+38(067)653-72-39
Blog

Чек-ліст з On-Page SEO: повний список задач на 2024 рік

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
22.11.2023
SEO
18 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

Хочете отримати вищий PageRank у Google?

Переклад статті Рейчел Гендлі — Senior content writer у SEMRUSH

Цей чекліст з SEO оптимізації стане вам у пригоді.

On-Page SEO — це процес оптимізації контенту окремих сторінок для покращення ранжування. Така діяльність передбачає додавання та оптимізацію тегів заголовків, URL slug тощо.

Реалізуйте всі 11 задач (+ три бонусні) з цього чекліста в будь-якому порядку. Зробіть сторінку зручною для пошукової системи та покращте взаємодію з користувачами, щоб оптимізувати контент для ранжування за цільовими ключовими запитами.

чекліст з On-Page SEO

1. Визначте цільові ключові слова сторінки

Відповідність контенту пошуковим запитам має вирішальне значення для On-Page оптимізації. Адже її мета полягає в тому, щоб сторінка могла ранжуватися за відповідними ключами та стати помітною в результатах пошуку.

Виконайте дослідження ключових слів і дізнайтесь, які слова і фрази використовують люди, щоб знайти сторінки на кшталт ваших.

Semrush Keyword Magic Tool — це найбільша база даних за ключовими словами на ринку. Цей інструмент допоможе підібрати найкращі ключові терміни для вашого бренду. 

як знайти ключові слова для тексту сторінки

Інструмент містить такі дані:

  • Намір. Вид пошукового наміру або мотивація, що стоїть за кожним пошуком.
  • Пошуковий обсяг. Ви зможете побачити, скільки разів на місяць користувачі вводили в сторінку пошуку конкретний запит.
  • KD% — складність ключових слів. Цей критерій показує, наскільки важко зайняти місце в ТОП-10 неоплачуваних результатів Google за певним ключем.

Наведемо приклад, як виглядає цей аналіз у дії.

Припустимо, ви — власник магазину квітів. Тоді «blue flowers» може здатися відмінним ключовим словом для ранжування.

Але чи це так?

Ключове слово отримує великий пошуковий інтерес — 60 500 на місяць. Але рівень складності (KD) 63% означає, що ранжуватися за ним буде важко.

інструмент для збору ключових слів

Крім того, на сторінці результатів пошуку (SERP) переважають інформаційні статті. Це означає, що більшість користувачів хочуть дізнатися про квіти, а не робити покупки.

як знайти ключові слова

Тож якщо ваша мета полягає в збільшенні продажів, то «blue flowers» вам не підходить.

Визначте найкращі цільові ключові слова шляхом аналізу, вивчаючи пошукові наміри. Після цього ви зможете відповідно оптимізувати свій контент.

2. Оптимізуйте тег заголовка сторінки

Під цим терміном мається на увазі заголовок, що з'являється в SERP. Він має надати Google інформацію про зміст сторінки та мотивує користувачів її відвідати.

У SERP це виглядає наступним чином.

оптимізація тегу заголовка на сторінці сайту

А так це виглядає в коді HTML:

< title >What Is a Title Tag & How to Optimize Your Title Tags for SEO< / title >

Тег заголовка є одним з найважливіших елементів On-Page оптимізації. Тому не забудьте використати в ньому головне ключове слово (основний пошуковий термін, за яким ви хочете ранжуватися). В ідеалі — на самому початку.

Ви також можете додати вторинні ключові слова, але важливо контролювати їхню кількість, інакше заголовок сприйматиметься Google і користувачами як спам.

Порада: Semrush On Page SEO Checker перевірить ваш заголовок на наявність цільових ключових слів і перенасиченість.

як прописати тег заголовка

Крім того, орієнтуйтеся на довжину тегу заголовка — від 50 до 60 символів з пробілами. Зауважте, що Google скорочує занадто довгі теги таким чином

3. Пропишіть заголовок у тегу H1

Кожна сторінка повинна мати один тег H1, що містить On-Page заголовок. Це одна з найпростіших, але і найважливіших задач у цьому чеклісті.

H1 відрізняється від тегу заголовка, тому що з'являється на вашій сторінці, а не в SERP.

Ось приклад того, як це виглядає в HTML і на сторінці.

Тег H1 має бути схожим на тег заголовка, оскільки він також надає інформацію про вміст сторінки Google і користувачам.

як прописати заголовок у тегу H1

Однак тут рідко існує обмеження за кількістю знаків. Просто зосередьтеся на створенні H1, що відповідатиме змісту сторінки та мотивуватиме відвідувачів залишатися на ній. І принаймні, використайте в ньому головний ключ.

Порада: Semrush On Page SEO Checker перевірить ваш тег H1 на наявність цільових ключових слів і перенасиченість ними.

4. Пропишіть метаопис для збільшення кількості кліків

метаопис для збільшення кількості кліків

Метаопис — це опис сторінки, що з'являється в SERP і виглядає так.

А такий вигляд він має у коді HTML: 

< meta name="description" content="Meta description here." >

Метаопис не є прямим фактором ранжування. Ми говоримо про нього в цьому чеклісті, оскільки це ключ до виділення на SERP і залучення більшої кількості кліків.

Використовуйте метаопис, щоб пояснити, яку інформацію користувач отримає на вашій сторінці та чому її варто відвідати. І переконайтеся, що він містить головне ключове слово.

Google часто виділяє пошукові запити користувачів у метаописах в SERP, що дозволяє вашому лістингу відрізнятися від інших.

Важливо: Google може створювати власні теги заголовків і метаописи для ваших сторінок. Оптимізація знижує цей ризик.

Ми рекомендуємо створювати метаописи об’ємом максимум 120 символів з пробілами. Це знижує ризик їхнього скорочення в десктопних і мобільних версіях SERP.

Порада: Semrush On Page SEO Checker перевірить ваш метаопис на наявність цільових ключових слів і перенасиченість ними. Він також повідомить, якщо Google переписуватиме ваш опис у результатах пошуку.

5. Перевірте URL слаг на SEO-Friendliness

URL слаг — це унікальна для сторінки частина URL. 

У цьому прикладі URL слаг виглядає як «what-is-a-url-slug».

URL слаг має бути лаконічним, чітким та інформативним.

перевірка URL слаг на SEO-Friendliness

Кілька порад, яких варто дотримуватися:

  • подумайте про використання головного ключового слова вашої сторінки як URL слага;
  • відокремте слова за допомогою дефісу («-»);
  • уникайте згадування років, що можуть змінитися (наприклад, «найкращі навушники-2024»);
  • якщо ви змінюєте URL слаг, не забудьте налаштувати редирект зі старої версії.

6.  Додайте ключові слова в текст сторінки сайту

Пошуковик аналізує ваш контент, щоб визначити, чи відповідає сторінка певному ключовому запиту. Якщо в тілі контенту немає ключового слова, Google може вважати, що ваша сторінка не відповідає пошуковому наміру користувача.

Під час On-Page оптимізації використовуйте головний ключ у першому абзаці, а потім розсіюйте повтори та/або вторинні ключовики по всьому контенту.

Але уникайте перенасичення ключовими словами — тобто, додавання їх там, де вони звучать неприродно.

прописати ключові слова в текст на сторінці сайту

Ось приклад перенасичення ключовими словами від Google.

Пам'ятайте: ви пишете для користувачів, а не тільки для пошукових систем.

Подивіться на топові сторінки та проаналізуйте, що добре працює для них.

як підібрати ключові слова в текст

Або заощадьте час за допомогою Semrush SEO Content Template. Він надає рекомендації на основі 10 найкращих результатів за вашими ключовими словами.

І дозволяє легко аналізувати ключові слова, які використовують ваші конкуренти.

7. Перевіряйте якість контенту на сторінці сайту

Характер вашого контенту багато в чому залежить від пошукового наміру. Наприклад, короткий опис може задовольнити потенційного покупця. Але юзер, котрий прагне отримати інформацію, може шукати поглибленого контенту.

У будь-якому випадку, ваш контент має відповідати високим стандартам, щоб конкурувати в SERP і підтримувати зацікавленість користувачів. Ось чому ви маєте переглянути його якість під час виконання завдань з цього списку.

Ось деякі з основних показників якості контенту:

Показник якості Практична порада
Точність Контент має містити правдиву інформацію та бути актуальним. На сторінці не має бути орфографічних і граматичних помилок.
Оригінальність Уникайте дублювання великих фрагментів контенту на вашому сайті. Також намагайтесь забезпечити відсутність плагіату (копіювання з інших ресурсів).
Довжина Лаконічний контент є привабливішим. Але будьте всеосяжні — надайте всю потрібну пошукачеві на цьому етапі інформацію.
Читабельність Читачі ймовірніше підуть зі сторінки, якщо розміщений на ній контент занадто складний для розуміння або, навпаки, примітивний. Переконайтеся, що рівень читабельності відповідає вашій аудиторії.
Форматування Розбиття абзаців, підзаголовки, таблиці та інші елементи форматування зроблять текст цікавішим.
Tone of voice (ToV) Важливо не тільки те, що саме ви говорите, а і те, як ви комунікуєте з користувачем. Правильний tone of voice залежить від тематики та цільової аудиторії

 

Запустіть свій контент через Semrush SEO Writing Assistant і вдоскональте його там.

Інструмент надає рекомендації щодо SEO, читабельності та tone of voice на основі ТОП-10 конкурентів за вашими цільовими ключовими словами. А ще — перевіряє на наявність плагіату.

Якщо у вас творча криза, скористайтеся вбудованим AI для створення або перефразування контенту.

8. Позначте підзаголовки тегами 

Звіт Semrush з контент-маркетингу у 2023 виявив, що 29% успішних статей використовують теги H2, H3 та H4.

Підзаголовки розбивають текст і полегшують завдання користувача, котрий шукає певну інформацію. А ще відповідні H-теги допомагають пошуковій системі зрозуміти структуру вашої сторінки.

Важливо, щоб на сторінці був лише один заголовок H1. Але ви можете додати якомога більше тегів: від H2 до H6, залежно від глибини контенту.

Так вони виглядають у системі ієрархії.

Порада: Додайте другорядні ключові слова в теги заголовків там, де це виглядатиме органічно. 

9. Вдоскональте навігацію та внутрішнє перелінкування

Внутрішнє перелінкування — це посилання, що ведуть з однієї сторінки сайту на іншу. Вони допомагають пошуковику і користувачам зорієнтуватися на вашому інтернет-ресурсі.

Наприклад, Soak & Sleep має внутрішнє перелінкування на свої категорії «single duvets» і «single mattresses» в описі на сторінці «single bedding».

(Є також корисні посилання в навігаційному меню, «хлібні крихти» та інші елементи.)

Зверніть увагу, як ці внутрішні посилання прикріплені до анкорного тексту — це не загальні фрази на кшталт «натисніть тут». Таке перелінкування допомагає Google (і користувачам) краще зрозуміти зміст пов'язаної сторінки.

Порада: працюєте з інформаційними сторінками? Приділіть увагу також зовнішній оптимізації. Комплексна оптимізація сайту завжди діє більш ефективніше. Наявність посилань на високоякісні ресурси вказує на те, що ви зробили дослідження і враховуєте інтереси читачів.

10. Додайте привабливий візуальний контент

Використовуйте зображення та відео скрізь, де вони додають цінності вашому контенту. Це можуть бути фотографії, ілюстрації, відеоінструкції та багато іншого.

Як показує дослідження Semrush, статті з достатньою кількістю зображень, як правило, отримують більше унікальних переглядів, репостів і зворотних посилань.

Те ж саме можна сказати про статті з відео.

Тому використовуйте візуальний контент, щоб розбити текст там, де це необхідно.

 

Під час додавання зображень дотримуйтеся наступних порад:

  • Додайте alt-текст до кожного зображення. Це письмовий опис ілюстрації, що з'являється в коді сторінки.
  • Змініть розмір і стисніть зображення за допомогою таких інструментів як BIRME. Таким чином, ваші ілюстрації не сповільнять час завантаження сторінки.

Надамо декілька порад щодо розміщення відео:

  • створюйте відеоролики, що відповідають пошуковому наміру. Наприклад, це можуть бути відеотуторіали для текстів з інструкціями;
  • розміщуйте відео на YouTube — одній з найбільших пошукових систем в інтернеті. Потім звідти додайте власні відео у свої статті.

11. Застосуйте мікророзмітку сайту Schema Markup

Мікророзмітка — це мова кодування, що «розповідає» Google про різні типи структурованих даних на сайті. Що краще пошуковик зрозуміє вашу сторінку, то точніше він її ранжуватиме.

Google також використовує ці фрагменти коду для створення розширених сніпетів.

Наприклад, схема «Recipe» допомагає King Arthur Baking посісти високе місце в SERP і дає користувачам більше інформації про контент: рейтинг, час приготування та інгредієнти.

Пошуковик  підтримує 32 типи мікророзмітки, зокрема статті, заходи, продукт, FAQ, HowTo та Local Business.

Додавання мікророзмітки — одне зі складних завдань у нашому списку, але інструмент Structured Data Markup Helper допоможе вам з ним впоратися.

БОНУС: Зробіть технічний аудит сторінки сайту

Хоч технічне та On-Page SEO — це різні теми, але вам потрібно звернути увагу на обидва ці аспекти, щоб добре ранжуватися.

Ось декілька кроків, з яких варто почати.

1. Перевірка індексації сторінки сайту

Щоб ваша сторінка показувалася в результатах пошуку, роботи мають спочатку додати її до індексу Google.

Перевірити, чи індексується ваша сторінка, допоможе Google Search Console. Введіть URL-адресу в панелі пошуку та отримайте необхідну інформацію.

Використайте інструмент Semrush Site Audit, щоб знайти всі проблеми сканування на вашому сайті. Просто натисніть на фільтр «Category» та оберіть «Crawlability», щоб отримати їхній список.

Інструмент також надає пропозиції, як ви можете виправити ці проблеми.

2. Як перевірити швидкість сторінки

Google і користувачі хочуть, щоб сторінки швидко завантажувалися. Найменша затримка може змусити відвідувачів перейти на сайт конкурентів.

Наведемо стислий список факторів, що можуть уповільнити швидкість вашої сторінки:

  • забагато HTML;
  • ланцюг редиректів;
  • великі файли JavaScript або CSS. 

Перевірте швидкість завантаження сторінки за допомогою інструменту PageSpeed Insights. Введіть її URL-адресу і натисніть «Analyze».

Потім перевірте «Core Web Vitals Assessment» (на «Mobile» і «Desktop»). Core Web Vitals — ключові показники швидкості, що впливають на досвід користувачів і ранжування.

  • Largest Contentful Paint (LCP) — час, необхідний для завантаження основного контенту.
  • First Input Delay (FID) — час відповіді на першу взаємодію користувача.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) — час, протягом якого всі елементи сторінки завантажуються і припиняють зміщуватися відносно один одного.

Інструмент Site Audit від Semrush пропонує звіт Core Web Vitals, що аналізує до 10 сторінок впродовж одного сканування. 

3. Як перевірити чи сторінка mobile-friendly

Понад 60% пошукових запитів виконуються з мобільних пристроїв. Тому Google переважно оцінює якість мобільної версії сторінки, визначаючи її рейтинг.

Це означає, що мобільний SEO має першорядне значення.

Використовуйте Mobile-Friendly Test, щоб дізнатися, чи ваша сторінка забезпечує хороший користувацький досвід на мобільному телефоні.

Введіть URL-адресу і натисніть «TEST URL».

Якщо результат перевірки — «isn’t usable on mobile», перегляньте у відповідному розділі причину, з якої сторінка непридатна для використання. Натисніть на певну проблему, щоб отримати більше деталей.

Поліпшити mobile-friendliness за один день неможливо, на відміну від багатьох завдань у цьому чеклісті. Але це, як правило, вартує вкладеного часу.

Створіть власний чек-ліст з On-Page SEO 

Використовуйте цей безоплатний шаблон для створення власного інтерактивного чеклісту. Це найкращий спосіб відстежувати прогрес під час виконання кожного завдання для конкретної сторінки.

І не забудьте скористатися можливостями, доступними в Semrush. Ви можете отримати доступ до On Page SEO Checker та інших інструментів для оптимізації після створення безоплатного облікового запису.

Стаття Рейчел Гендлі — Senior content writer в SEMRUSH

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
22.11.2023
SEO
18 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все