Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

ТОП 5 seo-трендів у 2021 від СПРАВА

16.12.2020
5161

Кінець року — час не тільки підбивати підсумки, а й розбиратися, що і як буде в наступному році. Сфера SEO при цьому не виняток.

Сьогодні хочу поділитися своїми думками і спостереженнями, що буде актуальним у seo-просуванні в 2021 році.

Мій топ на наступний рік становлять:

А також поговоримо про результати в 2020 році

Яким буде SEO-просування в 2021 році?

Давайте подивимося, які з анонсованих трендів SEO-2020 перейшли в 2021 рік, а що з'явилося нового. Отже:

Розповім докладніше про кожен із цих трендів, тому що саме на них потрібно робити акцент при оптимізації сайтів у 2021 році.

Експертний контент, що максимально задовольняє інтент користувачів

Контент — це не тільки текст. Ось якими форматами ви можете користуватися при наповненні сторінок сайту:

  • текст (новини, кейси, інструкції, галузеві дослідження, статті, огляди тощо);
  • відео;
  • інфографіка;
  • фотографії;
  • інтерактивні карти;
  • тематичні калькулятори;
  • лістинги товарних пропозицій.

При роботі з контентом важливо враховувати, який інтент користувачів інформація на сайті повинна задовольнити. Потрібно пам'ятати, які дані по цих пошукових запитах ранжуються в Google найкраще (раніше ми опублікували переклад статті Брітні Мюллера на тему: Як зрозумiти та задовольнити). А ще намагатися зробити не просто як у конкурентів, а краще.

Приклад з практики

Бажаний пошуковий запит — купити готову кухню
Погано Добре
Текстова сторінка
Із фотогалереєю на 5 фото
Ціни «по запиту»
Інтернет-магазин
з каталогом (у вигляді карток товарів)
з цінами
з можливістю «Купити»
з можливістю обирати і фільтрувати за заданими параметрами
з картками товарів, де є детальний опис розмірів, кольорів, можливих варіантів «виготовити за вашими розмірами», комплектації та ін. характеристиками

 

Хороша новина: з впровадженням Passage Indexing робота з довгими текстами імовірно стане ефективнішою. Усі оптимізатори знають, що найбільш значущий контент повинен бути на початку сторінки. У тому числі і фрагменти, які максимально впливають на ранжування, на більш високі позиції.

З технологією Passage Indexing (поліпшення роботи алгоритму Bert) ранжування сторінок з довгими текстами, які при цьому є корисними і розкривають максимально докладно тему, має стати успішнішим. Це не означає, що тепер всі тексти потрібно писати виключно довгими, але точно є сигналом припинити ділити одну гарну статтю на 5 дрібних тільки для того, щоб отримати кращу якість ранжування по кожній частині матеріалу.

Робота з E-A-T

E-A-T — іншими словами Експертність, Авторитетність і Достовірність.

У якій би ніші, регіоні, з якою б конкурентністю ви не зіткнулися, ігнорування даного показника з кожним роком буде все негативніше впливати на результат.

Якщо ви НЕ:

  • хочете вказувати ПІБ ваших експертів;
  • показуєте тих, за чию експертизу та досвід люди повинні платити вам гроші;
  • оновлюєте свій контент (зараз мова не про те, щоб просто змінити дату на поточний рік, потрібно перевіряти контент на актуальність);
  • розміщуєте на сайті контент лідерів думок у вашій ніші.

Тоді чекайте. В один день результат оновлення апдейту від Google змусить вас нервувати і засмучуватися.

Важливо: При роботі з E-A-T важливо розуміти, що внести зміни і отримати результат по цьому фактору неможливо за короткий період часу. Після повного і якісного опрацювання параметрів, що відповідають за даний фактор, доведеться чекати одного-двох апдейтів, щоб «спрацювало».

Гарно подумайте, коли вкотре ваш seo-спеціаліст скаже «треба зробити те і це», а ви, через якісь дуже важливі для вас причини, йому в цьому відмовите.

Даний фактор уже працює. Є ніші, в яких більше, є ті, де менше, але працює всюди.

Давайте покажемо на прикладі: на скріншоті нижче видно, як ріс трафік протягом останнього року після апдейта Google. Тут ми робили все по порядку: працювали над:

  • експертністю контенту;
  • структуруванням і подачею інформації на сторінках;
  • актуалізацією даних на посадочних сторінках;
  • довірою: сторінками лікарів і їх прив'язкою до того, що пропонує медичний центр.
Як робота з E-A-T впливає на результати по SEO-розкрутці

Причому після травневого апдейта сайт показував не дуже задовільні результати (у порівнянні із січневим). А грудневий уже розставив все по своїх місцях.

Mobile — головний

Частка мобільного трафіку і прихильності пошукових систем до такого трафіку зростає одночасно. З вересня 2019 року Google запустив у маси Mobile First Index, а в березні 2021 планує перейти на нього повністю. Це той самий «останній вагон», в який повинні вскочити ті, у кого ще немає адаптиву або адаптований сайт знаходиться на субдомені m.site.com

Статистика — річ показова. У нішах B2C частка мобільного трафіку досягає вже 80%, а буде ще більшою. Тому важливо не тільки мати адаптивний дизайн, ваш сайт повинен бути максимально зручним для тих, хто зайшов з мобільних пристроїв.

Як? Розповідаю:

  • Сайт повинен швидко завантажуватися. І тут важливо розуміти: зусиль для цих робіт потрібно трохи більше, ніж для ПК, оскільки мобільний трафік має на увазі уповільнений Інтернет, а значить, сайт повинен «важити» менше, вантажитися ще швидше. Це як раз той випадок, коли і частки секунд можуть вирішувати.
  • Усі кнопки, тексти, інший функціонал повинні бути таких розмірів і з такими відстанями один від одного, щоб користувач не проходив квест «як же натиснути саме на цю кнопку або на цей телефон».
  • Контент не повинен бути захований у табах або інших елементах інтерфейсу.
  • Мобільний екран менше, ніж ПК, а значить, працювати з акцентами потрібно продуманіше й уважніше. Залишайте тільки найважливіше, тільки те, що вирішує завдання. Все, що було для краси, протестувати, а чи точно потрібно, чи вирішує завдання користувачів і ваші.
  • Увімкніть постійний контроль функціональних можливостей. Те, що працює на ПК, не обов'язково працює з мобільних пристроїв.

Робота з цим фактором плавно переносить нас до наступного.

Досвід користувачів — визнаний Google-ом фактор ранжування

Якщо ваш досвід роботи із SEO становить хоча б два роки, то термін ПФ (поведінковий фактор) вам відомий. Раніше Google не визнавав публічно, що такий фактор є, що він є одним із ключових. Але в 2020 році все змінилося.

У жовтні цього року було оголошено про запуск нового фактору в новому 2021 році.

І хоча повний список факторів, які будуть включені в нього, ще не опублікований, частина з них уже на слуху у всієї seo-спільноти. Як-от:

  • основні інтернет-показники (показники швидкості завантаження) — Core Web Vitals;
  • оптимізація сайту під мобільні пристрої (зручність, читабельність, індексованість);
  • безпека (без шкідливого ПЗ, обманного контенту та ін.);
  • протокол HTTPS;
  • легка доступність контенту на сторінках сайту для користувачів (без настирливих міжсторінкових оголошень).

Джерело: офіційна довідка про Page Experience.

Передбачається, що це ще не повний список і Google буде вносити додаткові показники.

Рекомендую:

  1. Постійно тестувати і допрацьовувати зручність сайту.
  2. Аналізувати дані систем аналітики, які дають можливість побачити реальний досвід користувачів сайту — що зручно, що заважає, якої інформації не вистачає, а яка занадто прихована. Робити висновки і запроваджувати покращання.
  3. Працювати над мінімізацією повернень у SERP користувачів. Іншими словами, зацікавити сніпетом у пошуку і зробити так, щоб користувач зайшов на сайт и на ньому ж залишився.
  4. Контролювати показники сайтів по заявлених параметрах Google (як через офіційні сервіси і для свого сайту, так та порівнювати з конкурентами в ніші, щоб завжди бути в тренді).

І тримати руку на пульсі: слідкувати за новинами й оновленнями від Google і реагувати на них, попередньо вивчивши.

Локальний пошук

На 2021 рік окремо хочеться виділити в seo-тренди роботу з локальним пошуком.

Передумовами для цього послужили пандемія і карантини в більшості країн. Після локдаунів звички людей стрімко змінюються. А також впровадження і доопрацювання можливостей для локального бізнесу з боку Google.

А тепер про все детальніше.

Обмеження у користуванні громадським транспортом, небажання людей користуватися ним без потреби через обережність. Це все призвело до того, що користувачі все частіше шукають компанії, сервіси поруч.

І Google підтримує цю тенденцію. Наприклад, нещодавно багато користувачів побачили в своєму пошуку заклик допомогти місцевим ресторанам, пропонуючи підібрати варіанти поруч з користувачем.

Зміни, які Google вніс у роботу з локальним пошуком:

Крім того, за спостереженнями західних seo-фахівців, Google почав показувати вік компаній. Цей показник добре працюватиме з точки зору довіри до компаній, які вже давно на ринку. Відкрито тільки питання: чи не буде зловживань з боку seo-спеціалістів ?! Але про це ми дізнаємося трохи пізніше :) Ще з'явилася мітка «Гарантія Google».

Покупки в Інтернеті стають звичними для все більшого кола користувачів, але сходити в ресторан, салон краси або до стоматолога все одно потрібно і хочеться. А в період пандемії все більше уваги припадає тим, хто поруч.

І поки для компаній, які обрали офіс подешевше, але на околиці міста, ця тенденція має негативні наслідки, ті, що знаходяться в густонаселених місцевостях, отримали нові можливості. Залишилося тільки ними скористатися.

Ще трохи про тренди в seo-оптимізації у 2021 році

У статті представлено 5 основних трендів, яким треба приділити максимальну увагу з точки зору робіт із seo-просування і оптимізації.

Але 2020 рік показав, що крім технологічних трендів, завжди потрібно враховувати тенденції у світі, в житті людей, які супроводжують попит користувачів і споживчі можливості. І вже комплексну роботу з інтернет-маркетингу проєктів будувати з орієнтацією на них. Теж саме стосується і трендів в PPC на 2021 рік.

Навчіться адаптуватися в режимі реального часу. І не боятися швидко змінювати вектор руху, якщо світ навколо повернув на 180 градусів. А якщо у вас виникають із цим складності, ми готові вас підтримати.

 

Замість висновків

Тренди варто вивчати. З ними потрібно працювати. А щоб не бути багатослівними — просто покажу вам кілька прикладів, як тренди seo 2020-го спрацювали на сайтах наших замовників.

Тим більше, що низка з них також залишаються актуальними і в 2021.

  1. Робота з видом сайту в SERP

Сайт готелю в Одесі. Впровадили мікророзмітки видів - FAQPage та AggregateRating (у комплексі з іншими роботами з оптимізації).

Ріст органічного трафіку на сайт готелю в 2020 році (розкрутка зі Справа)

Результати в сезон, порівнюючи з минулим роком, мають такий вигляд:

  • сезон 2019 — 5799 користувачів з органіки.
  • сезон 2020 року — 16199 користувачів з органіки.

Це, на хвилиночку, майже в 3 (!!) рази більше. І це в ковідний рік.

  1. Сайти в тематиці YMYL (у нашому випадку медицина)

Покажу результати персонального сайту пластичного хірурга в невеликому обласному центрі України.

Результати розкрутки медичного сайту в Україні

Плідна робота над цим ресурсом у 2020 році дала можливість за два апдейти Google (у травні і вже в грудні) добитися зростання трафіку в 3 рази.

  • Денний трафік у грудні 2019 — 20-25 користувачів з органіки.
  • Денний трафік у грудні 2020 року — 90-100 користувачів з органіки.
  1. Орієнтація на Mobile

Про те, що сайт повинен бути адаптивний, вже ніхто не сперечається. Але все ще є сайти, які це не реалізували. Якраз для таких показуємо результат, який нам вдалося отримати завдяки тому, що провели розробку нового, адаптивного і сучасного сайту на CMS Справа. З більш продуманою структурою і більш якісними посадочними сторінками. І все це при супроводі seo-спеціалістом.

Зростання органічного трафіку після оновлення сайту на адаптивний

Результат — зростання органічного трафіку в 3 рази.

  1. Робота з контентом

Ще на початку 2020 року ми ділилися кейсом з просування сайту будівництва та ремонту. Основна робота нашої команди полягала в:

  • структуруванні контенту,
  • його оптимізації під цільові, комерційні запити.
Результат роботи по seo-розкрутці на сайті будівельної тематики фахівцями Справа

Це дало можливість нам за три місяці отримати + 113,78% в місячний обсяг органічного трафіку.

Тренди знати — правильно. Але з ними потрібно ще й ефективно працювати.

Для оцінки цього дайте собі відповідь на три запитання:

  • У вас є сайт?
  • Робота із seo-просування не дає результатів?
  • Сайт не приносить грошей?

Якщо хоча б на одне із запитань відповідь "так" — тоді нам є, що вам запропонувати.

Автор
Тетяна Жевега

Head of SEO at Sprava Agency

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту