+38(067)653-72-39
Blog

Просування сайту в Google

Марія Павлюченко
Project-менеджерка Sprava Agency
28.01.2024
13 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

В сучасному світі жоден бізнес не може вважатися успішним без присутності в інтернеті. Згідно Similarweb частка Google серед пошукових систем на червень 2023 року становить 90.68%. Цей показник може коливатися в залежності від країни (наприклад, Китай має свій популярний пошуковик Baidu), але при цьому майже 9 з 10 користувачів з усього світу використовують для пошуку саме Google. Тільки уявіть, що за один день Google обробляє близько 3.5 мільярдів запитів. Вражає? Тепер зрозуміло, чому розкрутка сайта в Google має таке важливе значення.

Чи можна без цього обійтися? Так, звичайно. Наприклад, якщо у вас майстерня по ремонту взуття в невеликому місті. Якщо у вас кав’ярня у великому місті, то як мінімум, потрібно зареєструвати компанію в Google Business Profile (раніше Google Мій Бізнес). Якщо ж ваш бізнес доставляє товари по всій країні чи по всьому світу, то без сайту і його просування не обійтися.

Як просунути сайт в Google та які переваги

Чим більше ви вкладаєте сил і часу у свій бізнес, тим більша буде віддача. Так, просування сайту в Google дає веб-проєкту ряд переваг:

  • Збільшується трафік. Статистика показує, що на другу сторінку пошуку переходять менше 10% користувачів. Більше того, приблизний розподіл переходів на сайти з ТОП-10 має вигляд:
Позиція сайту Кількість переходів
1 20-30%
2 10-15%
3 5-10%
4-5 <5%
6-10 <2%

 

Це означає, що зростання позицій сайту в пошуку, призводить до збільшення трафіку.

  • Цільовий трафік. Частина трафіку на сайт може бути нецільовою. Наприклад, користувачі, які переходять в розділ Блог на медичному сайті, щоб прочитати статтю про вітаміни, скоріше всього, не планують записуватися до лікаря. Грамотне просування сприяє збільшенню кількості користувачів сайту, які готові записатися на прийом до лікаря.
  • Збільшення авторитету бізнесу. Розташування сайту в ТОП-10 в системі Google свідчить про авторитет компанії  в очах користувачів і підвищує довіру до бренду. 
  • Підвищення конверсій. В процесі просування проводиться ряд робіт, які направлені на те, щоб зробити сайт швидким зручним і зрозумілим. Ці роботи в сукупності з довірою до сайту ведуть до підвищення кількості відвідувачів, які замовлять товар чи послугу на вашому сайті.
  • Впізнаваність бренду. Якщо користувачі будуть бачити ваш сайт на першій сторінці під час пошуку товарів чи послуг, то все більше потенційних покупців будуть знати про існування вашої компанії.
  • Відстежування аналітики. В процесі розкрутки сайт підключається до таких сервісів як Google Search Console та Google Analytics. Доступ до статистики дає можливість відстежувати результати і при потребі коригувати стратегію.
  • Масштабування бізнесу. Видимість сайту в пошукових системах надає можливість розвивати бізнес не тільки в одному місті, але й в одній країні чи по декількох країнах.

Як бачимо, просування сайту в Google є важливою частиною загальної стратегії розвитку бізнесу і дає можливості не тільки для поступового зростання, але й для виводу його на абсолютно новий рівень. 

Методи як вивести сайт у топ Гугл

Існує багато способів просування сайту в пошуковику Google. Серед основних можна виділити:

  1. SEO-оптимізація сайту,
  2. Контекстна реклама,
  3. Локальне просування.

Додатково для просування веб-проєкту в Google може використовуватися створення Youtube каналу, ведення акаунтів в Facebook, Instagram. 

Кожен з цих методів має свої плюси і мінуси. Наприклад, якщо сайт потрапляє в ТОП пошукової системи завдяки SEO-оптимізації (органічний пошук), то на сайт буде надходити стабільний безкоштовний трафік. Але проблема полягає в тому, що процес досягнення ТОПу може бути тривалим і трудоємким. З іншого боку, реклама в Google Ads дає швидкий результат, але він так само швидко зникає як тільки ви припиняєте оплачувати рекламу. Крім того, користувачі не часто ігнорують рекламні результати, оскільки більше довіряють органічному пошуку. Локальне просування ефективне для місцевих компаній або відомих брендів. 

Тому в ідеалі потрібно використовувати різні методи в комплексі, надаючи перевагу тому чи іншому в залежності від ситуації. Розглянемо їх детальніше.

SEO як метод просування в Google

SEO просування під Google представляє собою складний комплексний процес. Співробітники Google стверджують, що позиції сайту впливають близько 200 факторів. У зв’язку з постійною зміною алгоритмів пошуку важливість того чи іншого фактору постійно змінюється.

Розглянемо ряд факторів, які найбільше впливають на просування сайту в Google в 2023 році:

  • Наповнення сайту якісним і авторитетним контентом,
  • Оптимізація тексту під релевантні ключові слова,
  • Адаптація сайту під мобільні пристрої,
  • Оптимізація швидкості завантаження сайту,
  • Покращення авторитету сайту,
  • Технічна оптимізація,
  • Позитивний досвід користувача,
  • Безпека сайту,
  • Соціальні сигнали.

Контент

З кожним роком значення контенту для просування сайту зростає. Це пов’язано з тим, що кількість сторінок з однаковою тематикою в інтернеті постійно зростає. Пошукова система ставить перед собою мету показати користувачу найбільш цінні релевантні сторінки. 

Тексти оцінюються на відповідність E-E-A-T:

  • Experience (Досвід) - автор контенту повинен описувати свій власний досвід. Наприклад, в залежності від інтенту нова модель смартфону може бути описана людиною, яка вже певний час ним користується або представником виробника, який знає технічні деталі і особливості девайсу. 
  • Expertise (Експертиза) - текст має бути написаним експертом в даній тематиці. Ми легко можемо перевірити чи є в автора тексту інші статті в інтернеті з тієї самої тематики. Також експертність видно по самому тексту - він повинен бути структурованим, містити таблиці, факти, пояснення, ілюстрації.
  • Authoritativeness (Авторитетність) - думка автора має бути авторитетною для читачів. Інші користувачі в інтернеті повинні цитувати автора, давати посилання на його статті. 
  • Trustworthiness (Довіра) - опублікована інформація повинна містити достовірні факти, при цьому можуть бути використані посилання на достовірні джерела, які підтверджують інформацію.

Раніше вважалося, що фактор E-E-A-T важливий тільки для ряду сайтів, які підпадають під принцип YMYL (Your Money Your Life), інформація на яких може суттєво вплинути на життя, здоров’я чи матеріальне благополуччя. Наприклад, до сайтів медичної тематики завжди були дуже жорсткі вимоги. Проте до цієї групи сайтів можна віднести і будь-які сайти, які пропонують послуги чи інтернет-магазини. Адже для правильного вибору потрібного товару текст з описом повинен бути експертним, містити технічну інформацію, відгуки. 

Збір ключових слів

Перед тим, як починати оптимізацію тексту під кючові слова, потрібно зібрати семантику. Цей етап дуже важливий, оскільки потрібно враховувати багато факторів:

  1. Особливості ніші і цільової аудиторії. Ключові слова повинні бути релевантними товару чи послузі, яку пропонує сайт. Наприклад, якщо сайт продає саджанці яблунь, то нам потрібно відділити запити аудиторії, яка шукає саджанці яблунь від аудиторії, яка хоче купити яблука або отримати інформацію про те, які є осінні сорти яблук. 
  2. Конкурентноздатність сайту. По конкурентності запити можуть бути високо-, середньо- чи низькоконкурентні. Як правило, висококонкурентні запити є частотними (їх шукає багато людей) і приводять більше користувачів на сайт. Але потрібно враховувати, що якщо наш сайт зовсім новий чи кількість товарів суттєво менша, ніж у конкурентів, то його буде вкрай важко просувати в Гугл по висококонкурентним запитам. Відповідно при великих амбіціях, результат буде практично нульовий. В той же час, якщо розглядати низькоконкурентні запити, то по ним легше потрапити в ТОП Google, але очікувати великої кількості трафіку теж не варто. 
  3. Використання різних методів збору ключових слів. Серед інструментів, які часто використовуються для збору семантики варто виділити Google Keyword Planner, SEMrush, SE Ranking, Ahrefs, Moz Keyword Explorer. Якщо ви користуєтеся Google Search Console, то там можна переглянути по яким запитам вже переходять на ваш сайт. Також корисними будуть підказки Google безпосередньо в пошуку.
  4. Важливо приймати до уваги “довгі хвости” і слова, які задають тематику. Для молодих сайтів низькочастотні запити з довгими хвостами можуть привести перших клієнтів на сайт.  

Під час збору семантики важливо дотримуватися “золотої середини”. З одного боку, ключові слова не повинні бути занадто низькоконкурентними, бо досягнути по ним ТОП буде відносно легко, але чи приведуть вони багато відвідувачів на сайт? З іншого боку, по висококонкурентним високочастотним запитам вийти в ТОП з молодим чи невеликим (порівняно з конкурентами) сайтом, буде практично неможливо.

Оптимізація тексту під релевантні ключові слова

Будемо вважати, що ми вже зібрали семантику, під які плануємо оптимізувати наш сайт. Ключові слова потрібно вписувати в наступні елементи сайту:

  • URL сторінки,
  • Метатеги - title та description,
  • Заголовки (H1, H2, H3,...),
  • Текст,
  • Альтернативний текст для фото,
  • Посилання з інших сторінок сайту на сторінку, яку ми оптимізуємо.

При оптимізації тексту під Google головне не перестаратися, інакше ви ризикуєте потрапити під фільтри пошуковика, які відповідають за якість контенту - Панда та Колібрі. Ні в якому разі не можна:

  • вписувати в текст занадто багато ключів,
  • виділяти ключі жирним накресленням (це дуже старий метод, який працював 20 років тому),
  • вписувати ключі бездумно з порушенням правил української мови.

Для оцінки ризиків переоптимізації текстів можна використовувати такі кількісні показники як заспамленість і щільність. Заспамленість розраховується за формулою

Заспамленість = (Кількість повторень ключового слова/Кількість слів в тексті)100%

Щоб уникнути санкцій за переспам цей показник повинен бути менше 3%, а ще краще - менше 2%. Проте, коли мова йде про ТОП-3, то оптимальною стратегією буде аналіз заспамленості на сторінці конкурентів, які вище вашого сайту, і дотримування цього показника на вашому сайті.

Щільність входження - це кількість символів між ключовими словами. Ми рекомендуємо, щоб між двома ключовими фразами було як мінімум 500 символів.

Будь-які спроби маніпуляцій результатами пошукової видачі будуть ідентифіковані агоритмами та фільтрами Google, і як наслідок, сайт може бути песимізований, сторінка втратить позиції в пошуку або навіть може бути видалена з індексу. 

Адаптація сайту під мобільні пристрої

Сучасні користувачі Google все більше і більше використовують для пошуку мобільні пристрої. Статистика дещо відрізняється по країнам. Наприклад, якщо ми розглянемо українських користувачів, то співвідношення мобайл/десктоп становитиме 44,92%/55,08%. 

https://gs.statcounter.com/platform-market-share/desktop-mobile/ukraine/#monthly-202201-202309 

Для країн Європи це співвідношення буде 53,13%/46,87%.

https://gs.statcounter.com/platform-market-share/desktop-mobile/europe/#monthly-202201-202309 

Для США останнім часом ми спостерігаємо тенденцію, що частка переглядів з мобільних за останній рік зменшилася до 32.23%, але ми не можемо ігнорувати зручність цих користувачів. 

Адаптація сайту під мобільні пристрої передбачає:

  1. Адаптивний дизайн. В залежності від розмірів пристрою, з якого на сайт заходить користувач, сайт повинен змінювати свій розмір, щоб забезпечити зручний перегляд.
  2. Швидкість завантаження. Цей показник має значення як для мобільних пристроїв, так і для десктопу. Про неї ми детально поговоримо нижче.
  3. Зручність читання тексту. Розмір тексту, колір і шрифт мають бути зручними для читання з мобільного пристрою. 
  4. Розташування інтерактивних елементів. Елементи меню, посилання, кнопки на сайті повинні розташовуватися достатньо далеко одне від одного. Це потрібно, щоб користувач без проблем міг взаємодіяти з сайтом.
  5. Текст, таблиці і картинки повинні бути оптимізовані для відображення для мобільного. Вони не повинні виходити за межі екрану. Тобто при перегляді сторінки не повинен утворюватися горизонтальний скрол.
  6. Відсутність великих банерів і вспливаючих вікон, які можуть ускладнити взаємодію із сайтом на мобільному.

Оптимізація швидкості завантаження сайту

Користувачі інтернету зацікавлені в отриманні корисної і швидкої відповіді на свої запити. Так, якщо користувачі звикли, що в середньому сторінка сайту завантажується за 1 секунду, то ніхто не захоче чекати 5 секунд. Оскільки повернутися в пошук і отримати інформацію з іншого сайту за 2 секунди буде швидше. В умовах все частішого використання мобільних пристроїв значення швидкості ще більше зростає, так як користувачі можуть заходити на сайт в умовах обмеження трафіку. 

Крім того, швидкість сайту є одним з факторів ранжування в Google. Критично важливими метриками вважаються Web Vitals, які характеризують користувацький досвід. До них входять:

  1. Largest Contentful Paint (LCP) - час, який потрібно для завантаження найбільшого контентного елементу на сторінці. Це може бути меню, фото, відео. Показник LCP повинен бути як можна меншим, але не перевищувати 2,5 секунди.
  2. Cumulative Layout Shift (CLS) - показник стабільності макету сторінки. Під час завантаження сторінки її елементи можуть змінювати своє положення. Це призводить до неприємних вражень для користувачів, наприклад, якщо користувач хоче натиснути на кнопку, а вона зміщується. Показник CLS повинен бути менше 0,1.
  3. First Input Delay (FID) - це час від першої взаємодії користувача зі сторінкою до моменту, коли сторінка реагує на дію. Показник FID має бути менше 100 мілісекунд.

Основними сервісами, які дають змогу перевірити показники швидкості сторінки є Google PageSpeed Insights, Lighthouse, WebPageTest та інші. Також проблеми зі швидкістю фіксуються в Google Search Console, про який мова піде нижче.

Основні рекомендації для оптимізації швидкості завантаження сайту:

  • зменшити розмір зображень,
  • зменшити розмір CSS та Java Script файлів, 
  • налаштування кешування сторінок сайту в браузері користувача,
  • використовуйте lazy loading - відкладене завантаження зображень, при цьому контент підвантажується по мірі скролінгу сторінки,
  • мінімізація використання сторонніх ресурсів, таких як скріпти, шрифти,
  • оптимізація налаштування сервера.

Покращення авторитету сайту за допомогою зовнішніх посилань

Взаємозв’язок сайту з іншими корисними сайтами в данній тематиці вказує на його авторитет. Як це працює:

  1. Корисні посилання з вашого сайту на інші ресурси. Наприклад, якщо на сайті пропонуються БАДи, то логічно дати посилання на якісь дослідження, які доводять їх користь та відсутність побічних дій. При цьому потрібно проставляти для зовнішніх посилань атрибут nofollow, щоб пошукові боти Google не переходили по цим посиланням на сторонні ресурси.
  2. Посилання з авторитетних сайтів в тематиці на ваш сайт. Наприклад, якщо ви продаєте меблі, то це можуть бути посилання з сайтів дизайнерських бюро чи популярних блогів про домашній затишок.

Особливо важливу роль для просування сайтів в Google відіграють посилання з інших ресурсів на ваш сайт - backlinks. Основними методами отримання беклінків є:

  • Обмін посиланнями. Це домовленість між власниками двох сайтів про те, що ви ставите посилання на партнерський сайт і у відповідь з цього сайту ставлять посилання на ваш сайт. 
  • Гостьові публікації. Ви готуєте статтю на задану тему і розміщуєте цю статтю на певному тематиченому ресурсі з посилання на ваш сайт.
  • Реєстрація сайтів в тематичних каталогах з проставлянням послання на ваш ресурс. Є ряд безкоштовних каталогів, але вони не завжди є якісними. Частіше ви можете розмістити посилання на свій сайт в порядку обміну посиланнями або за одноразову плату.
  • Посилання з форумів. Якщо продукція чи послуги, які пропонує ваш сайт обговорюються на тематичних форумах, то в коментарях може проставлятися посилання на ваш сайт.
  • Посилання з соціальних мереж. Це можуть бути як посилання з ваших офіційних акаунтів в соціальних мережах, так і посилання, які можуть ставити на ваш сайт інші користувачі.
  • Прес-релізи. Посилання з новинних ресурсів.

Створення цікавого і корисного контенту буде стимулювати користувачів ділитися посиланнями на ваш сайт і, таким чином, буде формуватися зовнішній профіль сайту.

При роботі з зовнішніми посиланнями потрібно враховувати кілька моментів:

  • Для регулювання кількості зовнішних посилань потрібно проводити аналіз конкурентів. Для ефективного просування потрібно, щоб кількість посилань вашого сайту була співвідносна з середньою кількістю посилань конкурентів.
  • Посилання повинні бути з якісних тематичних ресурсів. Посилання зі спамних сайтів, низькоякісних, сайтів з вірусами, сайтів з іншої галузі будуть погіршувати профіль зовнішніх посилань. 
  • Посилання мають бути різноманітними, тобто отриманими з різних джерел. Якщо пошукові алгоритми Google запідозрять спроби маніпуляції за допомогою покупних посилань, то можуть накласти на сайт фільтр. 
  • Ріст кількості посилань повинен бути рівномірним та природнім. Якщо вчора на сайт було 20 посиань із зовнішніх ресурсів, а сьогодні стане 200, то очевидно, що це накрутка, а не природнє зростання авторитету сайту. І в цьому випадку знову можна потрапити під фільтр гугла.

Постійний контроль якості і кількості зовнішніх посилань стврює передумови для зростання авторитету сайту, а з ним і покращення позицій в пошуковій системі Google. Якщо на сайті з’являються неякісні посилання, наприклад, з часом якісний сайт став спамним чи конуренти поставили на ваш сайт низькоякісні посилання (негативне SEO), потрібно провести роботи по їх відхиленню.

Технічна оптимізація

Технічна оптимізація сайту націлена на усунення технічних помилок і налаштування сайту під пошукові системи:

  • налаштування УРЛ - вони повинні бути логічними і зрозумілими, містити в собі назви розділів, підрозділів, товарів.
  • індексація сторінок - налаштування, щоб усі корисні сторінки індексувалися, а всі службові сторінки або сторінки фільтрації були закриті від індексу за допомогою директиви noindex.
  • усунення дублів - кожна сторінка на сайті повинна бути доступна тільки по одному УРЛ. Якщо є дублі, тобто сторінки, які містять однаковий контент, але мають різні УРЛи, то вони можуть негативно впливати на просування сайту в гугл.
  • усунення серверних помилок - на сайті не повинно бути посилань на сторінки, які не існують або були видалені, а також на сторінки, які перенаправляють користувача на з некоректного УРЛа на новий.
  • мікророзмітка - допомагає розмітити важливий контент на сайті для кращого розуміння пошуковими роботами змісту сторінки і відображення в пошукових результатах. Є спеціальна мікророзмітка для хлібних крихт, карток товару, назви організації. 
  • xml-карта сайта - це спеціальна карта, яка створюється для пошукових роботів і містить всі корисні посилання сайту. Вона допомагає пошуковим роботам більш ефективно індексувати сайт.

Позитивний досвід користувача

Одним з важливих моментів при просуванні сайту в пошуковику Google є поведінкові фвктори, основними з яких є:

  • Показник переходів з пошуку на сайт (CTR). Якщо користувач побачив ваш сайт в пошуку і перейшов на нього, то це означає, що сайт чимось привертає увагу до себе, виділяється серед конкурентів. Це може бути інформація в заголовку чи в описі, яка зацікавила користувача, наприклад, ціна.
  • Час перебування на сторінці. Користувач перейшов вже на сайт і знайшов цікаву інформацію, він хочу ознайомитися з контентом детально.
  • Показник відмов. Користувач перейшов вже на сайт, але те, що він побачив, йому не сподобалося. Він покине сайт, не переходячи на інші сторінки сайту. Google зарахує це як відмову. 
  • Кількість сторінок, які переглянув користувач. Чим більше сторінок відвідає користувач на вашому сайті, тим краще. Це означає, що на сайті дуже багато корисної інформації…або важко знайти потрібну сторінку)
  • Частота повернень. Якщо одні і ті самі користувачі постійно повертаються на ваш сайт, то це означає, що вони знайшли корисну інформацію або замовяють ваші товари чи послуги повторно, бо їм сподобалася якість.
  • Взаємодія з сайтом. Заповнення корзини, кліки по номеру телефону, заповнення форми зворотнього за’язку - все це свідчить про те, що користувач зацікавився вашою пропозицією.

На перший погляд може здатися, а як ми можемо вплинути на поведінку користувача? Ось кілька порад, як можна покращити поведінкові фактори:

  • привабливі та продажні сніпети в пошуковій видачі, які чесно і точно описують вміст сторінки сайту,
  • адаптивність під різні пристрої і покращення швидкості завантаження,
  • якісний та корисний контент, який відповідає інтенту користувача,
  • цікавий контент, тобто на сторінці мають бути тематичні фото, відео, таблиці, інфографіки,
  • зручна навігація - зрозуміле головне меню, наявніть додаткових меню в сайдбарі та футері, “хлібні крихти”,
  • на сторінці повинні бути внутрішні посилання на інші сторінки, які містять додаткову інформацію по темі, яка може зацікавити користувача,
  • зрозумілий і звичний функціонал для користувача, наприклад, якщо це інтернет-магазин, то повинна бути кнопка Купити.

Нові ідеї для покращення поведінкових факторів завжди можна знайти аналізуючи конкурентів та поведінку користувачів на вашому сайті.

Безпека сайту

Для будь-якого сайту, який опрацьовує конфіденційні дані користувачів, протокол HTTPS є обов’язковим. Він необхідний для шифрування даних, які передаються від користувача до веб-сайту і дозволяє:

  • забезпечити захист даних користувачів, таких як особиста інформація, паролі, номери кредитних карт від перехоплення зловмисниками, 
  • покращити захист самого сайту від хакерських атак і спроб дописування на сайт вірусного коду,
  • підвищити довіру до сайту як крписттувачів, так і пошукових систем.

Соціальні сигнали

Ніхто не буде заперечувати, що соціальні мережі, такі як Facebook, Instagram, Tik Tok та інші, забирають на себе велику кількість уваги користувачів інтернету. Але цю проблему легко можна перетворити на можливості. Для цього:

  1. Створіть в соціальних мережах, які найбільш підходять для специфіки вашого бізнесу, корпоративний акаунт,
  2. Створюйте і публікуйте цікавий віральний контент, який буде спонукати коричтувачів, підписуватися на ваш акаунт. Це можуть бути відео, лайфхаки, меми та ін.
  3. Оптимізуйте ваш сайт під соціальні мережі. Пропишіть спеціальні заголовки і описи, підберіть фото, які буде бачити користувач, коли хтось буде ділитися сторінкою в соціальних мережах. 
  4. Додайте кнопки соціальних мереж на вашому сайті та можливість ділитися сторінками. 
  5. Створіть план публікацій в соціальних мережах і публікуйте контент регулярно, в періоди часу, коли ваша цільова аудиторія максимально активна.

Ефективна робота в соціальних мережах є корисним інструментом залучення нових користувачів на віш сайт, що в свою чергу позитивно впливає на розкрутку сайту в Google.

Локальна SEO оптимізація

Під локальним SEO мається на увазі оптимізація сайту націлена на те, щоб сайт займав ТОПові позиції в пошуку Google для користувачів певного регіону. Така стратегія буде виграшною для сайтів ресторанів, стоматологій, салонів краси та іних бізнесів, які пропонують послуги чи товари в певному регіоні.

Найпершими кроками локальної оптимізації мають бути:

  1. Створення Google Business Profile та оптимізація картки. Після створення додаємо на картку опис компанії, перелік послуг та їх опис, фото, товари з описом і цінами, новини компанії. 
  2. Для покращення оптимізації картки потрібно мотивувати клієнтів компанії залишати гарні відгуки і ставити оцінки. Картка компанії буде показуватися в спеціальному блоці пошуку Google або при пошуку по карті.
  3. При оптимізації веб-сайту потрібно використовувати ключові слова з вказівкою міста, наприклад, ресторан в Одесі, кардіолог у Києві, пластикові вікна у Дніпрі.
  4. На сайті потрібно обов’язково вказати адресу компанії в хедері і футері. Також у футер можна розмістити фрагмент карти з міткою компанії і посилання на Google Business Profile.

Це лише початкові етапи локальної оптимізації. Далі потрібно аналізувати поведінку користувачів, додавати новини і акційні пропозиції, відповідати на відгуки, особливо опрацьовувати негативні відгуки.

Які найчастіші помилки можуть завадити просуванню сайту в Google?

  1. Копіювання контенту з інших сайтів. Google карає сайти за копіювання контенту пониженням у рейтингу або виключенням з пошуку. Крім того, власники контенту можуть поскаржитися на порушення авторських прав. 
  2. Переоптимізація та низька якість контенту. Google постійно працює над алгоритмами, які дозволяють відфільтрувати сайти з неякісним контентом, який не несе ніякої користі для відвідувачів сайту. Також ризикованим мкроком буде додавання на сайт текстів, які створені штучним інтелектом. Під переоптимізацією ми розуміємо додавання на сайт великої кількості ключових слів.
  3. Ігнорування технічних помилок. Сайт повинен працювати по протоколу https, має бути xml-карта сайту, потрібно переконатися, що сайт доступний для індексу.
  4. Неякісний профіль зовнішніх посилань. Дуже часто власники сайтів вважають, що зовнішні посилання на сайт є панацеєю для просування сайту в Google. Насправді бездумне додавання на сайт посилань з неякісних ресурсів чи сайтів заборонених тематик може суттєво погіршити рейтинг сайту. 
  5. Переспам ключів у зовнішніх посиланнях. Один з викликів при побудові зовнішніх посилань - це їх природність. Тобто найбільше довіри в Google викликають посилання, які виникають природнім чином, коли інші посилаються на ваш ресурс, бо вважають його корисним. 
  6. Відсутність оптимізації під мобільні пристрої та низька швидкість завантаження сторінок. Це призводить до погіршення досвіду користувачів, а отже і пониження сайту в рейтингу.
  7. Відсутність базової SEO-оптимізації -  не заповнені метатеги Title та Description, відсутні заголовки Н1, Н2,..., Н6, або їх некоректне використання, відсутність внутрішніх посилань на сайті.
  8. Незручний інтерфейс сайту. Це може бути відсутність чи занадто довгі форми зворотнього зв’язку, заплутане меню, недостатня навігація по сайту.
  9. Відсутність базових комерційних факторів та факторів довіри - форми замовлення, кнопка Купити, Корзина, сторінки Оплата, Доставка, Гарантія, Сертифікати, Відгуки.

Перелік помилок можна перелічувати до нескінченності. Щоб дізнатися, які помилки є на вашому сайті, можна замовити професійний SEO аудит вашого сайту від Sprava Agency.

Як розкрутити свій сайт в Google самостійно

Під час самостійного просування сайту в Google є свої переваги і недоліки. Розкажемо про деякі з них.

Серед плюсів самостійного просування сайту можна виділити:
  • Мінімум витрат. Економія коштів відбувається за рахунок того, що не потрібно платити за послуги SEO-фрілансерів або агентств.
  • Повний контроль. Спрацьовує принцип - хочеш зробити щось добре, зроби це сам. Ви отримуєте 100% страховки від недобросовісних підрядників, контроль над усіма процесами і можливість вносити зміни в стратегію SEO, коли це потрібно.
  • Ефективність для невеликих сайтів. Для невеликих проєктів, особливо в низькоконкурентних нішах, самостійне SEO просування з великою ймовірністю може стати ефективним.
  • Нові знання та навички. Вдосконалення знань по SEO може стати вашим цікавим хоббі.

Проте самостійне просування сайту в Google має свої недоліки:

  • Великі затрати часу. Перед тим як починати оптимізацію сайту, вам буде необхідно вивчити базові речі, рекомендації спеціалістів, прочитати не одну статтю про розкрутку сайтів, а також втілити ряд робіт на вашому сайті. В той час як агентстві над цими роботами буде працювати команда експертів. 
  • Некоректна SEO-оптимізація. В SEO є багато дискусійних проблем, по яким кожен спеціаіст обирає те чи інше рішення на основі свого особистого досвіду. Не будучи професіоналом в цій галузі ви можете прийняти ряд помилкових рішень, які погіршать рейтинг сайту.
  • Безперервні роботи по вдосконаленню оптимізації. Пошукові системи постійно оновлюють свої агоритми, вимоги до сайтів можуть посилюватися чи просто змінюватися. Тому SEO - це не разова акція, а постійні роботи по вдосконаленню сайту.
  • Відсутність доступу до платних інструментів. Як правило, найбільш корисні професійні інструменти для аналітики платні і достатньо дорогі. Без них буде складно проводити якісну технічну оптимізацію, планування стратегії зовнішньої оптимізації та відстежуванні ефективності результатів.
  • Співвідношення конкуренції та якості сайту. В деяких нішах конкуренція в пошукових результатах може бути настільки  високою, що навіть професійним командам потрібно витратити достатньо багато часу і зусиль. При цьому багато щл залежить від початкового стану сайту - його конкурентоздатності у порівнянні з сайтами, які уже в ТОП.
  • Раціональність використання часу. Подумайте, може краще направити зусилля на інші аспекти вашого бізнесу і довірити просування спеціалістам.

Ніхто однозначно не скаже вам який варіант краще обрати - самостіне просування чи співправця з діджітал агенцією. Наш досвід показує, що найбільшу ефективність можна досягнути, якщо застосовувати ці два підходи одночасно. Рекомендації від професійних SEO-оптимізаторів та зусилля власника бізнесу для того, щоб максимально швидко і точно впровадити ці рекомендації.

Які безкоштовні інструменти Google можна використати при розкрутці сайту?

Для ефективної розкрутки сайту в Google та відстежування результатів можна використати ряд корисних інструментів.

Google Analytics

Інструмент призначений для збору і зберігання даних, на основі яких можна аналізувати ефективність просування сайту, зокрема:

  • кількість відвідувачів,
  • звідки вони потрапили на сайт,
  • як вони себе поводять - скільки часу в середньому провели на сайті, перейшли на інші сторінки чи покинули сайт та ін.

Показники можна переглядати за різні періоди часу та проводити сегментацію даних за різними ознаками.

Google Analytics дозволяє налаштовувати дані під себе. Ви можете налаштувати цілі і відстежувати кількість відвідувачів, які зробили певну дію - натиснули кнопку Купити чи заповнити форму зворотнього зв’язку. 

Google Search Console

Інструмент дозволяє побачити як роботи Google сприймають сайт. Серед можливостей, які надає Google Search Console можна виділити:

  • Перегляд кількості проіндексованих сторінок сайту та перелік непроіндесованих сторінок, з вказуванням причини,
  • Інформація про кількість показів і кліків, сторінки входу та запити, по яким користувачі переходять на відповідні сторінки,
  • Звіти про деякі технічні помилки, наприклад, сторінки, які дають 404 відповідь сервера чи 301 переадресацію. Крім того, в звітах можна знайти дублі чи непотрібні сторінки, які потрапляють в пошук. Аналіз і технічні роботи по усуненню помилок дозволять покращити сайт.
  • Звіти про взаємодію користувача з сайтом, наприклад, ви побачите помилку, якщо сайт незручний для перегляду зі смартфонів чи попередження про те, що швидкість завантаження сайту незадовільна.
  • Попередження при виникненні проблем з безпекою (віруси на сайті) чи накладання фільтрів від Google.
  • Примусова подача певних сторінок на переіндексацію чи пришвидшення індексації всього сайту шляхом додавання файлу з переліком посилань на усі сторінки сайту - sitemap.xml.

Це далеко не всі можливості Google Search Console, але навіть цього переліку достатньо, щоб показати важливість даного інструменту.

Google Ads

Спеціальний інструмент для запуску і налаштування контекстної реклами в пошуковій системі, на Youtube, на сайтах-партнерах Google та ін. Ви можете налаштовувати рекламу на певні регіони чи цільову аудиторію, яку визначають за віком, статтю, інтересами тощо.

Ще одним важливим функціоналом Google Ads Планувальник ключових слів. Він дозволяє підібрати ключові слова, які відповідають тематиці вашого сайту. Ви можете задавати регіон з точністю до міста і мови пошуку. Задаючи до 10 ключових слів, ви отримуєте частотності для цих ключових слів і ряд додаткових ключових слів, які відповідають цій самій тематиці. Цей безкоштовний інструмент підходить для збору семантики для сайту і може замінити собою ряд повністб автоматичних, але платних сервісів для пошуку ключових слів.

Google PageSpeed Insights

Цей інструмент дає корисну інформацію по швидкості завантаження сайту. По 100-бальній системі оцінюються 4 групи показників:

  1. Ефективність. Оцінюються показники, які впливають на швидкість завантаження сторінки, такі як First Contentful Paint, Total Blocking Time, Largest Contentful Paint ті інші. Ті з них, які суттєво відрізняються від норми, будуть виділені червоним кольором.
  2. Доступність. Оцінюється доступність сайту для людей з обмеженими і спеціальними потребами, наприклад, назви кнопок мають зчитуватися, для того, щоб їх можна було автоматично озвучити,
  3. Оптимальні методи. Проводиться перевірка на відповідність стандартам і рекомендаціям для підвищення загальної ефективності. Наприклад, перевіряється чи мінімізовані та об’єднані Java Script та CSS файли, чи ефективно стиснені зображення, чи є на сайті фрагменти коду, які можуть блокувати завантаження сторінки та ін,
  4. Оптимізація під пошукові системи. Перевіряються деякі фактори оптимізації сайту, наприклад, наявність і заповненість тегів Title та Description, код відповіді, доступність та індексованість посилань, наявність атрибутів alt для збражень та ін.

Всі показники можна переглянути окремо для мобільного і для комп’ютера. 

Google Mobile-Friendly Test

Інструмент для перевірки оптимізації сайту для перегляду на мобільних пристроях. З його допомогою можна виявити такі проблеми як:

  • відсутність адаптації під мобільні пристрої різних розмірів,
  • незручність для сенсорних пристроїв, наприклад, інтерактивні елементи не повинні знаходитися занадто близько,
  • занадто маленькі шрифти для комфортного читання тексту зі смартфону,
  • занадто великі зображення, які довго завантажуються чи не адаптивні, тобто виходять за межі контентної зони,

Google Structured Data Testing Tool

Інструмент для перевірки розширених результатів - https://search.google.com/test/rich-results?hl=uk/. Він дозволяє перевірити чи використовується на сторіні мікророзмітка і якщо так, то чи відповідає вона стандартам схеми мікророзмітки.  Ви можете перевірити чи правильно розуміє Google вашу мікророзмітку на товари, рейтинг, організацію, хлібні крихти та будь-які інші види мікророзмітки. Google покаже попередження та помилки, дасть підказки як їх виправити.

Скільки коштує просування сайту в Google?

Вартість просування сайту в Google буде залежати від того будете ви це робити самостійно чи вирішили звернутися до професійної агенції. Але навіть при самостійному просуванні не потрібно сподіватися на те, що це буде безкоштовно. Ви в будь-якому випадку можете прийти до необхідності замовляти тексти в копірайтерів, оплачувати контекстну рекламу, розвивати профіль зовнішніх посилань, оплачувати роботу програмістів. 

Якщо ви вирішили замовити послугу в діджітал агенції, то ціна на просування сайту в Google буде залежати від:

  1. розміру сайту, оскільки оптимізувати потрібно комплексно весь сайт, а не лише сторінки, в просуванні яких ви зацікавлені,
  2. кількість ключових слів або кількість сторінок сайту, які потрібно просувати,
  3. конкуренція в ніші. Чим більше висококонкурентна ніша, тим дорожче буде коштувати просування.
  4. початковий стан сайту. Якщо сайт має багато технічних чи критичних проблем по юзабіліті, то потрібно додатково провести роботи по їх усуненню.
  5. обрана стратегія просування. В залежності від стратегії вирішується, яка кількість робіт і в які терміни повинна проводитися для ефективного просування.

Вартість також може залежати від цінової політики агенції, до якої ви звернулися по допомогу. Тому звертайтеся до наших менеджерів, щоб отримати оцінку вартості просування вашого сайту в Google в Sprava Agency.

Як просунути сайт у топ: головні висновки

Про методи просування сайту в Google ми можемо написати книгу на 600 сторінок, але, на жаль, вона застаріє через півроку. Пошукова система постійно вдосконалюється, з’являються нові вимоги до оптимізації, деякі методи втрачають ефективність, ті чи інші фактори ранжування по черзі виходять на перший план.

Давайте підсумуємо основні моменти, на які потрібно звертати увагу для ефективної розкрутки сайту в Google:

  • Технічний стан і доступність для індесування. Простими словами - сайт повинен бути робочим.
  • Контент. На сайті повинен бути унікальний контент, який буде цікавим і корисним для вашої цільової аудиторії, він повинен бути написаний експертами, легкою та зрозумілою мовою з використанням таблиць, ілюстрацій, відео та ін.
  • Зручність для користувача. Сайт повинен бути зручним для користувача в усіх розуміннях - адаптація для мобільних, швидкість завантаження, зрозуміла навігація, короткі форми зворотного зв’язку.
  • Оптимізація. Сайт повинен бути оптимізованим для пошукових систем -  заповнені метатеги, мікророзмітка, заголовки, входження ключових слів. Але при оптимізації сайту під ключові слова головне не перестаратися, бо спам чи бужь-які спроби маніпуляції будуть негайно каратися пошуковою системою.
Марія Павлюченко
Project-менеджерка Sprava Agency
28.01.2024
13 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все