Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

Як виміряти ефективність SEO та результати від SEO просування (оптимальний спосіб)

24.04.2023
523

(Стаття Michal Pecánek — SEO & Marketing Educator в Ahrefs.)

Якщо ви спробуєте зібрати список метрик з усіх ресурсів про теми SEO, їх може виявитись сотні. І розібратись в них всіх — це та ще задача. Хоча насправді вам варто зосередитися лише не декількох метриках, які дійсно мають значення для продуктивності SEO та її результатів.

У цій статті ви дізнаєтеся лише про чотири SEO-метрики, які представляють все, що потрібно для правильного вимірювання продуктивності SEO. Давайте розглянемо їх більш детально.

Як виміряти ефективність SEO і результати

Загалом, є лише два способи вимірювання продуктивності та результатів SEO: органічний трафік та гроші, які він приносить бізнесу.

Є багато нюансів, тому давайте розглянемо три показники органічного трафіку, який конвертить.

Органічний трафік

Органічний трафік являє собою всі безоплатні кліки, які надходять з пошукових систем.

Ми всі любимо спостерігати, як крива органічного трафіку зростає, оскільки це, як правило, ознака кращої роботи SEO. Але майте на увазі, що не всі органічні сплески трафіку автоматично призводять до збільшення продажів (якщо тільки ви не монетизуєте трафік свого веб-сайту, показуючи рекламу).

Звіт «Search results» на вкладці «Performance» в Google Search Console найбільш точно відобразить ваш органічний трафік з плином часу:

Якщо ви — відомий бренд, варто застосувати фільтр, щоб виключити брендований трафік для більш точного перегляду продуктивності SEO:

Наприклад, ви можете побачити, що близько половини кліків блогу Ahrefs - це брендові запити. Тож кількість кліків знизиться від 1.37M до 686K після застосування фільтра:

Фільтрація цих брендованих запитів може розглядатися як відокремлення результатів SEO від загальної маркетингової ефективності. SEO відіграє важливу роль у створенні бренду, але він не може взяти на себе всю роботу.

Крім того, ви також повинні завжди порівнювати свої результати за певний період часу, щоб уникнути включення, наприклад, тільки одного місяця, який постраждав від сезонних гойдалок.

Майте на увазі, що Google Search Console (далі  GSC) зберігає лише 16 місяців даних, але не обов'язково озиратися далі, щоб порівняти поточну продуктивність SEO.

Позиції ключових слів

Позиції ключових слів — це органічне ранжування веб-сайту в пошуковій видачі за певними ключовими словами.

Виявляючи тенденцію за органічним трафіком в GSC, конкретні ключові слова, за якими ранжується сайт, доповнюють загальну картину та надають вам необхідну інформацію для визначення релевантності та вартості трафіку сайту.

Простіше кажучи, чим більш релевантним є ключове слово для вашого продукту та бізнесу, тим цінніше для вас просуватись та займати топові позиції за ним.

Наприклад, HubSpot ранжується за великою кількістю ключових слів з величезними обсягами пошуку. Та ранжування за ключовим словом «crm» є найціннішим, ніж трафік від решти ключових слів тут разом узятих:

Це просто тому, що HubSpot — CRM, і він може легко створити цю асоціацію в кожного відвідувача. Це навіть сприятиме швидкій конверсії трафіку:

 
 

Органічна конверсія

Органічні конверсії - це важливі дії, які ваші відвідувачі роблять на веб-сайті, такі як купівля, реєстрація або підписка на послугу.

Відстеження конверсій - це єдиний спосіб безпосередньо включити зусилля SEO до отримання доходу. Це, ймовірно, найважливіше для вас, клієнтів або зацікавлених сторін.

Налаштування відстеження конверсій в Google Analytics 4 — не китайська грамота, хоча спочатку процес може здатися складним. Для цього вам не потрібні знання з кодування. Найголовніше тут — переконатися, що ви відстежуєте правильні конверсії.

Якщо ви керуєте e-commerce магазином, кількість конверсій, їх вартість та середня вартість замовлення мають для вас найбільше сенсу. Для цього вам доведеться налаштувати відстеження для e-commerce.

Якщо ви пропонуєте підписку на програмне забезпечення, наприклад, то ми радимо відстежувати ліди, реєстрації на пробну версію та платні підписки.

У Google Analytics 4 перейдіть до Reports > Engagement > Conversions та фільтруйте сесії органічного трафіку за допомогою кнопки «Edit comparisons»:

Ви отримаєте найбільш точні дані, якщо:

  1. Працюєте з GA4.
  2. Використовуєте атрибут даних (перейдіть до Admin > Attribution settings > Reporting attribution model).
  3. Маєте принаймні кілька сотень конверсій на місяць, щоб мати достатньо даних для аналізу.

Якщо у вас ще немає такої кількості конверсій на веб-сайті, непогано також перевірити допоміжні конверсії за допомогою різних атрибутів. Перейдіть до Advertising > Attribution > Conversion paths, виберіть конверсію, яку потрібно проаналізувати, та перевірте вплив органічного пошуку на шлях клієнтів:

 
 

Цей розділ охопив метрики, які використовуються для безпосереднього вимірювання продуктивності та результатів SEO. Але ми ще не закінчили. Ви також повинні відстежувати показники SEO, які впливають на вашу продуктивність. Тому що, якщо ви ігноруєте їх поліпшення, то не отримаєте максимальну продуктивність.

Як виміряти вплив на продуктивність та результати SEO

Зосередимось на трьох основних областях SEO: створення та оптимізація контенту, link building та технічне SEO.

Зауважте, що покращення будь-якої з зазначених тут метрик не гарантує кращих результатів SEO. Гарантій у SEO майже немає. Але ці показники максимально близькі до збільшення органічного трафіку та конверсій.

Контент

Не існує продуктивного SEO без контенту, який Google вважає вартим бути представленим на  вершині результатів пошуку.

Але вимірювання того, наскільки хороший ваш контент і наскільки добре він оптимізований для ранжування в ТОПі пошукових систем, є факторами, які неможливо кількісно оцінити за допомогою однієї метрики. Нам доведеться покладатися на кількість контенту.

Швидкість наповнення сайту контентом

Швидкість наповнення вимірює кількість контенту, який ви публікуєте протягом певного часу. Зосередьтеся тільки на контенті для органічного трафіку, якщо ви також публікуєте інші типи контенту, такі як оновлення продуктів, оголошення компанії, PPC-лендінги або сторінки для соціальних мереж.

Якщо ви постійно створюєте контент, то збільшення швидкості наповення може бути хорошим показником підвищення продуктивності SEO. Просто зверніть увагу, що ви не повинні зосереджуватися тільки на повлністю новому контенті, так як оновлення старого контенту не менш важливо.

Ось приклад всплеску трафіку від оновлення старого контенту.

Link building

Зворотні посилання — одні з найважливіших факторів ранжування в SEO.

Ви можете або пасивно отримати їх через інших контент-креаторів, які посилаються на вас, або активно, звернувшись до цих креаторів з цією пропозицією самостійно.

Ми можемо використовувати ці методи у link building для вибору відповідних показників для оцінки зусиль.

Нові зворотні посилання та домени

Почнемо з пасивного методу. Перейдіть до графіка «Referring domains» у звіті Site Explorer Overview після підключення до домену, щоб побачити, як ви зростаєте в цьому аспекті з часом:

 
 

Існує чітка позитивна кореляція між доменами, що посилаються, та органічним трафіком:

 
 

Однак графік не обов'язково відображає ваш успіх SEO. Ви повинні переконатися, що веб-сайти, які посилаються на вас, насправді хороші, а не тільки спам. Ви можете перевірити це в звіті Referring domains:

Однак це ще не все. Посилання також мають значення на рівні сторінки, і іноді створення більшої кількості посилань з одного домену може бути більш корисним, ніж зосередження уваги на нових доменах, що посилаються.

Для цього перейдіть до звіту Backlinks:

 
 

Оцінка якості посилань сама по собі занадто складна, тому тримайте посібник з link building, який охоплює всі аспекти топових зворотних посилань.

Нові зворотні посилання

Link building — це не просто. Але принаймні його відстеження досить просте.

Важливо зробити попередній аналіз та пошук посилань, перш ніж ви почнете звертатися до донорів таі домовлятись з ними. Якщо ви вкладете свій час і зусилля, то отримаєте дійсно якісні посилання.

Пропонуємо класифікувати посилання у вашій власній системі пошуку посилань, котру можна створити в звичайних Google Таблицях:

 
 

Порада:

Також налаштуйте нові сповіщення про backlink, щоб полегшити процес.

Технічне SEO

І останнє, але не менш важливе, йдеться про область SEO, де багато роботи не можна безпосередньо віднести до поліпшення продуктивності. Ну, тільки якщо це не настільки серйозні технічні проблеми SEO, що це повністю блокує ваш шлях до бажаних результатів.

Як каже Патрік Стокс:

Технічне SEO є найважливішою частиною SEO, поки в цій сфері є проблеми. Необхідно, щоб сторінки можна було сканувати та індексувати, щоб хоча б мати шанс на ранжування, але у порівнянні з контентом та link building багато інших дій матимуть мінімальний вплив.

Тим не менш, є три способи кількісної оцінки технічного SEO.

Помилки індексування сторінки в Google Search Console

Ці помилки — це все, що заважає індексувати ваші сторінки (якщо це не робиться навмисно). Є багато причин, чому Google може прибрати із індексу  ваші сторінки або відмовитися їх негайно індексувати. Зведення кількості цих помилок до мінімуму є ознакою міцного технічного SEO-фундаменту.

Ці помилки можна знайти в обліковому записі GSC у звіті «Pages» під вкладкою «Indexing». Оберіть «All submitted pages», щоб показувати помилки для сторінок, представлених у ваших sitemaps:

Чим менше кількість непроіндексованих сторінок, тим краще. Враховуючи, що карти сайту повинні містити тільки URL-адреси, які ви хочете, щоб Google сканував і індексував. Звичайно, все залежить від розміру сайту. Якщо у вас мільйони URL-адрес, то десятки тисяч неіндексованих сторінок можна вважати нормальним.

Проскроливши вниз, ви побачите причини, чому цих сторінок немає в індексі:

 
 

Тут ви можете побачити список URL-адрес, які постраждали від цієї помилки, з посиланням, щоб дізнатися більше про це. Також зазвичай є стисла інструкція, як це виправити.

Наостанок

Don’t refresh your keyword rankings for a piece you published a few weeks ago. Rather, give your content and other SEO efforts the time to show results. According to our survey, it takes three to six months on average.

Once you start getting comfortable analyzing SEO metrics, you should start creating comprehensive SEO reports customized to your business needs to take it to the next level.

Незважаючи на те, що ми розглянули досить багато метрик для правильного вимірювання та оцінки продуктивності SEO, радимо проходити всі  по черзі.

Не очікуйте топовихпозицій для контенту, який ви опублікували кілька тижнів тому. Краще дати йому час, щоб показати результати. Згідно з нашим опитуванням SEO фахівців, в середньому це займає три-шість місяців.

Стаття Michal Pecánek — SEO & Marketing Educator в Ahrefs.

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту