Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

Швидкий експорт/імпорт товарів для інтернет-магазинів. Що важливо знати?

25.05.2021
5989

З появою можливості одним кліком вивантажувати та завантажувати дані на сайт, інтернет-магазини та їхні покупці стали щасливішими. У цій статті — максимально лаконічно про цю можливість і, головне, про те, як «ощасливити» ваш сайт і вашу аудиторію теж.

Почнемо з того, що дає ця опція.

Переваги функції експорту/імпорту товарів на сайті

  1. Додавання «в один клік» нових товарів на сайт (імпорт)

Особливо актуальне для інтернет-магазинів, якщо ваш асортимент — це тисячі товарів. Наприклад, ви маєте багато постачальників, і потрібно отримати від них прайс в їхньому форматі та завантажити на свій сайт.

  1. Вивантаження даних з сайту (експорт)

Це ваш варіант, якщо ви маєте багато партнерів, яким потрібно вивантажувати ваш прайс.

  1. Можливість ШВИДКО змінити інформацію на сторінках товарів однієї або декількох категорій: ціни, характеристики, наявність...

Ви зможете:

  • оновлювати тільки потрібні поля в описі товарів і послуг;
  • вибирати, які позиції оновлювати на сайті компанії та на маркеті під час імпорту: тільки ті, що змінилися, або всі товари, присутні в файлі;
  • видаляти групи та підгрупи, в яких уже немає товарів;
  • налаштувати періодичне оновлення інформації про товари/послуги за URL-посиланням на файл за заданим розкладом (раз на день/тиждень/місяць).

Для продавців це не тільки реальна економія часу, а й додатковий бонус — лояльність покупців:

«Хто перший прокинувся, того і капці» — негласне правило ринку

Ну ви розумієте, про що ми: загалом покупцеві все одно, у кого купити... Йому важливі ціна, наявність, доставлення. І завдання кожного продавця — не просто надати цю інформацію, але й стежити за її актуальністю. Ну або своїми ж руками підштовхнути покупця до конкурентів

  1. Автоматична передача даних на маркетплейси

Мова про такі майданчики як Prom, Rozetka, Google Merchant, Facebook... Про ці канали продажів ми ще обов'язково розповімо, але ви повинні знати, що наявність модуля (або плагіну) формування файлу вивантаження даних зробить вашу роботу з ними ефективнішою та простішою.

До речі, якщо у вас виникли труднощі з підключенням плагіну імпорту/експорту або файл з якоїсь причини не вивантажується, фахівці технічного відділу “Sprava Agency” допоможуть вам усунути проблему!

Якщо ж ви з-поміж тих, кому важливо вдатися в деталі роботи свого сайту самостійно (нехай навіть ціною особистого часу...), наступна частина статті точно стане вам у пригоді.

6 кроків до правильної роботи плагіну імпорту/експорту на вашому сайті

Під час додавання такого плагіну на сайт важливо:

  1. Розібратися в термінах :)

Якщо коротко, то експорт — вивантаження інформації З сайту, імпорт — завантаження НА сайт.

  1. Визначитися з форматом файлу вивантаження/завантаження

Цей пункт особливо важливий, якщо ви плануєте активно займатися електронною торгівлею та залучити сторонні майданчики та маркетплейси. У цьому випадку потрібно заздалегідь розуміти, файли якого формату приймаються цими ресурсами. Про найпопулярніші з них ми зараз і розповімо.

Для експорту/імпорту використовують csv і xls (Excel), а також txt, yml, xml і zip (архів, що містить файл в одному із зазначених вище форматів і папку з використовуваними ілюстраціями).

Володимир Кашинський — керівник технічного відділу Sprava Agency:

«Дуже важливо розуміти, куди необхідно експортувати дані. І вже виходячи з цього — підбирати формат. Часто буває, що експорт здійснюється без чіткого розуміння, куди імпортуватимуться дані. Наприклад, у файл типу xls — так би мовити, «за звичкою», щоб зручніше було відкрити. Але цей формат незручний, а часто навіть шкідливий для проведення імпорту».

Детальніше про найпоширеніші з цих форматів:

формат файлу XML (YML)
  • XML (YML)

Це широко відома мова розмітки (eXtensible Markup Language), зручна для створення та обробки документів додатками та людиною, а також зрозуміла зараз практично будь-якій системі.

  • CSV

Найкомпактніший варіант створення фіду. Це текстовий формат, призначений для представлення табличних даних. Він не містить нічого, крім роздільників та інформації про товари.

Фід даних – документ, в якому зберігається докладна інформація про всі товарні позиції на сайті.

формат файлу XLS
  • XLS

Ця електронна таблиця, створена за допомогою Microsoft Excel, — найпопулярніша програма для роботи з подібними файлами. Хоча, до речі, сьогодні вже є відмінні аналоги, до того ж навіть безплатні... Наприклад, Open Office або Google Spreadsheets.

  1. Перевірити відповідність між полями у завантажуваному файлі та на сторінках карток товарів

Необхідно зіставити назви всіх стовпців імпортованого документа з тими, що використовуються у вашому інтернет-магазині. Наприклад:

Name - найменування товару;
Model - модель товару;
Sku - артикул товару;

Артикул - унікальний ідентифікатор, за яким відбувається оновлення всіх інших полів товару. Присутність стовпчика «Артикул» у файлі обов'язкова. Він може складатися з букв, цифр, дефiсу «-» та нижнього слешу «_» (все без лапок!).

Price - ціна товару;
Status - активність товару на сайті;
Quantity - кількість певних товарів на складі;
Categories - категорія товару;
Size - розмір товару (наприклад, S, M, L...)

І багато інших — відповідно до структури картки товару на вашому сайті.

ВАЖЛИВО! Під час вибору назви полів у файлі імпорту ми рекомендуємо використовувати ті ж коди, що застосовуються в базі даних за замовчуванням. У цьому випадку процес налаштування імпорту/експорту товарів відбудеться швидше.

І ще один момент, що може додати проблем недосвідченому користувачеві: один ваш «необережний рух» у файлі завантаження (видалили осередок, додали зайвий пробіл...) — і після його імпорту на сайт можуть з'явитися, наприклад, товари з набором невизначених символів. А ще — труднощі з видаленням таких товарів з сайту. Тому будьте уважні!

  1. Якщо вивантаження має бути автоматичним, це потрібно передбачити на початку роботи з встановлення модуля/плагіну

Щоб користувачі отримували завжди актуальну інформацію про асортимент товарів, використовуйте автоматичне завантаження даних. Це спрощує роботу з об'ємом відомостей про товари. Існує кілька варіантів:

  • Автоматичне формування файлу xml

У цьому випадку важливо пам'ятати про обмеження щодо розміру файлів, що накладає сервіс або програма, в якій ви працюєте. Якщо бачите помилку під час завантаження, перевірте, чи відповідає ваш файл дозволеному обсягу.

  • Синхронізація товарів на сайті з системою 1С

Такий варіант дозволить:

  • завантажувати вашу товарну базу з 1С в кабінет і на сайт компанії;
  • автоматично оновлювати позиції на сайті за запитом з вашої системи 1С;
  • експортувати замовлення та повідомлення з кабінету компанії в 1С у форматі CommerceML.

Автозавантаження — найзручніший спосіб імпорту фіду даних. Але він можливий лише в тому випадку, якщо правильно налаштований xml-файл. Тому важливо передбачити автозавантаження заздалегідь: це обійдеться вам значно дешевше, ніж додавати його пізніше до вже встановленого плагіну.

  1. Вибрати відповідний модуль/плагін для адміністрування експорту/імпорту файлу даних

Якщо ваш сайт зроблений на движку типу Opencart, WordPress, Joomla або 1С-Бітрікс, ви можете вибрати з величезної кількості стандартних плагінів експорту/імпорту даних. Під час вибору відштовхуйтесь від необхідного вам формату файлу вивантаження.

Якщо ж ваш сайт управляється самописною CMS, інтеграція модуля експорту/імпорту, як ви розумієте, буде такою ж індивідуальною, як ваш движок :)

Дуже важливо вибрати функціональний модуль, що гнучко налаштовується. Часто такими є платні плагіни, хоча і з безоплатними аналогами можна теж відмінно працювати. Знову ж таки, якщо робити вибір ретельно і заздалегідь.

І ще маленька порада: коли щось не виходить, краще звернутися за техпідтримкою до продавця плагіну та усунути проблему, ніж мучитися з безплатним модулем без підтримки від розробника! :)

  1. Перевірити панель керування на наявність сторонніх модулів і плагінів, що працюють з категоріями та товарами

Це важливий пункт! Буває так, що під час вивантаження втрачається ряд даних (наприклад, значення фільтрів товарів). Здивований користувач намагається зрозуміти, що зробив не так, коли насправді причиною проблеми став сторонній модуль.

Замість висновків

Можливість експорту/імпорту товарів — незамінний інструмент для інтернет-магазину. Особливо, якщо ви: а) хочете витрачати мінімум часу на роботу з сайтом; б) плануєте збільшувати продажі за допомогою сторонніх майданчиків; в) регулярно отримуєте дані про товар або оновлення цін від постачальників, і, нарешті, елементарно дбаєте про своїх покупців, яким важлива актуальна інформація про товари на сайті.

Якщо у вас залишилися питання або ви хочете дізнатися, як додати такий плагін саме на ваш сайт, напишіть нам

Автор
Людмила Катрич

Project Manager Sprava Agency

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту