Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
SEO-тренди у 2025 році: на які фактори слід звертати увагу під час просування сайту
Тенденції та тренди в SEO – явище, що не прив’язується до початку або кінця року. Такі моменти слід відстежувати постійно і спиратися на них у своїй роботі. Щоправда, враховувати лише тренди недостатньо: першою чергою ефективне просування сайтів спрямоване на виконання вимог пошуковика щодо оптимізації та ранжування, відповідність майданчика запитам і особливостям поведінки цільової аудиторії.
Водночас знання певних тенденцій та прогнозів на майбутній рік дозволяє покращити позиції сайту у видачі й відкривають нові можливості для його вдосконалення. Отже, поговоримо про SEO-тренди 2025, що, на нашу думку, варті окремої уваги.
1. Штучний інтелект
AI (ШІ) поступово стає частиною життя і різних видів діяльності. Інструмент, що занурюється в усі сфери швидше, ніж будь-яка інша технологія, в SEO використовується для:
- створення текстів (повністю чи частково);
- генерації метатегів, ідей для ключових слів і групування їх у кластери;
- швидкого перекладу і перевірки орфографії;
- розв’язання повсякденних завдань – підбирання регулярних виразів, мікророзмітки, елементів коду (наприклад, прописування регіональності) тощо.
Можливості штучного інтелекту як допоміжного інструменту можуть бути корисними в роботі SEO-фахівця, втім, покладатися на них на 100% не варто. Перед застосуванням згенеровані елементи рекомендуємо обов’язково перевіряти і допрацьовувати, за необхідності.
Варіантами ефективного поєднання AI та неоціненного особистого досвіду може стати створення бота на базі штучного інтелекту, налаштування Gems від Google і GPT від Chat GPT відповідно до ваших потреб.
Нові технлології – це завжди про можливості та ризики негативних наслідків. Все, що використовується з розумом, буде в плюс, а де зловживання – може мати не найприємніші наслідки. AI – це технологія, яка на перший погляд може захоплювати, але не варто забувати про цілі і задачі, які перед SEO-фахівцями ставлять власники бізнесу. Тому, для оптимізації процесів, для пришвидшення виконання тієї чи нішої роботи використання штучного інтелекту вітається, а от з написанням текстів (беземоційних, без розуміння проблем і болів ЦА) варто бути обережними і не сподіватись лише на технології.
2. E-E-A-T
Досвід, експертність, авторитетність і правдивість інформації залишаються одним з ключових трендів SEO у 2025 році. Щоб підкреслити власну індивідуальність і виділитися серед конкурентів, варто зробити акцент на оригінальності контенту та його відповідності запитам цільової аудиторії. Для цього слід постійно вивчати поведінку клієнтів, визначати їхні інтенти (справжні цілі), використовуючи внутрішні запити, шаблони використання продукту, розшифровку дзвінків у відділі продажів чи служби підтримки. На основі отриманих даних ви можете створювати новий контент і оновлювати наявний.
Крім того, Google акцентує увагу на розпізнаванні експертів, їх досвіду та практичної цінності. Отже, щоб довести, що ви добре розумієтеся на своїй справі, додайте на сайт інформацію про авторів блогу, приділяючи особливу увагу інформації, яка підтверджує професійний рівень цих людей.
Для формування довіри користувачів тексти мають створюватися не для пошуковика, а для людей. І це найголовніше, адже EEAT – це фактор, який враховують живі люди, тестувальники, а не бот Google.
3. Голосовий пошук
Молоде покоління, що змалку користувалося новітніми технологіями, дедалі частіше надає перевагу голосовому помічникові під час пошуку певних товарів і послуг. Бізнесу, що просуває продукти в мережі, варто з цим рахуватися, і, залежно від тематики сайту, рано чи пізно частка голосового пошуку кожного сайту почне ставати суттєвою і до цього варто підготуватись завчасно. За прогнозами американської компанії EMarketer, що займається дослідженнями в різних сферах, приріст застосування Voice Assistance у США щорічно становить близько 3,3%.
Щоб охопити більше аудиторії, крім SEO, слід зосередитися на VSO (Voice Search Optimization). Зокрема, варто зробити сайт максимально зручним для використання на мобільних пристроях, збільшити швидкість його роботи, визначити та оптимізувати ключі з «довгим хвостом», а також зробити акцент на локальному пошуку.
Цей тренд і його вплив на сайт варто оцінювати відносно того, яка тематика сайту і хто є (за віковими параметрами) найбільшою часткою ЦА. Якщо товар більш повсякдений, товар про технології чи новинки, якщо послуга має розважальний характер – частка голосового пошуку ставатиме більшою першочергово. Для більш інженерних тематик (B2B, будівництво, складні технології) – тут голосовий пошук матиме менший вплив, адже поведінка користувача передбачає більше заглиблення в деталі, більше роботи з технічною інформацією, коли важливо все до дрібниць. Що додатково підтверджує важливість постійного аналізу і роботи з поведінкою користувача. Чим краще SEO-спеціаліст розуміє аудиторію, яку має привести на сайт і залучити на певні дії, тим більш успішними будуть результати seo-просування.
4. Відеоконтент
Великі обсяги інформації та стрімкі темпи життя породили зростання попиту на відеоконтент. Сучасні користувачі здійснюють пошук не тільки традиційно через Google, а і в YouTube, TikTok та Reddit. Ролики з корисною інформацією, адаптовані під конкретний канал, викликають довіру до бренду і дозволяють залучати нових клієнтів. Компанії, що використовують відео для просування продуктів, отримують змогу розширити коло ЦА, а також здобувають суттєві переваги в ранжуванні сайту.
Ефективне використання цього SEO-тренду вимагає комплексного підходу – оптимізації контенту під голосовий пошук, прописування метатегів до роликів, використання інформативних прев’ю, субтитрів і транскриптів.
5. Досвід користувача
User Experience (UX) – це сукупність знань, умінь і вражень, отриманих користувачем від взаємодії з певним продуктом бренду. Для виконання одного зі своїх основних завдань – перетворення відвідувача на клієнта – сайт має відповідати очікуванням аудиторії, а подекуди навіть перевершувати їх. Яким би привабливим, унікальним і дорогим не було оформлення сторінок, людина все одно придбає товар чи замовить послугу там, де їй запропонують найдетальнішу інформацію та найзрозуміліший алгоритм взаємодії з сайтом. Іншими словами, сайт, де людина отримає відповіді на всі свої питання і зможе закрити з допомогою конкретною ресурсу усі свої проблеми / болі / задачі.
Аналіз – це один з найбільш важливих етапів роботи, які б задачі перед SEO не ставились, які б проблеми не вирішувалися, які б тренди не були на слуху. Аналіз – це спосіб побачити неочевидне, розгледіти ідеї та розробити рішення, яке буде закривати проблеми. Аналіз дій користувачів – це те, з цим мають працювати усі, хто так чи інакше відповідає за продажі через сайт.
Аналізуйте, робіть висновки, впроваджуйте, знову аналізуйте. І пам’ятайте, яким би на ваш погляд, не виглядав ресурс хорошим, зручним, завжди можна щось покращити, просто потрібно трохи більше часу на аналіз і дослідження.
Отже, під час SEO-просування онлайн-ресурсу завжди потрібно аналізувати:
- конкурентів і типові для ніші функціональні рішення;
- дизайн, а точніше те, як з ним взаємодіє ЦА. Таким чином ви зможете знайти «проблемні ділянки» та шляхи для вдосконалення;
- структуру – з погляду доступності потрібної інформації та доцільності окремих сторінок;
- контент, що має насамперед закривати потребу потенційного клієнта.
Не забуваймо також про Core Web Vitals – метрики, що оцінюють досвід перебування користувача на сторінці та впливають на ранжування в органічному пошуку. До них належать швидкість завантаження елементів, час очікування першої взаємодії та об’єм раптових зсувів блоків контенту під час завантаження сторінки. Показники мають певні порогові значення і легко відстежуються за допомогою онлайн-інструментів (основним із них, для роботи, рекомендуємо Google Search Console, адже тут значення з реального досвіду реальних користувачів, а не тестові, а отже більш об’єктивна оцінка стану сайту і його окремих сторінок).
Продумані UX-дизайн, функції та наповнення сторінок, а також коректна робота ресурсу загалом – фактори, що не тільки спонукають користувача до виконання цільової дії, а й зрештою дозволяють збільшити трафік і підвищити рейтинг у пошуку.
Під час просування сайту в Google SEO-тренди 2025, звісно, обов’язково мають враховуватися. Втім, звертати увагу на базові налаштування SEO (технічну оптимізацію, контент, структуру тощо) не менш важливо. А тому, в якому б році ви не запланували оптимізацію онлайн-ресурсу, головним секретом успішного SEO є комплексний підхід.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)