Як переконати вашого боса інвестувати в SEO

30.09.2021
107

Час на читання: 16 хв.

Ця стаття – переклад класного матеріалу
с сайту ahrefs.com, який являє собою
керівництво для менеджерів компаній

Якщо ви впевнені в тому, що SEO буде відмінною інвестицією, то перший крок – отримати схвалення від боса.

Це може бути легко, якщо ви працюєте в прогресивній команді, де керівництво усвідомлює важливість і цінність SEO-просування. Але якщо компанією управляють люди, що недостатньо розбираються у маркетингових можливостях Інтернету, то доведеться постаратися.

У цьому матеріалі ми обговоримо як ви можете аргументувати необхідність почати вникнути в Інтернет-маркетинг.

Але почнемо з того, чому ви хочете це зробити...

Навіщо вам переконувати свого боса?

SEO – це потужний інструмент для того, щоб отримувати більше трафіку і продажів з вашого сайту і збільшувати чистий прибуток. Якщо ви працюєте в команді з маркетингу, то це частина вашої роботи.

Але яка в цьому користь для вас, крім того, що начальство, можливо, поплескає вас по спині за старання?

Якщо ви переконаєте вашого боса інвестувати в маркетинг, який позитивно відіб'ється на чистому прибутку вашої компанії, ви зможете використовувати це на свою користь. Наприклад, щоб отримати надбавку до зарплати, підвищення або просто більше ресурсів для роботи. Можливості нескінченні.

Так як же переконати керівництво почати інвестувати в SEO??

Перше, що варто врахувати – що ваш бос, швидше за все, поняття не має що таке SEO. Його, як власника бізнесу, цікавить тільки прибуток.

Тримайте це в голові, коли будете робити презентацію вашої ідеї. Якщо ви почнете з речей, які зазвичай цікавлять тільки маркетологів (трафік, посилальна маса, вага сайту...), ви вже програли. Краще стартувати з того, як SEO допоможе заробити вашому босу більше грошей і досягти цілей в бізнесі.

Давайте пройдемося за планом дій, який ви можете застосувати:

  1. Сформулюйте кінцевий результат
  2. Поясніть свою логіку
  3. Складіть план дій
  4. Поговоріть про можливі цифри
  5. Розвійте міфи та опрацюйте заперечення

Дуже важливо, щоб ваш керівник був з самого початку залучений у вашу презентацію. Від того, як саме почнеться діалог, залежить його успішність. Іншими словами, розкажіть про те, яким ви бачите кінцевий результат.

Як? Просто замініть текст у дужках на свої дані:

"Інвестуючи у SEO, Ви можете досягти (кінцевий результат) за (срок, який плануєте на реалізацію проекту)".

Переконайтеся, що кінцева мета, про яку ви будете говорити, пов'язана з бізнес-цілями вашого начальника. Це має бути те, що турбує вашого боса, а не щось абстрактне в роді: "більше трафіку" або "більше зворотних посилань".

Наприклад:

"Інвестуючи у SEO, ми можемо зменшити витрати на контекстну рекламу на $15,000 на місяць, замінюючи платний трафік органічним".

Намагайтеся говорити про такий результат, який не буде взятий з повітря – він повинен бути реалістичним. Але пам'ятайте, що краще недооцінити, ніж переоцінити можливий майбутній результат.

Презентувати бажаємий результат – найпростіша частина. Тепер вам необхідно пояснити, чому ви впевнені в тому, що інвестиції в SEO приведуть до бажаної мети.

Для цього потрібні точні дані.

Припустимо, ви працюєте в е-commerce. Ви почали копатися в обліковому записі Google Ads і встановили, що компанія витрачає $15,000 на місяць, щоб боротися за місце в рекламній видачі за 20 ключовими словами. На підставі даних Google Analytics ви бачите, що в середньому трафік, який ви отримуєте за цими ключовими словами, дорівнює $40,000 на місяць в продажах.

Якщо ви будете ранжуватися за цими ключовими словами в органіці, то отримаєте цей трафік безкоштовно.

Крім того, якщо ви будете ранжуватися у ТОП-10 (тобто за допомогою SEO виведете ваш сайт на першу сторінку видачі пошукових систем) за популярними ключовими словами, ви також будете ранжуватися й по сотням суміжних фраз. А значить отримаєте ще більше трафіку і продажів.

Наприклад, виходячи з даних вище, вам знадобиться витратити близько $43,500 на місяць на контекстну рекламу, щоб отримати трафік, який ваш конкурент отримує органічно безкоштовно.

Ви навіть можете використати ці дані, щоб дізнатися, як ви можете збільшити прибуток, інвестуючи у SEO... і презентувати ці дані вашому начальству. Таким чином ви покажете, що підготувалися і ваша пропозиція заснована на реальних даних..

Припустимо, вам вдалося переконати боса і він вражений вашою презентацією і розрахунками. Що далі? Безумовно, він захоче дізнатися подальший план дій.

Але давайте ще раз: не вдавайтеся у SEO-терміни! Намагайтесь тримати фокус на загальній картині.

Наприклад, ви можете сказати, що прогнали сайт через сервіс Ahrefs і знайшли технічні SEO-помилки. Не проводьте 30-ти хвилинну лекцію про те, що неправильно налаштована навігація сайту призводить до створення дублів і це потрібно виправити за допомогою канонізації. Якщо ви почнете з цього, то швидше за все зустрінете нерозуміючий погляд – ніби ви почали говорити мовою прибульців.

Хочете продовжувати утримувати увагу начальства? Говорите простою мовою! У цьому випадку ви можете привести зрозумілу аналогію і сказати, що, наприклад, "загальний рівень здоров'я" вашого сайту значно нижче, ніж у конкурентів.

І тут вам варто сфокусуватися на двох речах:

  • Що ви збираєтеся робити і чому (не заглиблюйтеся у технічні деталі)
  • Які ресурси вам знадобляться

Ресурси можуть включати в себе як працівників, так і якісь інструменти – загалом, все, що вам потрібно, щоб втілити в життя ваш план дій.

Якщо вам необхідно буде найняти новий персонал, важливо також врахувати і пояснити хто буде курирувати і навчати цих людей. Кінцева мета всієї вашої презентації – показати, що ваш план робочий і реалістичний.

Жодний начальник не дасть зелене світло проекту, який навряд чи забезпечить повернення інвестицій. Якщо ви відразу надасте перелік вимог для реалізації проекту, то перше питання, яке почуєте від керівництва: "Скільки це все буде коштувати?”

Саме час відповісти на це питання.

Спеціально для читачів блогу SPRAVA
ми зробили доповнення до оригіналу статті
з добіркою діапазону цін і компаній,
які працюють по Україні

Компанія Ціна за SEO на місяц
luxsite.ua От 14 000 грн.
seo-studio.ua От 500 у.е.
ifish.com.ua От 400 у.е.
weblinepromo.com.ua От 10 000 грн.
ixtlan.com.ua От 8 000 грн.
sprava.ua От 6 000 грн.
studio-up.com.ua От 5 500 грн.

Для найманих співробітників і фрілансерів середні ціни можна дізнатися на сайтах для фрілансерів.

UpWork надає ось такі дані

Фінальний кошторис може виглядати ось так.

Але є важливий нюанс: ці цифри не скажуть вашому босові нічого про ROI (окупність інвестицій), а це найголовніше для нього. На жаль, прорахувати ROI важче, ніж здається. Тому що ваші зусилля і кошти, витрачені на SEO, будуть показувати результат ще довго після того, як сам проект найімовірніше завершиться.

Саме тому має сенс створити прогноз окупності інвестицій. Він покаже скільки часу буде потрібно, щоб повернути кошти, вкладені в SEO.

Припустимо, вартість вашого проекту – $5,127 на місяць. Так як SEO це тривалий процес і він вимагає часу, ми будемо песимістичними і припустимо, що прибуток не буде рости протягом перших шести місяців, перш ніж поступово виросте до $40,000 і знизить витрати на контекстну рекламу до дванадцятого місяця.

Виглядати це буде так.

В цьому випадку окупність досягається через 12 місяців.

Пам'ятайте про те, що краще використовувати консервативні цифри в цьому випадку. Якщо ви не хочете, щоб у процесі реалізації вашого плану бос дихав вам у спину і питав "ну коли?!", тому що ви пообіцяли, що точка окупності настане через місяць.

Якщо ви дійшли до цього кроку, ви майже у мети! Але у вашого керівництва найімовірніше ще залишилися кілька питань і сумнівів. Щоб відповісти на них, вам знадобиться докласти трохи зусиль... існують деякі поширені міфи і питання про SEO, відповіді на які ми зібрали нижче:

“Хіба SEO – це не вигадка?”

Напевно ви часто стикалися з багатообіцяючими пропозиціями вивести ваш сайт в ТОП за місяць ... тому питання цілком зрозуміле.

Але як на нього реагувати?

Найкраща відповідь – чесна відповідь. Поясніть, що не дивлячись на хибні обіцянки від деяких SEO-компаній, саме по собі SEO дійсно працює. Це комплекс робіт, націлений на відповідність вашого сайту факторам ранжирування Google, щоб допомогти сторінкам сайту показуватися вище в результатах пошуку.

Багато аргументів на користь SEO можна знайти в Інтернеті. Наприклад, ви можете повідомити, що 60% маркетологів вважають SEO одним з головних джерел лідів.

Якщо ж є час і бажання заглибитися в деталі і показати начальству цінність трафіку, зробіть це на прикладі конкурентів. Наприклад: "сайт конкурента отримує приблизно Х відвідувачів з органіки в місяць, які приносять $Х прибутку".

"Хіба SEO не займає вічність?"

Це ще одне питання, в якому чесність – найкраща політика. Тому що пошукова оптимізація дійсно вимагає часу. Рейтинги не створюються відразу і якщо хтось говорить зворотнє, швидше за все вам просто намагаються продати послугу якомога швидше.

По правді кажучи, спираючись на аналіз 2 млн. ключових слів, тільки 5.7% сторінок виходять в ТОП-10 по ним протягом року.

Більшість керівників знають, що в маркетингу немає ніякої магічної кнопки, тому цілком нормально пояснювати, що якісь речі вимагають часу. Це покаже вашу експертність – що ви розумієте як все працює і реалістично дивитесь на процес. Тому це скоріше плюс, ніж мінус.

"Що, як ми зникнемо з видачі після апдейту Google або через бан?”

Це не найприємніша тема, але в ній є частка правди. Багато сайтів втрачали органічний трафік, після того як потрапляли під бан.

Ось приклад.

Але якщо ви використовуєте "білі" методи просування, можете не хвилюватися...

А ось що стосується апдейтів Google – вони можуть відбуватися кілька разів на рік. І це дійсно може негативно позначитися на трафіку, але ви навряд чи випадете з пошукової видачі. Найімовірніше, просто побачите невелике зниження або зростання трафіку, або взагалі ніяких змін не буде.

Ну і нарешті...

Переконати свого боса інвестувати в SEO – непросто, але переваги від цього можуть бути величезними. І ми тому підтвердження. Наші інвестиції в SEO-оптимізацію привели до нас велику кількість замовників і посилили позиціонування нашого бренду в Інтернеті.

Якщо ви хочете того ж самого для вашої компанії, вам потрібно навчитися говорити мовою вашого керівництва і доносити думки в зрозумілому йому форматі. Залиште SEO-терміни для своїх колег – говоріть з начальством на мові прибутку.

Лєнара Козакова, project-manager

Класичне SEO давно відійшло на другий план. Коли ми говоримо "SEO-просування сайту", ми маємо на увазі вже не написання статей і заголовків, а отримання прибутку за рахунок ще одного каналу продажів – сайту. Тому для маркетолога це дійсно частина роботи. У сучасному бізнесі в цих умовах не бути присутнім в Інтернеті – значить бути максимально нішевим бізнесом без особливих перспектив зростання.

Перед підприємцем рано чи пізно постає питання про масштабування бізнесу, відкриття нових точок продажів і т. д. Цей процес може йти за кількома сценаріями:

  • Пошук приміщення, найм робітників для нового приміщення, купівля обладнання, планування логістики, реклама бізнесу в новому регіоні і т. д.
  • SEO-оптимізація сайту під додатковий регіон, запуск рекламних кампаній для нового регіону, побудова логістики.

Другий варіант не тільки звучить простіше, але й в реаліях сучасності потребує набагато менше енергії та ресурсів. Головне – щоб було розуміння, що сайт це ще один повноцінний канал продажів.

Хочете безкоштовну консультацію по розкрутці вашого сайту?

 

Автор: Joshua Hardwick – Head of Content @ Ahrefs

Перевод
Лєнара Козакова

project-manager

Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!
Ми піклуємося про збільшення ваших продажів в інтернеті :)
Згорнути карту
Показати карту
×
Вигідна спец.пропозиція від СПРАВА для вашого сайту