Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
SEO-тренди 2022
Останні тижні року — не тільки привід підбити підсумки, провести нещадний самоаудит і роздати собі медальки (і це теж треба! бажано, заслужено… ), але це ще й чудовий час для того, щоб подумати на пару кроків вперед, визначитися з пріоритетами та напрямком руху!
Пропонуємо про напрямки й поговорити: яким буде SEO, на що звернути увагу і чим озброїтися. Топчик трендів від керівниці SEO-відділу ТМ «СПРАВА»!
Тренди SEO-оптимізації та ведення проєктів у 2022 році:
Тренди в SEO: з минулого в майбутнє
Нехай світ непередбачуваний, а Google йде на рекорд за кількістю апдейтів у 2021 році, але є на цьому світі й щось стабільне. Наприклад, з тих трендів, про які ми говорили рівно рік тому, сміливо крокують з нами у 2022 Контент і Користувацький досвід (Page Experience). Хочу одразу зазначити, що решта факторів залишаються потрібними, важливими та робочими інструментами в оптимізації проєктів! Але сьогодні ми поговоримо про ті, на які я рекомендую подивитися під іншим кутом.
Page Experience
Упевнена, що термін Page Experience ви вже чули. Але хочу підкреслити важливість цього фактора ранжування у 2022, оскільки вже з лютого наступного року він отримає цей статус офіційно.
- І що тут нового? — запитаєте ви.
- Та, власне, нічого, — відповімо ми. — Якщо, звичайно, ви перфекціоніст і вже довели свій проєкт до 100% за оцінкою Google Search Console…
Якщо це так, то ми вас із цим вітаємо! Але навіть у цьому випадку пильність втрачати не можна. Адже будь-якої миті хтось із конкурентів може стати трохи кращим, і ви вже не лідер.
До речі, ви знали, що…
Google Search Console дозволяє на підставі досвіду реальних користувачів власного проєкту відстежувати динаміку та зміни, а також бачити статистику за останній квартал.
Динаміка кількості успішних сторінок сайту за фактором Page Experience впродовж останнього кварталу
Причому що важливо:
- Усі дані — це реальна статистика, що враховує візити користувачів на сайт Можна використовувати різні програми для тестування, але завжди потрібно звірятися з інформацією, отриманою з сервісів Google Search Console. Так ви зможете бути зі своїм сайтом попереду.
- Дані збираються лише за сторінками, з якими взаємодіють реальні користувачі сайту. Тобто, якщо у вас на сайті 5000 сторінок, а користувачі реально відвідують лише 200 з них, то показники в цілому будуть досить низькими.
Отже, плавно підходимо до наступного фактора, який я сміливо назвала б ВІЧНИМ. Поки живе SEO, в тому чи іншому вигляді житиме він — Контент.
Контент
- Він потрібен?
- Звичайно.
- Контент — це тексти?
- Не тільки.
- Дешевий копірайтинг допоможе?
- Ми тут про високі результати, тому радимо користуватися послугами експертів і тих, хто вміє не тільки створювати красивий і корисний контент, але й допоможе зробити його цікавим і захопливим.
Якщо говорити про тренди-2022 в SEO-текстах, то ось на які принципи в роботі варто спиратися:
- Генерація нового контенту в міру наявності реально цінного та корисного;
- Експертність. Але важливо розуміти, що ми маємо на увазі не наукову мову (звісно, якщо стаття не для спеціалізованого журналу), а формат викладу, що буде зрозумілим і доступним вашій цільовій аудиторії;
- Візуалізація контенту: інфографіка, відео, графіки, малюнки та інші формати, що підходять до вашої теми. Експериментуйте, якщо ще не знайшли те, що найкраще заходить вашим користувачам! І пам'ятайте: навіть у найнуднішій науковій статті читачі хочуть бачити малюнки, графіки та/або формули… Так контент краще засвоюється та запам'ятовується;
- Актуалізація старого контенту. Писати нові статті — це добре, але є теми, що завжди цікаві. Водночас відбуваються зміни в підходах, поданні, способах, кількості варіантів тощо. Тобто не варто списувати «на смітник» те, що живе на сайті 2–3–5 років. Перегляньте та актуалізуйте. Упевнена, там є сторінки, яким можна дати «друге життя». І, як показує наш досвід, підняти їх до топів буде легше, адже вік сторінки як фактор ранжування ще ніхто не скасовував.
Критично ставтеся до свого сайту, але прислухайтеся до користувачів, котрі з вами давно і повірили вам. Це ваша «фокус-група», що допоможе стати краще.
Відеоконтент
Окремо хочу зупинитися на такому форматі контенту як відео. Як уже було заявлено в статті «Тренди SEO на 2022 рік. Думка експертів» від академії WebPromoExperts, користувач змінюється. Молоде покоління з «Тіктоку» підростає, а отже, купувати та вибирати їм простіше не за допомогою тексту. Відеоформат їм ближчий та зрозуміліший.
Крім того, відео дозволяє не тільки дивитися, але й слухати паралельно з іншими справами. У період такого стрімкого розвитку світу кожна хвилина на рахунку. І набагато зручніше ввімкнути та прослухати цікавий матеріал, паралельно готуючи вечерю для сім'ї або по дорозі на роботу, особливо, якщо не вдалося об'їхати затори.
Уже багато контенту створено в цьому форматі, тому просто знімання чергових роликів, якщо у вас не вузька ніша, навряд чи дасть швидкий і бажаний результат. Шукайте свій формат, свою «родзинку», що чіплятиме. І надавайте той рівень корисності, що змусить вибрати саме вас.
Швидкість роботи сайту
Швидкість і контент. Контент і швидкість.
Це два базиси, що можуть як допомагати один одному, так і ставати «слабкою ланкою».
Чому швидкість важлива ВЖЕ і буде значущим SEO-трендом у 2022:
- не скрізь інтернет має таку швидкість і якість, яку вимагають «важкі» (за навантаженням) сайти;
- можливості мобільного інтернету, безумовно, зростають, але вони все ще в багатьох випадках не можуть зрівнятися з дротовим форматом. А отже, і на це варто робити ставку.
Ви не можете знати, де і в яких умовах перебуватиме потенційний покупець в момент знайомства з вашим товаром або послугою. Тому, коли ми говоримо про швидкість завантаження сайту, важливо:
- опрацьовувати та закладати найкращі умови для швидкодії сайту ще на етапі проєктування та дизайну web-ресурсу;
- відштовхуватися від того, що ваш покупець у момент взаємодії з сайтом може опинитися в найменш сприятливих умовах з точки зору швидкості інтернету та рівня зв'язку. І працювати над покращенням проблемних показників або загалом усього сайту.
Насправді зараз працювати з цим фактором стало простіше, хоч і приділяти йому потрібно набагато більше уваги та часу.
По-перше, ми маємо багато ресурсів (до речі, безоплатних), на дані яких орієнтуються пошукові системи.
Ресурси, якими користуються SEO-спеціалісти та програмісти ТМ SPRAVA:
- Дані за основними інтернет-показниками — Google офіційно об’єднав їх у Core Web Vitals;
- WebPageTest.
По-друге, кожен з цих сервісів не лише вимірює якісь занадто складні для пересічних людей показники, але й вказує:
- на яких сторінках найбільше проблем (де саме зафіксовано найнижчі показники швидкості);
- які показники за що відповідають, які — вважаються нормативними (хоча б базово), та які має конкретний сайт або сторінка зараз;
- які файли, дані або програмний код завдають найбільшої шкоди показникам швидкості. Або, можливо, питання взагалі не до сайту, а до хостингу.
Сайти для людей
Сайт — це також продукт. І зробити дорогий сайт — ще не запорука успіху. Важливе пакування та наповнення. Важливим є бізнес, вітриною якого стає цей сайт.
Є ще десь ненависна, а десь набридла тема... Але це наша реальність — COVID-час. І це вносить свої правила і звички в досвід користувача, а отже і допомагає формувати тренди на оптимізацію у 2022 році:
- Люди більше купують в інтернеті. Хтось — із метою обмежити контакти. А комусь просто так більше подобається. Нам працювати з фактом.
- Люди вимогливі до тих, кому довіряють свої гроші. Є багато неприємних історій, в які потрапляють користувачі або їхні знайомі, друзі, родичі. І тому, крім створення базових сторінок і надання інформації про компанію, потрібно максимально докладно та відкрито описувати, розповідати, як працює бізнес, хто й за що відповідає, які є гарантії… Та приділяти увагу іншим факторам довіри, що переконують людей зупинитися саме на вашому сайті.
- Користувач вибере той сайт, де йому:
- зручніше взаємодіяти (як за швидкістю, так і за usability);
- скоріше нададуть відповідь (використовуйте онлайн-чати, наприклад, або соцмережі, в яких менеджери відповідають не тільки з 9 до 18… );
- інформативніше — де нададуть УСЮ потрібну інформацію, зокрема про ціну, умови оплати та доставлення, реальні дані про саму компанію та товар, і все те, що впливає на прийняття рішення на користь «беру»;
- можна відразу оплатити замовлення. І тут не тільки про онлайн-оплату, але й про актуальність сайту. Адже тільки бізнес, упевнений у тому, що на сайті розміщена актуальна інформація про наявність і ціни, може дозволити собі таку розкіш як онлайн-оплата.
Пам'ятайте та будьте напоготові:
Завжди є той, хто зробить свій сайт кращим, ніж ваш. І користувач вибере його. Яким би якісним не був ваш продукт.
Омніканальність
Як це пов’язане з SEO-трендами? Зараз пояснимо.
SEO - надзвичайно цінна та фундаментальна стратегія для вашого маркетингового плану. Але в поточному рівні конкуренції, у поглибленій боротьбі за кожного покупця, у термінах, за які ви бажаєте (і ми разом з вами) отримати результат, а також у тому, наскільки перебірливим став користувач, SEO не може бути єдиним каналом залучення покупців. Це стосується як нових гравців, які тільки-но заходять на ринок, так і тих, хто вже має свою частку ринку, але хоче зростати.
Залежно від ніші, в якій працює ваш бізнес, від тематики сайту, рекомендуємо (додатково до SEO) розглянути інші канали залучення трафіку. З базових — платна реклама в пошуку (PPC) і соціальні мережі (SMM).
Якщо не знаєте, який канал буде ефективнішим і зручнішим для вас, звертайтеся! Ми будемо раді познайомитися з вашим проєктом і запропонувати індивідуальну маркетингову стратегію:
Підключення різних каналів допомагає та посилює основний. Ну, тобто умовно: якщо основний — SEO, отже користувачі під час першої взаємодії через PPC (інтернет-реклама) знайомляться з брендом, а через органічний пошук стають покупцями.
Або навпаки: користувач вперше зайшов на сайт через органічний пошук, а закріплення результату (словами бізнесу, це «угода на продаж») відбувається через рекламу. Просто реклама була поруч «у потрібний момент» і «допомогла» прийняти потрібне рішення. Зрозуміло, потрібне вам і вашому бізнесу.
Стислі висновки
Усе вищесказане — важливі акценти у трендах 2022, але водночас варто пам'ятати, що в SEO все ще залишаються незмінно важливими та незамінними такі інструменти та фактори:
- посилання;
- локальний пошук;
- EAT;
- технічний стан ресурсу;
- асортимент;
- вік бренду та сайту;
- а також інші фактори ранжування, яких з кожним роком (негласно) стає більше. І не тому, що масово з'являються нові, а тому, що кожен старий розбивається на дрібніші та деталізованіші фактори. Вони разом і формують рейтинг вашого сайту «в очах» пошукових систем.
Головний тренд і він же порада на 2022: не зупиняйтеся та шукайте оптимальний варіант для себе та свого продукту!
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)