Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Які тексти відтепер замовляють не в людини, а в ChatGPT?
Наталія Кирик — засновниця контент-студії WordFactory
Поява генеративного штучного інтелекту сколихнула ринок копірайтингу, перетворивши його з теплого й затишного Мармурового моря на бурхливу Балтику, яку добряче проштормило від авторського розпачу, ейфорії замовників і відповідей на питання, скільки коштує копірайтинг (у випадку з ШІ плата стягується за підписку, а не за тисячу знаків).
Сьогодні ситуація більш-менш стабілізувалася, адже стало очевидно, що штучний інтелект не всесильний. Але цей «шторм» не минув безслідно — ШІ зміг зайняти певні ніші ринку копірайтингу, потіснивши деяких авторів. Ми у WordFactory пильно стежимо за ситуацією, тому можемо розповісти, де він закріпився та які тексти зараз доручають писати машинам.
Роботи для роботів
Насамперед за допомогою ChatGPT та його конкурентів генерують тексти, які взагалі не призначені для людського ока. Це суто технічні «заглушки», що створюються під конкретні SEO-задачі, наприклад просування комерційних сторінок у пошукових системах і розбудову мережі зовнішніх посилань. Вимоги до цих матеріалів диктуються виключно принципами оптимізації сайтів — про читабельність і тим паче художню цінність не йдеться.
Штучний інтелект чудово пише технічні тексти. Дослідження SEO-експерта Ніла Патела показують, що сьогодні вони позитивно сприймаються пошуковими системами. Але представники Google дають неоднозначні відповіді про майбутнє ШІ в просуванні сайтів чи навіть ухиляються від коментарів. Практика показує, що інженери технологічних компаній часто змінюють свій підхід до розробки продуктів і вибирають принципово інакші шляхи розвитку. Тому питання, наскільки безпечно користуватися штучним інтелектом в SEO, залишається відкритим.
Автоматизація механічної роботи
Вимоги до унікальності текстів часто ускладнюють досить прості задачі. Наприклад, якщо потрібно розмістити пресреліз на 50 майданчиках, доведеться створити п’ятдесят оригінальних версій, які будуть лише віддалено схожі одна на одну. Раніше це було головним болем маркетологів і копірайтерів, сьогодні цим завданням займається ChatGPT. Практика показує, що за одну ітерацію він може написати на 80% унікальний текст, за дві-три — на 90%.
Але використання штучного інтелекту має і свої мінуси. Він часто викривляє і навіть вигадує факти, спамить однаковими словами, вставляє недоречні лексичні конструкції та «підливає водички». Якщо ці тексти призначені для людей, їх потрібно ретельно вичитувати та редагувати. З огляду на це ChatGPT зменшує витрати часу лише на 30–50% залежно від вимог до статей.
Що відбувається в компанії, залишається в компанії
Ще одна задача, якою ніхто не любить займатися, — написання внутрішньої документації:
- посадових інструкцій;
- описів процедур;
- шаблонів презентацій і звітності;
- текстів до вакансій;
- політик і розпоряджень.
Це дійсно невдячна рутинна робота. Зазвичай вона забирає чимало сил, але не приносить ані додаткового заробітку, ані морального задоволення. До того ж її неможливо доручити новим співробітникам — людина має розуміти, про що йдеться та як влаштована «внутрішня кухня» підприємства. І ось тут варто покликати на допомогу ChatGPT. «Нагодувавши» його вихідною інформацією та зробивши кілька ітерацій правок, можна отримати гідний результат.
І все ж ми застерігаємо від нерозбірливого використання штучного інтелекту. Навіть найменша помилка в службових документах рано чи пізно спливе на поверхню. Зазвичай це відбувається в найнедоречніший момент, призводячи до відчутних збитків і порушення нормальної діяльності компанії. Тому вичитувати і ще раз вичитувати! Рутинної роботи поменшає, але її не вдасться позбутися повністю.
Підвищення ефективності комерції
Писати унікальні тексти на кожен продукт у каталозі — це добре. Але тільки в тому випадку, коли їхня кількість вимірюється десятками, максимум — сотнями. Якщо ж ідеться про десятки чи навіть сотні тисяч, створення описів перетворюється на жахіття. До того ж це не завжди ефективно з комерційного погляду — якщо товар копійчаний, витрати на написання текстів можуть перекрити прибуток від його продажів. З ChatGPT усе простіше: він і згенерує унікальні описи, і розмножить їх під кожний варіант продукту.
Хоча є одне важливе «але». Помилки в цій сфері також коштують дорого: повернення товарів, скарги, зіпсута репутація чи навіть судові процеси. Тому довіряти штучному інтелекту на 100% не можна — варто проглядати готові тексти хоча б одним оком. А описи для продуктів, які нещодавно з’явилися на ринку, необхідно писати тільки вручну. Попри те, що більшість генеративних моделей уже мають доступ до пошуку в інтернеті, вони часто помиляються й знаходять некоректну інформацію.
Які тексти можна замовляти штучному інтелекту?
Висновки з досліджень WordFactory дуже прості. Якщо тексти повинні продавати і захоплювати читачів, їх мають писати виключно автори. Коли вимоги відносно невисокі, але статті все ж читатимуть люди, роботу можна довірити ШІ, але з обов’язковою перевіркою результатів його праці. І тільки у тому випадку, коли тексти слугують виключно технічними «заглушками», їх можна генерувати автоматично й публікувати без ретельної перевірки.
Отже, хоча штучний інтелект уже непогано освоївся на ринку копірайтингу, його роль ще рано називати значною і тим паче ключовою.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)