Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Про просування зворотними посиланнями зрозумілою мовою
Партнерська стаття від https://prposting.com.
Уявіть ситуацію: на ринку, наприклад, юридичних послуг, працює дві компанії. Обидві роблять ставку на контент-маркетинг та пишуть якісні матеріали. Статті однієї з них постійно в ТОПі пошукової видачі, статті ж іншої рідко потрапляють навіть на першу сторінку. У чому може бути причина?
За інших однакових умов — якісний контент, відмінне юзабіліті, регулярні публікації — критичне значення може мати лінкбілдинг, тобто наявність чи відсутність достатньої кількості зворотних посилань (беклінків).
Давайте розберемося, яке значення для просування товарів та послуг на ринку можуть мати зворотні посилання. Без зайвої теорії розглянемо принципи пошукової видачі Google, а також міфи, якими наповнений інтернет. Стаття допоможе вам краще розуміти SEO-підрядників та відсіювати тих, які обіцяють «золоті гори» зворотних посилань за короткий термін.
1. Як працює пошукова видача Google та що таке зворотні посилання на сайт
Зворотне посилання виникає, коли сайт А посилається на сайт Б. Для сайту Б таке посилання буде зворотним, або вхідним.
Чому беклінки такі важливі? Зворотні посилання на ваш сайт є сигналом для пошукових систем, що інші ресурси ручаються за ваш контент. Якщо кілька сайтів посилаються на ту саму вебсторінку або сайт, алгоритми Google роблять висновок, що цей контент якісний і його варто показувати в пошуковій видачі.
Таким чином, отримання беклінків позитивно впливає на позицію сайту в рейтингу Google або видимість у пошуку. Деякі SEO-фахівці вважають, що зворотні посилання на 90% забезпечують потрапляння ресурсу на першу сторінку пошуку Google.
При цьому важливо пам'ятати, що, крім кількості посилань, особливе значення має їхня якість. Наприклад, на ваш сайт посилаються тільки спам-сайти, створені для генерації посилань і наповнені низькоякісним контентом. У такому разі пошукові системи вважатимуть і ваш сайт спамом, тому про високі позиції у пошуковій видачі можна буде забути.
2. Як перевірити зворотні (зовнішні) посилання на сайт: свої та конкурентів
Як дізнатися, скільки зворотних посилань заробив ваш сайт, а скільки їх є у найближчих конкурентів? У цьому допоможуть спеціальні сервіси.
2.1. Google Search Console
Найкращий спосіб перевірити, скільки сайтів посилається на ваш ресурс, — підключити безкоштовний інструмент Google Search Console. На жаль, він нічого не розповість про конкурентів, але ви дізнаєтеся все про посилання, що ведуть на ваш сайт з інших ресурсів.
Після налаштування та верифікації облікового запису в розділі Links можна побачити загальну кількість зовнішніх посилань, а також адреси сторінок, на які вони ведуть. Таким чином ви зможете визначити свої найпопулярніші сторінки.
2.2. Ahrefs
Сервіс Ahrefs дасть змогу перевірити не лише свої посилання, а й будь-якого сайту, який вас цікавить.
Достатньо вбити URL-адресу на сторінці перевірки беклінків, щоб отримати приблизно такий результат.
Зверніть увагу: окрім кількості зворотних посилань і доменів, на сторінці зі звітом є значення Domain Rating, яке стане у пригоді при аналізі конкурентів.
Рейтинг домену (Domain Rating, DR) — це умовна оцінка якості зворотних посилань сайту від 1 до 100. Глибоко не вдаватимемося в алгоритм її формування, але якщо для вашого сайту DR = 30, а у вашого конкурента DR = 20, то якість вашого посилання профілю вища, ніж у конкурента. Така ситуація може виникнути, навіть якщо самих беклінків у вас менше, оскільки якість важливіша за кількість.
Наочний приклад: ще один сайт із юридичними послугами, зворотних посилань більше, але їхня якість нижча. Відповідно, значення Domain Rating теж нижче.
2.3. SEMrush
У SEMrush є один великий плюс — можливість порівнювати посилальні профілі відразу кількох компаній.
Ми вибрали ТОПові юридичні компанії України й ось що отримали.
У цій таблиці теж є одне значення, на яке варто звернути увагу, — Authority Score. Це аналог оцінки Domain Rating від сервісу Ahrefs. Він також має шкалу від 1 до 100 та враховує якість зворотних посилань.
Обидві оцінки, і Authority Score, і Domain Rating, можуть опосередковано свідчити про більшу чи меншу ймовірність появи ресурсу в ТОП пошукової видачі.
3. Якість зворотних посилань в SEO
Тему якості беклінків SEO-фахівці можуть розкривати годинами, розповідаючи про безліч факторів. Але все-таки з цього розмаїття можна виділити 5 базових характеристик, які визначають якість зворотних посилань:
- Релевантність анкорного тексту.
- Релевантність контенту.
- Унікальність IP-адреси та посилального домену.
- Географія та мова сайту, що посилається.
- Розташування посилання на сторінці.
При цьому дуже важливо дотримуватися головного правила: зворотні посилання мають виглядати природно.
Анкорний текст — це текст, що супроводжує посилання, його текстове відображення на сторінці. Його приклад наведено на скриншоті нижче.
В ідеалі, цей текст повинен відповідати тематиці вашого сайту, а ще краще, якщо він включатиме ключові слова за тематикою вашого бізнесу, наприклад: «юридична допомога», «замовлення меблів», «доставка їжі» тощо. Але якщо всі посилання, які ведуть на ваш сайт, будуть такими, пошукова система може запідозрити вас у маніпуляціях та покарати. Тому цілком нормально, якщо анкорний текст у половини посилань буде таким: «дивіться тут», «на цій сторінці», «на цьому сайті».
Релевантність контенту найпростіше пояснити на прикладі. Припустимо, є ресурс, присвячений темі дітей. Природно і нормально, якщо посилання з нього вестимуть на сайти з творчими курсами для дітей, послугами з організації дитячих свят, інтернет-магазини іграшок і навіть на сайти меблевих фабрик, що виготовляють парти для школярів. Але якщо посилання з нього вестимуть на інтернет-магазин, що продає промислове котельне обладнання, це буде виглядати неприродно і викличе обґрунтовані підозри алгоритмів пошукових систем.
Ситуація, коли майже всі зворотні посилання для вашого сайту отримані від одного домену або одного сайту, також буде підозрілою для пошукових систем. Потрібно уникати таких ситуацій і прагнути урізноманітнити ресурси, що посилаються на вас.
Якщо контент вашого сайту російською чи українською мовою, а основними джерелами зворотних посилань є сайти іспанською та німецькою, така історія теж не надихне пошукові системи на довіру до вашого ресурсу.
І останнє, що важливо пам'ятати: розташування посилання на сторінці. Краще, якщо зворотні посилання розміщуватимуться в основному тексті сторінки. Посилання можуть бути і в бічних панелях або футері, але тоді їхнє значення для пошукових систем буде меншим.
4. Звідки брати зворотні посилання на сайт
Отже, залишилося зрозуміти, де брати якісні беклінки.
4.1. Зворотні посилання своїми силами
Левову частку роботи з отримання зворотних посилань ви можете зробити силами своєї команди, без залучення сторонніх підрядників. Наприклад, ви можете розмістити посилання на розділи свого сайту, важливі статті чи лендинги своїх послуг у соціальних мережах. Так, такі посилання мають меншу вагу, але чому б не використати таку можливість, адже, швидше за все, у вас уже є обліковий запис у Facebook (Meta), Instagram або LinkedIn.
Ось ще кілька способів, які допоможуть наростити якісну та природну (для пошукових систем) посилальну масу. Головним секретом більшості запропонованих способів є публікація високоякісного контенту, яким люди захочуть ділитися.
- Опублікуйте на своєму сайті експертну інструкцію з будь-якої теми, релевантної вашому бізнесу. Це має бути великий лонгрід на 10 000 слів або навіть більше. Розкрийте тему максимально докладно, легко та зрозуміло. Такий контент Google точно помітить, і ним захочуть поділитися.
- Публікуйте інфографіку. Виберіть якесь дослідження і перетворіть його на сторінку-інфографіку — це ще один хороший шанс отримати зворотні посилання.
- У вас є компанії-партнери чи компанії-підрядники? Попросіть їх розмістити на своїх сторінках відгук про успішну співпрацю з посиланням на ваш сайт або розмістити ваше лого з посиланням у розділі «Партнери».
- Хтось у вашій ніші веде успішний блог? Зв'яжіться з ним та запропонуйте написати гостьовий пост на певну тему з посиланням на ваш ресурс.
- У вашій ніші є успішні блогери, які займаються оглядами товарів чи послуг? Запропонуйте свій товар для огляду або провести інтерв'ю на популярну тему для їхнього YouTube-каналу, розмістивши посилання на свій сайт в описі відео.
- Публікуйте статті на таких відкритих платформах, як Medium.com, та посилайтеся на свій основний ресурс.
- У вашій ніші є сайти-рубрикатори чи рейтинги? Попросіть додати свій ресурс, якщо його обійшли увагою.
- Під час публікації вакансій на рекрутингових сайтах не забувайте додавати посилання на свій ресурс.
- Стежте за згадками своєї компанії, послуг або продукції у Мережі. Ви можете зв'язатися з такими ресурсами та попросити додати посилання на ваш сайт. Це не завжди виходить, але спробувати варто.
Як бачите, для більшості перелічених завдань вам не знадобляться SEO-фахівці. Допомогти у генерації зворотних посилань можуть ваші власні спеціалісти з контенту, PR-відділ або навіть HR-відділ.
На якомусь етапі ви, можливо, подумаєте: а чи не простіше купити беклінки на біржі посилань? Звучить і, правда, просто, але без фахівців краще до цього способу не вдаватися. Занадто багато нюансів є у лінкбілдингу і роботі посилальних бірж.
4.2. Замовлення зворотних посилань у «просуваторів»
А ось найняти професіонала з побудови посилального профілю може бути хорошою ідеєю. Такі фахівці називаються лінкбілдерами, але за цю роботу можуть братися і SEO-агентства.
Плюси очевидні:
- робота з нарощування посилальної маси провадитиметься систематично;
- зворотними посиланнями займатиметься профі;
- ви вивільняєте час та ресурси своєї команди для інших завдань, наприклад, для створення якісного контенту.
Кілька порад, як перевірити майбутнього підрядника:
- Попросіть кейси. В ідеалі, у фахівця мають бути приклади робіт, бажано з вашої сфери діяльності. Заодно переконайтеся, наскільки глибоко людина «в темі».
- Прочитайте відгуки від попередніх клієнтів, якщо вони є, на сторінці лінкбілдера або агентства. Якщо ні, спробуйте пошукати відгуки в інтернеті. До речі, ще один варіант — пошукати класного фахівця через друзів або бізнес-партнерів, наприклад, створивши пост у Facebook.
- Оцініть вартість послуг. Зазвичай, вона досить гнучка залежно від темпів нарощування посилального обсягу.
Мляве спілкування, постійне зникнення фахівця із зони видимості, надто великі та сміливі обіцянки — це лише деякі тривожні «дзвіночки», за наявності яких варто відмовитися від співпраці з підрядником.
5. Деякі важливі моменти в лінкбілдингу (просування сайту посиланнями)
Незалежно від того, чи будете ви самі займатися нарощуванням зворотних посилань для свого ресурсу або запросите профі, є кілька аспектів, які важливо розуміти.
- Побутує думка, що чим більше посилань, тим краще. Насправді, це не так. Насамперед фокусуйтеся на якості посилань та їхній природності для пошукових систем. Кількість беклінків має бути на другому плані.
- Не впадайте в крайнощі. Не прагніть протягом першого ж місяця роботи з сайтом отримати сотні посилань, інакше ризикуєте потрапити під фільтри пошукових систем і взагалі випасти з видачі. Набирайте посилання плавно, без різких сплесків і провалів.
- Ще один момент, про який багато хто забуває. Ваша команда кілька місяців працює над створенням зворотних посилань, листується з блогерами, партнерами, форумами, обмінюється гостьовими постами з блогерами та інфлюєнсерами. І тут ви вирішуєте змінити структуру сайту, наприклад, внести редагування в класифікацію товару або послуг або поділити блог на рубрики та категорії. У цей момент змінюються URL-адреси ваших сторінок, отже, ви втрачаєте зворотні посилання, які на них вели. Здійснюйте такі роботи обдумано, з підготовкою, а ще краще обговоріть ці нюанси з розробниками сайту, щоб вони поставили редиректи та зберегли зароблені кров'ю і потом беклінки.
Не забувайте: найкращі посилання — отримані природно, тому зосередьтеся на якісному контенті, і згодом ваш сайт сам обросте посилальною масою.
6. Висновки
Якщо ви, прочитавши статтю, вирішили, що все це дуже складно і вимагає надто великих зусиль і часу, якого вічно бракує, то… Наведемо останній аргумент, повернувшись до початкового прикладу з двома компаніями, одна з яких постійно висить у ТОПі пошукової видачі, а друга не дбає про зворотні посилання і пасе задніх. Адже справа не стільки в місці в пошуковій видачі, скільки в трафіку, який воно забезпечує.
Американська рекламна компанія Chitika провела дослідження трафіку, отримуваного компаніями залежно від того, на якій позиції у пошуковій видачі вони перебувають. Було отримано дуже цікаві результати.
- Компанія, що перебуває на першій позиції, отримує 34% всього трафіку зі сторінки результатів пошуку, тобто ⅔ людей навіть не переходять за другим посиланням.
- Позиція №1 сумарно отримує стільки ж трафіку, скільки позиції 2–5 разом узяті або стільки ж, скільки позиції з 5 до 20 разом узяті.
- Якщо ваші матеріали виводилися на позиції №11 (друга сторінка пошуку) і ви перейдете на позицію №10 (остання позиція першої сторінки), ви отримаєте на 143% більше трафіку.
- Якщо ви підніметеся з позиції №2 на першу, подвоїте і так великий органічний трафік.
Вражає? Адже трафік з Google — це клієнти, звернення за послугами, продаж товарів, зниження витрат на пошукову та таргетовану рекламу. І ключ до цього трафіку — якісна робота зі зворотними посиланнями.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)