Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Як збільшити продажі через сайт?
Відповідаємо відразу на ключове запитання: збільшити продажі через сайт можна, якщо ваш ресурс із самого початку спроектований правильно, відповідає завданням бізнесу, зрозумілий користувачам. Тому статтю потрібно читати всім, хто хоче свій сайт. Ви дізнаєтеся, як і про що розмовляти з розробником вашого вебресурсу. Ми спробуємо коротко висвітлити основні питання, які потрібно опрацювати підприємцю (власнику або замовнику), перш ніж розробляти сайт для своєї компанії. Тому що тільки докладні відповіді на ці запитання допоможуть агенції-підряднику отримати на виході ефективний інструмент.
«Немає нічого складнішого за розробку сайту», – щоразу думаємо ми, коли стикаємося з завданням не просто «створити для бізнесу нове обличчя на ринку інтернет-послуг», а зробити інструмент розвитку, продажів і навігатор цього самого бізнесу.
Подібно кругообігу води в природі, існує кругообіг процесів в інтернет-маркетингу – одне залежить від іншого. Тому якщо ви бачите просідання в трафіку, зверненнях або кінцевих продажах, аналізуйте, перевіряйте, тестуйте. Ми живемо в світі, де продати можна все, головне – знайти правильний підхід ;).
Уже 15 років ми активно беремо участь у розвитку бізнесів за допомогою digital-інструментів, постійно вчимося і вдосконалюємося. Досвід настільки величезний, що ми не можемо більше тримати його в собі і почали ділитися з вами. Робіть для людей і як у людей, і ви зрозумієте, що продажі в Інтернеті – це просто, ефективно і фінансово вигідно.
Як збільшити обсяг продажів через інтернет-сайт? Основні підходи в роботі
Наявність власного сайту і постійна робота над його удосконаленням — збільшенням візуальної привабливості, підвищенням зручності, а також SEO — важливі складники успіху просування ресурсу в Google. Проте для збільшення охвату аудиторії, залучення клієнтів і розвитку власного бренду варто не забувати про додаткові канали просування.
Для ознайомлення ЦА з компанією та її продуктами, зміцнення репутації, заохочення потенційних клієнтів до виконання певних дій використовуються наступні інструменти:
- локальне просування — створення бізнес-профілю в Google, додавання компанії в Google Maps, розміщення даних про неї в місцевих каталогах і довідниках;
- контекстна й таргетована реклама;
- ведення сторінок і тематичних груп у соцмережах, у деяких випадках — у месенджерах;
- контент-маркетинг;
- email-маркетинг;
- ремаркетинг;
- influence-маркетинг.
Розвиток сайту і застосування додаткових каналів розкрутки ефективно доповнюють одне одного, сприяють популяризації бренду, підвищенню конкурентоздатності бізнесу, збільшенню кількості замовлень і зростанню доходів. Водночас для досягнення бажаних результатів вміти застосовувати різні інструменти недостатньо. Адже просування будь-якого продукту або проєкту потребує розроблення комплексної стратегії. Під час складання плану розкрутки та вибору інструментів мають враховуватися:
- ніша бізнесу, конкуренція;
- особливість цільової аудиторії, напрям діяльності. Digital-стратегія для B2B та B2C-сегменту передбачають використання різних інструментів;
- регіон просування;
- структура воронки продажів — шлях від першого контакту з пропозицією до здійснення замовлення;
- сезонність продукту тощо.
Крім того, варто розуміти, що для збільшення продажів в інтернеті стандартних рішень не існує. Просування товарів та послуг вимагає пошуку інсайтів і тестування різних гіпотез. Для визначення ефективності інструментів і правильності налаштування рекламної кампанії використовуються сервіси аналітики.
Відстеження кількісних та якісних показників, коригування стратегії, комплексне застосування різних активностей та особиста зацікавленість в успіху проєкту зрештою принесуть вам відчутні результати. Надалі не слід зупинятися на досягнутому — варто збільшувати кількість точок взаємодії, працювати над побудовою довготривалих стосунків з аудиторією та знаходити нові можливості для розвитку бізнесу.
Методи як збільшити продажі: аналіз пріоритетних точок розвитку бізнесу та вивчення конкурентів
Давайте візьмемо, наприклад, сайт для просування юридичних послуг. Припустимо, у компанії накопичилися велика експертиза і позитивний досвід у галузі корпоративних спорів. І саме за такі справи вигідно братися юристам цієї компанії. Але є ще послуги з низькою вартістю, такі як складання договорів і подача позовів до суду.
Хоча вартість цих послуг невисока, роботи для фахівців досить багато. Тому керівнику такої юридичної контори перед запуском сайту варто дати відповіді на такі питання: «Що мені вигідно продавати? Що не так вигідно? А що не має значення в зростанні доходів бізнесу?».
*Приклад сайту, де на головній сторінці зроблено акцент на корпоративній практиці.
Або візьмемо інший приклад – продаж промислових товарів для дому. Те саме запитання до власника бізнесу: «Від продажу яких саме товарів на сайті я отримаю максимальну вигоду?». Радимо ручкою на папері складати список таких товарів, а потім розставляти пріоритети – що для вас продати вигідніше і найважливіше. Що збільшить доходи компанії, а що ніяк не позначиться на загальних показниках прибутку.
Відповівши собі на це запитання, ви вже будете знати, від чого відштовхуватися, вибудовуючи стратегію.
Якщо ви не будете знати, який ключовий товар / послугу потрібно виділити, то підрядник і поготів не здогадається про це і не відобразить це на сайті.
Усі точки зростання у вигляді акцентів на майбутньому сайті мають бути розставлені власником бізнесу, максимально зацікавленим у його розвитку.
Після того, як ви чітко припишете, що продаватимете, подивіться, як це роблять ваші конкуренти. Найпростіше створити невелику таблицю за таким зразком:
Назва компанії | Що добре / що мені подобається | Мені не подобається / не відповідає специфіці товару/ заплутує користувача на сайті |
konkurent1.com |
|
|
konkurent2.com |
|
|
Вивчення попиту і сегментація цільової аудиторії для збільшення продаж через сайт.
Після того, як ви розставили пріоритети продажу товарів або послуг і вивчили, як в Інтернеті себе презентують конкуренти, необхідно розділити всіх можливих потенційних покупців на групи.
Наприклад, якщо сайт розробляється для агентства юридичних послуг, потрібно розуміти, на кого розраховані його послуги:
- тільки на фізичних осіб;
- тільки на юридичних осіб
- на тих і інших;
- на юридичні компанії державного апарату тощо.
Якщо ви продаєте, наприклад, промислові товари, то кому:
- фізичним особам – роздрібні продажі з доставкою регіоном;
- гуртовикам – гуртові продажі для магазинів-дилерів;
- гурт і роздріб із самовивозом товару та ін.
Вивчення попиту для кожної з груп потенційних покупців допоможе зробити сайт не просто онлайн-візитівкою компанії, а й ефективним інструментом продажів через інтернет. Після розподілу цільової аудиторії на групи вивчіть попит і поведінку кожного сегмента за допомогою цих питань:
- Як довго ця група вибирає товар (виходячи зі специфіки товару або послуги)?
- З якого пристрою з більшою імовірністю потенційний покупець або клієнт шукатиме товари або послуги?
- Які чинники впливають на прийняття рішення?
- Як цій конкретній групі користувачів зручно контактувати з онлайн-магазином / сайтом компанії?
- Яка додаткова інформація може знадобитися покупцю під час вибору певного товару?
- Які відповіді на питання необхідно знайти користувачеві на цій сторінці, щоб йому не довелося продовжувати пошук?
Згідно зі специфікою кожної групи цільової аудиторії, розробник вашого сайту буде вибудовувати контент на посадкових сторінках, а також продумувати шлях від головної до кінцевої сторінки придбання товару. Ці кроки допомагають якісно спроектувати сайт, який одразу буде орієнтований на збільшення продажів.
Ми в Sprava Agency завжди дізнаємося у замовника сайту відповіді на всі ці запитання, тому контент на кожній сторінці сайту вибудовуємо, виходячи зі специфікацій попиту потенційного покупця. Користувачі ставляться до продуманих, корисних сайтів лояльніше, з довірою.
Щоб визначити, наскільки ми розуміємо наших потенційних покупців, задовольняємо їхні потреби і яка ймовірність того, що користувач зателефонує або надішле заявку з сайту, потрібно відповісти на 3 запитання:
Зрозуміло? Зручно? Інформативно?
Ці три запитання потрібно ставити на кожному етапі розробки сайту. І постійно вдосконалювати сервіс, як тільки у відповіді хоча б на одне із запитань з`являється частка «Не».
Складання стратегічного плану продажів через інтернет і показників ефективності розробленого сайту
Ви визначили, що продаватимете на сайті і кому.
Тепер необхідно подумати, як ви продаватимете на сайті, і вивести показники, за якими визначите, наскільки ефективний кожний інструмент продажу і чи відповідає він поставленим цілям і завданням.
Коли ви даєте проєкт на реалізацію підряднику, обов'язково надайте йому інформацію:
- Як ви продаєте зараз?
- Скільки продажів приносить діючий сайт або інші інструменти?
- Як ви плануєте продавати через 3 місяці?
- Скільки продажів із цього плану повинно здійснюватись через новий сайт?
Отже, ухвалити рішення, що потрібен новий сайт, як у Петренка, – це не те завдання, вирішення якого зробить сайт грамотним інструментом продажів через інтернет.
А ось те, чого чекає розробник від вас: «Зараз з сайту надходить 30 заявок на місяць. Нам потрібно, щоб з нового сайту надходило 60 заявок на місяць, половина з яких – через онлайн-форму замовлення, а половина – телефоном».
* Рахуємо кількість звернень з поточного сайту і виставляємо KPI для нового сайту за кожною із кнопок + дзвінки на телефон.
За такої постановки завдання розробникам буде зрозуміло:
- де розмістити кнопки заклику до дії;
- на яких етапах воронки продажу;
- як ці кнопки називатимуться;
- де розташувати номери телефонів, щоб користувач міг у будь-який момент зателефонувати;
- які канали комунікацій, крім цього, ще вказати на сайті як додаткові
Якщо ви визначите для себе, які параметри свідчитимуть про те, що сайт ефективний, і створите план продажів згідно з цими параметрами на кілька місяців наперед, фахівці, які візьмуться за розробку сайту, розумітимуть, який результат має бути на виході. Вони розумітимуть це так, як розумієте це ви. А це практично успіх!
Чому «практично», запитаєте ви? Тому що навіть за умови виконання всіх пунктів вашого ТЗ:
Найпопулярніше запитання розробникам сайту, щоб збільшити продажі через інтернет
Ось воно: як зробити так, щоб сайт був зручним для користувача, відповідав вимогам пошукових систем і виконував основну свою функцію – продавав?
Ви вже визначилися з основними завданнями, які ставите перед розробкою сайту? Намалювали в голові картину того, що буде показником ефективності цього сайту? І у вас є продукт, який ви продаватимете? Відмінно! Рухаємося далі.
SEO-стратегія – ось на що слід звернути увагу насамперед
«SEO-просування йде вже після розробки», – скажете ви. Але розробляти сайт без розуміння того, що його потім просуватимуть, – це витрачати додаткові гроші на подальше доопрацювання.
Наведемо приклад. У вас готель. Ви визначили, що показником ефективності сайту буде 60 заявок на день на бронювання: половина з них – через форму бронювання, половина – через дзвінки на телефон. Ви прийшли до вебстудії, озвучили свої цілі і через 3 місяці отримали сайт. На головній сторінці є панорамне фото готелю на весь екран, кнопка «Забронювати» і номер телефона. Ви отримали продукт, де у користувача є можливість забронювати номер і зателефонувати вам. Усе відповідає вимогам?
Поки що так.
* Приклад сайту, де на головній сторінці є фото і кнопка «Забронювати».
Наступний етап. Ви звертаєтеся в компанію, яка спеціалізується на SEO-просуванні, а вам кажуть, що так не піде. Головна сторінка не дає повної відповіді для користувача, адже він не бачить на ній нічого, крім фото, кнопки і номера телефона. І ви переробляєте сайт, щоб він ріс у пошуковій видачі.
Втрата часу і додаткові інвестиції значно погіршують динаміку отримання ROMI (повернення маркетингових інвестицій). Простіше кажучи, вам буде потрібно більше часу для того, щоб повернути кошти, які ви вклали в сайт.
Саме тому про SEO-стратегії варто думати не після, а до розробки. І нижче ми розглянемо основні параметри, на які варто звернути увагу.
Як закласти збільшення продажів в інтернеті під час створення нового сайту
Структура сайту
Розглянемо цей пункт на прикладі інтернет-магазину саджанців плодових дерев. Наприклад, ви продаєте абрикоси, груші, сливи. Все це потрапляє під визначення «плодові дерева». Ви просите розробника зробити 1 категорію, назвати її «Плодові дерева» і розмістити там усі товари, які продаєте.
Потім ви приходите до SEO-фахівця і хочете, щоб ця сторінка просувалася під запитами «купити саджанці абрикоса», «купити саджанці груші» і «купити саджанці сливи», і бажано так, щоб у ТОП-3. Але ні.
Якщо хочете потрапити до ТОПу за запитом «купити саджанці груші», створіть сторінку конкретно з цим товаром. І користувачеві буде приємно зайти за ключовим запитом на сторінку, де він побачить товар, що його цікавить, а не все підряд. І пошукові системи вважатимуть сторінку релевантною запиту. Такий підхід сприяє збільшенню продаж цільових товарів інтернет-магазину, в порівнянні з підходом “усі товари на одній категорії”.
* Приклад сайту, на сторінці якого містяться товари з різних категорій
Правильна структура інтернет-магазину – та, яка відповідає логіці користувача і дає змогу роботам пошукових систем швидко та ефективно індексувати сторінки. Ще раз:
Тому не варто забувати про те, що сайт роблять вам, але для користувача, а оцінювати, наскільки він хороший, будуть пошукові роботи. Ваша ж оцінка ефективності - це виконання планів продаж та їх динаміка. Дотримуйтеся основних правил:
- логічність;
- невеликий рівень вкладеності;
- зрозумілі назви для користувача і пошукових систем;
- один товар – для однієї категорії, іншими словами, 1 сторінка = 1 кластер ключових слів.
Семантичне ядро
Цей пункт пов'язаний з попереднім, оскільки аналіз пошукових запитів допоможе вам сформувати грамотну структуру сайту. Ви заздалегідь передбачите необхідні категорії та підкатегорії на основі частотності запитів і не стикнетеся з тим, що на початку просування вам доведеться вносити зміни в структуру сайту, щоб охопити всі цільові ключі для SEO.
Повнота відповіді
Якщо ми говоримо про інтернет-магазин, то посадковою завжди є сторінка категорії. І просто розмістити кілька товарів на ній недостатньо, щоб ця сторінка могла приводити і збільшувати продажі через сайт. Поставте себе на місце користувача: ви набрали в Google пошуковий запит «купити пральну машину» і перейшли на сайт на сторінку категорії пральних машин. Ви побачили асортимент, зображення, в кращому випадку – ціну і кнопку «Купити».
- Як знайти пральні машини, що вбудовуються, якщо немає фільтрів?
- Чому користувач повинен вибрати вас, а не піти до конкурента? Де почитати про переваги?
- Які бренди представлені на сайті?
- А установкою ви займаєтеся?
- А установкою ви займаєтеся?
- Як здійснюється доставка?
На всі ці питання покупець має знайти відповідь. І не на численних сторінках сайту, а на одній сторінці – тій, куди він потрапив із пошукової видачі, бо це напряму впливає на рішення - купувати тут чи йти до конкурентів. І про це варто задуматися на етапі розробки.
Розглянемо, що має бути на сторінці категорії:
- Зручна фільтрація
- Можливість сортування (за ціною, алфавітом).
- Достатня кількість товарів, ціна.
- Кнопка «Купити».
- Інформація про доставку та оплату.
- Інформація про бренди, які ви продаєте.
- Блок «Рекомендовані товари», «Недавно ви дивилися», «З цим товаром купують».
- Блок «Рекомендовані товари», «Недавно ви дивилися», «З цим товаром купують».
- Інформація про гарантії.
- Блок із акційними пропозиціями.
- Блок із відгуками.
- Карта.
Усі ці пункти, як і весь сайт у цілому, адаптивні під усі пристрої.
* Приклад сайту, де на сторінці категорії є фільтри, сортування, переваги, посилання на сторінку з інформацією про доставку і кредит, переваги, акційний блок і карта.
Ви можете хотіти оригінальний сайт, заходячи на який користувачу потрібно буде розв’язати головоломку, перш ніж побачити товар. Або неймовірну анімацію на сайті. АЛЕ...
Адже ми говоримо про продажі та їхнє збільшення, а не про приз за найдивовижніший сайт.
Контент-план і його реалізація
«Так наповнювати ж ще нічого – сайту немає!» – кажуть нам. Не зовсім так. Є структура, є семантичне ядро. Отже, ви з легкістю можете перейти до контент-плану і написання статей паралельно з роботою програмістів. Таким чином, до моменту завершення розробки у вас буде готове наповнення, тож SEO-фахівцю буде з чим працювати, і ви відразу зможете почати просування та продажі через сайт, а не витрачати час на написання статей і відтягувати все далі момент отримання ROMI.
On-page SEO
Це ще один пул помилок, коли сайт робить одна компанія, яка не має уявлення про те, що таке SEO, а його просуванням займається інша компанія. Бажано, щоб усе було в руках одного підрядника, тоді виникне набагато менше тернів на шляху до хорошого продукту.
Якщо ви в пошуках такої команди, пишіть нам: SEO, PPC, розробка, SMM – ми допоможемо з будь-яким завданням!
Але якщо ви довірилися двом різним фахівцям, то ось що варто врахувати:
Для того щоб сайт ріс у пошуковій видачі, фахівець повинен мати можливість працювати над цим. Не ігноруйте правильне використання тегів «canonical», «next» і «prev», правильну ієрархію тегів заголовків та інші елементи технічного SEO. Всі вимоги ви можете отримати ще до старту робіт із розробки, мінімізувавши ризик того, що сайт необхідно буде доопрацьовувати під просування вже після його здачі.
Основне, на що варто звернути увагу:
- Усі сторінки повинні бути створені відповідно до структури сайту.
- Передбачте можливість нарощування сторінок на сайті.
- На кожній сторінці сайту має бути можливість прописати унікальні title, description і розмістити унікальний текст.
- Для сторінок підкатегорій бажано прописати алгоритм генерації title, description.
- Для всіх сторінок прописати тег canonical.
- Для сторінок пагінації повинні бути прописані теги prev і next.
- Має бути чітко сформована ієрархія заголовків h1-h6.
- На сайті повинні бути реалізовані «хлібні крихти».
- URL мають бути людино-зрозумілими. Тобто якщо категорія носить назву «дрилі», то в URL має бути «dreli» або «drills», а не «category-1».
- Сформуйте файл sitemap.xml і sitemap.html.
- Оптимізуйте роботу сторінки з помилкою 404.
- Оптимізуйте швидкість завантаження сайту.
- Оптимізуйте файл robots.txt.
- Налаштуйте редіректи.
- Установіть системи аналітики і передайте доступ SEO-фахівцям.
Виконання всіх цих робіт ДО дасть змогу SEO-фахівцю відразу розпочати роботу з:
- оптимізацією контенту;
- аналітикою;
- юзабіліті;
- правкою невеликих помилок;
- зовнішньої оптимізацією (link-building).
Іншими словами, оптимізація дає змогу відразу після старту проєкту (публікації сайту на домені) отримувати з нього максимум для зростання в пошуковій видачі. А отже, врешті допоможе збільшити продажі в інтернет, а значить і ROMI (повернення маркетингових інвестицій).
Ми поступово наближаємося до завершального етапу. Сайт готовий. Вам відкрили його на ноутбуці, і все виглядає саме так, як уявляли ви, як зручно для користувача і ефективно для просування. Передбачено все! Це ж чудово.
Ви приїжджаєте в офіс, повідомляєте про термінові збори, заходите до конференц-зали, всі сидять в очікуванні. Ви відкриваєте сайт на робочому комп'ютері, щоб презентувати продукт колегам, а номер телефона видно тільки наполовину, прев’ю товарів перекривають один одного, кнопка «Купити» вилізла за межі кордонів блоку.
Тестування
Ваш сайт має коректно відображатися на всіх поширених пристроях і браузерах. У користувачів різні моделі ноутбуків, планшетів і смартфонів, роздільна здатність екрану скрізь різна. Приділіть тестуванню достатньо часу, щоб у майбутньому, коли трафік на сайті виросте, не втрачати продажі тільки тому, що людина не змогла побачити номер телефона або натиснути на кнопку «Купити».
Тільки після тестування й усунення багів проєкт може вважатися зданим.
Ми підійшли до останнього етапу розробки сайту.
Запуск сайту та його поліпшення
Так, це саме те, що ви прочитали. Ви робите сайт, вкладаєте в нього багато сил, коштів і часу, а потім починаєте його поліпшувати.
Замовнику сайту дуже важливо зрозуміти, що поліпшення сайту – точно такий же процес, як і створення. Поліпшують не тому, що сайт зроблено погано, ядро було неправильно підібране, або розробник хоче від вас зайвих грошей.
Хочеш сайт, який дозволить збільшувати продажі через інтернет? Продумай, розроби і поліпшуй. Тільки так.
Уся попередня робота, про яку написано вище, дасть змогу вам значно зменшити кількість необхідних доробок. Але доробляти доведеться постійно. Причин тому може бути безліч. Розглянемо основні:
- Теорія закінчилася, почалася практика
До вас на сайт приходять реальні відвідувачі, ваша цільова аудиторія. І саме завдяки постійному аналізу поведінкових факторів ви можете визначити, чого їм не вистачає, поліпшити usability і збільшити відсоток тих користувачів, які залишаться на вашому сайті і здійснять цільову дію - купівля / замовлення. - Зміни в алгоритмах ранжирування
Пошукові системи постійно змінюють принципи ранжирування, і ваш сайт має адаптуватися до цих змін. Інакше ваші конкуренти будуть значно вище за вас. Варто розуміти, що це може потребувати додаткових витрат, але це допоможе вам зберегти існуючий прибуток від ресурсу або навіть збільшити його. - Підключення додаткових можливостей
Наприклад, раніше ви просто отримували заявки з сайту, а потім обробляли їх вручну. Але кількість замовлень зростає, і ви вирішуєте підключити CRM і онлайн-оплату. Це вимагає технічних доробок. - Розширення версій сайту
Ви помітили попит на ваш товар або послугу в інших країнах і точно знаєте, що можете доставляти в ці регіони. Варто задуматися про додавання версій сайту на мовах цих країн – це дасть вам змогу збільшити кількість продажів.
Ринок змінюється щодня. І того, що влаштовувало покупця вчора, вже недостатньо для здійснення покупки сьогодні. Постійна модернізація сайту – це запорука того, що ваш ресурс залишатиметься сучасним і затребуваним та ростиме в пошуковій видачі.
Розробляючи сайти і просуваючи їх у подальшому, ми регулярно проводимо аналіз usability, визначаємо «точки болю», стикаючись з якими користувач йде, та удосконалюємо ресурс. Кінцевої точки тут немає, усе змінюється щодня, а отже, попит і вимоги теж відрізняються. Щоб не затягувати процес внесення корегувань, ми завжди пропонуємо підключати додатково до пакету SEO-просування технічний пакет. Вартість такого пакета розраховується залежно від кількості необхідних годин на роботу – від 3000 грн/міс. і більше.
Але що є великим плюсом: цей пакет накопичується. Це означає, що якщо в цьому місяці ми не виробили всі оплачені години, вони додадуться до наступного місяця.
Варіантів взаємодії замовника з нами під час реалізації технічних робіт може бути 2.
Перший варіант.
Sprava Agency здійснює аналіз usability, складає список рекомендацій з поліпшення сайту. | Замовник узгоджує рекомендації. | Sprava Agency реалізує і тестує доробки на сайті. |
Другий варіант.
Вам потрібно додати акцію, замінити ціни, додати кнопку – що завгодно! Ви пишете нам. | Ми оцінюємо роботу, озвучуємо бюджет. Ви затверджуєте. | Ми реалізуємо і тестуємо. Всі задоволені! |
Ми реалізуємо і тестуємо. Всі задоволені!
Хочете дізнатися, скільки коштує розкрутка сайту? Читайте наш Блог.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)