Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Основи SEO: Інструкція для початківців з успішного SEO
Автор статті — Джошуа Гардвік — Head of Content @ Ahrefs
Якщо ви хочете, щоб люди знайшли ваш сайт в Google, вам потрібно знати основи SEO. Все простіше, ніж ви думаєте.
Читайте далі, щоб дізнатися, що таке SEO, як все правильно налаштувати та почати індексуватись.
Основи SEO оптимізації
Що таке SEO?
SEO (Search engine optimization) — це пошукова оптимізація, процес нарощування органічного пошукового трафіку сайту. Це етап, коли ви робите налаштування, які допоможуть вам заявити про себе і зайняти вище місце в органічних результатах пошукової системи.
Чому SEO важливе?
Люди, ймовірно, шукають те, що ви робите, тож ви можете залучити клієнтів, ранжуючись за певними термінами. Але навряд чи це буде легко, оскільки інші намагаються зробити те ж саме. Ось чому SEO має значення. Воно допомагає показати Google, що ви найбільше заслуговуєте на ранжування.
Які переваги SEO?
Більшість людей натискають один з перших результатів пошуку, тому вище ранжування зазвичай призводить до більшого трафіку. На відміну від інших каналів, пошуковий трафік має тенденцію бути послідовним і пасивним. Це тому, що кількість пошуків, як правило, досить послідовна місяць до місяця.
А ще пошуковий трафік «безкоштовний», що є великою перевагою, бо реклама може бути дорогою.
Примітка. Жодне джерело трафіку не є дійсно безкоштовним. SEO коштує часу і сил.
Що робити? Головні етапи робіт в SEO
SEO включає пʼять головних кроків:
- Аналіз ключових слів. Зробіть пошук слів, за якими люди шукають те, що ви продаєте.
- Створення контенту. Створіть унікальний контент для тих, хто шукає.
- On-page SEO. Зробіть свій контент максимально зрозумілим.
- Лінкбілдінг. Будуйте довіру та авторитет з інших веб-сайтів.
- Технічне SEO. Допоможіть пошуковим системам ефективно знаходити, сканувати та індексувати ваш контент.
Ці кроки є основним напрямком нашого гайду для початківців з SEO.
Налаштування сайту
Працювати з SEO набагато простіше, коли ваш сайт правильно налаштований для цього. Розгляньмо кілька способів як це зробити.
Отримайте хороший домен
Не панікуйте, якщо вже маєте, бо більшість доменів добре підходять для SEO. Але якщо ви все ще в процесі покупки домену, пам'ятайте про два ключових аспекти.
Ім'я домену
Ідеально щось, що коротке та легко запамʼятати. Не намагайтеся втиснути ключові слова. Назва вашого бізнесу без дефісів або спеціальних символів, як правило, хороша ставка.
Домен найвищого рівня (TLD — top-level domain)
Це частина після назви, наприклад .com. Ваш вибір TLD не має ніякого значення для SEO. Але ми вважаємо, що .com найкращий для більшості людей, оскільки він найбільш впізнаваний і надійний. Для благодійних організацій також працює .org або ваш місцевий еквівалент. Якщо ви працюєте тільки в одній країні за межами США, національний домен верхнього рівня (ccTLD), наприклад, .co.uk, також підходить.
Краще триматися подалі від таких доменів, як .info та .biz, які люди схильні асоціювати зі спамом. Але це не кінець світу, якщо у вас саме він. Ви все ще можете створити вебсайт, який добре ранжуватиметься.
Використання платформи для сайту
Веб-платформи дозволяють легко створювати та керувати сайтом. Існує два типи:
- Hosted (на базі власного хостингу). Для вас все зроблено. Такі платформи розміщують сайт, дають вам готові дизайни та дозволяють додавати та редагувати контент, не торкаючись коду.
- Self-hosted (завантажується як двигун для використання на власному хостингу). Вони також дозволяють додавати та редагувати контент без коду. Різниця в тому, що ви маєте розмістити і встановити їх самостійно.
Більшість SEO-фахівців рекомендують самостійну платформу з відкритим вихідним кодом, таку як WordPress, оскільки:
- Її можна кастомізувати. Ви можете редагувати відкритий код так, як вам подобається. Існує також величезна спільнота розробників, які знають платформу як свої пʼять пальців.
- Її можна розширювати. Існують мільйони плагінів (в тому числі SEO-плагінів) для розширення функціоналу.
З усім тим, якщо ви цінуєте простоту використання та підтримки, готове рішення можливо краще підходить. Більшість з них забезпечують достатньо можливостей SEO.
Використовуйте хороший хостинг
Якщо ви використовуєте хостинг-рішення, вам знадобиться веб-хостинг. Вони зберігають ваш сайт на жорсткому диску, до якого може отримати доступ кожен, хто має підключення до Інтернету. Розглянемо три аспекти при виборі:
- Безпека. Переконайтеся, що отримаєте безкоштовний SSL/TLS сертифікат, або принаймні підтримку Let's Encrypt — некомерційної організації, що надає безкоштовні сертифікати.
- Розташування сервера. Для переміщення даних між сервером і відвідувачем потрібен час. Тому краще вибрати хост з серверами в тій же країні, що і більшість вашого трафіку.
- Підтримка. В ідеалі, підтримка 24/7. Перевірте, наскільки вона якісна, перш ніж зареєструватися.
А ви знали? Ви можете оптимізувати розташування сервера за допомогою мережі розподілу контенту (CDN). Вона створює копії вашого сайту на серверах по всьому світу, тому він завжди запускається від сервера, близького до користувача. Так що не варто турбуватись щодо цього пункту так сильно. Якщо матимете проблему зі швидкістю, завжди можете інвестувати в CDN пізніше.
Створюйте позитивний досвід користувача
Google хоче ранжувати сторінки, які дають відвідувачам позитивний досвід. Розгляньмо кілька способів зробити це.
Використовуйте протокол HTTPS
Немає нічого гірше для відвідувачів за особисті дані доступні для хакерів. Завжди шифруйте свій сайт за допомогою SSL/TLS.
Оберіть привабливий дизайн сайту
Ніхто не хоче відвідувати сайт, який виглядає так, наче він з 90-х років. Отже, ваш сайт має виглядати актуально і відображати ваш бренд. Проте нема потреби переробляти сайт кожні півроку.
Переконайтеся, що сайт mobile-friendly
Зараз виконується більше пошуків на мобільних пристроях, ніж на десктопі. Тому дуже важливо, щоб ваш сайт був також приємним для використання і на мобільних пристроях.
Використовуйте придатний для читання розмір шрифту
Люди переглядають веб, використовуючи всі види пристроїв. Переконайтеся, що ваш контент добре читається з усіх цих видів.
Уникайте нав'язливих спливаючих вікон і банерів
Всі ненавидять рекламу, але іноді вона вам потрібна. Якщо це так, уникайте нав'язливих рекламних блоків, інакше сторінки з ними можуть ранжуватися не так високо, як інші.
Швидке завантаження сайту
Швидкість сторінки є фактором ранжування на десктопі та мобільному пристрої. Але це не означає, що ваш сайт повинен завантажуватися блискавично. Цей фактор впливає лише на сторінки, які надають користувачам найповільніший досвід.
Створення логічної структури сайту
Відвідувачам і пошуковим системам має бути легко знайти контент на вашому сайті. Ось чому важливо створити логічну ієрархію для вашого контенту. Ви можете зробити це за допомогою карти структури.
Кожна гілка на карті стає внутрішнім посиланням, яке звʼязує сторінки на сайті.
Внутрішні посилання мають вирішальне значення для UX і SEO з кількох причин:
- Вони допомагають пошуковим системам знаходити нові сторінки. Google не індексує сторінки, які не може знайти.
- Вони допомагають з PageRank на вашому сайті. PageRank є основою пошуку Google. Він оцінює якість сторінки, аналізуючи кількість і якість посилань, які вказують на неї.
- Вони допомагають пошуковим системам зрозуміти, про що ваша сторінка. Для цього Google дивиться на клікабельні слова в посиланні, інакше відомі як якірний текст.
Використовуйте послідовну URL-структуру сторінок
URL-адреси є важливими, оскільки вони допомагають пошуковцям зрозуміти контент та контекст сторінки. Багато платформ для вебсайтів дозволяють обрати, як структурувати URL-адреси. Ось п'ять основних варіантів URL-адрес у WordPress:
- Простий: website.com/?p=123
- День та ім'я: website.com/2021/03/04/seo-basics/
- Місяць та ім'я: website.com/03/04/seo-basics/
- Числовий: website.com/865/
- Назва поста: website.com/seo-basics/
Якщо ви створюєте новий сайт, перейдіть до найбільш чіткої та описової структури. Це назва поста. Якщо ви працюєте з наявним сайтом, не варто змінювати структуру URL-адрес, це може зруйнувати все.
Встановіть SEO плагін
Більшість платформ мають базовий SEO-функціонал. Але якщо ви використовуєте WordPress, встановіть SEO плагін. Без нього важко працювати навіть з базовими SEO практиками. Yoast і Rank Math — гарні варіанти.
Додати сайт в пошукові системи Google
Створення сайту з SEO-оптимізацією допоможе Google сканувати та індексувати ваші сторінки. Але внесення вашого сайту в Google може прискорити цей процес ще більше. Все тому, що це дозволяє Google знайти ваш сайт, навіть якщо у нього немає зворотних посилань.
Пошук або створення мапи сайту
Мапи сайту містять список важливих сторінок вашого сайту, які ви хочете, щоб пошукові системи індексували. Якщо у вас вже є мапа сайту, вона, ймовірно, буде на одній з цих URL-адрес:
Якщо ви не знаходите її там, то перевірте site.com/robots.txt.
Якщо ви все ще не можете знайти мапу, то, ймовірно, у вас її немає і тоді потрібно створити.
Заповнення мапи сайту
Це робиться в Google Search Console (GSC) і займає близько двох секунд.
Як відстежувати ефективність SEO
Перш ніж ми поринемо в те, як зробити SEO, варто витратити хвилину, щоб зрозуміти, як відстежувати та вимірювати продуктивність SEO. Це складний процес, а отже ми розглянемо його тут лише поверхнево.
Органічний трафік
Почнемо з очевидного. Якщо органічний трафік зростає, ви на правильному шляху. Ви можете відстежувати це в GSC безкоштовно. Якщо у вас немає доступу до GSC, зареєструйтесь на безкоштовний обліковий запис Ahrefs Webmaster Tools (AWT). Потім додайте домен до Site Explorer для оцінки.
Рейтинг за ключовими словами
Якщо рейтинг за цільовими ключовими словами зростає, це ще одна ознака того, що ви робите щось правильно. Ви можете відстежувати рейтинги безкоштовно в GSC. Але якщо ви хочете більш точного відстеження, вам знадобиться інструмент відстеження рейтингів, такий як Ahrefs' Rank Tracker.
А ви знали? Органічний трафік і рейтинг за ключовими словами називають «метриками марнославства». Немає ніякої шкоди в тому, щоб стежити за ними, але вони часто не мають ніякого відношення до маркетингу або бізнес-цілей. Набагато краще відстежувати показники, які мають фактичний вплив на бізнес. Розгляньмо два з них нижче.
Видимість сайту в Google
Цей показник у Ahrefs Rank Tracker показує, який відсоток всіх кліків за ключовими словами, що відстежуються, припадає на ваш сайт.
Наприклад, скажімо, ви відстежуєте одне ключове слово, а всі верхні позиції в Google займають сторінки вашого сайту. Оскільки ваш сайт отримує весь можливий трафік від цього ключового слова, видимість становить 100%.
Тепер припустимо, що ваш сайт займає лише одне місце в Google, а решту займають конкуренти. Оскільки деякі кліки переходять на інші веб-сайти, видимість нижче 100%.
Якщо ваша видимість зростає, це ще одна добра ознака того, що ваша SEO-оптимізація на правильному шляху.
Ключові тези
- SEO — це процес збільшення органічного пошукового трафіку на сайт.
- Це можна досягти завдяки ранжуванню в органічних результатах пошуку.
- SEO важливо, тому що ви навряд чи ви зможете добре ранжуватись без нього.
- Високий рейтинг дає вам безоплатний, пасивний і послідовний трафік місяць за місяцем.
- SEO включає в себе дослідження ключових слів та створення контенту, on-page SEO, лінкбілдінг та технічне SEO.
- Працювати над SEO набагато простіше, коли ваш сайт правильно налаштований для SEO.
- Google, як правило, знаходить і індексує ваш сайт самостійно, але іноді ви можете прискорити процес за допомогою мапи сайту.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)