Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Технологія BERT від Google: що це, і як із цим жити?
Ось уже кілька днів головною темою обговорення інтернет-маркетологів усього світу є заява Google про успішний запуск нової технології пошуку BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers).
Згідно з заявою представників пошуку Google, це одне з найголовніших їхніх досягнень за останні 5 років.
ЩО ТАКЕ BERT, І ЧИ МОЖНА ДО НЬОГО ПІДГОТУВАТИСЯ?
BERT – це технологія обробки запитів користувачів і формування результатів видачі, в основі якої лежить використання машинного навчання. Мета – давати користувачам максимально точну і коректну відповідь на неоднозначні (багатослівні, діалогові) пошукові запити.
Іншими словами, BERT може допомогти комп'ютерам розуміти мову трохи краще, ніж люди.
BERT вплине на 1 з 10 всіх пошукових запитів. Це найбільша зміна в пошуку з часу, коли Google випустив RankBrain.
У чому особливість нового алгоритму?
BERT покликаний не просто підбирати результати видачі методом пошуку слів, які ввів користувач. Ця технологія буде «зчитувати» запит як звичайна людина і вловлювати прихований сенс. Моделі BERT можуть враховувати повний контекст запиту, розглядаючи слова, які йдуть до і після нього, що особливо корисно для розуміння мети пошукових запитів.
Наразі BERT працює на пошуку в США англійською мовою, і представники Google вже демонструють результати його роботи.
Порівняння результатів видачі Google за запитом «2019 brazil traveler to usa need a visa» до впровадження BERT і після:
Раніше: результатом була інформація для громадян США про поїздки до Бразилії.
Зараз: користувач бачить ресурси з інформацією про візи для жителів Бразилії, які планують відвідати США.
Запровадження BERT ппризвело до того, що пошук не просто шукає слово «to», яке вводить користувач у запиті, а чітко розуміє його значення у поєднанні з іншими словами запиту.
Крім США, часткове запровадження моделі BERT в Google підтверджують ще в двох десятках країн, і, крім англійської, також є успіхи в корейській, хінді та португальській мовах.
Як запровадження BERT впливає на інтернет-маркетинг?
Запровадження моделей BERT відбувається поступово, по країнам. Коли технологію запровадять у пошук у всьому світі, представники пошуковика не коментують.
Але всіх уже цікавлять питання:
- Як це вплине на видачу?
- Як підготуватися до впровадження BERT?
Відповідаємо по порядку.
Для користувачів це означає, що шанси отримати максимально релевантні результати незалежно від виду запиту збільшуються. Особливо це стосується:
- низькочастотних запитів із «довгим хвостом»;
- результатів пошуку за допомогою голосу;
- запитів, коли користувач сам не до кінця розуміє, про що запитує, і вводить не точні запити, а навколотематичні питання або просто набір слів, які, на його думку, пов'язані з темою, що його цікавить.
Підготовка до BERT... Підготовка не має на увазі впровадження чогось нового, незвіданого. Власникам сайтів і SEO-фахівцям варто продовжувати приділяти особливу увагу:
- Експертному контенту на сайтах. Не загальні фрази з теми, а детальний опис продукту чи послуги. Ще один аргумент: краще раз заплатити за якісний текст (якщо немає можливості написати самостійно), ніж шукати варіанти дешевого SEO-копірайтингу, який просто не працюватиме.
- Докладній відповіді на інтент користувача. Не просто текст, що відповідає одному цільовому пошуковому запиту (або групі дуже близьких), а максимально детальну відповідь на всі навколотематичні підказки. Важливо працювати не тільки з частотними запитами.
- Оптимізації під максимально широкий пул запитів. Це важливо було ще вчора, оскільки це не просто завдання підготовки до BERT, а механізм залучення на сайт максимально широкої цільової аудиторії.
Наостанок хочеться сказати: запровадження BERT – це не загроза, а можливість, яку можна і потрібно використовувати з вигодою для себе вже зараз! Не проґавте її :-)
Також в нашому Блозі можна дізнатися скільки коштує просування сайту і від яких факторів залежить ціна.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)