Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

ТЕХНОЛОГІЯ BERT ВІД GOOGLE: ЩО ЦЕ, І ЯК ІЗ ЦИМ ЖИТИ?

31.10.2019
2732

Ось уже кілька днів головною темою обговорення інтернет-маркетологів усього світу є заява Google про успішний запуск нової технології пошуку BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers).

Згідно з заявою представників пошуку Google, це одне з найголовніших їхніх досягнень за останні 5 років.

ЩО ТАКЕ BERT, І ЧИ МОЖНА ДО НЬОГО ПІДГОТУВАТИСЯ?

BERT – це технологія обробки запитів користувачів і формування результатів видачі, в основі якої лежить використання машинного навчання. Мета – давати користувачам максимально точну і коректну відповідь на неоднозначні (багатослівні, діалогові) пошукові запити.

Іншими словами, BERT може допомогти комп'ютерам розуміти мову трохи краще, ніж люди.

BERT вплине на 1 з 10 всіх пошукових запитів. Це найбільша зміна в пошуку з часу, коли Google випустив RankBrain.

У чому особливість нового алгоритму?

BERT покликаний не просто підбирати результати видачі методом пошуку слів, які ввів користувач. Ця технологія буде «зчитувати» запит як звичайна людина і вловлювати прихований сенс. Моделі BERT можуть враховувати повний контекст запиту, розглядаючи слова, які йдуть до і після нього, що особливо корисно для розуміння мети пошукових запитів.

Наразі BERT працює на пошуку в США англійською мовою, і представники Google вже демонструють результати його роботи.

Порівняння результатів видачі Google за запитом «2019 brazil traveler to usa need a visa» до впровадження BERT і після:

Порівняння результатів видачі Google за запитом «2019 brazil traveler to usa need a visa»

Раніше: результатом була інформація для громадян США про поїздки до Бразилії.

Зараз: користувач бачить ресурси з інформацією про візи для жителів Бразилії, які планують відвідати США.

Запровадження BERT ппризвело до того, що пошук не просто шукає слово «to», яке вводить користувач у запиті, а чітко розуміє його значення у поєднанні з іншими словами запиту.

Крім США, часткове запровадження моделі BERT в Google підтверджують ще в двох десятках країн, і, крім англійської, також є успіхи в корейській, хінді та португальській мовах.

Як запровадження BERT впливає на інтернет-маркетинг?

Запровадження моделей BERT відбувається поступово, по країнам. Коли технологію запровадять у пошук у всьому світі, представники пошуковика не коментують.

Але всіх уже цікавлять питання:

  1. Як це вплине на видачу?
  2. Як підготуватися до впровадження BERT?

Відповідаємо по порядку.

Для користувачів це означає, що шанси отримати максимально релевантні результати незалежно від виду запиту збільшуються. Особливо це стосується:

  • низькочастотних запитів із «довгим хвостом»;
  • результатів пошуку за допомогою голосу;
  • запитів, коли користувач сам не до кінця розуміє, про що запитує, і вводить не точні запити, а навколотематичні питання або просто набір слів, які, на його думку, пов'язані з темою, що його цікавить.

Підготовка до BERT... Підготовка не має на увазі впровадження чогось нового, незвіданого. Власникам сайтів і SEO-фахівцям варто продовжувати приділяти особливу увагу:

  • Експертному контенту на сайтах. Не загальні фрази з теми, а детальний опис продукту чи послуги. Ще один аргумент: краще раз заплатити за якісний текст (якщо немає можливості написати самостійно), ніж шукати варіанти дешевого SEO-копірайтингу, який просто не працюватиме.
  • Докладній відповіді на інтент користувача. Не просто текст, що відповідає одному цільовому пошуковому запиту (або групі дуже близьких), а максимально детальну відповідь на всі навколотематичні підказки. Важливо працювати не тільки з частотними запитами.
  • Оптимізації під максимально широкий пул запитів. Це важливо було ще вчора, оскільки це не просто завдання підготовки до BERT, а механізм залучення на сайт максимально широкої цільової аудиторії.

Наостанок хочеться сказати: запровадження BERT – це не загроза, а можливість, яку можна і потрібно використовувати з вигодою для себе вже зараз! Не проґавте її :-)

Також в нашому Блозі можна дізнатися скільки коштує просування сайту і від яких факторів залежить ціна. 

Автор
Тетяна Жевега

Head of SEO at Sprava Agency

Команда

супровід - Ленара Козакова
дизайнер - Віталій Кухар

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту