Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
17 порад з ведення блогу, що дійсно працюють
Ви почали вести блог, але у вас ще немає жодного читача? Пропонуємо це виправити
Автор: Si Quan Ong Джерело
У 2015 році я з друзями почав вести блог про брейк-данс (наразі він не функціонує).
Попри те, що ми нічого не знали ні про блогінг, ні про SEO, у найкращі періоди ми мали більше ніж 3000 відвідувачів з органіки щомісяця.
Зараз я працюю в Ahrefs, и наш блог зріс до 270 000 відвідувачів на місяць за декілька років.
За цей час я дізнався про те, як залучити більше читачів і трафіку. У цій статті я поділюся порадами, що знадобилися б мені самому на той час, коли я щойно починав вести блог.
Визначте нішу для блогу
За даними Statista, у 2020 році в США нараховуватиметься приблизно 31,7 мільйона блогерів. І це тільки в Сполучених Штатах!
Робимо висновок: якщо ви починаєте вести блог відсьогодні, матимете велику конкуренцію.
На щастя, існує спосіб виділитись і привернути увагу читачів до блогу:
Знайдіть свою нішу.
Що це означає?
Сфокусуйтеся на специфічній темі та станьте в ній експертом.
Наприклад, якщо ви почали вести блог про подорожі, ви можете сфокусуватися тільки на мандрівках до Великобританії. Якщо ви хочете вести бізнес-блог, можна почати з невеликого успішного домашнього бізнесу для батьків, у яких не занадто багато вільного часу.
Аля Горелікова, керівник департаменту з роботи над ключовими проєктами Sprava Agency
«Наприклад, один з наших замовників розповідає у своєму блозі, на що потрібно звертати увагу під час будівництва дому та вибору підрядника. Керівництво та співпрацівники компанії активно беруть участь у будівельних виставках і заходах, які також описують у блозі.
Щомісяця на сайті виходить докладний матеріал про особливості побудованих приміщень, нюанси роботи або активне життя компанії на ринку. Для користувачів, що цікавляться цією тематикою, такий контент буде максимально корисним, а довіра до забудовника тільки зростатиме з кожною статтею.
Або ще один приклад. Клініка рефлексотерапії пропонує пацієнтам скористатися методикою голковколювання з метою зниження ваги. Головний лікар закладу добре розуміє, наскільки необізнаній людині складно наважитися на таку процедуру та повірити в китайську медицину. На допомогу приходить блог на сайті та статті, в яких лікарі розповідають про ефективність методу, показання до лікування, описують випадки з практики.
У блозі на сайті клініки можна знайти інформацію, що буде актуальною для всіх, хто хоче схуднути. Це рецепти корисних страв, огляди програм лікування та супутніх медичних послуг. У статтях блогу можна розвіяти сумніви та заперечення і розгорнуто відповісти на всі запитання».
Пізніше, коли блог приверне увагу, ви зможете висвітлювати ширший спектр тем.
Саме це ми зробили в Ahrefs. Ми почали фокусуватися тільки на SEO та намагалися зробити його кращим, ніж у будь-кого. Це дуже допомогло прискорити наше зростання.
Лише у 2018 році ми почали освітлювати ширші теми, такі, як ідеї для маркетингу та реклама у подкастах.
І це не тільки наш шлях до успіху. Дуже багато топблогерів починали так само як і ми.
Марк Менсон починав блог з тем про мужність і побачення. Раміт Сеті, автор книги «Я навчу вас, як бути багатим», вів блог про кореляцію психології та персональні фінанси.
Урок зрозумілий: якщо ви хочете залучити читачів, знайдіть свою нішу.
Наталя Процюк, CEO в Sprava Agency
«Коли ми вирішили вести блог нашого агентства, то відштовхувалися від двох основних тез:
- Було прийняте рішення писати не стільки для IT-спеціалістів, скільки для нашої цільової аудиторії.
- Наші рекомендації мають бути доступними для впровадження й ефективними як для великої корпорації, так і для малого бізнесу.
Задача, що постала перед нами, — розповісти власникові, як він може використовувати інтернет-маркетинг для досягнення своїх цілей. Ми підготували контент-маркетингову стратегію та почали її впроваджувати. Експерти Sprava Agency разом із редактором опрацьовують кожну тему контент-плану, ми публікуємо статті в блозі, робимо їхні анонси у Фейсбуці. Зараз готуємо релізну версію нашого сайту та впевнені, що цей майданчик стане зручним інструментом. У планах — запуск розсилки. Трафік зріс, як і кількість звернень у sales department.
Ми намагаємося ділитися з нашими читачами тільки тим, що їм корисно, що вони можуть запровадити на своєму ресурсі, розповідаємо про наш досвід, нюанси та тренди просування в інтернеті».
Пишите на темы, которые интересны людям
51% усього трафіку сайтів – органіка. Тобто, щоб ваш блог досяг успіху, ви маєте писати на теми, які активно шукають.
Тоді постає питання: як знайти таку тему?
Відповідь проста: використовуйте програму для пошуку ключових слів, щоб генерувати ідеї.
Тетяна Жевега, керівник SEO-відділу Sprava Agency:
«Сайт має бути корисним і цікавим — це аксіома. Для того, щоб досягти в цьому питанні максимального успіху, варто орієнтуватися на пошукові запити під час написання контенту для посадкових сторінок, текстів для блогу, статей та корисних порад.
Якщо мета статті — продаж конкретного товару чи послуги, під час вибору теми в пригоді стануть пошукові підказки. Вони демонструють, що цікавить користувачів у цій ніші в поточний період, тобто визначають так звані тренди.
Якщо ж ми шукаємо самостійнішу тему, — першим, але не єдиним помічником стане Google Keyword Planner. Але й конкурентами нехтувати не варто, тільки дивитися краще на тих, хто на голову вищий за вас».
Існує безліч безоплатних програм для пошуку ключових слів, отже ви можете вибрати ту, що підходить саме вам.
На жаль, хоч такі інструменти чудово підходять для генерування ідей, більшість з них не показують такої метрики як місячний обсяг пошуку. І це проблема. Зрештою немає сенсу писати про щось, що не має попиту в пошуковій системі.
Слідкуйте за популярними темами в блогах ваших конкурентів: доопрацьовуйте та публікуйте
Хіба не було б чудово, якби можна було бачити, які статті конкурентів отримують найбільше трафіку? Тоді можна було б повторити їхній шлях успіху.
До речі, це можливо.
Багато блогів хваляться своїми найкращими статтями таким чином:
Досить просто зрозуміти, які ключові слова вони використовують, якщо подивитися на їхній URL і заголовок.
Наприклад, коли я відкриваю статтю «Обов'язковий посібник з продуктів для чоловічого волосся», то можу припустити, що Beardbrand націлюється на тему «продукти для чоловічого волосся» або «продукти для волосся».
Але такий процес не ґрунтується на точних даних. Ми зовсім не знаємо, за яким принципом Beardbrand вибрав ці «популярні» статті, й чи вони отримують трафік взагалі.
Є ефективніший спосіб дізнатись це. Введіть домен конкурентів в Site Explorer, а потім перейдіть на «топсторінки», щоб подивитися, які статті приносять їм найбільше органічного трафіку.
Наприклад, стаття Beardbrand про стилі борід отримує приблизно 8717 органічних відвідувань щомісяця. І з 3260 ключових слів «стилі борід» приносять більшу частину трафіку.
Це непоганий приклад того, як знайти тему статті.
Думайте про інтент користувача
Google намагається максимально задовольнити потреби користувачів в інформації, що є для них дійсно цікавою та актуальною. Тому, якщо ви хочете бути в топі в Google і отримувати пасивний органічний трафік, вам потрібно мати найрелевантнішу відповідь на пошукові запити.
Це означає, що вам варто створити контент, що відповідатиме пошуковому інтенту користувача.
Як дізнатися, що шукає користувач?
Завдяки тому, що Google показує найрелевантніші результати, ви можете використовувати це у своїх інтересах. Подивіться на топ-10 результатів для обраної вами теми та дізнайтеся, які типи сторінок зараз ранжуються.
Наприклад, нижче представлені топрезультати за пошуком «coffee maker»
Схоже, що сторінки з топу є категоріями, де продаються різні види кавомашин. У цьому випадку неважливо, наскільки прекрасний ваш контент, вам усе одно буде дуже важко отримати високі результати для статті з блогу.
Порівняймо попередній приклад з «french press coffee».
Ви можете побачити, що більшість сторінок із топу — це статті про те, як зробити каву у френч-пресі.
Тому для ранжування цих ключових слів вам, швидше за все, доведеться створити щось подібне — статтю «Як зробити…».
Створіть контент, яким захочуть поділитися
Чотири роки тому Тім, наш директор з маркетингу, написав епічну статтю на 5000 слів про стратегічний стиль письма. Він звернувся до Ренда Фішкіна, лідера думок у сфері SEO та маркетингу, сподіваючись, що той поділиться статтею зі своєю аудиторією.
Ренд сказав «ні». Причина? Пост був довгим і неунікальним. Це було просто повторення порад, що існували раніше.
Через чотири роки Ренд твітнув нашу статтю про рекламу в подкастах, хоча ми й не повідомляли йому про цю публікацію.
Чому він поділився нею зараз? Усе просто: ми добре попрацювали, знали навіть дрібні деталі спонсорування подкастів і змогли презентувати унікальну точку зору, якої більше ніхто не мав.
Якщо коротко, то стаття заслужила на те, щоб її цитували.
На думку Сета Годіна, не дуже ефективно говорити: створіть класний контент. Але бути впевненим, що ваш контент гідний цитування — набагато зрозуміліший концепт, з яким можна працювати.
Також досить легко визначити, чого вартує ваш матеріал.
- Чи унікальна ваша стаття?
- Чи презентували ви абсолютно нові ідеї, думки, погляди?
- Чи цитуватимуть люди вашу статтю або посилатимуться на неї?
- Чи ділитимуться люди публікацією, та чи обговорюватимуть її?
Якщо відповідь «так!!!», тоді чудово! Якщо ж ні, повертайтеся до початку і переробіть концепцію. Ви завжди можете додати у свій текст унікальну та цікаву інформацію, орієнтуючись на дані опитувань або власний досвід.
Ваші статті мають читатися легко
Тім одного разу сказав мені:
«Ніхто не любить читати. Люди просто хочуть інформацію. Якби вони могли завантажити її собі в мозок, вони б так і зробили».
Насправді ніхто не повинен читати вашу статтю. Люди охочіше дивилися б Netflix, ніж читали пост у блозі.
Тому ваша робота як автора полягає в тому, щоб допомогти їм зважитися на читання. Знаменитий копірайтер Бонд Галберт сказав: «Хороший текст мотивує на невимушене читання»..
Для цього вам треба навчитися, як редагувати ваш текст так, щоб його було легко читати. Декілька порад з письменства, які я почерпнув з книги з редактури Бонда Галберта:
- Використовуйте короткі блоки. Бонд називає це «наданням відпочинку очам». Великі шматки тексту не подобаються користувачам, тоді як короткі абзаци викликають бажання читати далі.
- Розбийте довгі речення. Люди зазвичай читають подумки. Тому довгі речення складні для сприйняття. Розбийте їх у таких місцях, де ви використовували «і», «бо» та «тому».
- Вставте мультимедіа. Відео, картинки, GIF допоможуть проілюструвати вашу думку без необхідності додавати більше слів.
- Використовуйте форматування. Жирний текст, курсив, цитати та списки розбивають текст і наголошують на певних місцях.
- Прочитайте текст вголос. Це допомагає виявити фрагменти, що «не звучать» чи є нудними
Пишіть класні заголовки
У середньому, людей, що звертають увагу лише на заголовки, у п'ять разів більше, ніж тих, хто читає текст.
Більшість людей знаходять контент через пошук чи соціальні мережі. І здебільшого вони вирішують, чи читати їм статтю, саме за заголовком.
Тому він є найважливішою частиною контенту. І вам треба навчитися писати такі заголовки, що привернуть увагу людей і змусять їх захотіти дізнатися більше.
Але це не означає, що вам треба писати так звані клікбейти. Це означає, що ви повинні зрозуміти, як працюють хороші заголовки.
Декілька порад:
- Перегляньте декілька найпопулярніших блогерів у вашій ніші та подивіться, як вони створюють свої заголовки.
- Використовуйте макети. Більшість заголовків є варіаціями готових формул. Вивчіть їх та використовуйте розумно.
Тетяна Жевега, керівник SEO-відділу Sprava Agency
«Не заголовком єдиним, я б сказала. Є два найголовніші заголовки — Title та H1. Вони впливають на те, чи захоче людина перейти на сторінку за подробицями, чи ні. Ці заголовки підтягуються в сніпет і у прев'ю під час шерингу в різноманітних мережах.
Заголовки Н2-Н6 прямо впливають на те, наскільки автор зможе утримати користувача на сторінці та мотивувати його дочитати статтю до кінця. Мало просто отримати кліки на заголовок. Треба вичавлювати максимум, а отже, потрібні ще й хороші позиції в органічній видачі. Для здійснення цієї мети необхідно не лише писати цікаві заголовки, а й використовувати в них пошукові запити. Вони стануть запорукою хороших позицій, а отже, сприятимуть задовільним обсягам трафіку і, як наслідок, допомагатимуть у розв’язанні головних завдань бізнесу».
Напишіть гарний вступ
Ось як я раніше писав вступ:
То справді був суцільний потік слів. Мої читачі, мабуть, натискали кнопку «Назад» швидше, ніж ви можете вимовити «хіп-хоп»!
Заголовок має змусити читача дійти хоча б до кінця першого речення. А після цього естафету приймає введення в статтю. Лід має зачепити читача та змусити прочитати цілий пост.
Якщо ваше введення довге, нудне і читається як дипломна робота, значить настав час змінити ваш підхід.
В Ahrefs ми дотримуємося формули «ППД».
Спочатку, ми Підлаштовуємося під користувача. У кількох реченнях покажіть читачеві, що розумієте його проблему.
Ось приклад з одного нашого посту:
Таким чином, ваші читачі відчують, що ви співчуваєте їм і розумієте їхні проблеми.
Далі, Презентуйте вашу статтю у вигляді готового рішення.
Розкажіть, що ви знайшли причину проблеми та знаєте, як її позбутися. Або ви можете пояснити рішення настільки коротко, наскільки це можливо без розкриття головної родзинки. Дайте людям те, що змусить їх читати далі.
З того ж прикладу:
Зрештою, ми переходимо до Доказу.
Це місце, де ви пояснюєте, чому вам можна довіряти. Найімовірніше, читач вперше бачить ваш блог. Вам необхідно продемонструвати успіх, досвід і те, що ви — експерт у цій галузі.
Приклад:
Робіть базову SEO-оптимізацію сторінок
On-page SEO – це практика оптимізації вашого контенту для кращого ранжування в пошуку.
Зазвичай вона передбачає такі роботи:
- Розміщення цільового ключового слова в метатегах Title, Description і заголовку Н1. Це допомагає продемонструвати читачам, що ваша сторінка найрелевантніша їхньому запиту.
- Використання коротких зрозумілих URL-адрес. URL «пояснює», чого очікувати від сторінки (наприклад,
https://ahrefs.com/blog/seo-tips/
вочевидь є постом з порадами для SEO). Користувачі швидше за все натиснуть на результат, який демонструє, що їм слід очікувати від сторінки.
Але on-page SEO – це більше, ніж просто використання точних ключових слів у тексті. Пов'язані слова та фрази теж мають значення.
Google підтверджує це таким чином:
Коли ви шукаєте інформацію про собак, ви, напевно, не хочете бачити сторінку зі словом «собаки», що постійно повторюється. З огляду на це, алгоритм оцінює релевантність контенту сторінки — чи є там щось ще, крім ключового слова? Тому ви отримуєте пости з фотографіями собак, відео та навіть зі списком порід.
Питання: Як можна оптимізувати сторінку з урахуванням цього?
Якщо ви пишете про щось, що ви вже добре знаєте, то, можливо, вам не треба буде нічого оптимізувати. Оскільки, скоріш за все, ви додасте релевантні слова і фрази без особливих зусиль.
Але якщо ви не експерт у цій галузі, то можна використати такий фокус:
Вставте кілька топсторінок за вашими ключовими словами в Ahrefs Content Gap tool, головне — виберіть режим URL.
Ось кілька сторінок з топу за запитом «best protein powder»:
У результатах пошуку ви побачите ключові слова, що входять до топ-100 з ранжування цих сторінок.
Переглядаючи цей список, ми можемо вибрати слова, фрази та підтеми, які хотіли б згадати у статті про найкращі протеїнові порошки. Наприклад, сироватковий білок, добавки та специфічні бренди, що виготовляють таке харчування..
Просто пам'ятайте, що мова йде не про додання ключових слів у контент. Йдеться про пошук підтем, які люди очікують побачити на сторінці (залежно від того, про що ви пишете).
Отримайте зворотний зв'язок
Написання першого посту зайняло в мене цілий місяць. Не тому, що я був у прокрастинації, а тому, що мою чернетку посту постійно правили редактори.
Кожен пост у нашому блозі підлягає такій перевірці. Ми читаємо контент один одного та даємо зворотний зв'язок. Ми виявляємо місця, що можуть бути покращені або взагалі видалені, речення, які варто написати влучніше, тощо.
Я не маю сумнівів, що це і є причина того, чому люди постійно рекомендують наш блог.
Ми розповідаємо читачам, скільки людей працювало над контентом, що багато хто працює разом, щоб зробити приголомшливу роботу.
Не пропустіть цю пораду, навіть якщо ви ведете блог самостійно. Раян Голідей говорить про це коротко:
«Ніхто не створює бездоганних чернеток. І ніхто з другого разу не пише бездоганно без допомоги”.
Якщо ви хочете виконати виняткову роботу, вам потрібно долучити до неї іншу людину. Це може бути ваш чоловік або дружина, чи колега. Ви можете запитати в соціальних мережах, чи хоче хтось допомогти вам, або ж приєднатися до груп, спрямованих на поліпшення чернеток.
Допомога інших людей зробить вашу роботу набагато кращою.
Звертайтеся до людей, якими захоплюєтеся
Ніколи не помічали, що всі відомі блогери знають одне одного?
Це не збіг. Блогінг — важка робота, в ньому дуже складно вистояти одному. Але за допомогою інших людей зробити це стає легше.
Ось чому розумні блогери намагаються підтримувати стосунки з колегами. Вони дають один одному поради, пропонують допомогу та навіть рекламують.
Тому вони продовжують зростати в охопленнях публікацій та кількості передплатників. І вам потрібно зробити те саме.
Чим більше людей ви знаєте, тим кращою стає ваша робота. Досвідченіші колеги можуть вкластися у ваш контент, рекламувати чи посилатися на вас. Також вони можуть ділитися вашим контентом зі своїми підписниками, якщо ви не конкуруєте.
Не лякайтеся їхньої репутації або великої кількості підписок. Кожен відомий блогер колись був ніким. Але такі люди мають спільну рису — готовність відкинути страхи та его і звернутися до людей, якими вони захоплюються.
Ці блогери зрозуміють вас і будуть раді допомогти.
Створіть базу адрес електронної пошти
У вас є бізнес-сторінка у Facebook? Успіхів, тому що Facebook може закрити її будь-якої миті.
У вас є канал на YouTube? Вас можуть видалити, якщо захочуть.
Якщо ви набираєте передплатників та аудиторію на інших платформах, не дивуйтеся, якщо одного разу ваша сторінка зникне, або у вас буде обмежений доступ до неї.
Найкращий спосіб боротися з цим — створити свою базу підписників. Поки ваші клієнти чи фоловери підписані на вас, ви можете зв'язатися з ними будь-коли.
Як створити таку базу? Вам потрібні два інгредієнти: трафік і щось цінне.
Якщо ви дотримуєтеся порад з цієї статті, швидше за все у вас з'явиться трафік. Тож наступний крок — переконати людей підписатися на вашу розсилку. Для цього вам треба запропонувати щось у відповідь на їхню підписку. Ми в Ahrefs просто показуємо аудиторії підписну форму поряд зі статтею.
І якщо людям наша стаття сподобалася (вони дочитали до кінця!), ми пропонуємо їм підписатися, щоб отримувати на власний email більше цікавого контенту.
Але ви можете зробити так, як вам хочеться, — запропонувати безоплатну електронну книгу, PDF-версію посту або курс блогінгу поштою.
Усе, що вам потрібно, — трохи креативності.
До речі! Підпишіться на нашу розсилку. Ми в Sprava Agency готові ділитися з вами корисностями та лайфхаками, новинами та кейсами раз на два тижні.
Рекламуйте ваш контент в онлайн-спільнотах
Релевантні онлайн-спільноти — ті, де «живе» ваша цільова аудиторія (таргет-група). Це можуть бути спільноти у Facebook, Slack, на форумах або будь-яких інших ресурсах.
Це і була моя основна стратегія під час ведення блогу з брейк-дансу:
Судячи з коментарів, стратегія була досить правильною.
Звучить легко, так?
Не поспішайте. На скриншоті не видно, яку величезну роботу довелося здійснити перед тим, як опублікувати пост. Для цього мені треба було стати активним членом групи, брати участь в обговореннях і пропонувати свою допомогу.
Тільки тоді мій контент було прийнято та схвалено.
Якщо все, що ви хочете, це долучитися до групи, скинути посилання і піти, то не дивуйтеся, якщо вас забанять і видалять пост.
Пишіть пости для інших блогів
Раміт Сеті вважає, що його гостьовий пост у блозі Тіма Ферріса допоміг перетворити його книгу на бестселер.
Якщо ви хочете зацікавити вашу публіку, не пишіть лише у своєму блозі. Використовуйте авторитет ваших колег і відстежуйте хороші блоги для отримання трафіку та посилань. Будуйте свій бренд на різних майданчиках.
Вам, напевно, цікаво, навіщо їм це? Все просто. Найпопулярніші блоги побудовані на класному контенті. Але постійно його створювати важко, тому якщо ви запропонуєте іншим блогерам написати для них статтю безоплатно, чому б їм не погодитись?
Більшість людей шукають можливості для гостьового блогінгу однаково. Вони використовують складні пошукові операції Google на кшталт цих:
- [Ваша тема] «пишіть для нас»
- [Ваша тема] «гостьовий пост»
- [Ваша тема] «гостьова стаття»
- [Ваша тема] «станьте автором»
- [Ваша тема] inurl:зробіть внесок
Це допоможе знайти блоги, що активно шукають співробітників.
Хоча ви не повинні вибирати лише сайти зі сторінками на кшталт «пишіть для нас».
Якщо в блозі вже з'являлися релевантні статті, то, швидше за все, автори будуть раді гостьовим статтям на подібну тему — навіть якщо у них немає сторінки «пишіть для нас».
Щоб знайти ці сайти, введіть відповідні слова або фрази в Content Explorer і оберіть «одна стаття на домен». Це допоможе не зв'язуватися з одними й тими самими сайтами двічі.
Хвилюєтесь, що авторитетні ресурси не дозволять вам публікуватися у них? Використовуйте фільтр Domain Rating, щоб звузити список сайтів і знайти саме ті, для яких хотілося б писати.
Почніть із фокусування на блогах у діапазоні DR 21–70. Коли у вас буде достатньо досвіду, можна спробувати писати для великих блогів.
Оновлюйте старий контент
Поки ви розвиваєте свій блог, ваші думки, погляди та знання змінюються. Ви дізнаєтеся багато нового про вашу нішу та зможете покращити стиль написання.
Але! Ви зіграєте зі своєю публікою злий жарт, якщо не оновлюватимете старий контент, щоб продемонструвати нові знання та ідеї.
Плюс оновлення контенту піде на користь SEO. Подумайте про це: навіть якщо ви будете першим у топі, конкуренти намагатимуться змістити вас із цього місця. Або Google знизить ваш рейтинг, тому що вважатиме ваш контент старим і неактуальним.
Отже, ви маєте прагнути тримати контент свіжим. Ми в Ahrefs робимо це постійно.
I absolutely love how @ahrefs new Content Explorer tool exposes how much our team works on updating/republishing our old content VS publishing new stuff ???? ????
Do you know any other blogs that are so committed to keeping their content fresh & awesome? :) pic.twitter.com/SIGbEQpWW9
— Tim Soulo ???????? (@timsoulo) March 27, 2019
Наприклад, нещодавно ми оновили наш допис про те, як отримати більше трафіку на сайт, і органіка буквально пробила стелю.
Якщо у вас встановлено Google Analytics, то ви легко можете знайти сторінки, в яких зменшується трафік. Якщо ж ні, вставте кілька ваших старих сторінок до Ahrefs Site Explorer і подивіться на графік органічного трафіку у звіті «Огляд».
Зазвичай це відбувається, оскільки деякі фрагменти вашого контенту застаріли (наприклад, скриншоти, посилання, процеси, рік публікації тощо).
У цьому випадку можна освіжити застарілі розділи. Але в деяких випадках вам доведеться повністю переписати статтю.
Ведіть нотатки
Як вважає Раян Голідей, нотатки — це «джерело натхнення та сховище ідей, цитат, анекдотів, спостережень та інформації, яку ви отримуєте на життєвому шляху. Дуже важливо записувати та використовувати все це в житті, бізнесі, листуванні, під час розмови, виступу чи будь-якого іншого заняття».
Навіщо вам це потрібно? З двох причин:
- Помітили, як багато разів я цитував інших людей у цьому пості? Завдяки моїм нотаткам, я не витратив багато часу, щоб знайти відповідні цитати.
- Бувають такі дні, коли ви застрягаєте на одному місці. Коли ви дивитиметеся на порожню сторінку годинами й нічого не напишете, буде не зайвим переглянути старі записи, щоб надихнутися та отримати нові ідеї.
Як створити таке джерело натхнення?
Ось як це роблю я. Мої нотатки — в застосунку Notion з менеджменту.
Поки я читаю книгу, я роблю нотатки, а потім додаю їх до нової сторінки під відповідною категорією. Якщо мені щось потрібно, я можу швидко перейти від однієї категорії до іншої та легко знайти потрібний мені текст.
Ната Заяць, редакторка блогу Sprava Agency
«У нас з вами є звичніший Evernote. Можна робити нотатки в Трелло та створювати тематичні дошки. Чи створювати папки на диску Google. Щоб записувати думки дорогою, підійде диктофон або канал у Телеграмі, названий на власну честь».
Пишіть кожного дня
Як Джеймс Клір став одним із найвідоміших блогерів, а потім автором бестселерів?
Практика. Протягом чотирьох років він публікував щопонеділка та щочетверга нову статтю. Цей процес покращив його стиль письма, популяризував його блог і кінець-кінцем призвів до написання Atomic Habits.
І це не секрет — ведення блогу також є писемністю. Але щоб писати добре, вам потрібно постійно практикуватися. Не варто кожного разу писати щось захопливе. Зосередьтеся на створенні звички писати щодня. Не обов'язково стаття для блогу — це може бути публікація у Facebook, твіт, коментар у блозі, лист чи щось інше.
Коли я очолював блог з брейк-дансу, я писав електронні листи щодня.
Це була одна з найкращих вправ для вдосконалення моєї навички писати. Чим більше ви практикуєте, тим кращим буде ваш контент.
На закінчення
Блог — це важка робота. Ви маєте публікуватися на постійній основі та рекламувати свої статті. Гарна новина — ви не самотні. Багато блогерів (ми також) пройшли злети та падіння, і, отримавши цей досвід ціною великих зусиль, вони проклали шлях для вас.
Тепер усе, що вам варто зробити, — дотримуватися порад щодо ведення блогу і почати працювати.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)