Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

16 етапів SEO-аудиту для підвищення рейтингу в Google

19.04.2021
5886

Від редакції: ми зробили й адаптували переклад статті Джошуа Харвіка для блога Ахревс. Що потрібно врахувати під час читання:

  • усі поради прості й дієві;
  • інтерфейс деяких інструментів змінився, але функціонал залишився;
  • якщо у вас виникнуть питання або бажання зробити SEO-аудит сайту, звертайтеся до нас;
  • у цьому покроковому керівництві буде проводитися аудит двох сайтів. На етапах 1-9 сайт Simple Life Insure – брокера зі страхування життя з Каліфорнії. Другий сайт блог Ahrefs.

Читати довго! Але дуже корисно, зберігайте статтю в закладки і діліться з колегами.

Програми для SEO-аудиту

  1. Крок. Переконайтеся, що тільки ОДНА версія вашого сайту доступна для перегляду
  2. Крок. Почніть сканування сайту
  3. Крок. Перевірте сайт на наявність проблем з індексацією в Google
  4. Крок. Перевірте свої позиції по брендових запитах
  5. Крок. Проведіть ручну перевірку БАЗОВОЇ SEO-оптимізації сторінок
  6. Крок. Дізнайтеся більше про проблеми внутрішньої оптимізації сторінок у звіті про сканування
  7. Крок. Перевірте контент, що дублюється, і неякісні сторінки
  8. Крок. Перевірте, що ваш сайт (і окремі сторінки) завантажується швидко
  9. Крок. Перевірте помилки в структурованих даних
  10. Крок. Проаналізуйте органічний трафік
  11. Крок. Перевірте, що позиції сайту рухаються в ПРАВИЛЬНОМУ напрямку
  12. Крок. Знайдіть сторінки, які знаходяться в пошуку на 5-10 позиції за високочастотними ключовими словами
  13. Крок. Проаналізуйте ваш профіль посилань
  14. Крок. Знайдіть і виправте биті посилання на ваш сайт (і з нього)
  15. Крок. Знайдіть «втрачену семантику»
  16. Крок. Проведіть аудит всього контенту

Для того щоб поліпшити оптимізацію вашого сайту і збільшити обсяг пошукового трафіку, потрібно зробити аудит із 16 етапів і відразу виправляти знайдені помилки.

У більшості SEO-аудитів є дві спільні риси:

  1. Вони занадто технічні.
  2. І довготривалі.

Цей аудит інший. Він займе кілька днів максимум, і впорається з ним навіть початківець SEO-спеціаліст. Якщо у вас ВЕЛИЧЕЗНИЙ сайт із сотнями тисяч сторінок, то аудит може зайняти більше часу. Однак для більшості сайтів малого та середнього розміру аудит займе лише кілька годин.

Що вам належить зробити:

Кроки 1–4 Перевірка наявності вагомих проблем, які можуть заважати розвитку сайту загалом
Кроки 5–9 Виявлення проблем, які легко усунути
Кроки 10–12 Аналіз органічного трафіку, щоб знайти очевидні можливості для його збільшення
Кроки 13–14 Аналіз беклінків (!!! це важливо)
Кроки 15–16 Аудит контенту й аналіз «втраченої семантики»

 

Наша мета полягає не в тому, щоб показати вам, як робити «технічний» SEO-аудит, для якого можна використовувати одну зі спеціальних програм. Ми хочемо продемонструвати комплексний підхід до аудиту вашого сайту з точки зору SEO. Ми розповимо про аудит тих показників, що знижують ефективність пошуку.

Програми для SEO-аудиту

Ось які інструменти допоможуть вам зробити аудит ефективно, не всі з них необхідні відразу, але, використовуючи їх, ви спростите процес:

Крок 1. Переконайтесь, що тільки ОДНА версія вашого сайту доступна для перегляду

Подумайте про всі способи введення адреси вашого сайту в браузер.

Наприклад:

  • http://yourdomain.com
  • http://www.yourdomain.com
  • https://yourdomain.com
  • https://www.yourdomain.com

Тільки ОДИН із них повинен бути доступний. Решта повинні переадресовувати 301 редиректом на основну версію. У разі Simple Life все має нормальний вигляд.

Якщо ми введемо версію з HTTP в адресний рядок, вона автоматично перенаправляється на версію HTTPS:

Те саме відбувається з версією www. Вона перенаправляє нас на версію без www.

Щоправда, зазвичай перенаправлення зі сторінок з www на сторінки без www (чи навпаки) не є проблемою, але я бачив багато сайтів з проблемами перенаправлення з http на https.

Навіть у моєму блогу є проблеми!

Це те, що має бути виправлено в першу чергу.

Порада: варто зробити все це з парою інших URL адрес, щоб переконатися, що 301 переадресація застосовується в межах всього сайту.

Ми рекомендуємо вам використовувати https: // (з www або без www), оскільки підключений SSL-сертифікат безпеки є одним із показників нового фактору ранжування від Google.

Крім того, це також забезпечує безпеку вашого сайту і підвищує довіру відвідувачів.

Якщо все в порядку, зробіть замітку про те, яка версія є основною (наприклад, https://simplelifeinsure.com) і перейдіть до кроку 2.

Крок 2. Почніть сканування сайту

На наступних етапах ми проведемо ще кілька перевірок сайту вручну, але спочатку нам потрібно запустити сканування сайту в фоновому режимі. Сканер SEO скануватиме сайт так само, як і Google, і давати нам корисну інформацію про структуру і поточний стан SEO-оптимізації.

Є кілька інструментів для такого аналізу, наприклад:

Тетяна Жевега, Head of SEO СПРАВА

«Є ще кілька популярних сервісів серед seo-фахівців:

  • Xenu's Link Sleuth (стара, але безкоштовна);
  • Netpeak Spider (є безкоштовна версія, але дуже обмежена в можливостях аналізу результатів);
  • SiteAnalyzer (безкоштовна).

Але варто враховувати, вибираючи будь-яку програму для установки, кожна з них вимагає ресурсів ПК, щоб не просто встановити, але й просканувати сайт. І є відмінності в сумісності з ОС, тож перед установкою рекомендуємо спочатку вивчити технічні вимоги до роботи з ними».

Кожен варіант по-своєму гарний, але ми будемо використовувати Site Audit.

Аудит сайту > Новий проєкт > Вставте домен в 'Scope & seeds' > Зніміть позначку з будь-яких 301 редиректів.

Натисніть «Далі». Більшість налаштувань ви можете залишити як є. Але наполегливо рекомендується включити опцію Check HTTP status of external links и Execute JavaScript (під Crawl settings).

налаштування Ahrefs для аудиту сайту

Це гарантує, що Site Audit також перевірить усі зовнішні посилання на вашому сайті, а також будь-які посилання JS. Коли ви закінчите, натисніть «Створити проєкт». Site Audit від Ahrefs почне працювати у фоновому режимі, поки ми продовжимо аудит.

Крок 3. Перевірте сайт на наявність проблем з індексацією в Google

Відсутність індексації в Google = відсутність рейтингу… на віки вічні!

аналіз сайту в google search console

Щоб переконатися, що ваш сайт проіндексований, перейдіть за посиланням: Google Search Console > Google Index > Index Status.

Поки ми переклали цю статтю, інтерфейс google search console змінився, проте функціонал залишився колишнім, тож робіть все за описаним алгоритмом сміливо.

Макет того, який вигляд Google Search Console може мати для нашого сайту simplelifeinsure.com. Не користуєтеся Google Search Console? Не проблема. Ви можете перевірити індексацію сайту в пошуку Google за допомогою пошукового оператора site:

Приклад: site: simplelifeinsure.com

Таким чином ви також можете дізнатися, скільки сторінок вашого домену проіндексував Google просто він не завжди так само точний, як Search Console.

перевірка індексації сайту в google через оператор site

Для simplelifeinsure.com Google проіндексував 226 сторінок

А що робити, якщо ви не бачите жодних проіндексованих сторінок?

Якщо ви не бачите результатів за запитом, це значить, у вашого сайту проблеми. Це означає, що на вашому сайті немає сторінок, які індексуються, внаслідок чого у сайту відсутній органічний трафік.

Зазвичай це пов'язано з некоректним HTTP-заголовком у X-Robots-Tag. Щоб перевірити це, вам знадобиться доступ до файлів header.php, .htaccess, або до сервера сайту.

Тетяна Жевега, Head of SEO СПРАВА

«Насправді це лише одна з причин, чому сайт може бути відсутнім в індексі, і не найпоширеніша.

Ось ще кілька найбільш частих:

  • заборона на індексацію в файлі robots.txt;
  • заборона на індексацію через код meta name robots зі значенням noindex;
  • заборона для пошукових роботів на рівні хостинг-провайдера (хоча звичайні користувачі без проблем можуть переходити і взаємодіяти з сайтом);
  • серверна відповідь, відмінна від 200, яка налаштована тільки на рівні відповіді, при цьому користувачу повертаючи коректну картинку;
  • молодий сайт, який поки що невідомий Google».

Після того як завершиться сканування, яке ми запустили в кроці 2, варто зіставити кількість індексованих сторінок з кількістю внутрішніх сторінок, які ви знайшли під час сканування сайту. Для зіставлення перейдіть на:

Кількість проіндексованих сторінок в пошуку - важливий етап seo-аудиту для оцінки технічного стану сайту

Site Audit > Project > Internal pages.

Для сайту прикладу на скріншоті сканер виявив 267 сторінок, у той час як проіндексованих тільки 226

Найбільш поширена причина: деякі з цих сторінок заборонені для індексації. Давайте перевіримо. Прокрутіть вниз, і ви повинні побачити список помилок, виявлених під час сканування:

SEO-аудит якості просканованих і проіндексованих сторінок в пошуку

Схоже, проблема не в цьому, оскільки сканування не знайшло жодних тегів «noindex». Якщо ви робите свій аудит і бачите іншу картину:

Виявлення закритих сторінок для індексації під час seo-аудиту

Якщо сканування виявить теги «noindex» на деяких сторінках, ви побачите це у звіті.

Давайте прокрутимо далі вниз и перевіримо значення кодів статусу HTTP для 267 сторінок.

Перевірка відповіді серверу по сторінкам сайту - важливий етап seo-аудиту

Інструмент знайшов 6 битих сторінок.

Причина невідповідності знайдена: Тільки 194 сторінки є робочими (тобто дають 200 код відповіді HTTP); інші це редиректи або "биті" сторінки. Але тепер у нас протилежна проблема. У Google проіндексовано більше сторінок, ніж є робочих сторінок на сайті.

Отже, що це дає?

Виявлення низькоякісних сторінок в індексі Google - технічний seo-аудит

Якщо ми повернемося до пошуку за допомогою оператора site: і переглянемо сторінки, ось що ми побачимо:

Схоже, Google індексує елементи головної сторінки як окремі сторінки. На них немає контенту, і фактично вони неробочі. Ці сторінки слід видалити з сайту.

Крок 4. Перевірте свої позиції по брендових запитах

Зайдіть в Google і введіть в пошуку ім'я свого бренду. Якщо ваш сайт не зовсім новий і назва бренду не загальна фраза, то швидше за все він буде на першому місці в органічному пошуку.

Видача в пошуковій системі по брендовим запитам

Приклад.

Очікуйте, що на першому місці буде саме головна сторінка вашого сайту.

Якщо ж ваш сайт не знаходиться на першій позиції, є ймовірність, що, на думку Google, інший сайт є більш відповідним результатом у пошуку за назвою вашого бренду.

Наприклад, візьмемо Beamer.

Схоже, зараз вони займають 12 позицію по імені бренду "beamer."

Виявлення seo-проблем по видачі в Google по брендовим запитам

Це одна з проблем, з якими ви стикнетесь, якщо назва бренду - часто використовуване слово.

Через те, що більшість людей при введенні назви вашого бренду шукають зовсім інше, ранжування за брендовим запитом може бути ускладнене. Як у такому випадку вийти з положення?

Потрібні брендовані посилання

Алгоритм ваших дій матиме приблизно такий вигляд:

  • Побудова брендованої посилальної маси.
  • Проведення PR-кампаній (тобто згадка бренду й отримання посилань від відомих сайтів).
  • Побудова посилань на бренд у бізнес-каталогах.
  • Перевірка, чи додана компанія і сайт в Google Business.
  • Забезпечення присутності сайту в усіх основних соціальних мережах.

Зробіть це, і незабаром позиції вашого сайту за брендовим запитом повинні покращитися. Пам'ятайте, що тільки відповідність пошуковому інтенту може привести вас у топ-1. Якщо більшість людей, які шукають «брендовий» термін, шукають ваш бізнес, то Google почне знижувати рейтинг інших сайтів і за рахунок цього поліпшувати позиції вашого.

Але що, якщо вас немає в пошуковій видачі?

Якщо ви виключили проблеми з індексацією (а ви повинні були це зробити!), то це явна ознака більш глибоких проблем, таких як серйозні алгоритмічні або ручні санкції. Рекомендую перевірити Google Search Console на наявність таких проблем.

Перевірка критичних помилок в Google Search Console / SEO-аудит самостійно

В ідеалі ви повинні побачити подібне повідомлення.

Крок 5. Зробіть ручну перевірку БАЗОВОЇ SEO-оптимізації сторінок

Давайте почнемо з перевірки основних моментів внутрішньої оптимізації. Рекомендую приступити до перевірки головної сторінки, але ви також повинні зробити це і для інших важливих сторінок вашого сайту.

Спочатку розберемося, як знайти найбільш важливі сторінки на вашому сайті - сторінки, які отримують найбільше трафіку з органічного пошуку.

Якщо ви використовуєте аудит сайту Ahrefs для сканування, ви можете легко знайти важливі сторінки, перейшовши за посиланнями:

Аудит Сайту > Проєкт > Внутрішні сторінки > Сортування за органічним трафіком

Просто почніть згори і рухайтесь униз.

Давайте перейдемо на головну сторінку сайту в браузері і клікнемо правою кнопкою миші, щоб подивитись джерела.

як переглянути код сторінки сайту?

Ми просто перевіримо базові моменти внутрішньої SEO-оптимізації прямо на сторінці.

Щоб спростити завдання, давайте перерахуємо, на що потрібно звернути увагу:

  • Чи є на сторінці добре продуманий тег Title?
  • Чи є унікальний опис в тегу meta description? Чи оптимізовано воно для максимізації числа кліків у пошуку?
  • Чи є єдиний заголовок у тегу H1? Він оптимізований?
  • Чи правильно використовуються підзаголовки Н2, Н3 і т.д.?

Джон Мюллер з Google раніше заявив, що наявність декількох тегів H1 на сторінці не є проблемою. Проте ми вважаємо хорошим тоном використання тільки одного заголовка Н1. Це необхідно не тільки для SEO, але і для відвідувачів сайту, оскільки наявність декількох заголовків може відволікати і збивати з пантелику.

Почнемо з перевірки тегу Title

<title>Instant affordable life insurance quotes - SimpleLifeInsure.com</title>

Перевірка тегу title на сайті під час seo-аудиту своїми руками

Спочатку переконаємось, що він не обрізаний у результатах пошуку.

Має гарний вигляд.

Порада: Тут – програма, яку ви можете використати для перевірки довжини тегу тайтла в пікселях. Це позбавляє необхідності перевіряти вручну в SERP.

Тайтл написаний досить цікаво, і я вважаю, що це приверне увагу і кліки. Але чи містить він релевантні ключові слова з досить високою частотністю в пошуку? Давайте перевіримо кількість запитів для “affordable life insurance” в Ahrefs Keywords Explorer.

Перевірка релевантності Title до цільових пошукових запитів / SEO-аудит

Непогано. Але виявляється, що частотність пошуку по основній темі "life insurance quotes" набагато більша.

Важливо відзначити, що meta description не впливає безпосередньо на позиції вашого сайту. Але добре складений і привабливий опис може допомогти вам отримати більше кліків. Якщо ми припустимо, що CTR є фактором ранжування (що майже напевно так і є), то meta description дійсно можуть побічно впливати на ранжування. Тобто якщо добре написаний meta description призводить до збільшення клікабельності вашого сайту в пошуку, це, імовірно, згодом матиме позитивний вплив на його позиції.

Сприймайте це як свою рекламу в результатах пошуку. Правильний meta description повинен повідомляти про основні УТП продукту або послуги, які ви пропонуєте. Наприклад, в онлайн-магазині можуть бути вказані такі пункти, як «безкоштовна доставка», «повернення без заперечень», «найнижчі ціни» і так далі.

Перевірка тегу Description на сайті під час seo-аудиту своїми руками

Ось поточний meta description для головної сторінки Simple Life Insures

Це дуже навіть непогано. Тож жодних змін не потрібно.

Перевіримо заголовки (і підзаголовки)

Тег H1, як і раніше, є важливим фактором ранжування. Тож рекомендується використовувати один унікальний тематичний тег H1 на кожній сторінці. На головній сторінці логічно, щоб заголовок Н1:

  • передавав основну мету сайту.
  • включав 1 або 2 самих релевантних ключових слова.

Ось поточний тег H1:

 

Compare Affordable Life Insurance Quotes within 1 Minute

 

Чудово. Схоже, вони включили в тег Н1 обидва ключових слова "affordable life insurance" і "life insurance quotes". Але як щодо підзаголовків? Підзаголовки слід використовувати логічно для поділу вмісту кожної сторінки. Вони також надають нам прекрасну можливість охопити другорядні ключові слова і фрази.

Намагайтеся уникати використання загальних фраз («додаткова інформація», «подробиці» і т.д.) у підзаголовках. На головній сторінці Simple Life Insures добре використовуються підзаголовки і не потрібно поправок.

Крок 6. Дізнайтеся більше про проблеми внутрішньої оптимізації сторінок у звіті про сканування

Якщо ваш сайт невеликий, то звіт про сканування в Site Audit від Ahrefs повинен бути завершений. Прийшов час копнути глибше і виправити інші важливі моменти внутрішньої оптимізації на сторінках.

Проблеми сканування у звіті Ahrefs / SEO-аудит самостійно

Аудит сайту > проєкт > Внутрішні сторінки > HTML теги.

Тут ви можете бачити список всіх проблем внутрішньої оптимізації, знайдених на сторінках під час сканування.

Щоб допомогти розставити пріоритети, поставте фільтр «за важливістю»

Я раджу виправити спочатку помилки, перш ніж переходити до попереджень і зауважень. Ви також можете перевірити Соціальні теги, Якість контенту і Вихідні посилання, щоб переконатися, що всі проблеми на сторінках усунені.

Крок 7. Перевірте контент, що дублюється, і неякісні сторінки

Google ненавидить контент, що дублюється. Якщо його занадто багато сайт може потрапити під фільтр Panda. Контент, дубльований на декількох сторінках вашого сайту, це погано. Але коли його дублюють на іншому сайті, стає ще гірше.

Знайдемо контент, що дублюється, на своєму сайті за секунди

Виявлення дублів контенту за допомогою Ahrefs / SEO-аудит

Аудит сайту > проєкт > Внутрішні сторінки > Якість контенту.

Шукайте помилку «дублікати сторінок без канонічних».

Натисніть на повідомлення, щоб побачити точні адреси URL, на яких присутні проблеми, і виправте їх.

Виявлення дубльованого контенту за допомогою Copyscape / SEO-аудит безкоштовно

Ви можете легко знайти потенційний контент, що дублюється, в Інтернеті за допомогою Copyscape. Введіть URL, і він виявить сторінки інших сайтів з повторюваним контентом.

Під час нашої перевірки ми знайшли п'ять результатів. Давайте розглянемо детальніше, що ж призводить до дублювання контенту.

Приклади дубльованого контенту в пошуковій системі

Результати для simplelifeinsure.com у Copyscape.

Здається, проблема полягає в тексті дисклеймера в футері сайту.

Він позначається як дубльований текст, тому що багато інших сайтів використовують аналогічне формулювання. (Якщо бути чесним, то це може бути стоковий дисклеймер, який використовують усі). Про це не варто хвилюватися.

Інша справа, якщо ви виявили, що інші сайти крадуть величезну кількість контенту з вашого сайту, наприклад, цілі пости в блогу. Проблема тут у тому, що Google може заплутатися в тому, хто ж є первинним автором контенту, що веде до ранжування неправильної сторінки.

Якщо ви помітили подібний «вкрадений» контент, переконайтеся, що він посилається на вихідний матеріал на вашому сайті (в ідеалі з посиланням rel=”canonical”).

Хай там як, контент, що дублюється, не єдина проблема, про яку вам слід знати. Низькоякісні сторінки, тобто url-и з невеликою кількістю текстового контенту, також можуть бути проблемою. Це пов'язано з тим, що вони не представляють ніякої цінності, і в результаті часто насилу отримують ранжування.

Пошук сторінок з низькою цінністю за допомогою WEB PAGE WORD COUNTER / SEO-аудит

Ви можете використовувати цей інструмент для перевірки сторінок вашого сайту і знайти низькоякісні. Введіть URL і отримаєте кількість слів на сайті.

Я б побоювався додавати на сайт менше 200 слів.  У більшості випадків такі сторінки слід або наповнити контентом, або видалити.

Тетяна Жевега, Head of SEO СПРАВА

«Слід зазначити, що текстовий контент це не тільки той текст, який написали ви або копірайтер і розміщений у полі "Текст" або "Опис". Оцінюється весь текст, який є на сторінці:

  • і відгуки;
  • і інфографіки;
  • і таблиці.

Тому важливо весь текст, який розміщується на сторінці, подавати в текстовому форматі, а не "текст на малюнку". Так він зможе коректно індексуватись і додавати цінність сторінці в цілому й підвищувати її рейтинг в "очах пошукових роботів"».

Знайдемо всі низькоякісні сторінки на вашому сайті

Аудит сайту > Проєкт > Внутрішні сторінки > Якість контенту.

Шукайте помилки «Мало слів». Ви побачите сторінки з кількістю слів менше 50.

Клікніть на “?” для додаткової інформації щодо вирішення цієї проблеми.

Крок 8. Перевірте, що ваш сайт (і окремі сторінки) завантажуються швидко

Давно підтверджено, що швидкість сайту є одним із багатьох факторів ранжувания Google.

Дослідження кореляції між швидкістю завантаження сторінок і топовими позиціями в пошуку

Є невелика кореляція між часом завантаження сторінки і позицією в Google в дослідженні 2 мільйонів сторінок.

Порада: пам’ятайте, кореляція ≠ причина.

Але якщо залишити дослідження в стороні, очевидно, що сайт з швидким завантаженням забезпечує кращий користувацький досвід, ніж сайт з повільним завантаженням. Тому завжди буде не зайвим переконатися, що ваш сайт завантажується настільки швидко, наскільки можливо.

Google’s PageSpeed Insights хороша відправна точка для цього. Але не завжди спрацьовує.

Перевірка швидкості сторінок сайту - важливий етап SEO-аудиту

Ой, «швидкість недоступна». Таке можна бачити все частіше, особливо для невеликих сайтів з низьким трафіком.

Так що можна використовувати інші інструменти перевірки швидкості сайту:

Оскільки ми вже виконали повне сканування сайту, давайте скористаємося Site Audit від Ahrefs. Додаткова перевага використання Site Audit полягає в тому, що це усуває необхідності копіткої перевірки кожної сторінки вручну.

Аудит сайту > Внутрішні сторінки > Ефективність.

Пошук сторінок з низькою швидкістю за допомогою Ahrefs / SEO-аудит

Тут усі проблемні сторінки з Повільним завантаженням.

Виявлення сторінок з низькою швидкістю завантаження за допомогою Ahrefs / Самостійний SEO-аудит

Щоб дізнатися, які сторінки страждають від цієї проблеми, просто клацніть на пункт Slow page.

Ви побачите Час до першого байта (мс) і Час завантаження (мс). Тепер слід оптимізувати швидкість завантаження цих сторінок.

Крок 9. Перевірте помилки в структурованих даних

Наступний крок перевірка структурованих даних (або, як ще кажуть мікророзмітки), які може містити сайт, і коригування їх розмітки при виявленні помилок.

НЕ ЗНАЙОМІ ЗІ СТРУКТУРОВАНИМИ ДАНИМИ?
Існує багато типів розмітки структурованих даних, тож варто ознайомитися з Google керівництвом зі структурованих даних.
Ось приклад того, який вигляд це має в пошуку Google:

 

ЗАУВАЖЕННЯ. Приклади контенту, який може виграти від додавання структурованих даних, включають:

  • Відгуки;
  • Інформація про товар;
  • Події.

Вигідно виглядають також сторінки з розміткою типу FAQPage. Детальніше про неї почитайте в нашій статті.

Але ви можете до певної міри розмітити будь-який тип контенту (тільки не спамте!).

Ми можемо використовувати Інструмент тестування структурованих даних від Google для перевірки сторінок свого сайту.

Перевірка структурованих даних (мікророзмітки) на сайті

Вставте URL, який ви хочете протестувати, і натисніть «Запустити тест». Google перевірить структуровані дані на сторінці і вкаже на помилки в розмітці.

У даному випадку ми бачимо, що помилок немає. (Відмінно!)

Важливо! У наступній частині аудиту ми проаналізуємо блог Ahrefs. Це тому, що нам потрібен доступ до даних з Google Analytics і Search Console.

Крок 10. Проаналізуйте органічний трафік

Для чого роблять SEO-аудит? Щоб побачити способи збільшення відвідуваності сайту. Тож має сенс поглянути на те, наскільки сайт ефективний у даний час. Ми створимо кілька звітів через Google Analytics, щоб отримати короткий огляд.

Спочатку ми подивимося на поточний органічний трафік на сайті. Згідно з даними за березень 2018 року, сайт відвідувало в середньому 1800 осіб у день з пошуку.

Джерела трафіку > Огляд > Органічний пошук.

Аналіз органічного трафіку на сайт

Блог Ahrefs стабільно отримує понад сто тисяч відвідувань на місяць, приблизно 50% з яких припадає на органічний пошук.

У цьому звіті ми можемо клікнути на вкладку «Цільова Сторінка», щоб дізнатися, які сторінки в даний момент приносять найбільший пошуковий трафік.

Виявлення найбільш трафікових сторінок сайту за допомогою Google Analytics

Великий розкид цільових сторінок (у даному випадку 269) дозволяє припустити, що сайт знаходиться у відмінному стані.

У вас не встановлений Google Analytics?

Site Explorer > введіть ваш домен > Органічний пошук > Топові сторінки.

Це покаже вам сторінки вашого сайту, які отримують найбільше пошукового органічного трафіку.

ТОПові сторінки по трафіку - аналіз в Ahrefs

Ви помітите, що також можна побачити «топове ключове слово» для кожної сторінки (тобто ключове слово, яке привело найбільшу кількість органічного трафіку на кожну сторінку).

Потім ми встановимо широкий діапазон (повернемося назад до березня 2016 року) і подивимося трафік по місяцях. Це покаже нам, збільшується чи зменшується органічний трафік у цілому.

Динаміка пошукового трафіку на сайт за тривалий період / SEO-аудит

З цього графіка видно, що органічний трафік для блога Ahrefs зростає.

Ви отримаєте візуальне уявлення з оцінкою вашого органічного трафіку за останні кілька років (за аналогією, як це робить Google Analytics!) / Нарешті, давайте подивимося на трафік по тижнях. Ми шукаємо помітні скачки або падіння трафіку.

Site Explorer > введіть ваш домен > Огляд.

Звідси перейдіть на вкладку Органічний пошук.

У цьому випадку ми можемо бачити пару невеликих просідань трафіку приблизно в один і той самий час кожен рік на Різдво.

Виявлення закономірностей в динаміці трафіку (сезонності)

Це майже напевно пов'язано з тим, що більшість людей відпочивають на Різдво, а не сидять за читанням нашого блогу.

Звісно, в інших випадках падіння трафіку може вказувати на фільтри Google (як обговорювалося раніше).

Для кроків 11, 12, 13 і 14 вам потрібен акаунт Ahrefs. Якщо у вас його ще немає, ви можете взяти семиденну пробну версію за 7$.

Крок 11. Перевірте, що позиції сайту рухаються в ПРАВИЛЬНОМУ напрямку

Google Analytics покаже вам, скільки органічного трафіку ви отримуєте. Але він не скаже вам, як змінюються позиції вашого сайту. Давайте скористаємося інструментом Site Explorer для перевірки.

Site Explorer > Введіть домен > Огляд.

Динаміка зміни позицій по ключовим словам в пошуку / SEO-аудит в Ahrefs

Перейдіть на вкладку Органічний пошук і зверніть увагу на Органічні ключові слова.

Схоже, позиції ростуть! Так що тут нема про що турбуватися. Якби графік був спадаючим, то це означало б, що ваші позиції знижуються по великій кількості пошукових запитів. Причини можуть бути різними, наприклад, застарілий контент, фільтри пошукової системи і т.д.

У цьому випадку вам треба буде провести подальше дослідження.

Аналіз змін позицій по ключовим словам на прикладі конкретної сторінки

Ви також можете переконатися, що позиції за певними ключовими словами рухаються в правильному напрямку, за допомогою звіту Органічні ключові слова. Натисніть на значок графіка, і він покаже, як ваші позиції в пошуку змінювалися з плином часу.

Схоже, ми підвищили рейтинг за запитом «SEO audit»

Крок 12. Знайдіть сторінки, які знаходяться в пошуку на 5-10 позиції за високочастотними ключовими словами

П'ята позиція за високочастотними ключовими словами звучить непогано. Це до тих пір, поки ви не побачите, на скільки може зрости ваш трафік, якщо ви піднімитеся на кілька позицій.

Хороша новина в тому, що якщо ви вже досить добре ранжуєтеся, невеликого проактивного SEO повинно вистачити, щоб вивести вас на перші рядки. Тому нам потрібно шукати високочастотні ключові слова, за якими ми займаємо 5-10 позиції.

Це просто зробити за допомогою Ahrefs Site Explorer.

Site Explorer > введіть домен> органічний пошук > Органічні ключові слова > Позиція (5–10) > Обсяг (1K+)

Виявлення прихованих ресурсів в пошукових запитах сайту

Потім ми отримаємо список ключових слів і сторінок, на яких можна зосередитися для швидкого результату.

Так як же нам поліпшити ці сторінки і просунути їх на перші позиції?

Є кілька базових способів:

  1. Додайте ще кілька внутрішніх посилань на сторінки.
  2. Побудуйте кілька свіжих беклінків на сторінки.
  3. Оновіть контент і переіндексуйте сторінку.
  4. Переконайтеся, що сторінка оптимізована для конкретного ключового слова.

Тетяна Жевега, Head of SEO СПРАВА

Кожен окремий сайт це своя історія, своя ніша, своя конкуренція. Наш досвід показує, що різним сайтам і запитам допомагають різні способи. І почати краще з аналізу:

  • Іноді достатньо попрацювати з оптимізацією внутрішньою.
  • В інших випадках краще зосередитися на посиланнях.
  • У третіх важливою буде робота над привабливістю сніпетів і над факторами ПФ, щоб поліпшити користувацький досвід на сайті.

Аналізуйте свій сайт і конкурентів, перед тим як робити конкретні кроки.

Крок 13. Проаналізуйте ваш посилальний профіль

Далі ми будемо використовувати Ahrefs для швидкого ручного аудиту посилального профілю сайту. Для початку ми просто пошукаємо помітні проблеми.

Аналіз зовнішніх посилань на сайт з допомогою Ahrefs / SEO-аудит

Почнемо з: Site Explorer > Огляд.

Насамперед, дивлячись на графік Посилальних доменів, стає зрозуміло, що кількість посилальних доменів, що вказують на блог Ahrefs, стає дедалі більшою.

Це приємно бачити. Якщо графік покаже спад, з'ясовуйте, чому ви втрачаєте беклінки.

Якщо графік рівний, як гірське плато, можливо, варто активізувати зусилля з нарощування посилань. Давайте прокрутимо вниз до Хмари анкорів, яка дає нам швидку і зручну візуалізацію розподілу анкорного тексту на сайті.

У даному випадку ми бачимо, що здебільшого беклінки мають брендові або загальні анкори.

Це гарна новина з точки зору SEO, оскільки брендові посилання допомагають зміцнити довіру. Якби ви побачили тут велику кількість анкорів, що містять ключові слова або спам, то вам, можливо, доведеться придивитися до них ближче. Але в даному випадку у нас все добре.

Нарешті, ми трохи заглибимося в домени, які посилаються на наш сайт. Ми просто хочемо побачити, чи немає там посилань з доменів, які мають вигляд підозрілих або неякісних.

Site Explorer > введіть домен > Профіль беклінків > Посилальні домени > Сортувати по DR (спочатку найнижчі).

Аналіз якості донорів зовнішніх посилань на сайт

Ми клікнемо на «DR», щоб змінити порядок звіту і помістити посилання з найнижчою якістю вгорі.

Не всі посилання з низьким DR є низькоякісними або містять спам. Деякі з них можуть бути якісними посиланнями, які допомагають вашому сайту в рейтингу. Тож будьте обережні, якщо плануєте відхиляти їх!

Якщо що-небудь має підозрілий вигляд, клікніть номер під стовпцем Беклінки, потім перейдіть за адресою URL.

Ви можете витратити час на вивчення донорів більш детально при проведенні повного аудиту. Але поки шукайте все, що виглядає неякісним або навмисно маніпулятивним.

Також зверніть увагу на явні ознаки «SEOшності».

Наприклад, безліч неякісних гостьових постів або посилань з різних нерелевантних каталогів. У даному випадку контрольний профіль має відносно чистий вигляд, тому перейдемо до наступного кроку.

Крок 14. Знайдіть і виправте биті посилання на ваш сайт (і з нього)

Непрацюючі сторінки (і посилання) на вашому сайті витрачають так звану «посилальну вагу». Тому вам потрібно знайти і виправити подібні проблеми якомога швидше. Щоб знайти биті сторінки, перейдіть за посиланням:

Site Explorer > Сторінки > Краще за посиланнями > додати фільтр “404”.

Виявлення зовнішніх посилань з 404 помилками / SEO-аудит силочного профілю

Відсортуйте результати по RD (Посилальні домени), щоб побачити, на яких непрацюючих сторінках найбільше вхідних посилань.

Перегляньте цей список і при необхідності виправте помилки. Це буде включати:

  • Передачу контенту.
  • Редирект з битої сторінки на релевантну робочу сторінку.
  • Сторінки без зворотних посилань можна залишити як 404.

Не користуєтесь Ahrefs? Спробуйте це

Google Search Console > Сканування > Помилки сканування.

Це покаже вам всі «незнайдені» сторінки (404 помилки) на вашому сайті.

Однак ви не зможете побачити, скільки посилань веде на кожну з цих неробочих сторінок без акаунта в Ahrefs. Але вам все одно потрібно буде їх всі виправити. Ви також повинні переконатися, що немає битих посилань на ваш сайт.

Помилки сканування в Search Console - проводимо аудит сайту самостійно

Ось приклад неробочого посилання на блог Ahrefs.

Це погіршує користувацький досвід, а також знижує PageRank. Так що або видаліть їх, або замініть.

Крок 15. Знайдіть «втрачену семантику»

Що таке "втрачена семантика"? Це ключове слово, за яким у даний час ранжуються ваші конкуренти, а ви ні. Це те, що вам потрібно виправити. У Site Explorer можна запустити простий звіт, щоб знайти такі проблеми. Але спочатку вам потрібно з'ясувати, хто ваші найближчі конкуренти в пошуку.

Для цього запустіть звіт Домени-конкуренти.

Site Explorer > Введіть домен> Органічний пошук > Домени-конкуренти

Аналіз семантики конкурентів через Ahrefs / SEO-аудит

У звіті будуть показані сайти, на яких ми виявили істотний перетин за ключовими словами з вашим доменом.

Ігноруйте будь-які сайти типу торгових майданчиків, такі як ebay або Amazon, а також будь-які «великі» загальнотематичні сайти на кшталт Quora або Forbes. Для блогу Ahrefs у звіті знайшлися три сайти, які вважаються найближчими конкурентами. Наступний етап переходимо до звіту Втрачена семантика і вводимо в поля домени цих трьох конкурентів.

Site Explorer > введіть домен> Органічний пошук > Прогалини в контенті > Введіть конкурентів > Показати ключові слова

Виявлення та аналіз конкурентів по семантиці

Ми налаштуємо фільтр частотності, щоб відображати ключові слова з максимальною частотністю в пошуку 5000.

Таким чином ми відфільтруємо брендові пошукові фрази та інші ключові слова, на які не варто орієнтуватися.

Аналіз пошукових запитів конкурентів в Ahrefs - пошук точок росту для проєкту

Після цього ми зможемо побачити деякі високочастотні ключові слова, на які, можливо, варто звернути увагу.

Важливо! Якщо у вас онлайн-магазин, це також може дати вам кілька хороших ідей для нових продуктів. Якщо у вас закінчуються ідеї, повторіть процес з ще більшою кількістю конкурентів.

Крок 16. Проведіть аудит всього контенту

Останній крок нашого аудиту може здатися трохи нелогічним.

Це тому, що це часто пов'язано з видаленням безлічі сторінок з вашого сайту. Так як же це допоможе збільшити пошуковий трафік? Коротка відповідь полягає в тому, що безліч неякісних (або недостатньо ефективних) сторінок можуть тягнути весь ваш сайт униз.

Кілька років тому ми видалили понад 200 малоефективних постів з блогу і швидко помітили хороше зростання пошукового трафіку.

Ось коротко наша стратегія:

  1. Знайдіть неякісні сторінки з невеликим органічним трафіком або без нього.
  2. Якщо їх можна поліпшити, то поновіть їх і відправте на переіндексацію.
  3. В іншому випадку видаліть їх і перенаправте (301) адреси URL на більш релевантну сторінку.

Ця стратегія була настільки успішною, що ми збираємося зробити це вдруге! Однак одне попередження: не поспішайте видаляти з сайту все підряд. Ваш перший крок повинен полягати в тому, щоб поліпшити контент і переіндексувати його.

Але якщо сторінка неякісна і не варта ресурсів і часу, який буде потрібний на оновлення, видаліть її. Просто не забудьте налаштувати редирект 301 на релевантну сторінку, щоб не втратити посилальну вагу.

Важливо! Ще одна річ, на яку слід звернути увагу, це кілька частин контенту, націлених на одне і те саме ключове слово.

Це називається «канібалізацією ключових слів».

В ідеалі тільки одна сторінка вашого сайту повинна бути орієнтована на певне ключове слово. Хороша тактика об'єднати кілька постів з таргетингом на одне і те саме ключове слово в один супер-пупер авторитетний пост.

Нещодавно ми об'єднали два пости в один, щоб створити гайд по побудові битих посилань.

І… Кінець!

SEO-аудит = Завершено!

Виконавши ці кроки, ви повинні були виявити безліч змін, які ви можете внести в свій сайт, щоб поліпшити ранжування.

Повний експертний SEO-аудит це набагато більш тривалий процес (від декількох годин до декількох днів, залежно від розміру сайту). Але цей процес відмінний спосіб почати будь-яку нову SEO-кампанію і зрозуміти, як сайт почувається в даний час.

Перевод
Лія Шестакова
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту