Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
ТОП 5 seo-трендів у 2021 від СПРАВА
Кінець року — час не тільки підбивати підсумки, а й розбиратися, що і як буде в наступному році. Сфера SEO при цьому не виняток.
Сьогодні хочу поділитися своїми думками і спостереженнями, що буде актуальним у seo-просуванні в 2021 році.
Мій топ на наступний рік становлять:
А також поговоримо про результати в 2020 році
Яким буде SEO-просування в 2021 році?
Давайте подивимося, які з анонсованих трендів SEO-2020 перейшли в 2021 рік, а що з'явилося нового. Отже:
- травень 2020 — Google здійснив запуск основних інтернет-показників Core Web Vitals;
- березень 2021 — планується переведення всіх сайтів на mobile-first індексацію (попередня дата повного переходу була запланована на вересень 2020);
- травень 2021 —впровадження в алгоритм пошуку нового фактора ранжування Page Experience;
- перенесення з 2020 (імовірно на 2021) — впроваждення Passage Indexing.
Розповім докладніше про кожен із цих трендів, тому що саме на них потрібно робити акцент при оптимізації сайтів у 2021 році.
Експертний контент, що максимально задовольняє інтент користувачів
Контент — це не тільки текст. Ось якими форматами ви можете користуватися при наповненні сторінок сайту:
- текст (новини, кейси, інструкції, галузеві дослідження, статті, огляди тощо);
- відео;
- інфографіка;
- фотографії;
- інтерактивні карти;
- тематичні калькулятори;
- лістинги товарних пропозицій.
При роботі з контентом важливо враховувати, який інтент користувачів інформація на сайті повинна задовольнити. Потрібно пам'ятати, які дані по цих пошукових запитах ранжуються в Google найкраще (раніше ми опублікували переклад статті Брітні Мюллера на тему: Як зрозумiти та задовольнити). А ще намагатися зробити не просто як у конкурентів, а краще.
Приклад з практики
Бажаний пошуковий запит — купити готову кухню | |
Погано | Добре |
Текстова сторінка Із фотогалереєю на 5 фото Ціни «по запиту» |
Інтернет-магазин з каталогом (у вигляді карток товарів) з цінами з можливістю «Купити» з можливістю обирати і фільтрувати за заданими параметрами з картками товарів, де є детальний опис розмірів, кольорів, можливих варіантів «виготовити за вашими розмірами», комплектації та ін. характеристиками |
Хороша новина: з впровадженням Passage Indexing робота з довгими текстами імовірно стане ефективнішою. Усі оптимізатори знають, що найбільш значущий контент повинен бути на початку сторінки. У тому числі і фрагменти, які максимально впливають на ранжування, на більш високі позиції.
З технологією Passage Indexing (поліпшення роботи алгоритму Bert) ранжування сторінок з довгими текстами, які при цьому є корисними і розкривають максимально докладно тему, має стати успішнішим. Це не означає, що тепер всі тексти потрібно писати виключно довгими, але точно є сигналом припинити ділити одну гарну статтю на 5 дрібних тільки для того, щоб отримати кращу якість ранжування по кожній частині матеріалу.
Робота з E-A-T
E-A-T — іншими словами Експертність, Авторитетність і Достовірність.
У якій би ніші, регіоні, з якою б конкурентністю ви не зіткнулися, ігнорування даного показника з кожним роком буде все негативніше впливати на результат.
Якщо ви НЕ:
- хочете вказувати ПІБ ваших експертів;
- показуєте тих, за чию експертизу та досвід люди повинні платити вам гроші;
- оновлюєте свій контент (зараз мова не про те, щоб просто змінити дату на поточний рік, потрібно перевіряти контент на актуальність);
- розміщуєте на сайті контент лідерів думок у вашій ніші.
Тоді чекайте. В один день результат оновлення апдейту від Google змусить вас нервувати і засмучуватися.
Важливо: При роботі з E-A-T важливо розуміти, що внести зміни і отримати результат по цьому фактору неможливо за короткий період часу. Після повного і якісного опрацювання параметрів, що відповідають за даний фактор, доведеться чекати одного-двох апдейтів, щоб «спрацювало».
Гарно подумайте, коли вкотре ваш seo-спеціаліст скаже «треба зробити те і це», а ви, через якісь дуже важливі для вас причини, йому в цьому відмовите.
Даний фактор уже працює. Є ніші, в яких більше, є ті, де менше, але працює всюди.
Давайте покажемо на прикладі: на скріншоті нижче видно, як ріс трафік протягом останнього року після апдейта Google. Тут ми робили все по порядку: працювали над:
- експертністю контенту;
- структуруванням і подачею інформації на сторінках;
- актуалізацією даних на посадочних сторінках;
- довірою: сторінками лікарів і їх прив'язкою до того, що пропонує медичний центр.
Причому після травневого апдейта сайт показував не дуже задовільні результати (у порівнянні із січневим). А грудневий уже розставив все по своїх місцях.
Mobile — головний
Частка мобільного трафіку і прихильності пошукових систем до такого трафіку зростає одночасно. З вересня 2019 року Google запустив у маси Mobile First Index, а в березні 2021 планує перейти на нього повністю. Це той самий «останній вагон», в який повинні вскочити ті, у кого ще немає адаптиву або адаптований сайт знаходиться на субдомені m.site.com
Статистика — річ показова. У нішах B2C частка мобільного трафіку досягає вже 80%, а буде ще більшою. Тому важливо не тільки мати адаптивний дизайн, ваш сайт повинен бути максимально зручним для тих, хто зайшов з мобільних пристроїв.
Як? Розповідаю:
- Сайт повинен швидко завантажуватися. І тут важливо розуміти: зусиль для цих робіт потрібно трохи більше, ніж для ПК, оскільки мобільний трафік має на увазі уповільнений Інтернет, а значить, сайт повинен «важити» менше, вантажитися ще швидше. Це як раз той випадок, коли і частки секунд можуть вирішувати.
- Усі кнопки, тексти, інший функціонал повинні бути таких розмірів і з такими відстанями один від одного, щоб користувач не проходив квест «як же натиснути саме на цю кнопку або на цей телефон».
- Контент не повинен бути захований у табах або інших елементах інтерфейсу.
- Мобільний екран менше, ніж ПК, а значить, працювати з акцентами потрібно продуманіше й уважніше. Залишайте тільки найважливіше, тільки те, що вирішує завдання. Все, що було для краси, протестувати, а чи точно потрібно, чи вирішує завдання користувачів і ваші.
- Увімкніть постійний контроль функціональних можливостей. Те, що працює на ПК, не обов'язково працює з мобільних пристроїв.
Робота з цим фактором плавно переносить нас до наступного.
Досвід користувачів — визнаний Google-ом фактор ранжування
Якщо ваш досвід роботи із SEO становить хоча б два роки, то термін ПФ (поведінковий фактор) вам відомий. Раніше Google не визнавав публічно, що такий фактор є, що він є одним із ключових. Але в 2020 році все змінилося.
У жовтні цього року було оголошено про запуск нового фактору в новому 2021 році.
І хоча повний список факторів, які будуть включені в нього, ще не опублікований, частина з них уже на слуху у всієї seo-спільноти. Як-от:
- основні інтернет-показники (показники швидкості завантаження) — Core Web Vitals;
- оптимізація сайту під мобільні пристрої (зручність, читабельність, індексованість);
- безпека (без шкідливого ПЗ, обманного контенту та ін.);
- протокол HTTPS;
- легка доступність контенту на сторінках сайту для користувачів (без настирливих міжсторінкових оголошень).
Джерело: офіційна довідка про Page Experience.
Передбачається, що це ще не повний список і Google буде вносити додаткові показники.
Рекомендую:
- Постійно тестувати і допрацьовувати зручність сайту.
- Аналізувати дані систем аналітики, які дають можливість побачити реальний досвід користувачів сайту — що зручно, що заважає, якої інформації не вистачає, а яка занадто прихована. Робити висновки і запроваджувати покращання.
- Працювати над мінімізацією повернень у SERP користувачів. Іншими словами, зацікавити сніпетом у пошуку і зробити так, щоб користувач зайшов на сайт и на ньому ж залишився.
- Контролювати показники сайтів по заявлених параметрах Google (як через офіційні сервіси і для свого сайту, так та порівнювати з конкурентами в ніші, щоб завжди бути в тренді).
І тримати руку на пульсі: слідкувати за новинами й оновленнями від Google і реагувати на них, попередньо вивчивши.
Локальний пошук
На 2021 рік окремо хочеться виділити в seo-тренди роботу з локальним пошуком.
Передумовами для цього послужили пандемія і карантини в більшості країн. Після локдаунів звички людей стрімко змінюються. А також впровадження і доопрацювання можливостей для локального бізнесу з боку Google.
А тепер про все детальніше.
Обмеження у користуванні громадським транспортом, небажання людей користуватися ним без потреби через обережність. Це все призвело до того, що користувачі все частіше шукають компанії, сервіси поруч.
І Google підтримує цю тенденцію. Наприклад, нещодавно багато користувачів побачили в своєму пошуку заклик допомогти місцевим ресторанам, пропонуючи підібрати варіанти поруч з користувачем.
Зміни, які Google вніс у роботу з локальним пошуком:
- додавання можливості спілкуватися з користувачами безпосередньо в додатку Google Мій Бізнес;
- постійна робота над поліпшенням і надання більш повної статистики по роботі з картами і пошуком;
- в додатку Google карт додана нова стрічка в розділі «Що поруч»..
Крім того, за спостереженнями західних seo-фахівців, Google почав показувати вік компаній. Цей показник добре працюватиме з точки зору довіри до компаній, які вже давно на ринку. Відкрито тільки питання: чи не буде зловживань з боку seo-спеціалістів ?! Але про це ми дізнаємося трохи пізніше :) Ще з'явилася мітка «Гарантія Google».
Покупки в Інтернеті стають звичними для все більшого кола користувачів, але сходити в ресторан, салон краси або до стоматолога все одно потрібно і хочеться. А в період пандемії все більше уваги припадає тим, хто поруч.
І поки для компаній, які обрали офіс подешевше, але на околиці міста, ця тенденція має негативні наслідки, ті, що знаходяться в густонаселених місцевостях, отримали нові можливості. Залишилося тільки ними скористатися.
Ще трохи про тренди в seo-оптимізації у 2021 році
У статті представлено 5 основних трендів, яким треба приділити максимальну увагу з точки зору робіт із seo-просування і оптимізації.
Але 2020 рік показав, що крім технологічних трендів, завжди потрібно враховувати тенденції у світі, в житті людей, які супроводжують попит користувачів і споживчі можливості. І вже комплексну роботу з інтернет-маркетингу проєктів будувати з орієнтацією на них. Теж саме стосується і трендів в PPC на 2021 рік.
Навчіться адаптуватися в режимі реального часу. І не боятися швидко змінювати вектор руху, якщо світ навколо повернув на 180 градусів. А якщо у вас виникають із цим складності, ми готові вас підтримати.
Замість висновків
Тренди варто вивчати. З ними потрібно працювати. А щоб не бути багатослівними — просто покажу вам кілька прикладів, як тренди seo 2020-го спрацювали на сайтах наших замовників.
Тим більше, що низка з них також залишаються актуальними і в 2021.
- Робота з видом сайту в SERP
Сайт готелю в Одесі. Впровадили мікророзмітки видів - FAQPage та AggregateRating (у комплексі з іншими роботами з оптимізації).
Результати в сезон, порівнюючи з минулим роком, мають такий вигляд:
- сезон 2019 — 5799 користувачів з органіки.
- сезон 2020 року — 16199 користувачів з органіки.
Це, на хвилиночку, майже в 3 (!!) рази більше. І це в ковідний рік.
- Сайти в тематиці YMYL (у нашому випадку медицина)
Покажу результати персонального сайту пластичного хірурга в невеликому обласному центрі України.
Плідна робота над цим ресурсом у 2020 році дала можливість за два апдейти Google (у травні і вже в грудні) добитися зростання трафіку в 3 рази.
- Денний трафік у грудні 2019 — 20-25 користувачів з органіки.
- Денний трафік у грудні 2020 року — 90-100 користувачів з органіки.
- Орієнтація на Mobile
Про те, що сайт повинен бути адаптивний, вже ніхто не сперечається. Але все ще є сайти, які це не реалізували. Якраз для таких показуємо результат, який нам вдалося отримати завдяки тому, що провели розробку нового, адаптивного і сучасного сайту на CMS Справа. З більш продуманою структурою і більш якісними посадочними сторінками. І все це при супроводі seo-спеціалістом.
Результат — зростання органічного трафіку в 3 рази.
- Робота з контентом
Ще на початку 2020 року ми ділилися кейсом з просування сайту будівництва та ремонту. Основна робота нашої команди полягала в:
- структуруванні контенту,
- його оптимізації під цільові, комерційні запити.
Це дало можливість нам за три місяці отримати + 113,78% в місячний обсяг органічного трафіку.
Тренди знати — правильно. Але з ними потрібно ще й ефективно працювати.
Для оцінки цього дайте собі відповідь на три запитання:
- У вас є сайт?
- Робота із seo-просування не дає результатів?
- Сайт не приносить грошей?
Якщо хоча б на одне із запитань відповідь "так" — тоді нам є, що вам запропонувати.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)