Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

Про найтиповіші очікування від SEO і чому вони не виправдовуються

21.10.2021
1711

Час на читання: 15 хв.

Сьогодні більшість тих, хто має власну справу і потребує реклами, уже мають досить добре уявлення про те, що таке просування сайту в Інтернеті. Ще частина з них справді розуміє, який об'єм роботи стоїть за цим поняттям. Але все одно час від часу спеціалісти Інтернет-маркетингу стикаються з нереалістичними очікуваннями замовників, які мають якесь суто «своє» бачення як все працює або вимагають беззаперечних гарантій. Про це і поговоримо сьогодні.     

А ще — розкриємо кілька сюжетних ліній про те, яким замовником бути не варто. І чого від SEO не треба чекати. 

Сподіваємось, вам буде цікаво і, головне, корисно. А зараз трохи теорії...  

Що таке SEO?

SEO-просування (search engine optimization) — це комплекс дій на сайті, направлений на те, щоб він видавався пошуковою системою вище, ніж інші сайти, а користувачі бачили сайт замовника на першій сторінці пошуку по конкретних словосполученнях, які відповідають його товарам чи послугам (ключові слова).     

Слід пам'ятати, що SEO — це саме комплекс дій (а не один-два «таємні» прийоми), які також потребують активної участі замовника. В основному SEO-спеціалісти слідкують, щоб сайт відповідав вимогам пошукових систем: мав зручний інтерфейс, оптимізовані тексти, логічну структуру, грамотне та різноманітне наповнення. Задача замовника тут — по максимуму допомагати їм з актуальною інформацією про свій бізнес, його особливості, процеси, унікальні пропозиції та ін.

Ще один термін, який варто тримати в полі зору усім зацікавленим, це релевантність. Це основний принцип виходу сайту в ТОП пошуку, який полягає в наступному: вище відображаються ті сайти, які найкраще відповідають на запит користувача. І так, тут також важливо, наскільки сам замовник добре знає свій продукт та потреби цільової аудиторії в ньому, щоб спрямувати роботу по SEO у найбільш правильне русло.     

Чи є у SЕO гарантії та де їх шукати?

Тепер поговоримо про те, як зробити співпрацю з SEO-шниками по-справжньому довірливою та результативною.     

Роботу SEO-спеціаліста можна порівняти з роботою лікаря, який проводить огляд пацієнта, назначає обстеження, аналізи, медикаменти, слідкує за станом пацієнта протягом періоду лікування… Але лікар НЕ МОЖЕ дати гарантію на повне зцілення. Чому? Та тому, що на здоров'я людини впливає багато факторів: спадковість, наявність супутніх захворювань, спосіб життя, рівень повсякденного стресу і багато іншого. 

Гарантії SEO

Так само і з сайтом. Що впливає на ріст сайту в ТОПі пошукових систем?

Перше — це вимоги і актуальний стан пошукових алгоритмів, якими ніхто не керує.

Друге — особливості самого сайту: його технічна якість, відсутність помилок у коді, наявність унікальних текстів, які містять справді корисну і потрібну інформацію, зручність користування сайтом, наявність цін та додаткового візуального контенту, і ще купу всього, про що вас радо проінформує ваш Інтернет-маркетолог чи SEO-спеціаліст.          

Додатковим фактором буде вчасна підтримка існування сайту:

  • заздалегідь оплачений домен і хостинг, 
  • активний правильно налаштований SSL-сертифікат, 
  • захищеність сайту від зламу, проникнення вірусів, фішингу та ін.     

Тому в роботі по SEO-просуванню немає 100% гарантій як таких і не може бути. Але завжди є можливість узгодити зрозумілий вам план дій, який буде включати всі основні інструменти SEO, необхідні для досягнення результату.

ТОП-5 найтиповіших очікувань замовників

Ще тут ми б хотіли поділитися кількома сюжетами з найбільш свіжих, але типових звернень до наших менеджерів І дати роз'яснення по кожному з них. Якщо раптом впізнаєте себе в цих історіях, прислухайтесь до наших аргументів — у них багато корисного для вашого сайту!

Сюжет №1

Замовник звернувся із запитом на просування сайту, але не наважується почати співпрацю, так як немає прогнозу на кількість відвідуваності, яку буде залучено на сайт за N-ну кількість часу.     

Відповідаємо: такого точного прогнозу і не може бути, адже все індивідуально для кожного проекту. Відвідуваність зростає разом зі зростанням позицій сайту, але сама по собі ще нічого не дає… Крім того, відвідувачі будуть приходити з дуже різних джерел в різний час. То що вам дасть такий прогноз? 

Комплексна ж SEO-оптимізація дає можливість працювати в першу чергу над конверсіями (це усі оплачені звернення і замовлення з вашого сайту), адже навіть мала відвідуваність може давати хороші продажі. І, на жаль, навпаки: 1 місце в топі і велика відвідуваність можуть бути зовсім без конверсій.      

Основне, що потрібно знати замовнику для співпраці по SEO-просуванні сайту:

  • дивіться на реальні кейси спеціаліста чи компанії — приклади сайтів тих замовників, які уже отримали результат з їх допомогою (вони мають бути!);
  • підписуйте офіційний договір, в якому будуть викладені основні положення вашої співпраці;
  • по максимуму прислухайтесь і виконуйте усі рекомендації, які будуть давати SEO-спеціалісти, адже ваше участь вкрай необхідна.

З чого почати? «Роби, що можеш, з тим, що маєш, там, де ти є!» - можна взяти собі на озброєння цей прагматичний вислів 26 президента США і зайнятися аудитом вашого сайту.

Якщо ви в силах зробити це самостійно, то ось вам шпаргалка від «СПРАВИ» з покроковою інструкцією.

Або напишіть нам

 

Сюжет №2

Отже, вам треба просування сайту «на вчора» і ви підписали договір з компанією. Чекаєте місяць, а сайту так і не видно на першому місці по запиту «сантехніка у Києві» або «меблі у Львові». І вашому обуренню немає меж: «Чому ці так звані спеціалісти нічого не роблять за мої гроші?»... 

Очікування замовників від просування сайту

Звіряємося з реальністю.

З моменту свого виникнення пошукова система Google неодноразово змінювала принципи роботи і взаємодії з користувачами. У найбільш «дикі» часи система справді «дозволяла» багатьом сайтам швидко «вистрілити» в ТОПі за допомогою накуплених посилань, напхом напханих у тексти ключових слів, штучного накручування переходів на сайт і подібних «гарантованих» інструментів чорного SEO. Але ці часи вже позаду і сьогодні пошукові роботи добре навчилися розбиратися не тільки у тому як написані ваші сайти, але й що в них написано, яке відео прикріплено, яке зображення додано та ін.

Ключову роль стала відігравати унікальність контенту та його відповідність потребам користувачів. А для всякого роду зловживань у Google, наприклад, існує понад 15 різноманітних фільтрів — систем контролю та санкцій, які найчастіше застосовуються до сайту без вашого відома, якщо щось не так.

Відповідно, щоб уникнути заздалегідь відомих пасток і несподівано не потрапити під фільтри Google, у професійного SEO-спеціаліста все буде відбуватися по плану за певними досить чіткими алгоритмами. І ви точно отримаєте інструкції, що робити у найближчі кілька місяців. 

Жоден притомний спеціаліст, який працює в Інтернет-маркетингу, не буде вам обіцяти швидкого виходу на першу сторінку пошуку. Навпаки, він налаштує вас на послідовну роботу як мінімум на 6-7 місяців для отримання перших (ПЕРШИХ) відчутних результатів, а далі — на постійну підтримку і наповнення сайту.     

Сюжет №3

SEO-спеціаліст підібрав перелік запитів для просування (найбільш часто їх «у народі» називають «ключові слова»). Почалася робота з оптимізацією. Позиції сайту поступово ростуть. Все іде по плану. І тут у вас закрадається підозра, що десь вас обвели навколо пальця, бо всі ці ключові слова ще й досі не забезпечили лавину відвідувачів на ваш сайт. «Щось тут не так...», починаєте переживати ви. І починаєте виясняти у SEO-спеціаліста доцільність і аргументованість просування по кожному слову.     

Рецептом полегшення тут справді стане відкритий діалог з вашим спеціалістом, який може розставити усі крапки над «і». Але для цього вам потрібно бути відкритими новим знанням, адже слід засвоїти різницю між низькочастотними, середньочастотними та високочастотними запитами. А також потрібно буде розрізняти комерційні та некомерційні запити, що стосуються вашого бізнесу:    

До групи некомерційних запитів відносяться усі слова та словосполучення, які вводять користувачі, що шукають певну інформацію (наприклад, «шафа-купе з буку» — за таким запитом людина може шукати як магазин і тоді це може бути ваш потенційний покупець, так і фото, щоб, наприклад, подивитися варіанти дизайнів, або інструкцію, щоб зробити шафу самостійно — це вже не ваша цільова аудиторія). Саме тому такі запити не завжди приводять на сайт цільову аудиторію, але часто серед неї є і ваші потенційні клієнти.     

До комерційних відносяться усі запити, в яких, як правило, вживаються слова «купити», «замовити», «ціна» і «вартість» — вони приводять аудиторію, що хоче придбати певний товар чи послугу.     

Високочастотні запити дійсно так називаються тому, що зустрічаються найбільш часто і максимально стисло описують сферу діяльності компанії. Саме по них буде найвища конкуренція в пошуку.     

Середньочастотні запити є трохи менш популярними, але досить часто вводяться користувачами в пошуку. Конкуренція в ТОПі по них все ще залишається високою.     

Низькочастотні запити зазвичай складаються з більше ніж двох слів, використовуються рідко, але дозволяють привести на сайт аудиторію, яка точно знає, що їй потрібно. Просувати сайт по таких запитах найпростіше, проте вони не дають великої відвідуваності.

Якщо ви спрямовані на продаж товарів та послуг, то у семантичне ядро (це перелік усіх запитів на просування) мають бути включені ключові слова різної частотності. Просування лише по високочастотних запитах не завжди є виправданим, адже зазвичай забирає максимум сил, часу та бюджету. Просування тільки по низькочастотних запитах не завжди здатне забезпечити хороший рівень продажів. З середньочастотними словами також варто бути обережним, адже саме тут є ризик привести не ту аудиторію і не туди.     

Якщо вам самому складно розібратися в тому, по запитах якої кількості і частотності потрібно просувати ваш сайт, попросіть вашого SEO-спеціаліста або менеджера (або НАС ) дати детальне пояснення по вашому семантичному ядру і продовжуйте послідовно працювати над результатом.     

Також мусимо застерегти, що бажання просувати сайт в перший місяць по одних ключових словах, а в наступний по інших, призведе до хаосу в роботі і навпаки може дати пониження позицій сайту у пошуковій видачі. У вас також можуть бути найбільш пріоритетні запити, по яких краще бути вище, ніж конкуренти. Але звертайте значну увагу на ті слова, які можуть давати більше нових конверсій. 

Серед слів, які описують ваші товари чи послуги, обирайте ті, які будуть більш зрозумілі звичайним клієнтам — потенційним споживачам вашого продукту. Не слід використовувати специфічні терміни або надто загальні фрази, які змусять ваш сайт конкурувати з вікіпедією або новинно-розважальними порталами. Як приклад, тут можна навести медичну сферу, де термін «УЗД» на сьогодні досить відомий і може дати великий потік відвідувачів на сайт, а ось термін «езофагогастродуоденоскопія» буде малоефективним.         

Сюжет №4     

Сучасний споживацький уклад життя спонукає усіх нас до пошуку максимальної вигоди з мінімальними зусиллями. Через що виникає певний тип замовників, від яких часто можна почути: «Хочу заплатити і щоб мене нічого не цікавило» і «Якщо ви спеціалісти, то маєте самі все зробити». 

Але в SEO це так не працює. Ваш підрядник, якому ви платите за просування сайту, зазвичай не може бути ще й експертом у вашій галузі. Тільки ви можете найбільш повно розповісти про особливості вашого сервісу та продукту, надати важливі дані про взаємодію працівників вашої компанії з клієнтами, описати вашу унікальну торгову пропозицію.     

Тому просування сайту — це постійна і тісна співпраця, у якій замовник відіграє ключову роль. Просто скинути на когось всю роботу і відповідальність не вийде. Кожен, хто дійсно зацікавлений в тому, щоб його справа розвивалась і процвітала, має активно взаємодіяти з усіма ланками, від яких залежить поява нових клієнтів. 

Якщо ж ви вперто хочете, щоб все відбувалось без вашого відома, ви ризикуєте отримати далеко не такий результат, на який могли б розраховувати при активній участі. Сайт може бути в ТОПі по тих чи інших ключових словах, але при цьому не давати вашим потенційним клієнтам реальної цінності. В ньому може бути закладено багато хороших і робочих інструментів, але все це буде набагато менш ефективно, якщо в ньому не буде вас, вашого досвіду і вашої участі. Щоб у майбутньому отримувати прибуток з сайту, доведеться вкладати не тільки грошима, але й часом та інтелектуальними зусиллями.     

Сюжет №5

Це варіант стосується таких людей, які ніби не знають (або думають, що не знають) як презентувати себе в Інтернеті. Тут можна почути: “Ну ви ж мені напишете правильно, так як має бути?”, “Звідки я знаю, які в мене переваги, все як у всіх… але ви щось вигадайте” або “Ну напишіть щось схоже, як у інших, адже ж купа інформації є в Інтернеті”.

І знову ж таки треба розуміти, що просування таким чином працювати ефективно не зможе. 

По-перше, тому що пошукові системи давно вже орієнтовані на якісну та унікальну текстову (і не тільки) інформацію. А відвертий плагіат за короткий час відправить ваш сайт під санкції, що практично змарнує усі попередні зусилля. А не завжди є ресурси і мотивація починати з сайтом все спочатку.     

Що варто тримати на контролі кожному замовнику, щоб його сайт рухався до найвищих позицій у пошуку:

  • Не тільки SEO-спеціаліст, але й жодна інша людина в світі не зобов'язана і не може знати ваш бізнес краще за вас! Особливо тонкощі, які часто і є його перевагами. Такого роду інформація має ретельно вивчатися,     аналізуватися та періодично переглядатися вами в ім'я життєспроможності вашої справи в цілому. Саме ви маєте чітко сформулювати її не тільки для себе, але й для ваших потенційних клієнтів, які будуть приходити до вас по цінність і вигоду. Сайт — це лише інструмент, і від вас також залежить його правильне і ефективне використання.
  • Вичитуйте усі тексти, які створюють для вашого сайту копірайтери, та аналізуйте їх з точки зору відповідності і правильності для вашої галузі. Тексти мають бути дійсно корисними, наповненими цікавими фактами, цифрами, порадами та іншими цінними даними, по яких користувач буде отримувати уявлення про рівень вашої експертності, якість обслуговування та ін. І часто дійсно тільки ви зможете проконтролювати відповідність текстів таким критеріям щодо сфери бізнесу, у якій працюєте.     
  • Ініціюйте доповнення сайту новими статтями, які будуть краще розкривати сферу вашої діяльності. Навіть якщо у вас є певні проблеми з граматикою чи пунктуацією, то у вас все одно є головне — безцінний практичний досвід роботи, про який ви з задоволенням можете розповідати. І повірте, знайдеться чимало людей, які б хотіли про це дізнатися. 

Тож сайт і досі залишається найкращим місцем для повноцінної презентації себе. А з допомогою команди, у тому числі копірайтерів та SEO-спеціалістів, ви зможете скоріше привернути увагу зацікавленої аудиторії.

Сюжет №6

У вас є новий сайт. Ви багато вклали у його розробку: продумали сучасний дизайн і яскраві кольори, потрудилися над текстами та ін. Але ви розумієте, що як автомобіль без бензину, так і ваш сайт до омріяного ТОПу без просування не «доїде». Та варто вам було підписати угоду про співпрацю у просуванні, як почалося: і того-то немає, і таке-то треба, і там-то помилки («О Боже, на новому сайті???»). Смутно підкрадаються нехороші здогади — замість того, щоб допомогти заробити вам, вирішили заробити на вас...     

Але «правда життя» полягає в тому, що переважна більшість сайтів створюються не заточеними під SEO-просування. У команді розробників зазвичай немає SEO-спеціаліста, який міг би допомогти практичними порадами. Тому найчастіше саме інший спеціаліст на готовому сайті може «побачити» недогляди в юзабіліті (зручності користування сайтом), недостатню якість контенту та інші деталі, які у процесі розробки упускаються або не передбачаються взагалі. Тому врахуйте це і будьте терплячими. Сайт, як і багато речей в цьому світі, неможливо створити раз і назавжди. Це ваш «офіс» в Інтернеті, у якому також періодично потрібно буде робити «прибирання» та «ремонт», створювати комфорт і відповідну атмосферу для ваших клієнтів, які, до слова, стають дедалі вибагливішими та вимогливішими. І при цьому ще й відповідати вимогам пошукових систем, які за просто хороший сайт позицій не дадуть.    

Тому ваш підрядник по SEO-просуванні — це дійсно ваш провідник у морі різноманітних критеріїв Google (чи іншого пошуковика), до яких потрібно буде постійно «допилювати» сайт, щоб він тримався у ТОПі та генерував продажі. Саме це основна функція сайту, яка потребує тісної співпраці з вашої сторони.     

Позитивне в кінці (без хепіенду ніяк). Чого ж таки чекати від SEO?

Ми знаємо, що ви — беззаперечний фанат своєї справи і чудовий партнер. Без сумніву ви також прекрасний наш потенційний замовник Але, можливо, і у вас були подібні вагання чи сумніви на шляху до розуміння SEO в цілому і долі вашого сайту зокрема.

Тому ми пропонуємо взяти до уваги рекомендації, які ми випрацювали за багато років взаємодії з нашими клієнтами:

  • не шукайте гарантій — працюйте в тандемі, ваша участь необхідна і важлива;
  • для виходу сайту на першу     сторінку Google потрібен час, і ні — це не швидко;
  • немає «чарівних кнопок» і «секретних технік», є добре підібране семантичне ядро, яке допоможе відвідувачам знайти ваш сайт;
  • від активної участі «відмазатись» не вийде, тому краще очолюйте ваш рух до ТОПу;
  • SEO-спеціаліст щось знає... а насправді не щось, а дуже багато про те, що потрібно для вашого сайту;
  • новий сайт — це дійсно тільки початок, але також це ваша візитка 24/7;
  • чи буде ваш сайт повноцінним інструментом генерації прибутку в бізнесі, залежить від вас.

Компанія "Справа" займається просуванням сайтів в Запоріжжі, Івано-Франківську, Києві та інших містах України.

Якщо ви вирішили, що час виводити ваш бізнес на новий рівень і починати освоювати Інтернет, ми готові у цьому допомогти своїм досвідом і командою класних спеціалістів

Автор
Надія Басенко

Project Manager Sprava Agency

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту