Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
SEO профілю Instagram
Якщо ви хочете покращити охоплення аудиторії, залучити новий трафік або збільшити продажі в Instagram — вам потрібно подумати про SEO. Як і у випадку з Google або з будь-якою іншою пошуковою системою, тут існують певні методи та інструменти, які можна використовувати для покращення рейтингу та збільшення видимості вашого профілю.
У цій статті ми розповімо вам, як оптимізувати профіль і контент у 2023 році для кращої видимості в «Інстаграм». Дотримуйтеся цих порад, і ви будете на шляху до збільшення кількості підписників і залучення нової аудиторії.
Що таке SEO в Instagram?
SEO для Instagram — це процес оптимізації вашого профілю та контенту для підвищення видимості в пошуку цієї платформи. Такі методи підвищують шанси сторінки бути поміченою користувачами, що здійснюють пошук за ключовими словами, пов'язаними з вашим бізнесом або брендом.
Розглянемо наочний приклад пошуку контенту за запитом “digital marketing”. Якщо ввести його в рядок пошуку, Instagram показує наступні результати.
Результати пошуку містять відповідний контент, акаунти, аудіо, хештеги та географію.
Навіщо оптимізувати профіль Instagram?
Instagram має понад 1 мільярд активних користувачів (якщо точніше, то 1,48 мільярда), яких ви потенційно можете охопити за допомогою правильних методів та інструментів SEO-оптимізації.
Дві третини загальної кількості користувачів мають віковий діапазон до 34 років, і це надзвичайно важливо враховувати. Аналіз YPulse показав, що купівельна спроможність міленіалів і представників покоління Z разом наближається до позначки у 3 трильйони доларів і постійно зростає.
Люди проводять в Instagram приблизно 53 хвилини на добу. На це припадає значна частина їхнього дня, що збільшує ваші шанси залучити до свого профілю нову аудиторію.
83% людей використовують соцмережу, щоб знайти нові товари чи послуги, і це показує, що контент вашого бренду сприятиме залученню потенційних клієнтів.
За даними Facebook IQ, побачивши продукт або послугу в Instagram, 79% людей почнуть шукати додаткову інформацію, 65% — перейдуть на вебсайт або в мобільний застосунок бренду, 46% — оформлять покупку (онлайн чи офлайн), а 31% користувачів підпишуться на акаунт.
SEO в Instagram важливе, тому що відкриває доступ до аудиторії, що активно цікавиться контентом, пов'язаним із вашим бізнесом. Очевидно, що багато користувачів — зокрема і ваші потенційні клієнти — використовують соцмережу для пошуку нових компаній, брендів і продуктів.
Як працює алгоритм Instagram 2024, та що впливає на його роботу?
Насправді алгоритм соцмережі не є єдиним цілим. Навпаки, це цілий ряд алгоритмів, класифікаторів і процесів, що працюють у сукупності. Вони враховують сотні факторів, таких як історія користувача, розташування, профіль, пристрій, тенденції, релевантність і популярність. Це дозволяє розмістити потрібний контент перед потрібними користувачами у потрібний час.
Головна мета Instagram та його алгоритму — зробити так, щоб користувачі отримали задоволення від перебування в застосунку і витрачали більше часу на скролінг стрічки. Адже в цьому разі люди бачать більше реклами, а отже — зростає прибуток соцмережі.
Instagram використовує різні алгоритми для кожної частини своєї платформи в залежності від типу контенту.
Для публікацій у стрічці
Згідно з коментарем керівника соцмережі Адама Мосері, алгоритм Instagram Feed фільтрує та аналізує дії користувачів за певними критеріями, адже стрічка має показувати найцікавіший контент:
1. Інформація про допис:
- тип — фото чи відео;
- тривалість відеоролика;
- як давно та о котрій годині було опубліковано допис;
- кількість уподобань, коментарів, збережень і репостів.
2. Інформація про акаунт.
Алгоритм порівнює привабливість акаунта для інших користувачів з інтересами конкретного підписника. Важливим фактором виступає взаємодія з акаунтом та його публікаціями за останні кілька тижнів.
3. Активність користувача.
Алгоритм порівнює новий пост з попереднім контентом, який вподобав користувач.
4. Історія взаємодії.
Алгоритм соцмережі оцінює активність користувача та визначає, чи він просто переглядає стрічку, чи лайкає, репостить і залишає коментарі.
Алгоритм також аналізує ймовірність переходу у профіль після того, як користувач побачив публікацію.
Перед створенням контенту для свого профілю запитайте себе: чи захоче ваша аудиторія поставити лайк відео, прокоментувати його або поділитися ним з іншими користувачами? Що більше людей взаємодіє з вашим контентом, то частіше він з'являється у стрічці ваших підписників і рекомендується аудиторії, котра має з ними спільні риси.
Для відеороликів Reels
Instagram Reels знаходить відео, що можуть сподобатися користувачеві, а потім ранжує їх залежно від рівня зацікавленості. Однак найважливіший фактор для алгоритму Reels — чи оцінить штучний інтелект відео як розважальний контент.
Однією з головних переваг соцмережі у поточному році є те, що алгоритм Reels підтримує користувачів з невеликою кількістю підписників. Додатково для нього важливо наступне:
- активність користувача — які ролики він вподобав за останній час, а якими — поділився з друзями;
- історія взаємодії з акаунтом. Більшість відео Reels публікується з облікових записів, невідомих користувачеві. Однак, якщо ви вже бачили відео певного акаунта, то є більше шансів, що алгоритм покаже вам інші ролики, розміщені у цьому профілі;
- технічні аспекти — наявність музики, масок і ефектів, а також загальна якість відео. Що більше функцій соцмережі використано, то краще.
Крім того, успіх ваших роликів зростає, якщо ви ділитеся ними у стрічці, а в описі допису вказуєте пошукові ключові слова і нішеві хештеги.
Для Stories
Instagram Stories надає пріоритет контенту з акаунтів, з якими ви найчастіше взаємодієте. Найкращий варіант — регулярно публікувати історії, що закликають до дії: додавати стікери з опитуваннями, запитаннями, нагадуваннями тощо.
На жаль, не існує єдиної інструкції, за якою ви отримаєте відразу мільйон підписників. Але Instagram любить тих, хто сумлінно працює та активно публікує новий цікавий контент.
Які фактори визначають рейтинг профілю Instagram?
Ми вже зазначили, що немає покрокової інструкції, за допомогою якої ваш обліковий запис зможе потрапити на вершину рейтингу пошуку. Алгоритми цієї соціальної платформи постійно оновлюються для того, щоб щоразу трохи змінювати логіку видачі контенту. Адже Instagram намагається мотивувати користувачів і маркетологів бути активнішими та робити все якомога краще.
Але ми точно можемо вказати на ряд факторів, які можна застосовувати для збільшення ефективності просування на цій платформі.
Як правильно оптимізувати профіль Instagram
Зробіть свій профіль доступним для пошуку
Перше, з чого потрібно почати, — переконайтеся, що ваш профіль відкритий для всіх користувачів. Перевірте свій обліковий запис, його конфіденційність і доступність. Зробити це можна в налаштуваннях профілю.
Приділіть увагу оформленню вашого профілю
Почніть із профілю в цілому — оптимізуйте ім'я сторінки, нікнейм і біографію.
Ім'я вашої сторінки можна порівняти з заголовком H1 і title сторінки сайту. Трохи нижче розташована «біографія» — «шапка» профілю, виділена жирним шрифтом.
Ваше ім'я працюватиме як ключове слово для пошуку — як у самому Instagram, так і за його межами в мережі. Нікнейм працює аналогічно. Його можна сформувати з урахуванням назви вашого бізнесу, галузі чи розташування.
Додавання основного ключового слова до вашого ніку та імені користувача є дієвим способом покращити шанси на показ у релевантних пошукових запитах.
Важливо, щоб ваш нік легко запам'ятовувався і вимовлявся вголос: так користувачі зможуть швидко та просто поділитися ним, ввести його в пошуку та впізнати серед інших. Це має бути нескладний набір букв, цифр і знаків.
Основні ознаки гарного нікнейму:
- милозвучність для носіїв мови, легкість і простота введення;
- невеликий вміст спеціальних символів або повна їхня відсутність;
- відповідність назві бренду.
Якщо ваш логін відповідає всім трьом критеріям, то з ним усе гаразд.
Якщо ви використовуєте інші соціальні мережі для ведення бізнесу, рекомендуємо застосовувати єдиний нікнейм усюди.
Для бізнес-імен користувачів це не завжди можливо, оскільки зазвичай потрібно дотримуватися офіційної назви бренду. Але ви можете знайти спосіб «пограти» з назвою профілю у своїй біографії. Адже вона також є чудовим місцем для додавання ключових слів, за якими ви хочете підвищити рейтинг. Ви можете використовувати цей блок, щоб описати свій бізнес за допомогою відповідних вторинних ключів. Наприклад, якщо ви просуваєте салон краси, то можете додати до біографії другорядні ключові слова: «стайлінг», «макіяж», «манікюр» тощо.
Крім оптимізації імені користувача, нікнейму та біографії необхідно ретельно стежити за якісним наповненням сторінки.
Опишіть публікацію за допомогою оптимізованих підписів, що містять ключові слова
Підписи до постів — ще одна можливість вживання релевантних ключових слів. Якщо ви використовуєте запити у підписах, то з більшою ймовірністю з'явитесь у результатах пошуку. Важливо вживати якнайбільше релевантних ключів, однак перевантажувати ними текст не варто, оскільки в цьому разі дописи буде важко читати, і люди менше цікавитимуться таким контентом. Знайдіть баланс між використанням релевантних ключових запитів, природністю та читабельністю тексту.
Вставте релевантні хештеги для публікацій, історій та роликів
Хештеги — один з головних інструментів платформи, яким користуються всі без винятку. У просуванні профілю вони відіграють чималу роль, адже завдяки цим тегам можна знайти дописи та акаунти, що вас найбільше цікавлять.
У пошуку таких ключових слів вам допоможе аналіз цільової аудиторії та найуспішніших конкурентів. Він може навести вас на актуальні незаспамлені хештеги, завдяки яким допис переглядатиме більше людей. Обов'язково вкажіть свій регіон, якщо ваш бізнес прив'язаний до нього.
Погано впливають на перегляд допису спамні хештеги для швидкого просування. Зазвичай вони не приносять жодного результату, а лише шкодять, піддаючи акаунт напливу ботів. Не рекомендуємо використовувати такий метод просування, адже таким чином ви не зможете залучити цільову аудиторію.
Допустима кількість — до 30 хештегів одночасно, оптимальна — до 10.
Використовуйте альтернативний текст у публікаціях
Атрибут Alt — альтернативний текст до зображення. Завдяки йому пошукові системи знаходять фото за певним критерієм. Формулюється він так само, як запити для соціальної мережі: через підбір потрібних ключових слів.
Додати alt текст до зображення можна двома способами:
- Завантажити фото для публікації, перейти до «Розширених налаштувань» і потім за додатковими параметрами знайти функцію «Написати альтернативний текст».
- Якщо фото вже опубліковане, перейдіть у режим редагування — просто на фото з'явиться піктограма тексту ALT.
Якщо у ваших дописах буде прописаний alt атрибут, їхні шанси потрапити в ТОП пошуку збільшуються в рази. Це відіграє значну роль для бізнесу, оскільки підвищує трафік пошуку зображень, і особливо корисно тим, хто робить насправді унікальні знімки.
Встановіть геолокацію для полегшення географічного пошуку
У рекомендаціях Instagram враховує локації, тому не забувайте застосовувати відповідну позначку для просування. Якщо у вас немає прив'язки до місця, використовуйте найближчі або популярні місця, щоб потрапити в їхню добірку. Якщо є окрема локація, то обов'язково вказуйте її, щоб підписники могли знайти вас. Перевіряйте в пошуку наявність нових публікацій з вашою геоміткою. Так ви зможете познайомитися з потенційними підписниками та налагодити з ними контакт.
Як створити свою геолокацію:
- Зайдіть у налаштування. У розділі «Обліковий запис» перейдіть у бізнес-акаунт.
- Зайдіть у розділ «Сторінки» на Facebook. Виберіть Instagram, а потім перейдіть до режиму редагування.
- У розділі «Контактна інформація» заповніть всі поля. Готово!
Потрапити в «Недавні» простіше, але що популярнішим є місце, то більше контенту з'являтиметься. На популярність також впливають лайки, покази (перегляди публікації), охоплення (кількість людей, що її передивилися), коментарі, репости тощо.
Відмічайте популярні акаунти зі своєї сфери в постах і Stories
Ще один ефективний спосіб підвищити видимість акаунту — теги. Коли ви відмічаєте інший обліковий запис у своїх публікаціях і Stories, його підписники зможуть перейти до вашого профілю через вкладку «Позначено» або відповідний репост. А отже, є хороший шанс, що ви зможете залучити ще більшу аудиторію.
Працюйте з аудиторією та лідерами думок
Вибирайте активних користувачів і популярних блогерів, що можуть зацікавитися вами, та спробуйте налагодити з ними контакт. Залишайте обдумані коментарі, ставте запитання, вступайте з ними у дискусії.
На своїй сторінці частіше контактуйте з підписниками, мотивуйте їх на активні дії та показуйте «внутрішню кухню». Адже користувачам завжди цікаво заглянути за зачинені двері та дізнатися, як виглядає процес зсередини. Труднощі та перешкоди теж цікаві. Усі бажають впізнавати себе в людині, на яку підписані, тому не варто ховати свою особистість або доводити її до недосяжного ідеалу.
Публікуйте в найефективніший проміжок часу
Своєчасна публікація дописів є важливим фактором для раннього залучення, що впливає на зростання вашої популярності. Знання конкретного проміжку часу для публікації гарантує, що ваш контент отримає прискорення пошуку, поки залишається актуальним і «свіжим».
Обов’язково проаналізуйте найкращий час для публікації — перевірте години активності вашої аудиторії, подивіться на популярність контенту, а потім дотримуйтеся графіка постингу. Це автоматично показуватиме ваші дописи в ТОП результатах пошуку, і ваш акаунт поступово помічатимуть частіше.
Додаткові поради SEO для підвищення охоплення в Instagram у 2024 році
Використовуйте гарячі кнопки в Stories
Блогери та бренди намагаються залучити користувачів до сторіс, тобто збільшити відведений для їхнього перегляду час, адже підписники дивляться не лише стрічку.
Для цього існують додаткові інтерактивні інструменти — запропоновані сервісом стікери, гарячі кнопки та реакції, що передбачають вибір варіанта відповіді, комунікацію через вікно зворотного зв'язку, перехід у згаданий акаунт тощо.
Чим корисні стікери-інтерактиви:
- збирають користувацький контент і думки підписників;
- підвищують інтерес до історій;
- збільшують охоплення аудиторії та залучають нових користувачів.
Проводьте live-трансляції
Пряма трансляція — це чудова функція, що дозволяє виходити в прямий ефір і залишатися на зв'язку зі своїми підписниками та клієнтами. Вони можуть ставити питання або говорити про проблеми продукту і негайно отримати відповідь.
У прямого ефіру є переваги:
- весь контент є авторським та інтерактивним;
- можна показати себе і безпосередньо почати знайомство з підписниками;
- додаткові реакції на трансляцію збільшуватимуть органічне охоплення акаунта;
- контакт з користувачами через коментарі. Якщо вони відривають від суті розмови, цю функцію можна вимкнути;
- можливість додавати в трансляцію гостей (залучення інших акаунтів);
- після завершення трансляція залишається в стрічці впродовж найближчої доби.
Прямі трансляції сприяють зростанню конверсії через безпосередню взаємодію з користувачами.
Уникайте створення низькоякісного контенту
Якісний контент — головна умова попадання в рекомендації Instagram. Зараз у трендах якість і експертиза, тому до створення контенту висувається дедалі більше вимог. Потрібно враховувати актуальність, новизну і питання аудиторії, а потім запакувати все це в гарну обгортку.
Вибір формату теж не такий простий. Навіть гарне та якісне фото часто поступається в популярності гіфкам і відео. Контент з особистою присутністю отримує більше лайків, ніж неживі об'єкти або пейзажі.
Ми рекомендуємо час від часу «підглядати» в пошуку за популярними акаунтами, переймати їхній досвід і адаптувати цікаві знахідки до свого профілю. Дамо кілька порад на основі спостережень за інфлюєнсерами та блогерами:
- Створюйте автентичний контент. Ламповий, нішевий, справжній, особистий. Це допоможе отримати міцний зв'язок із підписниками. Відгук викликає схвалення і бажання стати частиною спільноти.
- Не ігноруйте світових проблем. Instagram — вже давно більше, ніж соцмережа з фотографіями: для багатьох це спосіб показати себе, заявити про свою позицію. Усвідомленість, зацікавленість, турбота про планету та соціум зараз у тренді. Будьте доброзичливими та спілкуйтеся з підписниками через контент.
- Знімайте історії. Використовуйте хештеги та геолокацію.
- Додайте динаміки. Відео та гіфки приваблюють користувачів більше ніж статичні фотографії. Розбавляйте стрічку рухом. Експериментуйте, пробуйте, аналізуйте та враховуйте помилки.
Будьте послідовними у створенні нішевого контенту
Коли ви вже створили бренд і вирішили, про що писатимете, то маєте розібратися, як створювати захопливий та гармонійний контент конкретно у вашій ніші. Для цього варто враховувати такі фактори:
- зручність;
- релевантність;
- привабливість;
- ефективність.
Не робіть зі сторінки хаотичну мозаїку, підбираючи картинки різного розміру і формату. Пости в стрічці бажано вибудовувати згідно з єдиною візуальною концепцією та ідеєю. На швидкість просування профілю це не впливає, але підвищує шанси на позитивне сприйняття з боку користувачів і підписників.
Залежно від призначення сторінки виділяйте потрібні типи контенту. Для бізнесу можна виділити контент, що залучає, продає, корисний (інформаційний) та іміджевий. В яких пропорціях їх подавати — залежить від цілей акаунту. Важливо відстежувати реакцію користувачів на різні типи публікацій, щоб зрозуміти, що саме «заходить» вашій аудиторії.
Не порушуйте Правила спільноти щодо змісту контенту, не створюйте спам-профілі та спам-публікації
Користувачі часто говорять про непередбачуваність і примхливість алгоритмів соцмережі. Особливо це стосується тих, хто професійно веде блог, просуває бізнес і монетизує його. Страшний сон такого користувача — опинитися у вічному бані, втративши роки роботи над акаунтом і дбайливо зібрану аудиторію. І на жаль, це справді можливо.
Декілька порад для тих, хто хоче уникнути блокування акаунту:
- Ознайомтеся з офіційними правилами й рекомендаціями платформи та обов'язково їх дотримуйтесь.
- Уважно прочитайте список забороненого контенту і ніколи його не публікуйте. Фотографії та відео з оголеними тілами, матеріали сексуального характеру і насильство вважаються неприйнятними. Також відмовтеся від агресивних текстів. Хоч би якими були цілі публікації, це може легко призвести до бану.
- Слідкуйте за дотриманням авторського права — не використовуйте чужі фото, відео і тексти. Прибирайте логотипи брендів.
- Не зловживайте хештегами — вибирайте лише найрелевантніші та не дуже популярні.
- Не користуйтеся сервісами накрутки лайків і підписників, не займайтеся масфоловінгом та маслайкінгом навіть вручну.
- Не спамте в коментарях. Instagram досить суворий щодо кількості коментарів, опублікованих впродовж короткого часу. Сервіс уважно стежить за коментарями, що повторюються, — за їхньої наявності платформа може вважати вас ботом. Також Instagram «не любить», коли користувачі залишають багато коментарів зі смайликами.
- Прив'яжіть до акаунту актуальну адресу електронної пошти та мобільний телефон, до яких у вас є доступ. Це допоможе розібратися з блокуванням — на телефон ви отримаєте код для відновлення, а через email спілкуватиметеся з підтримкою.
- Публікація власних фотографій також полегшить процес розблокування. Якщо у вас немає можливості зробити це, або розміщення подібного контенту є недоцільним, прив'яжіть акаунт до сторінки Facebook, що містить вашу особисту інформацію.
Аналізуйте результати та оновлюйте SEO-стратегію
Слідкуйте за аналітикою, щоб перевіряти ефективність постів, сторіс і стратегії. Обирайте найуспішніші типи та теми контенту і налаштовуйте стратегію SEO в соцмережі згідно з отриманими результатами.
Фактори, що більше не працюють в профілі Instagram
Накрутка підписників
З кожним днем соцмережа все суворіше ставиться до використання сервісів накрутки та нечесних спроб привернути увагу до акаунту.
Найпростіший та найшвидший спосіб «поховати» сторінку — використання «сірих» методів швидкого набору підписників, наприклад, ботів. Це призведе до того, що навіть живі та зацікавлені підписники назавжди втратять вас зі своїх стрічок.
Непоодинокі випадки, коли охоплення різко і безповоротно падає після масштабних гівів з перехресними підписками. Різкий приріст на кілька тисяч плюс нульова активність користувачів діє на Instagram як червона ганчірка на бика, і це чудова нагода відправити ваш акаунт під санкції.
Тому не випробовуйте долю, спираючись на неперевірену інформацію. Залучайте користувачів і підтримуйте активність у профілі лише дозволеними способами.
Багатотисячна аудиторія цінна лише в тому разі, якщо користувачі виявляють активність на сторінці: коментують, лайкають, зберігають, репостять у сторіс. Акаунт із тисячею підписників, що роблять усе вищеперелічене (навіть не все і не одночасно) буде успішнішим, ніж сторінка з десятьма тисячами «мертвих душ» — тих, хто навіть не бачить вас у стрічці, не реагує на пости та історії.
Використання вірусних хештегів
Просування інста-профілю за допомогою хештегів — один з базових способів розкрутити нову сторінку, але користуватися ними потрібно розумно. Варто зібрати частотні теги виключно за своєю тематикою. Додатково можна використовувати загальні популярні теги.
Але вірусні теги, що не мають відношення до вашого контенту, краще залишити «за бортом». Пост, позначений масою хештегів, ніяк не пов'язаних з темою допису, викликає як мінімум подив, а в гіршому випадку значно знижує рейтинг сторінки. Адже «Інстаграм» стимулює користувачів платформи застосовувати рідкісні хештеги, що підходять до конкретної публікації, щоб виключити нерелевантний контент і полегшити пошук.
Масовий взаємний фоловінг
Масовий фоловінг передбачає «бартер»: ти — мені, я — тобі. Але на сторінку приходять не ті, кому вона дійсно цікава, а ті, хто хоче лише набрати у відповідь якомога більше бездумних лайків і підписників.
Тут варто подумати: чи дійсно ви хочете отримати візуально високу за рейтингом сторінку з масою байдужих і не залучених фоловерів, або все ж таки бажаєте набрати сильне ядро активних зацікавлених читачів (або потенційних клієнтів)?
Нерегулярний або занадто частий постинг
Нерегулярність оновлень цілком зійде за один зі смертних гріхів в очах Instagram. Створення контент-плану і слідування йому — заповідь номер один для успішного просування вашого профілю.
А ще Instagram може покарати за спам у стрічці. Немає чітких критеріїв, яка кількість постів за годину, день або навіть хвилину призведе до блокування. Свідчення користувачів говорять про різні сценарії: хтось отримує бан за 5 постів на день, а комусь вдається постити по 5 фото за хвилину. Радимо спиратися на здоровий глузд і не захоплюватися постингом. Навіть якщо ви не отримаєте санкцій від соцмережі, підписники навряд чи будуть раді такому обсягу контенту, а алгоритми стрічки все одно відсортують зайве.
Навіщо бізнес-акаунту SEO для Instagram?
Згідно з трендами 2024, у digital-маркетингу простежується тенденція до збільшення інтеграції соцмереж і e-commerce. Люди все частіше шукають товари на соціальних платформах, тому що так можна простіше і швидше зробити замовлення, переглянути фото/відео, ознайомитися з відгуками.
Крім того, люди оцінюють інформацію в Instagram візуально, що дозволяє збирати аудиторію ще холодною: коли користувач ще тільки планує робити ремонт, але вже шукає ідеї оформлення. З цих причин мати сторінку для бізнесу — це як мінімум ознака гарного тону.
Для збільшення конверсії важливо комплексно просувати акаунт не лише в рамках соціальної мережі, але й у пошукових системах. SEO для Instagram — важлива складова комплексної стратегії SMM, що допоможе вам охопити велику аудиторію та збільшити кількість потенційних клієнтів.
Якщо ви бажаєте використовувати соціальні мережі як важіль для зростання бізнесу, пошукова оптимізація в Instagram буде ефективним методом. Спробуйте оптимізувати свій профіль і подивіться на результат.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)