Юзабіліті сайту (англ. – Usability) в перекладі означає «корисність використання і можливість бути використаним». Коли говорять «юзабіліті сайту», йдеться насамперед про зручність і простоту інтерфейсу.
Весь шлях клієнта на сайті має бути спроектований так, щоб підштовхнути його до вчинення конверсії.
Конверсія – дія на сайті.
Це може бути не тільки замовлення товару / послуги, а й інша взаємодія користувача з вами. Він може замовити зворотний дзвінок, заповнити форму на сайті, зареєструватися як постійний користувач, взяти участь в акції, перейти за посиланням, підписатися на вашу розсилку.
ЩО ЗНИЖУЄ КОНВЕРСІЮ НА ECOMMERCE-САЙТІ?
- Незрозуміла навігація – користувач не розуміє, на що йому натиснути, щоб потрапити у потрібний розділ сайту, зробити замовлення, виконати інше завдання.
- Погана компоновка сторінок – користувач не помічає можливості зробити цільову дію.
- Брак інформації – користувач не може відразу прийняти рішення, не розуміє чи підійде для його цілей саме цей сайт.
- Наявність обов'язкової реєстрації – не всі захочуть необґрунтовано залишати свої особисті дані.
Щоб виявити ці проблеми, потрібно провести юзабіліті-тест за допомогою типових представників цільової аудиторії сайту або замовити експертну оцінку юзабіліті сайту у фахівця. Результати такого аудиту ви зможете вбудувати в свою стратегію зростання обсягу продажів, щоб отримувати більше прибутку з сайту.
Поділимося досвідом поліпшення юзабіліті сайтів наших клієнтів.
ПЕРЕТВОРЕННЯ КОНТЕНТУ
Розбавлення текстової інформації графікою і зображеннями, що робить текст легшим для сприйняття. Приклад із сайту про освіту в Словенії для вихідців із країн СНД – 2tm.si:
ДО робіт: | ПІСЛЯ робіт: |
![]() |
![]() |
Просто текст | Та сама інформація, розбавлена фото і таблицями |
Після змін на сайті виросла відвідуваність сторінки за 14 місяців:
Таким чином, за два роки планомірної роботи з сайтом і активного зворотного зв'язку від замовника вдалося збільшити показники середньої кількості проведеного користувачами на сайті часу.
На скріншоті видно, що групи користувачів, які проводять на сайті від 5 хвилин до години, зросли в 3–5 разів:
Додавання блоків типу «З цим товаром купують» / «Інші товари» або «Послуги, які можуть вас зацікавити» / «Інші послуги» дає кілька переваг:
- збільшення середнього чека (оскільки, купуючи, наприклад, штори, користувач, напевно, не відмовиться тут же вибрати карниз...);
- поліпшення показників поведінки користувачів, оскільки, чим більше сторінок сайту перегляне користувач і чим довше затримається на сайті, тим більший плюс від пошукових систем отримає ваш сайт до своєї «карми»;
- зручно для користувача, оскільки він отримує можливість ознайомитися з додатковою інформацією з цієї теми;
- візуально робить сторінку привабливішою і «полегшує» розміщений на ній текст:
Ще один приклад. Так виглядала сторінка до розміщення блоку:
Потім додали блок із переходами на інші сторінки сайту:
Як видно на карті кліків, доданим блоком користувачі активно користуються – це видно за кольором зон (червоним позначено ті, за якими найчастіше клікають):
ЯК ПРАВИЛЬНЕ ЮЗАБІЛІТІ САЙТУ ДОПОМАГАЄ ПРОДАТИ МЕБЛІ
На прикладі меблевого інтернет-магазину Onix розглянемо, як правильні юзабіліті-рішення допомогли знизити відсоток відмов і збільшити кількість заявок.
- Опрацьовано header сайту. Зробили розмежування телефонів і адрес, тобто телефони були розміщені праворуч для максимальної зручності користувачів. Закріпили Header сайту при скролінгу сторінки, щоб у користувача завжди була можливість у будь-який момент зателефонувати в інтернет-магазин для замовлення або уточнення інформації.
Було:
Стало: - Пропрацювали і розмістили УТП на слайдерах із найважливішою інформацією для покупців. Це допомогло замовнику зробити акцент на головних напрямках і показати свої сильні сторони потенційним покупцям.
Було:
Стало: - Пропрацювали Головну сторінку сайту:
- додали блок «Наші переваги», де чітко представили найкращі показники інтернет-магазину;
- допрацювали блок «Спеціальні пропозиції» (додали акценти на популярні моделі, нові моделі, акційні моделі та ін.);
- текстову інформацію на сторінці розбавили фотографіями для кращої візуалізації;
- додали Google-карту з позначеннями фізичних магазинів, щоб потенційний покупець максимально швидко і точно розумів, де вони розташовані.
Було:
Стало:
Але головним доопрацюванням сайту для зручності користувачів стало об'єднання розділів «Каталог продукції» і «Магазин». Справа в тому, що замовник позиціонує себе як масштабний інтернет-магазин меблів із акцентом саме на офісних моделях. Він є прямим постачальником меблів від заводів-виробників. Тому в «Каталозі продукції» були представлені всі меблі, які виготовляються заводами-виробниками, а в розділі «Магазин» – меблі, які є в наявності на сьогоднішній момент.
Ці розділи збивали покупців, показник відмов був непристойно великим – 57,47%. Спочатку в розділі «Каталог продукції» не були зазначені ціни на товари, не було можливості купити товар, який сподобався.
У розділі «Магазин» ціна була зазначена, але не було жодного заклику до дії, тобто для покупки потрібно було подолати довгий шлях.
Тому фахівці СПРАВА вирішили об'єднати ці два розділи в один – «Магазин»..
Новий розділ містить усю продукцію, яка є в наявності на цей момент у магазині або яку можна замовити в короткі терміни.
Для нового розділу пропрацювали правильний поділ у каталозі продукції для зручності вибору потрібного товару, зробили акцент на цінах і додали заклик до дії у вигляді кнопки «Купити», що допомогло зменшити показник відмов до 2%.
У цілому, якщо порівняти два періоди «до» і «після доопрацювань» за допомогою Google Аналітики, можна побачити позитивні зміни:
- показник відмов суттєво зменшився
- кількість переглянутих сторінок збільшилася
- середня тривалість сеансу збільшилася
Хочете перевірити, чи все у вас в порядку з юзабіліті сайту? Звичайно, звертайтеся!
Фахівці СПРАВА перевірять шлях клієнта на вашому сайті та розкажуть вам, як можна поліпшити ситуацію.