+38(067)653-72-39
Blog

E-E-A-T — це новий E-A-T. Що додаткова “E” означає для SEO

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
24.04.2023
SEO
7 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

(переклад Mateusz Makosiewicz, marketing researcher and educator at Ahrefs)

E-E-A-T (або Double-E-A-T) - концепція, яка використовується експертами для оцінки ранжування пошукових систем Google. Спочатку вона складалась лише з трьох факторів (E-A-T). Але в грудні 2022 року Google додав до концепції критерій «experience».

Таким чином, згідно з Google, деякі типи контенту повинні бути виготовлені з перших рук, щоб бути надійними. 

E-E-A-T - сигнал ранжування?

Ні, принаймні не напряму. Тут нічого не змінилося з моменту первинної концепції E-A-T:

Google говорить, що ці рекомендації використовуються пошуковими оцінювачами, щоб допомогти оцінити ефективність різних систем ранжирування, і вони безпосередньо не впливають на безпосередньо на сам процесс ранжування (джерело).

Загальна ідея Google полягає в тому, щоб винагороджувати (ранжувати вище) якісний контент, який надходить з надійних джерел. Отже, автор контенту принаймні такий же важливий, як і зміст.

Як Google розуміє досвід в E-E-A-T

Досвід (experience) в Double-E-A-T означає “з перших вуст” або “життєвий досвід” по відповідній темі.

Це означає, що Google буде прагнути «винагородити» сторінки, де автори на власному досвіді проживали тему, про яку вони пишуть. Наприклад:

  • Для огляду iPhone автор мав фактично використовувати продукт.
  • Для гайду про кращі джазові бари Сан-Франциско автор повинен був насправді відвідати їх.
  • Для рецепту вівсянки на ніч автор повинен був приготувати страву.
  • Для статті про те, як допомогти людям морально впоратися з хворобою, автор повинен був пройти через неї особисто та/або допомогти іншим людям.
  • Для керівництва про те, як бути успішним у бізнесі... ну, ви розумієте.

Experience та інші критерії E-E-A-T

Незалежно від теми сторінки, найважливішим з усіх критеріїв є «trustworthiness», або надійність. Інші критерії, такі як експертиза (expertise), авторитетність (authoritativeness) та досвід (experience) допомагають визначити, чи є сторінка надійною (QRG).

концепція E-E-A-T - що це таке?

Інші критерії можна вважати основою для встановлення довіри.

Тоді в залежності від теми в гру вступають інші критерії. Для деяких тем досвід може бути важливішим за всі інші критерії.

Варто розглянути мету, тип та тему сторінки, а потім запитати себе, що зробить автора контенту надійним джерелом у цьому контексті (QRG, сторінка 26).

Наприклад, особистий туристичний блог не повинен бути написаний експертом, щоб бути надійним. І навпаки, керівництво по ремонту автомобілів є більш надійною, коли інформація йде від автомеханіка.

різниця між досвідом і експертизою в E-E-A-T

Варто відзначити різницю між досвідом і експертизою. Експертиза - це знання та навички. Звичайно, щоб отримати її, вам також потрібен досвід. Проте:

  • Це не працює навпаки. Сам по собі досвід не робить вас експертом.
  • Досвід не повинен походити з експертизи.

Які теми охоплює нове «Е»?

Оригінальна концепція E-A-T за твердженням стосується всіх тем. Google, здається, наголошує на цьому, заявивши, що «Досвід є цінним практично для будь-якої теми» (QRG, сторінка 62).

Досвід також враховує теми YMYL (Your Money or Your Life). Але ця категорія тем, на які Google звертає особливу увагу, не охоплює експертів.

які теми охоплює experience в E-E-A-T

Іншими словами, якщо особистий досвід є фундаментальним для встановлення довіри на цю тему, автор не повинен бути експертом. Google надає зручний список прикладів, щоб краще зрозуміти цей нюанс (QRG, сторінка 28):

Як продемонструвати досвід у контенті сайту?

Ось кілька ідей про те, як можна продемонструвати досвід у своєму контенті. Майте на увазі, що вони засновані на інтерпретації рекомендацій Google; Ви також можете знайти інші способи.

Надайте докази особистого досвіду по темі

Візьмемо, наприклад, огляди продукції інтернет магазинів. Google нещодавно звернув увагу цим документом деяких сайтів які необачно публікують партнерськи матеріали, та розміщують низькоякісні огляди продуктів. В основному це говорить про те, що краще, якщо відгуки створені відповідними експертами.

Однак недостатньо довести, що ви експерт. Ви повинні показати докази власного досвіду роботи з розглянутим продуктом.

Надайте докази, як візуальні, аудіо або інші посилання на власний досвід роботи з продуктом, щоб надати фактів  і посилити автентичність вашого огляду (джерело).

Ось приклад. Томас Санладерер широко відомий в індустрії 3D-друку своїми оглядами продукції. Якби він перестав робити практичні відгуки, він став би менш надійним джерелом інформації про продукт. І це було б через відсутність власного досвіду роботи з продуктом.

Замість цього Томас продовжує бруднити руки з кожним переглянутим 3D-принтером. Чи можуть бути кращі докази вашого особистого досвіду, ніж такі фото?

доказ особистого досвіду на прикладі фото на сайті в E-E-A-T

Продемонструйте свій досвід на спеціальній сторінці

Теоретично, вам не потрібно показувати свій досвід кожного разу, коли ви пишете про щось. Це тому, що Google радить оцінювачам якості подивитися на те, що автор говорить про себе.

Тому розкажіть про ваш особистий досвід по темі на сторінці і додайте посилання на ваші профілі соціальних мереж, якщо вони надають додаткові докази. Звичайно, ви можете зробити це разом з іншими методами демонстрації досвіду. Як на прикладі нижче.

посилання на профілі соціальних мереж для доказу досвіду в E-E-A-T

Це сторінка автора у блозі про допомогу в боротьбі з раком (тема YMYL). Біографія автора вказує на особистий досвід з цією хворобою.

Ваша репутація за межами сайту

Також оцінювачі шукають ознаки досвіду (і довіри в цілому) за межами вашого сайту. 

Шукайте незалежні відгуки, рекомендації, статті новин та інші джерела достовірної інформації про веб-сайт або творців контенту (QRG, сторінка 27).

Наприклад, веб-сайт Best Wallet Hacks має спеціальний розділ зі згадками в пресі. Порівняйте з абсолютно новим блогом на цю ж тему, про який ніхто не чув — що більш заслуговує довіри? 

Один із способів, за яким пошукова система може оцінити інформацію — це посилання на сайт. Зрештою, Гарі Іллес підтвердив, що посилання та згадки були суттєвими для оригінальної концепції E-A-T. Це, ймовірно, не змінилося з введенням досвіду.

Якщо вам бракує досвіду, запросіть когось, хто його має

Той факт, що автору сторінки потрібно продемонструвати досвід, не означає, що власник сайту повинен його мати. Ви все ще можете продемонструвати досвід на теми, де ви особисто не маєте його, запрошуючи досвідчених авторів або спікерів.

РЕКОМЕНДАЦІЯ

Досвід - це лише одна частина головоломки. Дізнайтеся, як продемонструвати та покращити інші аспекти E-A-T.

Підсумок: зробіть свій сайт надійним та підвищте E-E-A-T

Додавання досвіду відкриває категорію тем YMYL для авторів з особистим досвідом. З іншого боку, це піднімає планку на теми, де такий досвід є фундаментальним.

У будь-якому випадку, це ще одна спроба Google надавати більш корисні, відповідні результати, фільтруючи ненадійні сторінки. Мова все ще про довіру:

Нарешті, є багато аспектів довіри, деякі з них не закінчуюються тільки досвідом, експертизою та авторитетністю. Будь ласка, розгляньте інші аспекти вашої загальної оцінки довіри, такі як інформація про обслуговування клієнтів для інтернет-магазинів або рецензовані публікації для академічних авторів. Якщо сторінка не заслуговує на довіру з будь-якої причини, вона має низький E-E-A-T (QRG, сторінка 27).

Отже, якщо ви можете придумати інші способи продемонструвати свою надійність, так тримати.

Це також попередження для сайтів, які намагаються обіграти систему: один доказ досвіду не перекриє інші сигнали.

З введенням E-E-A-T, Google оновив посібник з самостійної оцінки якості контенту. SEO і контент-креатори можуть використовувати його як ресурс для відточення контенту за крітеріями E-E-A-T.

Наприклад, для тих, хто використовує AI для генерації контенту, Google радить розкрити читачеві використання автоматизації (Google не проти вмісту AI). Але перед цим потрібно запитати себе, чи варто використовувати AI для виробництва контенту при пошуковій оптимізації сайту.

Стаття 

Mateusz Makosiewicz, marketing researcher and educator at Ahrefs.

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
24.04.2023
SEO
7 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все