Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Текстові фактори ранжирування - Google
У вас є сайт, і ви давно хотіли б оновити тексти на ньому, та все ніяк руки не доходять, часу немає? Радимо довго не тягнути з аналізом і оновленням текстів для сайтів. У 2020 році оптимізація тексту залишиться одним з важливих чинників ранжирування сайту, який в комплексі з усіма іншими впливає на позиції вашого ресурсу в пошуковій видачі.
При цьому вимоги до правильної оптимізації текстів постійно змінюються, в зв'язку з розвитком і ускладненням пошукових алгоритмів Google.
У статті багато конкретних прикладів хороших і поганих текстів, докладно пояснені критерії оцінки текстів та надано рекомендації щодо оптимізації. Ви дізнаєтеся:
- який текст від копірайтера можна вважати хорошим;
- як оптимізувати тексти для пошукових систем;
- важливі фішки оптимізації;
- що буде, якщо текст переоптимізувати.
За 20 хвилин читання ви зрозумієте, що вам потрібно перевірити на своєму тексті, і зможете виправити «вузькі місця».
Чому текст важливий для пошукової системи?
У серпні 2019 року компанія «SparkToro» опитала 1 584 фахівця в галузі пошукової оптимізації, щоб дізнатися про головні чинники ранжирування і тренди в Google. Після аналізу відповідей стало зрозуміло, що найбільш важливими текстовими факторами є такі:
- релевантність (відповідність) контенту на сторінці сайту до пошукових запитів, що просуваються;
- використання відповідних до запитів слів (синонімів і слів, які задають тематику),
- достовірність і експертність контенту (коли перед вами не рерайт, а інформація, заснована на досвіді і практиці експерта в певній тематиці);
- актуальність і свіжість інформації (ось тут радимо вам періодично оновлювати тексти на сайті).
Детальніше з дослідженням можна ознайомитися за посиланням
Користувачі люблять хороші тексти: на першому місці – користь, повнота інформації та експертиза
Скажемо чесно, якщо взяти перші-ліпші 50 сайтів в сфері електронної торгівлі (інтернет-магазинів), то видно, що текстів у переважної більшості практично немає. Власники сайтів вважають, що тексти ніхто не читає, оскільки користувач зосереджений на вивченні асортименту і виборі товару.
А як насправді?
Наш досвід показує, що релевантний і експертний контент все-таки потрібен, особливо це стосується молодих сайтів, які тільки виходять на ринок. Робити сторінки категорій повністю без контенту можуть дозволити собі тільки королі ринку, які утримують топ за рахунок інших чинників:
- віку домена;
- трастовості;
- хороших поведінкових факторів;
- широкого асортименту та ін.
Подивіться скріншот з фрагментом тексту на сторінці категорії «Лофери» інтернет-магазину з продажу взуття. У тексті докладно описано, що представляють собою лофери, як і з чим їх носити, описаний асортимент лоферів в даному магазині.
Покажу і сторінку з ТОП-10, але без контенту:
Зовсім інша ситуація виникає, якщо говорити про сайти компаній, які надають послуги медичних центрів, будівельних компаній, салонів краси, стоматологічних клінік. Тут текст має велике значення, як для пошукового робота, так і для відвідувача сайту.
Наприклад, якщо користувач вводить запит «ремонт квартир в Одесі», то його цікавлять відповіді на ряд важливих питань:
- Які види ремонтних робіт пропонує компанія?
- Чи є послуги дизайнера?
- Які матеріали використовуються?
- Чи доставляються матеріали компанією на об'єкт?
- Чи потрібна передоплата?
- Терміни виконання робіт.
- Чи є гарантії?
І це далеко не весь перелік питань, що цікавлять людину, якій загрожує ремонт. Замовить чи користувач ремонтні послуги на вашому сайті або буде шукати далі, безпосередньо залежить від повноти і тона контенту на сайті. Якщо ви дбаєте і відповідаєте заздалегідь на всі питання (а їх легко зібрати) і підкріплюєте відповіді відгуками, фотографіями зроблених робіт, та ще й якоюсь акцією або фішкою – #клієнтваш.
Покажу фрагменти якісного тексту якраз на сайті ремонтних послуг.
Правда, вичерпно? Адже це не складно зробити і вам
Який текст хоче отримати від копірайтера замовник?
Процес створення якісного тексту складається з декількох важливих етапів:
- Дослідження ніші – перегляд сайтів конкурентів з метою натрапити на хороші ідеї для свого сайту.
- Глибокий аналіз особливостей тематики – спроба поставити себе на місце користувача сайту. На цьому етапі ми намагаємося зрозуміти, відповіді на які питання може шукати користувач, який перейшов на наш сайт.
- Технічне завдання (ТЗ) – докладний опис обсягу і змісту тексту. Результати, які ми отримали на перших двох етапах, повинні бути сформульовані у вигляді чіткого завдання, на основі якого і буде написаний якісний текст. ТЗ складається для кожної сторінки кожного конкретного сайту, об'єднується в загальний контент-план для сайту.
Текст, який пише копірайтер, в ідеалі повинен відповідати ряду вимог:
- відповідного обсягу для цієї сторінки;
- цікавий і корисний;
- легкий для сприйняття;
- достовірний;
- експертний;
- грамотно написаний;
- містити відповіді на всі питання, які можуть виникнути у відвідувача сайту щодо особливостей послуг конкретно у цій компанії.
Особливі вимоги до експертність тексту висуваються до окремих видів сайтів – YMYL (Your moneys or Your life), інформація з яких може завдати істотної шкоди здоров'ю або матеріального благополуччя відвідувачів сайту. Серед яких, зокрема, виділяються:
- сайти, які поширюють фінансову інформацію;
- сайти, що пропонують медичні послуги, а також містять інформацію про захворювання, ліки, дієти, здоровий спосіб життя;
- сайти юридичної тематики, в тому числі ті, що продають юридичні послуги, і ряд інших.
Подивіться, як докладно написаний текст на скріншоті нижче. На сайті медичного центру описана підготовка до УЗД судин ніг, показання та протипоказання до цієї процедури. А також зазначено, кому бажано пройти таку процедуру і як до неї підготуватися. Інформація експертна і вичерпна.
Як визначитися з об'ємом контенту?
Потрібно враховувати два основні фактори:
- Повне розкриття теми.
- Середній обсяг контенту на сторінках конкурентів, які знаходяться в топі.
Є тільки три інструменти, якими керується копірайтер при написанні тексту з повним розкриттям теми: ТЗ, здоровий глузд і логіка.
При аналізі текстів на сайтах конкурентів робимо акцент на вивченні таких моментів:
- Сайти повинні бути однотипного плану, тобто, якщо у нас сайт готелю, то прямими конкурентами будуть сайти інших готелів. Сайти-агрегатори типу Booking і подібні йому розглядати не треба.
- Не завжди в топ потрапляють сайти з якісним текстом. Тому аналізувати тексти на сайтах конкурентів потрібно з розумом. Практично в будь-якій ніші в топі можна знайти сайти з SEO-текстами низької якості. Такі тексти не можна розглядати як зразок. Сайти можуть знаходиться в топі за рахунок цілого комплексу різних факторів – вік сайту, поведінкові фактори, контрольний профіль і інші.
Читабельність і доступність тексту
Ще 5-6 років тому ніхто і не замислювався про читабельність текстів, досить було грубо вписати ключові слова і виділити їх жирним шрифтом.
Сьогодні пошукові системи вдосконалилися настільки, що цілком здатні оцінити читабельність і доступність подачі тексту. Та й користувачі стали більш розбірливими, ніхто не стане витрачати час на читання погано написаного або некорисного тексту.
Саме тому при роботі з оптимізації текстів фахівці Sprava Agency рекомендують:
- будувати тексти у вигляді послідовних і логічних фрагментів;
- використовувати в текстах нумеровані і маркіровані списки;
- використовувати в текстах таблиці для спрощення подачі і поліпшення візуалізації інформації;
- не використовувати в текстах занадто довгі речення з закрученими стилістичними зворотами.
Подивіться на приклад фрагмента тексту, в якому через неправильну подачу матеріалу користувачеві важко знайти корисну інформацію.
Нижче представлений приклад тексту зі списками і розстановкою акцентів за допомогою виділення окремих фраз жирним шрифтом:
Ще один хороший приклад сторінки, де для структуризації тексту використовуються список і таблиця:
Орфографія і граматика
Безліч орфографічних і граматичних помилок у тексті може негативно позначитися на ранжуванні сайту пошуковими системами. Крім того, такі помилки можуть знизити рівень довіри відвідувачів сайту. Просто не «пускайте» неперевірені коректором тексти на сайт. Нехай це буде непорушним правилом для вас.
Як оптимізувати текст для пошукової системи?
В процесі SEO-оптимізації текстового контенту фахівці нашої компанії проводять ряд першочергових робіт:
- вписування ключових слів;
- використання заголовків Н1-Н6 з ключовими словами для структурування тексту;
- LSI-оптимізація тексту;
- додавання в текст перелінковки на інші сторінки сайту, які логічно пов'язані з цією сторінкою;
- додавання в текст оптимізованих картинок (детальну оптимізацію картинок в даній статті ми розглядати не будемо).
Як вписувати ключові слова в текст?
Вписування ключових слів в текст – це найстаріший з усіх відомих SEO-методів. Раніше це була рутинна робота, в результаті якої ми отримували тексти з грубо вписаними ключами і порушенням правил граматики. Найчастіше вони не мали ні сенсу, ні будь-якої корисної інформації, але тим не менше приносили результат.
Зараз такий підхід вже не працює. Робота по вписуванню ключових фраз в текст перетворилася в мистецтво. На 80 % текст повинен бути зручний і зрозумілий користувачеві, і тільки 20 % робіт – це «заточка» тексту під алгоритми Google.
Отже, у нас є набір ключових фраз і текст.
У чому полягає оптимізація тексту під ключі, і як її проводити?
- Щільність ключових слів залежить від тематики і розраховується на основі аналізу даного показника на сторінках сайтів конкурентів на конкретний момент часу.
- Практика показує: щоб уникнути санкцій пошукових систем, потрібно не більше одного входження точної ключової фрази на 500 символів.
- Ключові фрази не повинні виділятися якимось чином, особливо жирним шрифтом.
- Не можна допускати грубі формулювання або помилки для того, щоб забезпечити точне входження ключової фрази.
Подивіться на зразок поганої оптимізації тексту. Таке вписування ключових слів шкодить позиціям сайту.
У наступному фрагменті тексту зі сторінки серверів сайту медичного центру ключові слова вписані рівномірно і природно.
Заголовок Н1
Зробити текст структурованим допомагають заголовки, за допомогою яких можна зробити акцент на тому, про що піде мова в наступних кількох абзацах тексту. Заголовки спеціальним чином оформляються в коді сторінки, щоб робот Google міг швидко їх знайти.
Особливо важливий заголовок Н1 – найголовніший. До нього ставляться такі вимоги:
- На кожній сторінці повинен бути тільки один заголовок Н1.
- Заголовок Н1 повинен бути унікальним в межах сторінки.
- Він розміщується в самому верху тематичної зони.
- Заголовок Н1 повинен містити самий частотний і найважливіший ключ, але без переспама.
- У заголовку Н1 не варто використовувати комерційні слова типу «купити», «замовити» для того, щоб він виглядав природно.
- Назви міст в заголовку Н1 можуть використовуватися чи ні, в залежності від регіону просування сайту та рівня конкурентності ключових запитів. Наприклад, якщо ми оптимізуємо текст для інтернет-магазину, який продає товари по всій Україні, то згадка одного конкретного або декількох міст звужує регіон просування. Якщо ж мова йде про сайті компанії, яка надає послуги або продає товари тільки в одному конкретному місті, то додавання назви міста посилить оптимізацію сторінки і позитивно вплине на позиції сайту у видачі по даному регіону.
На прикладі нижче на сторінці знаходиться відразу 2 заголовка Н1, перший з яких спамний. Так робити не рекомендується.
У наступному прикладі Н1 розміщується в самому верху сторінки. У нього природним чином вписаний основний ключ «Меблі для барів»
Заголовки Н2-Н6
Заголовків нижчого рівня ієрархії може бути кілька. Основні принципи, які ми рекомендуємо використовувати при структуризації тексту за допомогою заголовків:
- Дотримуйтесь послідовність, а саме – після заголовка Н1 ми використовуємо заголовки Н2, після заголовків Н2 використовуємо заголовки Н3 і так далі. При цьому, якщо заголовок Н1 повинен бути тільки один, то заголовків Н2 (Н3-Н6) може бути на сторінці декілька..
- Заголовки Н2-Н6 повинні містити ключові слова, причому в заголовках Н2 бажано використовувати пряме входження і розміщувати ключ ближче до початку заголовка, а в заголовках Н3-Н6 – розбавлене входження ключових фраз. Також ми рекомендуємо використовувати в заголовках Н3-Н6 заклики до дії, тобто вони повинні продавати товари і послуги, які пропонує компанія на даній сторінці.
- Заголовки Н2-Н6 повинні бути унікальними в межах сайту, а також містити різні ключі і не бути однотипними і штучними в межах сторінки.
- Заголовки Н2-Н6 повинні розміщуватися за текстом рівномірно, і між ними має бути не менше 500 символів тексту.
- Стилістично заголовки повинні виділятися з загальної маси тексту – збільшений шрифт, виділення жирним шрифтом або курсивом.
У прикладі нижче варто було б залишити тільки один заголовок Н1, а заголовок Н2 переписати в більш природному вигляді.
Ще один приклад, в якому використовується занадто багато заголовків Н2 і Н3:
Нижче наведено кілька прикладів використання заголовків Н2-Н6 для структуризації тексту. Як перший приклад, розглянемо сторінку інтернет-магазину з продажу кавового обладнання:
У другому прикладі представлений фрагмент тексту зі сторінки серверів медичного центру:
Ще один приклад використання заголовків на сайті пластичного хірурга:
LSI та ключові слова
Ми вже знаємо, що оптимізація тексту проводиться під певний набір ключових слів. В результаті ми отримуємо так звані SEO-тексти. Більш високим рівнем оптимізації став перехід від SEO-текстів до використання LSI-текстів (Latent Semantic Indexing – латентно-семантичне індексування). При такому підході текст містить не тільки ключові слова, але і весь спектр синонімів, а також слова, які задають тематику (тобто слова, які часто зустрічаються в поєднанні з ключовими словами).
Ключові слова | LSI-слова | |
Синонімічні слова | Слова, що задають тематику слова | |
купити бойлер в Києві | купити водонагрівач в Києві | опалювальний, електричний, установка, нагрів, колонка, тен |
При використанні LSI-підходу ми орієнтуємося не на точне вписування ключових слів, а на повне розкриття теми з використанням синонімів і всіх пов'язаних з тематикою слів
Якщо ви хочете, щоб тексти на вашому сайті оптимізував професіонал, звертайтеся в Sprava Agency. Любимо, можемо, практикуємо, зробимо швидко і відповімо на всі ваші запитання.
Індексованість текста
Після того, як текст написаний, оптимізований і розміщений на сайті, потрібно перевірити, чи проіндексований він пошуковою системою. Індексація – це коли пошуковий робот заходить на сторінку, зчитує інформацію і заносить її в базу даних. Тільки після цього сторінка з'явиться на певній позиції в пошуковій видачі.
Трапляються ситуації, коли текст на сторінці не індексується або індексується, але не повністю. Так може бути в разі, коли текст знаходиться в фрагменті коду JavaScript. В такому випадку робот індексує тільки доступні фрагменти тексту, а недоступні залишає непроіндексованими. Є ймовірність, що такий текст буде проіндексовано під час рендеринга (повторного індексування), але в цьому випадку процес може затягнутися на тривалий час.
Ми рекомендуємо уникати використання текстів в JavaScript для забезпечення швидкої і повної індексації тексту.
Невеликі фішки для оптимізації текстів
Експертні тексти з повними відповідями на питання користувача можуть виявитися досить довгими. Але при цьому вони повинні бути легкими для сприйняття відвідувачами сайту. Для цього ми намагаємося використовувати такі методи:
- На початку тексту ми створюємо зміст сторінки з якірними посиланнями для переходів на відповідні розділи тексту в межах сторінки.
- Подання інформації у вигляді таблиць і списків там, де це доречно.
- Розміщення в тексті тематичних картинок, які також повинні бути оптимізовані для пошукової системи.
- Розміщення в тексті відео.
- Додавання корисної інфографіки.
- Розбивка тексту на логічно закінчені фрагменти і розміщення між ними тематичних блоків (наприклад, блоку з перевагами, блоку «Як зробити замовлення» і т. п.).
- Розміщення між блоками тексту форм зв'язку із закликом до дії.
Важлива порада. Ні в якому разі не можна приховувати текст від користувача, це сприймається пошуковою системою, як спроба обману. Для цього важливо:
- не використовувати на сторінці скроли, кнопки, після натискання на які розгортається повний текст;
- колір шрифту тексту повинен бути контрастним по відношенню до фону сторінки, щоб він не зливався з фоном;
- не використовувати в коді заборону до виведення на сторінку фрагмента тексту, який є в коді.
Для того, щоб роботи частіше індексували вашу сторінку, вносьте на ній зміни, оновлюйте і доповнюйте наявну інформацію.
Що буде, якщо переоптимізувати текст?
Якщо ви перестаралися, то наслідки переоптимізаціі не змусять довго чекати. Імітація релевантності дає тимчасовий, але нетривалий ефект (коли ви не переписуєте текст, щоб він був приємний і зрозумілий користувачеві і давав відповіді на всі питання, а тільки вставляєте деякі нові ключі).
Можливо погіршення поведінкових факторів і конверсій. Переоптимізовані тексти виглядають неприродними, їх нецікаво читати, внаслідок чого велика ймовірність, що користувач просто піде з сайту. А далі... неминуче зниження позицій в пошукових системах, тому що догляд користувачів = збільшення показника відмов.
Ну і вишенька на торті: можливе накладення санкцій від пошукових систем, починаючи від окремих запитів і сторінок, аж до виключення сайту з індексу.
Щоб не допустити переоптимізаціі, не допускаємо наступне:
- вписування більше однієї ключової фрази в заголовки Н1-Н6;
- наявність в тексті входження ключових слів більш ніж 5 % від загального обсягу тексту або ключових фраз більш ніж 1 на 500 символів;
- наявність на сторінці прихованого або невидимого тексту;
- прописування ключів прямим входженням при оптимізації картинок;
- виділення ключових фраз в тексті жирним або підкресленим шрифтом без крайньої потреби.
У пошуковій системі Google за умов переспаму тексту ключовими словами сайт може потрапити під фільтр алгоритму Panda, який перевіряє якість текстів. Виведення сайту з-під фільтра – це тривалий і трудомісткий процес.
Важливі висновки для власників сайтів
- Текст на сайті – важливий фактор для пошукових систем.
- Некорисні тексти для користувачів є такими і для пошукових систем.
- Експертність тексту дуже бажана, для сайтів YMYL-тематики – обов'язкова. Тут треба підключати ваших фахівців, щоб копірайтер або редактор просто допоміг їм правильно викласти інформацію.
- Тексти написані перш за все для відвідувача сайту. Вони повинні бути легкими для сприйняття і цікавими користувачеві. Для цього по можливості потрібно використовувати в текстах списки, таблиці, інфографіку, додавати тематичне відео, фото.
- Загальні вимоги до оптимізації текстів прості і зрозумілі, але в кожній окремій ніші і в різні моменти часу ті чи інші тонкощі можуть виходити на перший план. Проконсультуйтеся з фахівцем!
- Не забувайте про використання заголовків для структуризації тексту, вони повинні бути природними, логічними і не переспамленними. В ідеалі людина, прочитавши всі заголовки, повинна зрозуміти, про що йде мова в тексті.
- Вписуйте ключові фрази в текст, дотримуючись принципу «золотої середини», щільність ключів не повинна перевищувати 1 ключ на 500 символів тексту. Ключі вписуйте природно, без порушення правил орфографії та граматики.
- При оптимізації текстів головне – не перестаратися, оскільки це загрожує накладенням фільтрів і зниженням позицій в пошуковій видачі. Саме тому ми рекомендуємо довірити оптимізацію контенту професіоналам.
Спеціалісти компанії "Sprava Agency" займаються просуванням сайтів у Запоріжжі, Одесі, Києві та інших містах України та мають багаторічний досвід. Ми завжди раді допомогти зробити ваш сайт кращим.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)