+38(067)653-72-39
Blog

Google Search Console: гайд для новачків

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
30.01.2024
SEO
Google Analytics
10 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

Авторка статті — Анджела Петтейс, копірайтерка OneMagnify.

Незалежно від того, чи є ви SEO-фахівцем, маркетологом або власником бізнесу, Google Search Console — надзвичайно цінний інструмент для вас. Але якщо ви ніколи не працювали з ним раніше, може бути важко визначитись, з чого почати. Особливо якщо ви починаєте з нуля і вам необхідний технічний аудит сайту. Але як тільки ви спробуєте GSC, цей зручний інструмент стане вам в нагоді.

Почнімо з того, що таке Google Search Console (скорочено — GSC). Google Search Console — це безкоштовний інструмент, який допомагає власникам сайтів, SEO-фахівцям і маркетинговим командам побачити, як працює сайт, як люди взаємодіють з ним, і визначити проблеми, які необхідно вирішити. На додаток до показу того, як сайт працює в Google, Search Console допомагає вам побачити, які сторінки Google індексує, і знайти технічні помилки, які можуть вплинути на продуктивність вашого сайту. 

Тепер коли ви знаєте що таке Google Search Console, поговорімо про те, чим не є Google Search Console. По-перше, Google Search Console не є фактором ранжування. Теоретично, сайт може мати багато високорейтингового контенту, навіть якщо вони не використовують Search Console. Натомість інформація, яку надає GSC, може допомогти сформувати рішення, які впливають на рейтинг сайту. По-друге, GSC — це не те ж саме, що Google Analytics. Хоча вони обидва надають уявлення про ефективність сайту та підтримують SEO та діджитал-маркетингові стратегії, Search Console більше фокусується на продуктивності пошукових систем, тоді як Google Analytics більше зосереджується на взаємодії користувачів із сайтом, таких як конверсія, інші дії відвідувачів та скільки часу люди проводять на сайті.

Перш ніж ви почнете користуватись усім функціоналом Google Search Console, вам потрібно її налаштувати на своєму сайті.

Внесення сайту до Google Search Console

Під час реєстрації в Google Search Console (за допомогою облікового запису Google), перше, що ви побачите, — це екран, який надає вам два варіанти ресурсу: доменний ресурс або ресурс з префіксом URL.

Меню в Google Search Console

У більшості випадків підходить опція домену, оскільки вона включатиме всі сторінки та піддомени на вашому сайті. Однак, якщо ви хочете відстежувати продуктивність однієї конкретної частини вашого сайту, наприклад, розділу з інформаційними ресурсами, виберіть опцію з префіксом URL. 

Додавання доменного ресурсу

Додавання доменного ресурсу в Google Search Console

Якщо ви обрали опцію «Домен», введіть URL-адресу в поле і натисніть кнопку «Продовжити». Після цього зʼявиться вікно, де вам буде надано код TXT для копіювання в DNS-запис вашого сайту. Зробіть це в окремій вкладці або вікні браузера, щоб ви могли легко повернутися на цей екран після завершення.

Після того, як ви додали DNS-запис, натисніть «Підтвердити». Далі ви маєте отримати повідомлення про підтвердження вашої власності. Однак, якщо ви отримаєте повідомлення про помилку перевірки, не панікуйте. Це дуже поширена проблема, оскільки для оновлення змін DNS може знадобитися трохи часу. Зачекайте принаймні годину або дві і спробуйте перевірити свій сайт знову, але взагалі DNS оновлення можуть зайняти більше 48 годин. 

Додавання ресурсу з префіксом URL

Якщо ви обрали цю опцію, у вас буде кілька різних варіантів перевірки: HTML-файл, HTML-тег, постачальник доменних імен, Google Analytics та Google Tag Manager. 

Список опцій у GSC для підтвердження права власності на сайт

Google рекомендує використовувати опцію HTML-файлу. Але незалежно від того, який з них ви віддаєте перевагу, вам буде надано інструкції про те, що робити далі, коли ви натиснете на бажаний метод. Якщо ви вже використовуєте Google Analytics або Tag Manager, ці варіанти можуть бути простішими для вас. Якщо ви виберете варіант постачальника доменних імен, процес буде по суті таким же, як і процес перевірки доменного ресурсу. 

Незалежно від того, який варіант ви оберете для перевірки сайту в Search Console, після перевірки вашого сайту він залишиться верифікованим до тих пір, поки Google зможе підтвердити ваш токен верифікації. Отже, після завершення цього процесу не видаляйте код перевірки або HTML-файл, наданий Google, зі свого сайту. Якщо ви це зробите, вам доведеться повторно верифікувати сайт, якщо ви і надалі користуватиметесь Google Search Console.

Поєднання Search Console та Google Analytics

Вище ми писали про відмінність між Search Console і Google Analytics. Хоча це різні програми, ви можете розглянути можливість поєднання цих двох облікових записів. Це дасть вам доступ до двох додаткових звітів в Analytics: Queries і Google Organic Search Traffic. Перевага поєднання ваших облікових записів полягає в тому, що додаткові звіти в Analytics дають вам можливості для налаштування порядку ваших показників/розмірів та візуалізації даних. У разі звіту про органічний пошуковий трафік ви також зможете проаналізувати свої дані, використовуючи сім різних метрик, доступних в Analytics. 

Щоб підключити облікові записи, відкрийте Google Analytics вашого сайту і виберіть кнопку Admin gear. Тут шукайте в колонці Property і натисніть на Search Console Links (в розділі Product Links). Далі натисніть на кнопку Link. Далі вас запитають обрати ресурс Search Console, який ви хочете обʼєднати з аккаунтом Analytics. Після цього вам буде запропоновано вибрати потік даних. Далі переконайтеся, що всі вибрані вами параметри правильні, і натисніть кнопку Submit. 

Загальні відомості про власників, користувачів та дозволи

Тепер, коли ви верифікували свій сайт з Search Console, подумайте про налаштування доступу до вашого облікового запису Search Console і що буде дозволено цим користувачам після входу в систему. Оскільки зазвичай багато різних людей мають доступ до Search Console, важливо переконатися, що кожен, робить те, що їм потрібно без ризику внесення небажаних змін.

У Search Console є два основних типи користувачів: власники та користувачі. Власники мають повний контроль над ресурсом Search Console та її даними. Вони можуть змінювати налаштування, переглядати дані, працювати з інструментами та додавати або видаляти інших користувачів. Користувачі мають більш обмежений доступ. Користувачі можуть переглядати дані, проте вони не мають свободи дій, як власники, і не можуть додавати користувачів.

Щоб додати користувачів до Google Analytics, виберіть Settings в меню зліва, а потім натисніть Users and Permissions. На наступному екрані натисніть на Add User в правій частині екрана. Там введіть адресу електронної пошти особи, яку ви хочете додати, виберіть рівень доступу та натисніть кнопку Add. 

Огляд інструменту Google Search Console

Оглядовий екран у Google Search Console

Тепер, давайте розглянемо детальніше саму Search Console. Перше, що ви побачите, це головне вікно, де ви можете швидко переглянути свої ключові показники, включаючи загальні кліки з результатів пошуку, скільки сторінок індексуються і не індексуються, де можуть бути проблеми зі сторінками, і поліпшення сайту від структурованих даних.

Перевірка URL-адрес в Google Search Console

Якщо поглянути на навігаційне меню в лівій частині екрана, наступною вкладкою в розділі є перевірка URL-адреси (URL inspection на скріншоті). Саме тут ви можете перевірити, чи певна сторінка на вашому сайті індексується Google.

В ідеалі, якщо ви виконаєте цей тест, ви побачите зелену галочку з повідомленням про те, що ваша URL-адреса знаходиться в Google, як на знімку екрана нижче. Це не обов'язково означає, що URL ранжується за будь-якими ключовими словами; це лише означає, що Google може додати його до результатів пошуку.

Інструмент перевірки URL-адрес у консолі пошуку Google

Ви також можете отримати повідомлення про те, що URL-адреса може з'явитися в Google, але є проблеми, які потрібно виправити. Якщо є проблема з мікророзміткою, яка використовується на цій сторінці, ви знайдете інформацію про ці помилки в розділі «Поліпшення». Ви також можете переглянути звіти «Проблеми безпеки» та «Заходи, вжиті вручну», щоб дізнатись, чи є проблема, яка може перешкоджати появі сторінки в пошуку. Ми поговоримо про них більше детально пізніше.

Ви також можете отримати повідомлення про те, що Google не індексує URL-адресу. Це може статися з кількох різних причин: 

  • Якщо ви бачите пояснення, що сторінка не індексується через помилку, це означає, що вона заблокована вашим файлом robots.txt, через заголовок noindex в HTML сторінки або через заголовок запиту авторизації HTTP.
  • Якщо ви бачите повідомлення, що сторінка не може з'явитися в результатах пошуку, поки вона не індексується, це означає, що Google зіткнувся з помилкою індексації. Наприклад, якщо сторінка мала статус код 400 або 500 при останньому скануванні Google.
  • Ви також можете побачити повідомлення про те, що URL-адреса є альтернативною версією іншої сторінки, наприклад, AMP версія сторінки. У цьому випадку більше нічого не потрібно робити, щоб це виправити.

Інформація в звітах «Перевірки URL» базується на останньому скануванні сторінки Google, а не на URL-адресі. Якщо ви нещодавно внесли деякі зміни в сторінку і хочете, щоб Google сканував її знову, натисніть кнопку «Запит індексації». Просто пам'ятайте, що ви можете запросити індексацію лише для 10-12 URL-адрес протягом 24 годин, тому надсилайте запит лише один раз на URL-адресу у певний день. Реіндексація сторінки може зайняти деякий час і відправка декількох запитів для однієї URL-адреси в той же день не пришвидшить цей процес.

Звіт GSC: Результати пошуку та Рекомендації

Звіт «Результати Пошуку» — місце де ви знайдете багато інсайтів про ефективність вашого сайту в Google. Тут ви побачите, скільки показів і кліків ваші сторінки отримують та які позиції вони в середньому займають в пошуковій видачі. Тут також можна побачити, як люди знаходять ваш сайт. Наприклад, за якими ключовими словами люди переходять на ваш сайт, які сторінки найбільше відвідують, і типи пристроїв, з яких користувачі шукають ваш сайт.

Цей звіт містить кілька чудових фільтрів, які допоможуть вам отримати дуже детальний огляд продуктивності вашого сайту. Ці фільтри дозволяють обробляти дані залежно від дат — або за період, або за однією конкретною датою. Ви також можете переглянути дані по певним сторінкам або категоріям сторінок, типам пристроїв, що використовуються під час пошуку, і з яких країн надходить ваш трафік. Фільтр «Вигляд в пошуку» також можна використовувати для того, щоб побачити, які сторінки потрапляють в розширені результати. Цей фільтр також може включати кілька різних типів розширених результатів, на які може претендувати ваш сайт, включаючи відео, лістинги продавців та подій, відгуки та оголошення про роботу. Більшість результатів, які ви можете побачити в цьому фільтрі, зумовлені структурованими даними на вашому сайті, але також можна побачити категорію для сторінок, які відповідають стандартам Google щодо page experience.

Існує багато можливостей для використання цих фільтрів, тому, якщо ви новачок у Search Console, варто витратити деякий час, щоб трохи пограти з ними і ознайомитися з тим, що вони можуть зробити. Наведу лише кілька прикладів: 

  • Скажімо, ми хочемо дізнатися, які блог пости на нашому сайті отримують найбільше пошукового трафіку за останні кілька місяців. На зображеному нижче екрані обираємо кнопку «Новий» біля фільтру діапазону дат. Зʼявиться екран, де можна створити фільтр, який показує всі URL-адреси, які містять «myfakesite.com/blog.»
  • Якщо, наприклад, наш сайт мав незвичний стрибок трафіку в певний день і потрібно з'ясувати, що могло б викликати його, треба встановити фільтр дат на цей конкретний день і поглянути на терміни, які користувачі шукали, і які сторінки мали найвищий CTR.
  • Ще один шлях — це зосередитися на небрендових ключових словах, за якими наш сайт з'являється в пошуковій видачі. У цьому випадку створюємо новий фільтр «Запити», щоб виключити ключові слова, які використовують назву компанії або продукту. 

Приклад звіту про результати пошуку в Google Search Console

На додаток до звіту «Результати пошуку», Google Search Console також містить звіт «Рекомендації», який покаже, як контент на вашому сайті працює в Google Discover. 

Звіт GSC: Сторінки

Звіт про індексацію сторінок знаходиться саме в цьому розділі. Він показує, скільки сторінок індексуються, скільки не індексуються, і чому. Дуже часто сайти мають сторінки що не індексуються і це не завжди обовʼязково погано. Google рекомендує індексувати лише канонічні сторінки. Крім того, сторінки, які були перенаправлені на іншу URL-адресу, також відображатимуться як такі, що не індексуються. Однак, якщо є які-небудь помітні падіння в кількості проіндексованих сторінок, варто перевірити наявність проблем, які можна вирішити.

Приклад звіту про індексування сторінок у Google Search Console

У розділі, що пояснює, чому сторінки не індексуються, шукайте проблеми, де в колонці «Ресурс» вказано Вебсайт. Це означає, що проблема має відношення до самого сайту, а не до Google. Якщо ви вирішите проблему на своєму сайті, і хочете повідомити Google, що ви її виправили, натисніть на проблему, щоб відправити запит на підтвердження. 

Звіт GSC: Сторінки з відео

Приклад звіту про індексування відео в Google Search Console

Як і у випадку з попереднім звітом про індексацію сторінок, він покаже кількість проіндексованих сторінок з відео та ні з причинами, чому вони не індексуються.

Розділ Google Search Console: Карти сайту

Sitemaps — це файли, які надають пошуковим системам і пошуковим роботам інформацію про структуру вашого сайту і тип контенту, доступний на вашому сайті. Вони можуть включати метадані з деталями про ваш сайт, такими як інформація про зображення та відео контент і як часто оновлюється ваш сайт. 

Подаючи файл sitemap до Google Search Console, ви полегшуєте роботу Google, гарантуючи, що вони мають інформацію, необхідну для більш ефективного виконання своєї роботи. Це не обовʼязково, і ваш сайт не буде покараний, якщо ви не надасте його. Проте це гарна ідея, особливо якщо у вас дуже великий сайт і має багато сторінок, які не повністю пов'язані одна з одною, або якщо ваш сайт новий і ще не має багато зворотних посилань. 

Щоб надіслати файл sitemap, натисніть вкладку «Файли Sitemap» у меню зліва. Тут все, що вам потрібно зробити, це ввести URL-адресу вашої мапи сайту в поле «Додати нову мапу сайту» і натисніть кнопку «Додати». Ось і все!

Інструмент надсилання картки сайту в Google Search Console

Вкладка Google Search Console: Видалення

Ця вкладка потрібна, якщо вам терміново потрібно видалити сторінку з результатів пошуку Google. Якщо ви зробите запит на видалення, сторінка буде видалена з результатів пошуку лише на півроку. Отже, щоб видалити їх назавжди, вам потрібно буде вжити додаткових заходів. Цей інструмент просто дає власникам сайту час, щоб або оновити контент сторінки, або видалити його назавжди. Варто також зазначити, що Google має список випадків, коли інструмент видалення не слід використовувати

Щоб видалити URL-адресу з результатів пошуку, натисніть на вкладку «Видалення» у меню зліва, далі натисніть кнопку «Новий запит». У вікні запиту ви матимете дві опції — тимчасово видалити URL-адресу та видалити кешовану URL-адресу. 

Інструмент видалення URL-адрес у консолі пошуку Google

Опція «Тимчасово видалити URL» видалить URL-адресу з пошуку приблизно на шість місяців і очистить її кешовану версію та сніпет пошуку. Опція «Очистити кешовану URL-адресу» збереже URL-адресу в результатах пошуку, але очистить кешовану версію та сніпет до наступного сканування сайту. 

При запиті видалення ви можете обрати видалення однієї URL-адреси або видалення всіх URL-адрес з певним префіксом. У більшості випадків ви, ймовірно, захочете видалити одну URL-адресу. Але якщо ви хочете видалити весь розділ вашого сайту з пошуку, обирайте другий варіант.

Розділ Google Search Console: Якість

Розділ «Якість» фокусується на технічних факторах, які можуть вплинути на користувальницький досвід для відвідувачів сайту, таких як core web vitals, проблеми з мобільними пристроями та використання HTTPS. 

Якщо ви знайдете проблеми в звіті Page Experience, ви можете натиснути на тип проблеми, щоб дізнатися більше і подивитися, на які URL-адреси вплинуло. На скріншоті нижче приклад звіту про Core Web Vitals, який показує їх типи, які потребують уваги. 

Оглядовий звіт про зручність сторінки в Google Search Console

Розділ Google Search Console: Поліпшення

Структуровані дані можуть бути використані на сайті для поліпшення зовнішнього вигляду подачі інформації в результатах пошуку, наприклад, лістинги продуктів, подій та логотипи компаній, тощо. Якщо ви використовуєте структуровані дані на своєму сайті, звіт про поліпшення покаже вам, чи правильно вони були реалізовані і чи потрібно внести якісь виправлення. 

Приклад статистики з розділу «Покращення» Google Search Console

Опції, які ви бачите в розділі «Покращення», будуть змінюватися залежно від того, які типи схем використовуються на вашому сайті. Цей розділ автоматично заповнюється Google на основі його сканів та структурованих даних, які він знайшов на вашому сайті. Тому те, що ви бачите, може трохи відрізнятися від того, що ви бачите на знімку екрана нижче. 

Звіт GSC: Проблеми безпеки та Заходи, вжиті вручну

Сподіваємося, що вам не доведеться звернутися до звітів «Проблеми безпеки» та «Заходи, вжиті вручну». У звіті про заходи, вжиті вручну можна побачити, чи є випадки, коли працівник Google, знайшов на вашому сайті сторінки, які порушують політику Google щодо спаму.

Або якщо Google вважає, що сторінки на вашому сайті можуть бути потенційно шкідливими для відвідувачів, ці проблеми будуть висвітлені у звіті про проблеми безпеки.

Цей звіт включає підозрілі хакерські атаки, шкідливі програми/шпигунські програми та контент, повʼязаний із соціальною інженерією або фішингом.

Звіт про проблеми безпеки та заходи, вжиті вручну в Google Search Console

Розділ Google Search Console: Минулі інструменти та звіти

Розділі «Минулі інструменти та звіти» GSC

Google Search Console за ці роки сильно змінилася, але не всі її попередні функції були включені в її останню версію. Доступ до деяких з цих старих звітів можна знайти в розділі «Минулі інструменти та звіти». 

Звіт GSC: Посилання

Останнє, але, звичайно, не менш важливє — звіт про посилання. Для SEO, цей звіт буде дуже корисним, дозволяючи вам побачити, які сторінки найбільш пов'язані (як внутрішньо, так і зовні), який якірний текст використовується для посилання на ваш сайт, і які домени посилаються на вас найбільше.

Google Search Console готовий до роботи з сайтом

Сподіваємося, що цей гайд допоміг вам ознайомитися з Google Search Console. Тепер, коли все налаштовано, починайте отримувати максимум з цього інструменту для покращення SEO-просування сайту.

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
30.01.2024
SEO
Google Analytics
10 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все