цільової аудиторії та платформи, на якій просуваєтеся.
  3. Не забудьте про оптимізацію ресурсу за відповідними ключовими запитами Google, щоб покращити ранжування у видачі.
  4. Спочатку оберіть один канал і протестуйте його ефективність. Зберіть інформацію про свою ЦА та визначте, який з каналів найбільше підійде для розв'язання поставлених завдань. Далі крок за кроком починайте додатково використовувати інші канали. Паралельно зі зростанням аудиторії множте кількість точок зіткнення з нею. Аналізуйте методики, що були застосовані, та вимірюйте їхню результативність, щоб створити ефективну сукупність кількох каналів.
  5. Створіть послідовність шляху покупця, щоб мати візуалізацію маршруту користувача, де початковою точкою буде перший контакт з брендом, а останнім — покупка/заявка.
  6. Аналізуйте конкурентів, щоб розглянути їх з погляду користувача (можна самому виступити в ролі таємного покупця) і відзначити їхні сильні та слабкі сторони.
  7. Після кожної завершеної кампанії перевіряйте дані аналітики та відбирайте найдієвіші рішення.
  8. Підвищуйте довіру та прозорість, адже аудиторії простіше висловлювати лояльність до того, кого вона «знає в обличчя».
  9. Намагайтеся автоматизувати процеси. Так, наприклад, чат-боти або email-інструменти можуть допомогти заощадити велику кількість ресурсів.

Підсумки

Сфера інтернет-маркетингу дуже багатогранна, і не можна сказати, що якийсь з безлічі інструментів є кращим за інший. За їхньою допомогою компанії та бізнеси можуть підвищити рівень продажів, створити імідж і репутацію, виокремити додаткові сегменти аудиторії. Але кожна стратегія — це вибір сукупності рішень, що допомагають досягти актуальної мети.

Вибір методів та інструментарію просування в інтернеті має починатися з глибокого аналізу. Ба більше, аналітична робота не має припинятися, оскільки ефективність різних інструментів час від часу може змінюватися. Важливо розуміти, як працює кожен інструмент, щоб правильно їх комбінувати, окупати вкладені кошти та залучати нових клієнтів.

Якщо ви хочете розвивати бізнес, просувати свій продукт і збільшити продажі за допомогою можливостей маркетингу в інтернеті, звертайтеся до експертів компанії «Справа». Ми проаналізуємо вашу нішу та запропонуємо індивідуальні рішення для розвитку в мережі.

Автор
Людмила Катрич

Project Manager Sprava Agency

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту