Зворотній зв'язок:

Не можете знайти те, що вам потрібно? Запитайте в нас!

Запитати

Як спілкуватися з розробниками, щоб новий сайт виправдав очікування

09.02.2023
503

Плануєте створювати сайт, що залучатиме клієнтів і повною мірою вирішуватиме покладені на нього завдання? Уже визначилися з розробником, але ще не зовсім уявляєте вашу співпрацю? Важливо розуміти, що для отримання якісного продукту недостатньо нашвидкуруч заповнити бриф, внести передоплату і чекати на результат.

Водночас необов'язково вміти спілкуватися мовою коду та знати професійні терміни. Вас зрозуміють, навіть якщо ви викладете свої побажання у простій «побутовій» формі. Проте, щоб у результаті сайт відповідав усім заявленим вимогам, замовникові та виконавцеві необхідно налаштуватися на командну роботу. Виходячи з власного досвіду, хочемо поділитися секретами, що допоможуть уникнути непорозуміння, помилок у функціонуванні сайту, зайвих доопрацювань і затримок із запуском.

Основні етапи роботи над проєктом

Щоб ви могли уявити процес розробки сайту, зупинимося коротко на його основних етапах. Створення вебресурсу передбачає:

  • розроблення та заповнення брифа;
  • прототипування;
  • дизайн сторінок;
  • верстку і налаштування CMS;
  • наповнення сторінок контентом, налаштування функцій.

Чи варто говорити, що складнощі та непорозуміння можуть виникнути на будь-якому з цих етапів.

Труднощі, пов'язані з заповненням брифа та розробленням технічного завдання

З одного боку, ви як замовник не повинні знати всі терміни та розбиратися в нюансах розроблення, з іншого — різне розуміння завдання може призвести зовсім не до того результату, якого ви прагнете. Наприклад, під інфографікою власник бізнесу розуміє складний анімований блок, що вимагає не лише відмальовування, а й програмування. Виконавець може розцінювати завдання як створення блоків з іконками та невеликим описом. Як бачимо, йдеться про роботи різної складності та обсягів.

Зрозуміло, що фахівець, котрий займається створенням сайтів, не є екстрасенсом і не вміє читати думки. Щоб донести до розробника своє бачення кінцевого результату, знайдіть схожий елемент або функцію на іншому ресурсі.

Немає нічого страшного в тому, щоб спираючись на вже наявне рішення, створити своє, унікальне, що показуватиме саме ваше бачення продукту, послуги або компанії в цілому. Ба більше, хороший референс і точні коментарі до нього можуть значно прискорити роботу.

Не соромтеся ставити запитання та уточнювати, що мається на увазі під певним пунктом. Часто непорозуміння сторін на початкових етапах зрештою призводить до абсолютно не тих результатів, що очікувалися спершу. Логічніше і продуктивніше витратити трохи більше часу на обговорення, ніж десятки годин — на виправлення небажаного результату.

Що таке прототип, і для чого він потрібний

Простими словами прототип — це ескіз структури майбутнього сайту. На ньому схематично демонструється логічна побудова і зовнішній вигляд сторінок. Прототип сайту має чорно-біле виконання та виглядає на перший погляд зовсім непоказно. Однак не варто хвилюватися, готовий продукт буде геть іншим. Трохи згодом до процесу долучиться дизайнер.

Розроблення логічної структури сторінок з візуальним оформленням дозволяє:

  • побачити цілісну картину майбутнього проєкту;
  • відстежити шлях користувача до цільової дії;
  • правильно реалізувати всі необхідні функції;
  • визначити терміни виконання робіт.

Не варто недооцінювати важливість вашої особистої участі як замовника на стадії створення прототипу вебресурсу. Візуалізація дозволить зрозуміти, чи вдасться реалізувати бажане на практиці, а конструктивна комунікація допоможе налаштуватися на одну хвилю з креативною командою. До того ж внести правки в прототип легше і дешевше, ніж змінювати макет або функції на готовому сайті.

Що потрібно знати про підготовку макета

Розроблення дизайн-макета — останній візуальний етап, що передує верстці та програмуванню. На цьому відрізку роботи визначаються і затверджуються:

  • шрифти та колірні рішення;
  • нюанси розміщення на сайті контенту, кнопок, форм замовлення;
  • способи відгуку майданчика на дії користувача.

Дизайн — суб'єктивний та творчий процес. Оцінюючи макет, важливо розуміти, що сайт має сподобатися насамперед не замовникові, а цільовій аудиторії. Водночас у пріоритеті має бути не зовнішня привабливість сторінок, а зручність ресурсу для користувача. Якщо сфера вашої діяльності далека від маркетингу та вебдизайну, варто прислухатися до думки фахівців.

Особливості підготовки контенту для нового ресурсу

Якщо є така можливість, про текстове наповнення варто подбати заздалегідь ще до затвердження структури та дизайну. Адже набагато простіше сформувати блоки під готовий опис, ніж підігнати текст під шаблон. Часто трапляється, що під час завантаження тексту на місце «риби» вміст сторінки з'їжджає. Доводиться робити верстку ще раз, а це — додаткові витрати.

Якщо планується сайт із розгалуженою структурою та великою кількістю сторінок, підготувати для нього контент у стислі строки практично неможливо. У такому разі варто написати тексти на головну сторінку, у розділ «Про компанію», а також декілька описів товарів і послуг. У цьому випадку дизайнер відразу зможе показати, як виглядатимуть сторінки.

До речі, можна замовити контент на етапі пошукової оптимізації ресурсу. Тоді ви отримаєте тексти з ключовими словами, а сайт буде від самого початку готовим до просування. Ми в агентстві Sprava надаємо послугу SEO на етапі розроблення. Під час планування розкрутки ресурсу в органіці обов'язково розгляньте цей варіант як можливість оптимізувати витрати та почати просувати сайт вже після його запуску.

Підіб’ємо підсумки

Ключове завдання замовника перед стартом робіт — надати виконавцеві якнайбільше інформації про проєкт. Що більше конкретики та деталей, то краще. Скидайте своє бачення реалізації тих чи інших опцій, малюйте схеми та знаходьте вдалі приклади на інших ресурсах.

Не варто боятися, що в разі запозичення ідей ваш сайт буде схожим на інші. Під час розроблення концепції, структури та дизайну за основу береться безліч факторів: напрямок діяльності, інтереси цільової аудиторії, особливості товарів та послуг і ваші особисті побажання. Команда фахівців Sprava Agency допоможе створити унікальний проєкт, що повністю відповідатиме завданням вашого бізнесу. Кріи того, наш досвід дозволяє закласти основи для SEO на етапі розробки.

Не впевнені, що зможете порозумітися з дизайнерами та програмістами? За кожним проєктом у нашому агентстві закріплюється персональний менеджер, що вміє правильно донести до виконавця поставлене завдання та роз'яснити замовникові будь-які незрозумілі моменти. Водночас не скасовується також і безпосередня комунікація розробника і замовника.

Залишилися питання щодо дизайну, розроблення та просування сайтів? Звертайтеся, будемо раді допомогти.

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту